Olinpa viime perjantaina Lieksan Kelassa numerolappu kädessä jonottamassa vuoroani päästäkseni asioimaan virkailijan kanssa.
Ovesta kävelee sisään koneinsinööripariskunta ja ilman jonotusnumeroa ottamatta kävelivät suoraan virkailijan pöydän ääreen ja saivat heti palvelua. Virkailija ei tehnyt elettäkään ohjatakseen heitä jonon hännulle.
Jonossa istui muutama vanhus rollaattoreineen ja jos tapauksen herättämän (kiihottavan) vihaisen keskustelun olisi joku lieksademari kuullut, olisi vanhusparat varmaan putkassa.
Eipä silti, Kyllä vaan minllakin pistää vihaksi tuollainen. Me suomalaiste olemme kakkosluokan ihmisiä omasssa maassamme. Näin ainakin Lieksassa. Ainoa, mitä voin tehdä on äänestää.
Koneinsinööreillä ohituskaista myös Lieksan Kelassa
97
1221
Vastaukset
- Cyösti
Tuo on totta kaikkialla Suomessa.
Monikultuurisuus, ainakin se Afrikasta ja Lähi-idästä tuotu on sellainen taloudellinen taakka, että oksat pois. - Kidiappi
Joka paekkaan nää kahtoot olevansa etuoikeutettuja ja ohituskaistalla....oon ihmetelly kyllä tätä.Neuvotaanko ja opetetaanko kotoutuksessa tälleen jotta ootta etusijalla kaikessa....muuten rasssissmia.
- Maksava asiakas
On rasismia, jos koneinsinöörejä ei lasketa maksavien asiakkaiden ohi esimerkiksi terveyskeskuskessa. Varmaan muuallakin näin tapahtuu.
- Suomi poika
Minut ohitti koneinsinööri kaupan jonossa, otin hihasta kiinni ja siirsin elätin omalle paikalleen, oon ainakin vielä vapaana.
- Ylpeä suomalainen
Suomi poika kirjoitti:
Minut ohitti koneinsinööri kaupan jonossa, otin hihasta kiinni ja siirsin elätin omalle paikalleen, oon ainakin vielä vapaana.
Minä teen saman ryssille Etelä-Karjalassa ja olen ylpeä itsestäni. Kyllä täällä voi tulla käymään, mutta on käyttäydyttävä ihmisiksi. Noille ns. koneinsinööreille on vain opetettava käytöstapoja tarvittaessa kovalla kädellä. Sanokoot sossut ja muut hyysärit mitä tahansa, mutta me olemme itse vastuussa kotimaastamme!
- Koneinsinööri, aito
Siis harmaatuonti-insinöörejä. Me aidot maksamme paperittomien hyysäykset.
- Vaalien jälkeen
Muuttuu ja mamut saavat jos saavat mitään muuta kuin monoa perseeseen
- yöperhonen
Minä oisin menny kyllä sanomaan suoraan et sori vaan ei oo teidän vuoro,,te tulitte jälkeenpäin ja otitteko edes numerolappua.En takuulla olis antanu mennä muitten ohitse.Samaa olen tehny terveyskeskuksessa et menny vaan koppin ja sanonu et nyt kyllä minun vuoroni,(jos minun vuorolla mennään ohitse). En ymmärrä et miks annetaan mamujen ottaa valta täällä Lieksassa ja heidän määrätä säännöt ja tahti.
Kyllä meidän on ruvettava pitämään puoliamme emmekä saa muualta tulleitten pompottaa meitä ihan miten haulavat.Olemmeko liian nössöä porukkaa.?
Ja kyllä asiakaspalvelussa olipa se Kela,terveyskeskus mikä vaan on kunnioitettava ja otettava valtaväestön ihmiset myös ihmisinä eikä annettava muualta tulleille kaikkea "minä ensin" tyyliin.Sanottava vaan et anteeksi ei ole sinun vuorosi ja otettava se asiakas.potilas sisään jonka vuoronumero on vuorossaan.Eikun vaan rohkeasti pitämään puolensa.jos ei muuten niin ilmoittaa esimiehille et asiakaspalvelija ei kohtele meitä samanvertaisesti vaan muualta tulleet saavat etuoikeutta.Kaikki edellä kirjoittamat on kyllä totta tämän päivän Lieksassa.On todella valitettavaa et tähän on menty,,,ei ihme et täällä ollaan todella paljon suvaitsemattomia mamuja kohtaan.Heillä ei ole minkäänlaisia käytöstapoja.Eivätkä haluakkaan opetella elämään meidän laillamme.Pitäkää puolenne asioissa siskot ja veljet...älkäämme antako mamujen viedä kaikkea nenän edestä vaan rohkeasti vaan pitämään puolensa.
Kotouttamishenkilöt ovat ihan turhaan koska he eivät tee työtänsä niinkuin heidän kuuluisi.Ja asiakaspalvelussa työskentelevätsaisivat myös opetella sanomaan myös näille kun huomaavat epäkohdat. - Palvelua
yöperhonen kirjoitti:
Minä oisin menny kyllä sanomaan suoraan et sori vaan ei oo teidän vuoro,,te tulitte jälkeenpäin ja otitteko edes numerolappua.En takuulla olis antanu mennä muitten ohitse.Samaa olen tehny terveyskeskuksessa et menny vaan koppin ja sanonu et nyt kyllä minun vuoroni,(jos minun vuorolla mennään ohitse). En ymmärrä et miks annetaan mamujen ottaa valta täällä Lieksassa ja heidän määrätä säännöt ja tahti.
Kyllä meidän on ruvettava pitämään puoliamme emmekä saa muualta tulleitten pompottaa meitä ihan miten haulavat.Olemmeko liian nössöä porukkaa.?
Ja kyllä asiakaspalvelussa olipa se Kela,terveyskeskus mikä vaan on kunnioitettava ja otettava valtaväestön ihmiset myös ihmisinä eikä annettava muualta tulleille kaikkea "minä ensin" tyyliin.Sanottava vaan et anteeksi ei ole sinun vuorosi ja otettava se asiakas.potilas sisään jonka vuoronumero on vuorossaan.Eikun vaan rohkeasti pitämään puolensa.jos ei muuten niin ilmoittaa esimiehille et asiakaspalvelija ei kohtele meitä samanvertaisesti vaan muualta tulleet saavat etuoikeutta.Kaikki edellä kirjoittamat on kyllä totta tämän päivän Lieksassa.On todella valitettavaa et tähän on menty,,,ei ihme et täällä ollaan todella paljon suvaitsemattomia mamuja kohtaan.Heillä ei ole minkäänlaisia käytöstapoja.Eivätkä haluakkaan opetella elämään meidän laillamme.Pitäkää puolenne asioissa siskot ja veljet...älkäämme antako mamujen viedä kaikkea nenän edestä vaan rohkeasti vaan pitämään puolensa.
Kotouttamishenkilöt ovat ihan turhaan koska he eivät tee työtänsä niinkuin heidän kuuluisi.Ja asiakaspalvelussa työskentelevätsaisivat myös opetella sanomaan myös näille kun huomaavat epäkohdat.Kela Helsingissä ja minä toimin näin kahden hunnutetun naisen paineltua suoraan jonon ohi. Ihmetys oli erittäin suuri ja virkailija sanoi "tuntevansa" nämä naiset ja kyseessä oli kuulemma asia, jota oli käsitelty jo viikko sitten. Kysyin että onko siis aika varattuna? Ei ollut, jatkettiin vaan suoraan ja jonottamatta siitä mihin viimeksi jäätiin. Ihan uskomatonta.
- Vastaaja Kysyy
On todella oikein kun tuollaiset rasismia lietsovat Demari toimistot nostetaan jalustalle ja keskustellaan ongelman syista. jokunen pikku neuvo asianosaisille:
- Opettakaa uusille "ihmisille" edes vahan kaytos tapoja ja lopettakaa tuollainen Demari nuolenta, huolimatta siita vaikka mielestanne etuoikeutettu saisi raivo kohtauksen. Jokaisen itseaan kunnioittavan virkamiehen tulee saada toimistoonsa jarjestys ilman etta valkoista asiakasta kyykytetaan. Soittakaa Poliisit jos alkaa uhkailemaan ja karjumaan. Karjuntaa ja virkamiehilla uhkailuja kun olen itsekkin valtion saanut Suomessa joten kylla vastakarjuntakin onnistuu.
-Ulkomailla (mustan) valtion toimistoihin paasee valkoinen ainoastaan lahjuksilla, siella mustan virkamiehen ahneus on ihan toista luokkaa kun kyseessa on valkoisen asian hoito. - KELA lieksa
Emme kommentoi. Asia ei kuulu veronmaksajille.
- misso Lieksa
huumorista piste !
- TimTT
*pssst*
No kerro ees MULLE! ;) Mä teen pimeenä! :P
- lampaita
Just tätä lieksalaista yninää,paikan päällä uskalleta sanoa mitään,täällä jelhistellään.
- Soile S
Sosiaalitoimistossa *urjaanin etuilu on jo vuosia vanha perinne.
- TimTT
Roger that! :/
Mäki oon nähny useemman kerran ku ylväs kansallispukukansa lampsii suoraan tiskille! :/ Mikä hauskinta, virkailija ei kyl o KOSKAAN ees kysyny noilt mitn vuoronumeroo?!? :/
Varmaa niitten uskonto kieltää jonotuksen? :/
- kiireensä kullakin
Koneinsinööriä pitää ymmärtää, hänellä on voinut olla vaikka taksi ulkona odottamassa pakkasella ja siksi on tarvinnut vähän "oikaista" jonossa? Tai sitten on ollut työmatkalla ja on ollut kiire käydä kelassa asioilla ettei myöhästy konelaaksoon menevästä bussista! Vaimo on myös voinut olla samassa työpaikassa? Ei pidä yleistää, muuten on rasismia!
- kuka tekee aloitteen
Kelantoimistoon voi varata ajan aivan kuten muuallekkin.
Aloitus ja koko ketju on taas tämän paikallisrakuttajan mielikuvitusta ja tarkoituksenhakuista kuntapolitiikkaa. Kun poliittiset paikallisjärjestöt ei halua tai eivät saa tätä rakuttajaa kuriin niin
mahtaisi olla aiheellista pistää tämä rakuttaja vastaamaan noista haukuistaan ja edesvastuuseen omista toimistaan tällä palstalla vaikka viranomaistoimin. Toiminta ja kirjoittelu on ollut jo kauan sairaalloisen törkeää. Ylläpitohan ei ole reagoinut enää aikoihin, vaikka sinne ilmoituksen tekeekin.- Valkoisen ylivalta
Ai siellä KELALLA on nykyisin somalinkielentaitoisia palkattu tiskille.? Varmaan vähennetty suomenkielentaitoisten puolelta porukkaa, koska kaikki palvele noita koneinsinöörejä. Näin se demareiden tasa-arvoinen yhteiskunta etenee , seuraavaksi varmaan otetaan Etelä-Amerikasta porukkaa tänne tietysti sillä edelleytyksellä, ettei joku musta hevonen eli kansallisuus pääse jäsenäänestyksessä kalkkiviivoilla ohi.! Kelalla ootellaan jännityneinä mika kansallisuus voitaa että päästään opiskelemaan sitä kieltä ja ehkäpä tutustumaan paikalliseen kulttuuriin ja hätään..
- Harvoin toimistoon
Valkoisen ylivalta kirjoitti:
Ai siellä KELALLA on nykyisin somalinkielentaitoisia palkattu tiskille.? Varmaan vähennetty suomenkielentaitoisten puolelta porukkaa, koska kaikki palvele noita koneinsinöörejä. Näin se demareiden tasa-arvoinen yhteiskunta etenee , seuraavaksi varmaan otetaan Etelä-Amerikasta porukkaa tänne tietysti sillä edelleytyksellä, ettei joku musta hevonen eli kansallisuus pääse jäsenäänestyksessä kalkkiviivoilla ohi.! Kelalla ootellaan jännityneinä mika kansallisuus voitaa että päästään opiskelemaan sitä kieltä ja ehkäpä tutustumaan paikalliseen kulttuuriin ja hätään..
Mitä ihmettä suomalaiset edes ramppaa Kelan tiskillä. Kelan palvelut löytää lomakkeineen netistä. Toki ikäihmiset tarvitsevat apua paikan päällä. Ymmärrän myös ulkomaalaistaustaisten käynnit kun he eivät tiedä kaikkia etuisuuksiaan ja huonolla suomenkielellä lomakkeiden täyttö ilman apua on hankalaa.
- toni.
Harvoin toimistoon kirjoitti:
Mitä ihmettä suomalaiset edes ramppaa Kelan tiskillä. Kelan palvelut löytää lomakkeineen netistä. Toki ikäihmiset tarvitsevat apua paikan päällä. Ymmärrän myös ulkomaalaistaustaisten käynnit kun he eivät tiedä kaikkia etuisuuksiaan ja huonolla suomenkielellä lomakkeiden täyttö ilman apua on hankalaa.
oikein etuisuuksia?
"Ymmärrän myös ulkomaalaistaustaisten käynnit kun he eivät tiedä kaikkia etuisuuksiaan ja huonolla suomenkielellä lomakkeiden täyttö ilman apua on hankalaa." - kelan osaaminen
Harvoin toimistoon kirjoitti:
Olen huomannut että kannattaa mennä itse paikanpäälle. Se Kelan työntekijöitten osaaminen on vähän niin ja näin. Helpompaa mennä ja kysellä kerralla siinä tiskillä kuin kuukausi laitella sähköpostia Kelalle setviäkseen asioita.
- kukkis taas kuumana
Mitähän tässä oli loukkavaa jos arvelee että on ollut töihin mneossa ja siksi kiire? Tai että taksi odottaa? Monet kerrat ovat kaupasta taksilla lähteneet, mamut meinaan? Onko noissa rasismia? Ja kela jos palvelee haitä ensin, onko siinä rasismia? Jos on niin ketä kohtaan!
- samak1
He ovat kotimaassaan tottuneet tönimiseen kiilaamiseen jne. Kuuluu heidän kulttuuriinsa, mutta nyt se MUTTA. Heille TÄYTYY SELVITTÄÄ, että täällä se aiheuttaa vihaa. Olipa ihanväri mikä tahansa, vaikka saman maan kansalainen niin virkailijan ON USKALLETTAVA näyttää, että ottaa numerolapun ja jäädä kiltisti odottamaan. He kyllä tietävät jo tämän, mutta ovat huomanneet, eikä kukaan uskalla puuttua niin ei kun jatkuu. Varmaan keskenään nauravat meidän tyhmyydelle.
- röyhkeät on röyhkeit
Olisit puuttunut tilanteeseen ja pitänyt vanhusten puolia. Minä olisin nykäissy hihasta ja selvittänyt, koska olen huomannut, ett' osaavat erittäin hyvin suomea, myös naiset.
- Pässi
Aloittaja ei tosiaan edes tiedä oliko heillä aikavaraus. Saipahan vaan aihetta turhanpäiväiseen purnaukseen.
- Ajanvaraus
Kelaan voi varata ajan.. Olisi vaan lähihoitajakin tehnyt ajanvarauksen.
- ohitettu
JOS mainitulla koneinsinöörillä olisi ollut aika varattuna, eikö heitä silloin olisi sovittuun aikaan KUTSUTTU tiskille?
- Kelassa
Muutama vuosi sitten olin sotaveteraani isäni kanssa Tampereella verotoimistossa hoitelemassa vaimonsa kuoleman jälkeisiä veroasioita..
Olimme toista tuntia odottaneet jonotusnumeron kanssa vuoroamme ja siinä ajassa ehdimme nähdä kuinka ohituskaistalla kaikki "tummat" pääsi jonottamatta tai heillä oli oma nappi, joka takasi nopean asioiden hoidon...
Kun vuoromme tuli, en malttanut olla kysymättä asiasta: näin se vaan menee, ei ole minun keksimäni systeemi oli asiakaspalvelijan vastaus....
Niinpä niin, veteraani, joka on nyt 92 v suhtautui asiaan tyynemmin kuin minä, nyt 67 v.....
On oltu pahemmissakin paikoissa, oli vastaus..... - Elämä on
Kelassa kirjoitti:
Muutama vuosi sitten olin sotaveteraani isäni kanssa Tampereella verotoimistossa hoitelemassa vaimonsa kuoleman jälkeisiä veroasioita..
Olimme toista tuntia odottaneet jonotusnumeron kanssa vuoroamme ja siinä ajassa ehdimme nähdä kuinka ohituskaistalla kaikki "tummat" pääsi jonottamatta tai heillä oli oma nappi, joka takasi nopean asioiden hoidon...
Kun vuoromme tuli, en malttanut olla kysymättä asiasta: näin se vaan menee, ei ole minun keksimäni systeemi oli asiakaspalvelijan vastaus....
Niinpä niin, veteraani, joka on nyt 92 v suhtautui asiaan tyynemmin kuin minä, nyt 67 v.....
On oltu pahemmissakin paikoissa, oli vastaus.....Voi voi..olipa hellyyttävä tarina..kaikki mustat meni ohi! Isälläsi taitaa olla äly ja silmät paremmin kohdillaan.
- Lieksassa käynyt
ohitettu kirjoitti:
JOS mainitulla koneinsinöörillä olisi ollut aika varattuna, eikö heitä silloin olisi sovittuun aikaan KUTSUTTU tiskille?
Hyvä huomio. Noinhan se olisi mennyt, jollei ohituskaistaa olisi.
- Eikö sota opettanut
Elämä on kirjoitti:
Voi voi..olipa hellyyttävä tarina..kaikki mustat meni ohi! Isälläsi taitaa olla äly ja silmät paremmin kohdillaan.
Jaa on teillä Lieksassakin noita punikkeja ja virheitä.
- ajanvaraus
En minä ainakaan istu odottamassa, jos minulle on varattu aika. Menen tiskille siihen aikaan.
Mistä se virkailija tietää, onko henkilö paikalla, jos ei asiakas mene soittamaan vihreää nappia sovittuun aikaan tai mene henkilön tiskille, kenelle on varattu aika? - toni.
kauanko vielä siedämme tätä?
- Ei näin Toni
Minun mielestä sinussa ja kaikissa muissa Lieksan maineen pilaajissa on enemmän kestämistä. Myö kaikki ei olla rasisteja.
- Svedu
Jonottamisesta puheen ollen:
jokunen vuosi sitten olimme Hurghadan lentokentällä jonottamassa luukulle pääsyä, Suomeen päin tulossa, melko pitkässä jonossa kun pari venäjää puhuvaa kaveria röyhkeästi kiilasi kaikkien ohi...
Siihen on totuttu, mutta mitä tapahtui:
bodarin näköinen, kokoinen (kaapin kokoinen) ja hymyilevä kolmekymppinen ruotsia puhuva kaveri kävi ensin potkaisemassa kaverusten matkakassit pidemmälle ja sen jälkeen toi kummankin kauluksesta pitäen jonon hännille. Kavereiden jalat eivät koskettaneet lattiaan...olivat totisen näköisiä, virneet oli poissa...
Täytyy kertoa, svenssonit, vaikka nyt eivät aivan suosikkejani olekaan sai raikuvat aplodit kentällä ja hyväksyntää ja kiitosta..
Kerrankin näin...
- kyllä on ihme asiakk
Ulkomaalaisille pitää varata Kelasta etukäteen aika, että on tulkkaus järjestetty. Siksi eivät voi mennä asioimaan numerolapulla jonottaen. Ulkomaalaiset odottavat useita päiviä, että tulkki on järjestetty. Joten voit olla onnellinen, ovat odottaneet useita päiviä!!!!
- toni.
mitä ne ulkomaalaiset siellä suomen kelassa tekee mikseivät mene oman kotimaansa kelaan?
- palvelua
Siinähän sitä rahaa palaa ennenkuin edes päästään asiaan, eli rahan jakamiseen.
- Ei näin Toni
toni. kirjoitti:
mitä ne ulkomaalaiset siellä suomen kelassa tekee mikseivät mene oman kotimaansa kelaan?
Toni et taida nyt ymmärtää...kaikki suomalaiset ei oo valkoihoisia.
- Tulkin maksaa?
Tulkki hoitaa asian kuin asian, niin ei tarvitse turhaan suomea opiskella.
- TimTT
toni. kirjoitti:
Siel on varmaa pitemmät jonot?
Tai monasti: niil edes OLE mitn frikin Keloja?!
- JakkuPemari
Kun asiasta on epaselvyytta ohittaako inssit jonoja vai ei, niin kuvatkaa "kiilaamiset" ja "karjumiset" yotubeen se on oikea paikka tallaiselle todistus aineistolle.
- palvelua
Juuri näin. Kuvatkaa röyhkeät tilanteet ja laittakaa levitykseen. Mikään laki ei sitä estä. Mistään henkilösuojista ei ole pelkoa jos kuvaat huutavia tai etuilevia tunnistamattonia säkkejä.
- Kuvapankki nettiin
palvelua kirjoitti:
Juuri näin. Kuvatkaa röyhkeät tilanteet ja laittakaa levitykseen. Mikään laki ei sitä estä. Mistään henkilösuojista ei ole pelkoa jos kuvaat huutavia tai etuilevia tunnistamattonia säkkejä.
Saa julkisella paikalla kuvata ja panna kuvat nettiin, ihan naamat näkyvissä.
Muistakaa valotus! Varjossa olevan naama ei tässä tapauksessa ainakaan erotu.
- ajanvaraus
Luulisi muuten lähihoitajan, sosiaalialan koulutuksen saaneen, älyävän itsensä varata ajan Kelaan, jos on kiire, on työssä jne.
Eikö tuo lähihoitaja ole kuullut ajanvarausmahdollisuudesta, millä välttyy jonottamasta?
Ja suomalainen voi sujuvasti hoitaa asioita netissä ja palautuskuorilla. - toni.
näinhän se menee? http://i457.photobucket.com/albums/qq300/Kansa_taisteli/Suomalaisten-verorahat-1.gif
- piika pikkarainen
Ajanvarauksen tehneet eivät mene koppiin johon otetaan vuoronumerolappu vaan ne menee iohan toiseen huoneeseen johon virkailija tulee avaamaan oven ja mennään sinne.Ja oli miten oli kyllä somalin ja etiopialaistenkin täytyy opetella vuorosysteemi,,,ei kaikessa mennä minä ensin tyyliin.Puuttukaa asiaan kun näette epäkohtia älkää vain antako asian jäädä.
- anjovista
piika pikkarainen kirjoitti:
Ajanvarauksen tehneet eivät mene koppiin johon otetaan vuoronumerolappu vaan ne menee iohan toiseen huoneeseen johon virkailija tulee avaamaan oven ja mennään sinne.Ja oli miten oli kyllä somalin ja etiopialaistenkin täytyy opetella vuorosysteemi,,,ei kaikessa mennä minä ensin tyyliin.Puuttukaa asiaan kun näette epäkohtia älkää vain antako asian jäädä.
Minä olen Lieksan Kelassa joutunut huomauttamaan muutamaa mamuakkaa. Hyvä että eivät silmille hypänneet, huuto oli ainakin kova. Kerroin asiasta virkailijalle ja hän kehoitti asiakaspalautteen tekemiseen. Ei vaikuttanut virkailijakaan olevan mielissään naisten käytöksestä.
- toni.
anjovista kirjoitti:
Minä olen Lieksan Kelassa joutunut huomauttamaan muutamaa mamuakkaa. Hyvä että eivät silmille hypänneet, huuto oli ainakin kova. Kerroin asiasta virkailijalle ja hän kehoitti asiakaspalautteen tekemiseen. Ei vaikuttanut virkailijakaan olevan mielissään naisten käytöksestä.
"Ja oli miten oli kyllä somalin ja etiopialaistenkin täytyy opetella vuorosysteemi"
onko suomi somalian ja etiopian sosiaalitoimisto? - 22.pike
toni. kirjoitti:
"Ja oli miten oli kyllä somalin ja etiopialaistenkin täytyy opetella vuorosysteemi"
onko suomi somalian ja etiopian sosiaalitoimisto?Khyll se aina välillä siltä tuntuu.
- aloite
Aloitus ja koko ketju on taas tämän paikallisrakuttajan mielikuvitusta ja tarkoituksenhakuista kuntapolitiikkaa. Kun poliittiset paikallisjärjestöt ei halua tai eivät saa tätä rakuttajaa kuriin niin
mahtaisi olla aiheellista pistää tämä rakuttaja vastaamaan noista haukuistaan ja edesvastuuseen omista toimistaan tällä palstalla vaikka viranomaistoimin. Toiminta ja kirjoittelu on ollut jo kauan sairaalloisen törkeää. Ylläpitohan ei ole reagoinut enää aikoihin, vaikka sinne ilmoituksen tekeekin. - op ajanvaraus
Eikö se tuo lähihoitaja ymmärtänyt itselleen varata aikaa, jos kiirekin oli?
tai omaiset niille rollaattorivanhuksille aikaa?
Onko Lieksassa toiset huoneet, onko sielläkin iso kela kuin isommilla paikkakunnilla?- Ihme porukkaa
op ajanvaraus
Nytkö se kääntyikin mummon syyksi tai suomalaisen?
Ei vaan vahingossakaan virkailijan tai mamun syyksi, eihän?
- hurstille vaan
Miksei mauille ole omaa kelaa siis sellaista jonne pottunokilta on pääsy kielletty pidätyksen uhalla? Pottunokan kelalle riittäisi yksi virkailija kohteeseensa joka pitelisi lappua lasikopissa? Lapussa lukisi "Rahat on loppu eikä uusia aikoja varata"! Pahoittelemme! "Hätätapauksessa ota yhteys Heikki Hurstiin tai Pelastusarmeijaan"!
- exkelalainen
no voi hyvänen aika, kylläpä lieksalaisilla on murheet. Elämä sosiaaliturvan varassa on teillä ollut siellä tappavan tasaista. Kun samalle kupille on tulossa muukalaisia niin verisuonet pullistelevat. Bäää Hankkikaa itsellenne oikea elämä!
- jätkä valehtelee !
Avaus on rasistinen trollaus. Kerro aika milloin tapahtui, päivä ja klo-aika. Et kykene koska niin ei ole tapahtunut.
- yksoikosiiiiii
Vajakki lieksalaiset insinöörivitsiensä kanssa,hölmöläiset joka viestiketjuun saman tarinan kehittelevät,ei ihme että teillä ei siellä ole töitä,luuserit.
- pää punasena
Ai, ai, onko nikillä "yksoikosiiiiii" tuhkaluukulla tungosta?
- pää punaisena hope s
pää punasena kirjoitti:
Ai, ai, onko nikillä "yksoikosiiiiii" tuhkaluukulla tungosta?
Etkö muuta keksinyt,aika nolon onnetonta,paitsi jos itte oot suttari ja ootkin.
- Salavaja
Nättäkkee niillen ettuilijoellen issoo lasisnsirpaletta taikka partakonneen terree ja osotelkkoo hammeen alle. Eiköhän ala ymmättee jotta jonossa on parempi olla hännillä...
- reilusti vaan
Reilusti vaan ääntä käyttöön tyyliin "Vittuun siitä etuilemasti, etkö nyt vittu älyy" ja jos ei älyy niin lisätään äänen voimakkuutta ja tehostetaan käsimerkeillä jonon päätä näyttäen, Jos mamu ei suomea ymmärrä niin luulisi ainakin virkailijan ymmärtävän. Ja jos ei muu auta ja ääni loppuu, niin tulkkii paikalle. Pitäähän noille nyt saatana tavat opettaa, ei ne muuten opi yhtään mitään.
- MaailmanToni
Pitaishan niille opettaa mutta kukaan ole osannut viela kouluttaa, Jenkit rahtasi miljoonia ja kun orjuus ja ruoskiminen kiellettiin alkoivat nama kaymaan ihmisten kimppuun, ryostoja ja raiskauksia jo satoja vuosia, v.2013 Ruotsissa nuo raiskasivat 3204 kertaa Ruotsalaisen naisen tai oli niiden kynsiin joutunut muutama nuori Ruotsalainen poikakin, elain ystavien vuoksi jatetaan kuitenkin kertomatta mita elaimille tekivat.
- Mitä te puhutte!
Jos virkailija ottaa jonon ohi asiakkaan, se on virkailijan virhe.
Ei ohittajan.
Siis jokainen virkamies, virkailija, asiakaspalvelija, joka palvelee eriarvoisesti ja järjestyssääntöjä rikkoen, on itse syyllinen.
Ei se mamu, joka tietämättömänä Suomen säännöistä tekee kuin on kotimaassaan saanut tehdä, kyynärpäätaktiikalla.
Minusta jokaisella on velvollisuus opettaa vierasmaalaiset Suomen tavoille, sen jonossa seisojakin - Tiedossa
Nikki "aloite" on näköjään joku hyysäri, joka häiriköi saman viestin toistolla ketjussa. Kyllä minäkin tiedän koneinsinöörin menneen ohi jonossa, ei tuossa mitään uutta ole. Mummot vaan jääneet jupisemaan, kun inssit on kurvanneet ohi.
- naakeri
Kunniakansalainen saa etuilla jonossa
- Lähisairaanhoitaja
Aloittaja puhuu.
Selvennyksenä aloitukseeni, niin nämä "koneinsinöörit" siis etuilivat palvelutiskin virkailijalle, jonne jonotetaan numerojärjestyksessä. Palvelutiskin jonotusnumero otetaan itse automaatista.
Mistään ajanvarauksesta ei ollut kysymys. Etukäteen aikansa varanneet menevät suoraan virkailijan huoneeseen sovittuna aikana kulkematta palvelutiskin kautta. Olen sielläkin monesti käynyt ja tiedän systeemin.
Ja anteeksi aloituksen lukuisat lyöntivirheet. Olin vain niin ärtynyt kokemastani ja (vihan)tunteet oli pinnassa. Itse vielä olisin voinut sietää, mutta parhaimmillaan lähes puolituntia vuoroaan jonottaneiden rollaattorivanhusten puolesta nousi viha. Koneisnsinöörien käytös on jotain ihan käsittämätöntä. Ainakin täällä Lieksassa.
En ihmettele yhtään, jos joskus joku herkkäpinnaisempi räjähtää todella vakavin seurauksin. Tämänkaltainen syntyperäisten suomalaisten räikeä syrjintä ja kakkosluokan kansalaisena kohtelu ei todellakaan lisää suvaitsevaisuutta. Vain ainoastaan vihaa.- Lähisairaanhoitaja
Exkelalainen: - "no voi hyvänen aika, kylläpä lieksalaisilla on murheet."
Tasa-arvoinen kohtelu riittäisi minulle. Se olisi koneinsinöörienkin edun mukaista.
Luulisi koneinsinöörinkin kallossa olevan sen verran järkeä, että jonossa oma paikka on aina se viimeinen, jos viimeisenä tullaan. - puoli tuntia paljon?
Edelleen lieksalainen kuten kuka tahansa voi iITSE VARATA itselleen ajan.
Lähisairaanhotaja, mikä lieneekin, lähihoitajan tiedän ja sairaanhoitajan, pitäisi
osata neuvoa vanhuksiakin varaamaan aika. Vanhusten omaiset voivat varata ajan vanhukselleen myöskin.
ai, Lieksassa on puolen tunnin jonotus jo pitkä aika, voi teitä mualaisia. Täällä, ennenkuin tuli poliisilaitokselle ajanvarauspakko, sai olla kolmekin tuntia passijonossa. Tuttu oli kesällä mennyt Tamperelle jonottamaan, sielläkin on kyllä ajanvaraus, mutta vasta parin viikon päästä olisi saanut ajatn. Siellä voi kuitenkin jonottaa, oli melkein neljä tuntia jonottanut vuoroaan. - Omalla vuorolla
puoli tuntia paljon? kirjoitti:
Edelleen lieksalainen kuten kuka tahansa voi iITSE VARATA itselleen ajan.
Lähisairaanhotaja, mikä lieneekin, lähihoitajan tiedän ja sairaanhoitajan, pitäisi
osata neuvoa vanhuksiakin varaamaan aika. Vanhusten omaiset voivat varata ajan vanhukselleen myöskin.
ai, Lieksassa on puolen tunnin jonotus jo pitkä aika, voi teitä mualaisia. Täällä, ennenkuin tuli poliisilaitokselle ajanvarauspakko, sai olla kolmekin tuntia passijonossa. Tuttu oli kesällä mennyt Tamperelle jonottamaan, sielläkin on kyllä ajanvaraus, mutta vasta parin viikon päästä olisi saanut ajatn. Siellä voi kuitenkin jonottaa, oli melkein neljä tuntia jonottanut vuoroaan.Eihän tässä siitä(ajanvarauksesta) ole kyse, vaan siitä ettei saa ohittaa oman mielensä mukaan jonossa. Mitä siitä tulisi jos jokainen rynnisi tiskille silloin kun itseä huvittaa?
- Saa mitä tilaa
Teit aloittaja juuri itsestäsi sellaisen íhmisen, jota ei tarvitse uussuomalaisten eikä kantaväestön kunnioittaa millään tavalla. Nimittelet kansanryhmän edustajia ja uhkailet heitä. SINÄ olet toisen luokan kansalainen ja mielöestäni oikeutetusti.
- Mamut ensimmäistä
Saa mitä tilaa kirjoitti:
Teit aloittaja juuri itsestäsi sellaisen íhmisen, jota ei tarvitse uussuomalaisten eikä kantaväestön kunnioittaa millään tavalla. Nimittelet kansanryhmän edustajia ja uhkailet heitä. SINÄ olet toisen luokan kansalainen ja mielöestäni oikeutetusti.
Luokkaa vai mitä tarkitat?
- ymmärrys hoi
Kotouttamisessa on tainnut unohtunut hyvien käytöstapojen ja suomalaisen yhteiskunnan lakien selventäminen? Maahanmuuttajien on itsekin tehtävä jotain sen eteen että he tulisivat hyväksytyiksi yhteisön jäseniksi. Ei voi vaatia kantaväestöä sopeutumaan jos maahanmuuttajatkaan eivät sopeudu maamme lakeihin ja sääntöihin. Oletan että he ovat tasaveroisia ymmärrykseltään ja siksi vaadin että virkamiehet ja päättäjät lopettavat paskanjauhamisen siitä että heitä pitää ymmärtää ja kuuluu kulttuuriin....ym. muuta paskaa
- ristiriitaista
Tuo mamujen hyysäys, suojelu ja yliymmärtäminen on itseasiassa heidän älynsä aliarvioimista.
- verot 0, tulot 100
Ne kiltisti jonottavat saattavat vieläkin viettää leirielämää. Mut pitää suvaita ja ymmärtää, he ovat kokoneet vaikka mitä (niinhän sitä toitetaan joka paikassa).
- pussi kuski
Suomalaisethan ne on huonosti käyttäytyviä.
http://www.hs.fi/paivanlehti/#ihmiset/Luonnottoman hiljaa ja paikallaan/a1391314289866?src=haku&ref=#arkisto/- Paitsi että
Miksi suomalainen ei saisi käyttäytyä kuin suomalainen? Tämähän on meidän kulttuuria. Ei meistä tule afrikkalaisia tekemälläkään.
- pera teutti
Vieraat ensin tietenkin.
- Rajojemmevartija
Maassa maan tavalla tai maasta pois. Eikö sitä enää ymmärretä. Saa tänne tulla, tervetuloa, mutta mennään maan tavalla.
Niin suomipoika ja -tyttö joutuu meneen ulkomailla. - Lähisairaanhoitaja
Sitä saa mitä tilaa- : "Teit aloittaja juuri itsestäsi sellaisen íhmisen, jota ei tarvitse uussuomalaisten eikä kantaväestön kunnioittaa millään tavalla. Nimittelet kansanryhmän edustajia ja uhkailet heitä. SINÄ olet toisen luokan kansalainen ja mielöestäni oikeutetusti."
Siis MITÄ kansanryhmää minä olen uhkaillut ja nimitellyt? Koneinsinöörejäkö?
Miksi minua ei tarvitse kunniottaa? Siksikö, kun en salli etuilua ja kerron kokemuksistani julkisesti?
Enkö saisi?
Pitäisikö olla hys hys?
Mitä tulee saamiseen ja tilamiseen, niin pahoin pelkään, että joku kerta nämä etuilevat koneinsinöörit törmäävät huomattavasti agressiivisempaan yksilöön kuin minä ja jonotuskavereinani pleet vanhukset. - Terlv. Tavja
Syväitkää!
- kelainsinööri
Jos heillä oli kiire töihin?
- laskuri
Laskuri nollaantuu näköjään sadan peukutuksen jälkeen, vai nollattiinko
- nollattu
Ei nollaannu sadan jälkeen vaan on nollattu. Tekemällä tehty kukkahattujen taholta. Niin kävi eräässä persuketjussakin kun peukutuksia oli aivan mahdottomasti.
- jutaanipoeka
Tietenkin näillä sotaa pakoon lähteneillä on oltava paikka jonon keulilla.
- hjkö9kmlinjjJiFth/hj
Mitäs veditte kuntanne tuohon Liekaan? Tuosta ei Lieksa enää nouse.
- kelailen
Eikös siellä kelassa oo ajanvaranneille eri pömpelit?
- tapaopetus puuttuu
Nehän yrittää naiset varsinkin kaupan kassajonossakin etuilla. Minä en anna vuoroani ellei erikseen pyydetä tyyliin anteeksi saisinko . . .
- inekonssi
Mogadishun koneinsinööriakatemiassa uusille opiskelijoille ei ole pääsykokeita vaan kouluun jonotetaan. Ovat siellä oppineet reippaan jonotustyylin. Pitää ymmärtää.
- kaikki tukien varass
Kävin ison kaupungin kelassa, viisi asiakasta oli ennen minua neuvontaan.
Varsinaisille palvelunumeroille ei näyttänyt odottavan ketään.
Miten ihmeeen paljon teillä siellä Lieksassa on asiaa Kelaan, ette osaa täyttää lomakkeita, asioida netissä, käyttää palautuskuoria kun yli 100 000 asiakkaan kaupungissa pääsee varsin pienellä odotusajalla? - Anonyymi
Mitenköhän paksu opus olisi koneinsinöörien työhistoria lieksassa?
- Anonyymi
Veikkaan, että jos pannaan koraani ja raamattu päällekkäin, niin ne yltää puoleenväliin koneiinsinöörin työpaikkojen määrään, jos ne työpaikat on kerrottu yksissä kansissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaan, että jos pannaan koraani ja raamattu päällekkäin, niin ne yltää puoleenväliin koneiinsinöörin työpaikkojen määrään, jos ne työpaikat on kerrottu yksissä kansissa.
Michael Cook on julkaissut periaatteesta laajan tutkimuksen (Forbidding the Wrong in Islam).[150] Periaate esiintyy Koraanissa ja hadith-kirjallisuudessa, mutta vasta al-Ghazali antoi sille 1000-luvulla klassisen muotoilun.[150] Hän esitti väliintulolle kahdeksan askelmaa. Ensimmäinen on rikkomuksen luotettava todistaminen, viides aste on jo käsiksi käyminen esimerkiksi rikkomalla luvattomat musiikki-instrumentit, seitsemäs aste on lyöminen ja potkiminen, ja kahdeksas aste aseiden käyttö, mikä saattoi merkitä synnintekijän tappamista.[151]
Kunniaväkivalta on OK!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Islam_ja_naiset
- Anonyymi
Syrjäläinen tietää että ovat koulutettua väkeä.
- Anonyymi
Todistukset jäi piirongin laatikkoon kun piti kiiruhtaa Somaliassa mainostetulle Moskovan lennolle ja siitä kyydityksellä Suomeen.
- Anonyymi
Itsellä on kaupoissa juoksukaista kaljoille
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663215
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272273Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681849Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t281735Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161401- 281371
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61266Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja291251Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101177Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631167