Kysymys esikoislaestadiolaisille

Ep-Tuomas

Anteeksipyydän tätä kommenttiani:
-siksi, kun tämä maailma on paha ja pahemmaksi tulee päivä päivältä:
-miksi saattaa tähän pahuuden pesään lisää viattomia lapsia kärsimään isien pahoista teoista?
-lukemani perusteella on syntynyt lapsi perisynnin mukaan kastamaton ja kadotukseen tuomittu?
-onko se lapsen vika?
-tuntevatko esikoislestadiolaiset vanhemmat vastuuta tähän syntiseen maailman synnyttämistä lapsistaan?
- onko syntyvällä lapsella muuta vaihtoehtoa kuin sopeutua esik. laestdiolaisen opin kahlehtimaan elämään?
-lisääntykää ja täyttäkää maa?
-maailmassa on tällä hetkellä 7 miljardia ihmistä!
-paljonko on esikoislaestadiolaisia, ainoita oikeassaolevia kristityitä?

Osaako kukaan viisas vastata?

21

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisääntylää ja tayttäkää maa, on hengellinen asia, jota ei lainkaan ymmärretä. Ihmisen pitäisi antaa uskon ja rakkauden täyttää Pyhässä Hengessä itsensä niin, ettei pystyisi tekemään pahaa lähimmäiselleen.

• voe voe tuota

:-))))))))))))))))))))))) Millä meinaat päästä tavoitteeseesi?

Pyhästä Hengestä puhuminen selkeiden harhaoppien yhteydessä on törkerätä Jumalan pilkkaamista. Isä Poika ja Pyhä Henki puhuvat samaa, ja sen voi tarkistaa Raamatusta mitä Jumala puhuu.

Lisääntymiskäsky annettiin ensimmäisen ihmisparin vihkiäistilaisuudessa. Ja tarkoittaa maapallon kansoittamista siittämisen ja synnyttämisen avulla.

• Harhat houkottaa
        voe voe tuota kirjoitti:

Pyhästä Hengestä puhuminen selkeiden harhaoppien yhteydessä on törkerätä Jumalan pilkkaamista. Isä Poika ja Pyhä Henki puhuvat samaa, ja sen voi tarkistaa Raamatusta mitä Jumala puhuu.

Lisääntymiskäsky annettiin ensimmäisen ihmisparin vihkiäistilaisuudessa. Ja tarkoittaa maapallon kansoittamista siittämisen ja synnyttämisen avulla.

Valossa kaikki näkyy, mitään ei voi peittää Kristus-valo paljastaa tosuuden ihmisestä, mutta samalla se kirkastaa totuuden JUMALASTA joka Poijassaan Jeesuksessas Kristuksessa etsii syntisiä pelastukseen.

Pimeydessä kaiken voi rakentaa oman mielikuvituksensa varaan. Näin on käynyt monille harhaan johdetuille näinä lopun aikoina. Hengestä kyllä huudetaan, mutta kun totuus ei maistu, niin lihan viilaukseen uskotaan. Eivät he mitään näe, vaikka ovat räikeässä ristiriidassa Kristuksen opin kanssa. Narsismi (itseihailu) on kova tauti. Jeesuksen todistajat ovat palvelijoita, he johdattavat janoavat
        Jeesus lähteelle juomaan pelastuksen lähteestä. Ja hylkäävät kaikki saastuneen lihan pyhiotykseen luottavat kauppiaat oppeineen.

• EP-Tuomas
        voe voe tuota kirjoitti:

Eikö maapallo ole jo liikakansoitettu? Lestadiolaiset eivä lisäänny muutenkuin sisäisen siittämisen ja synnyttämisen avulla! Paljonko on liikkeeseen liittynyt ulkopuolisia ihmisiä verrattuna liikkeen olemassaoloon ja nykyiseen jäsenmäärään? Liekö kukaan tutkinut, ei ilmeisesti edes haluta tutkia?

• kaks+kaks
        EP-Tuomas kirjoitti:

Eikö maapallo ole jo liikakansoitettu? Lestadiolaiset eivä lisäänny muutenkuin sisäisen siittämisen ja synnyttämisen avulla! Paljonko on liikkeeseen liittynyt ulkopuolisia ihmisiä verrattuna liikkeen olemassaoloon ja nykyiseen jäsenmäärään? Liekö kukaan tutkinut, ei ilmeisesti edes haluta tutkia?

Tuomas, esikoisuus on vain pieni rippunen Kristuksen kirkkoa tässä maailmassa. Kristuksen kirkon muodostavat uudesti syntyneet Jeesuksen uskossa olevat ihmiset. Seurakunnan raja maailmassa on apostolisessa opissa ja uskossa. Kristus on Pää ja seurakunta Hänen ruumiinsa.

• E-Tuomas
        kaks+kaks kirjoitti:

Tuomas, esikoisuus on vain pieni rippunen Kristuksen kirkkoa tässä maailmassa. Kristuksen kirkon muodostavat uudesti syntyneet Jeesuksen uskossa olevat ihmiset. Seurakunnan raja maailmassa on apostolisessa opissa ja uskossa. Kristus on Pää ja seurakunta Hänen ruumiinsa.

Tuomas, esikoisuus on vain pieni rippunen Kristuksen kirkkoa tässä maailmassa.

Ja ainoat oikeaoppiset jotka vain pääsevät taivaaseen?? Ainoat nykyisestä sitsemästä miljardista?? Minne ne, nykytiedon mukan jopa ennen ajanlaskumme alkua telluksen päällä eläneet n. 200 miljardia ihmistä ovet menneet? Kerrotko?

• kaks+kaks
        E-Tuomas kirjoitti:

Tuomas, esikoisuus on vain pieni rippunen Kristuksen kirkkoa tässä maailmassa.

Ja ainoat oikeaoppiset jotka vain pääsevät taivaaseen?? Ainoat nykyisestä sitsemästä miljardista?? Minne ne, nykytiedon mukan jopa ennen ajanlaskumme alkua telluksen päällä eläneet n. 200 miljardia ihmistä ovet menneet? Kerrotko?

Ajanlaskumme on alkanut Kristuksen syntymästä. Vaikka nykyään käytetään yhä useammin eaa, Muutama vuosikymmen sitten se oli jKr

Vanhan Testamentin ihmiset uskoivat tulevaan Messiaaseen ja pelastuivat.

• Pakanat ilman lakia
        kaks+kaks kirjoitti:

Ajanlaskumme on alkanut Kristuksen syntymästä. Vaikka nykyään käytetään yhä useammin eaa, Muutama vuosikymmen sitten se oli jKr

Vanhan Testamentin ihmiset uskoivat tulevaan Messiaaseen ja pelastuivat.

Eikä tuota vanhan testamentina aikaa ole ollutkaan muille, kuin AINOASTAAN Aabrahamin siemenelle, eli juutalaisille.

Tämä näyttää tyystin monelta jääneen huomaamatta!!

Meille pakanakansoille evankeliumi julistettiin laajemmin vasta Jeesuksen lunastystyön tapahduttua.

Room. 2:14-16 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
        sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.

Room. 2:17-20 Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on, ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
        ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:

Room. 2:21 niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
        Room. 2:22 joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
        Room. 2:23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?

***) Room. 2:24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.

• teu,

"vihne"

Ei Jumala käskenyt , sinun pelkästään täyttä tätä maata , eikä Aadamin .
        Raamatun Rerkisteririssä on alusta asti vanhoja ihmisiä , ja paljon lapsia
        mutta tiedämme , että kun Nooaan ,hänellä oli 3 poikaa He oli 11 polvi ja
        heillä oli nonia lapsia , kun aika eteni saavutetaan Abram,. joka ei saanut
        lapsia , kun vasta 100 vanhana (jolloin Saara oili 90, (Iisak. vapaasta vaimosta )
        hänellä oli veli , joka oli syntynyt Orjatteresta. Jonka Saarara oli antanut vaimoksi
        Abelle . n.15 vuotta sitä ennen .

Taas kerran kun Sara tuli imettämästä Iisakkia , ilkkui Orjattaren poika vanhaa
        aitiä , ja kun Saara pääsi Aben majaan , ilmoitti , EI ORJATTAREN POIKA PERI
        VAPAAN POJAN KANSSA .

Jäi kertomatta Että Jumalalla on vain ainokainen poika ,
        vaikka kaikki ihmiset on hänen tyttääriään ja poikiaan ..

Ei Issakilla , ollut kuin 2 poikaa , vasta Eesaulla ja JAAKOBILLA OLI LAUMA
        LAPSIA ,,JOISTA ON OTETTU OPPIA ,Tai ohjetta , tämä viittää Islamilaisuuteen
        heillä on vciedläkin 4, vaimoa ,,mutta lukematon määrä jalkavaimoja .. Heidän
        paras Käännyttäjä kulkee miekan kanssa ?

En minäkään luule että , mitenkään saan ketään oppimaan tätä asiaa kuntoon,
        Mutta olisi se hyvä jos se jotenkin ymmärrettäisiin, jotta Usko ei menisi vaimon
        edelle .. tarkoitan sitä että vähän ennen vaimon kuolemaa ei enää tehtäisi lapsia
        vaan annettaan arvo Lääkärillekin ,jos hän on todennut , että olisi parenpi huilata.

Raamattu on auktoriteetti , ja siinä on paljon ohjeita ja kertomuksia , siellä on mo-
        nia miehiä ja isiä , joilla on 2 poikaa , "moni Vertaus alkaa Eräällä miehellä oli 2 -
        poikaa ", jopa 1. Mainaitaan Abellakin . ja monilla leskillä , kuten Nainin kaupun-
        kissa , jonne Jeesus osui , ja näki kun tänä' Lesken poika ainoa oli kuollut , Hän
        koski paareihin ,ja ne tuli niin painaviksi , että 4. kantaajaa joutui laskemaan
        paarit maahan . Siinä Jeesus herätti Lesken pojan ..

Yleiseti jos leski oli saanut pojan , oli hänellä ns, eläke (elatus) yleensä jos ei
        ollut aika pian haudattiin Leski .

No kun Abe oli saaran jälkeen , viettänyt suruajan ; hän nai Keturan joka
        synnytti Abelle vielä 6 poikaa ,, Koska Iisakki oli pääperillinen , Ei abe jakanut
        erikseen hänen perintöä hän ja Keturan pojille vaan Abe jakoi omasta Herralta
        saamasta omaisuudesta , eikä ne olleet pienet , kukaan ei voinut sanoa hän
        poikiaan köyhiksi.

Kun Abe kuoli , IsmaIL JA iISAKKI hautasivat hänet , Saaran viereen , siihen
        Makbelan luolaan jonka Abe oli ostanut´Heettiläiseltä .

Ismaililla oli 12, poikaa mukanaan , joista 6 oli Ruhtinaita . toisitakin tuli myöh.
        hemmin , Heettiläiset olivat Hautajaisissa , ja väkeä oli satamäärin ..

• teu,
        EP-Tuomas kirjoitti:

" Epäilevä Tuomas "

Maailman väetö saavutti n. 2.vuotta sitten 7 Miljardin rajan , eläviä ihmisiä
        nykyään menee kuluu vain 8 vuotta seuraavaan , eli 8 Miljardiin se täyttyy
        noin . 2020 ,,tä'llä hetkella on n. 7. 175. 000.000 as.

Kaikki Lestoja on

• Vähän vastauksia

-"lukemani perusteella on syntynyt lapsi perisynnin mukaan kastamaton ja kadotukseen tuomittu?"

Onpa hassu juttu. Perisinynnin mukaan kastamaton? Kuka sellaista on kirjoittanut?

Totuus on, että vastasyntynyt lapsi on Jeesuksen lunastusarmon kautta autuas ja taivaskelpoinen. Samoin on kuolleena syntyneen ja kohtuun tapetun sikiön tai lapsen laita.. Jeesus on sanonut, että ellette käänny ja tule niin kuin lapset, niin ette pääse sisälle taivaan valtakuntaa. Eli se ei ole lapsen vika.

-"tuntevatko esikoislestadiolaiset vanhemmat vastuuta tähän syntiseen maailman synnyttämistä lapsistaan?"

Totta kai, siksi he parhaan taitonsa mukaan kasvattavat niitä Herralle Jeesukselle. Usein käy kuitenkin niin, että maailma ryöstää lapset vanhemmiltaan ja saattaa heidät murheellisiksi. Ketään ei pakoteta mihinkään, eikä mikään nimi auta ketään, vaan ainoastaan henkilökohtainen elävä usko.

-"miksi saattaa tähän pahuuden pesään lisää viattomia lapsia kärsimään isien pahoista teoista? -lisääntykää ja täyttäkää maa?"

Kaikki eivät saa lapsia vaikka haluaisivat. Lapset ovat Herran lahja, ja hän on luvannut pitää niistä huolen. Jumalalta ei lopu keinot myöskää hävittää ihmisiä, jos niitä tulee liikaa. Ihmiset kyselevät onnettemuuksiin jälkeen, että missä Jumala on ollut, kun ei ole estänyt onnettomuutta? Uskovien ei tarvitse kärsiä isien pahoista teoista:

2.Moos.20:1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
      2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
      3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
      4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
      5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
      6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

• " Jumalalta ei lopu keinot myöskää hävittää ihmisiä, jos niitä tulee liikaa."

Historia on osoittanut että jos nämä ihmisen joukkohävitykset ovat Jumalan työtä, tässä asiassa hän on huolellinen ja perusteellinen. Vedenpaisumus ja amalekilaisten hävityttäminen ovat erinomaisia esimerkkejä Jumalan organisointikyvyistä ja hänen suhtautumisestaan viattomien kärsimykseen.

Jos nuo tarinat olisivat olleet totta, ajattele mikä määrä mm. lapsia on tapettu samalla. Ylistetty olkoon herran armo ja viisaus.

• voi sokeaavelikultaa

Pilkkaaja, katso ettei sinulle vielä pahempaa tapahtuisi. Kuolemaa ja kärsimystä varten tänne maailmaan synnytään, syy on perissynti joka sinussakin asuu kuin tauti.

Sinulle on jo todistettu ettei viatonta ihmistä ole olemassakaan.

Jokainen ihminen kuolee myös sinä, eikä sinusta ole Jumalan neuvojaksi. Epäjumalan palveleminen jota näissä maissa tehdään, johtaa vääjäämättä tuhoon koko luomakunnan ei vain ihmiset.
        Paljon kamalampaa on tulossa, synti rehottaa nyt siihen malliin.

Olet hyvänä esimerkkinä röyhkeästä vanhemmilleen ja Jumalalle tottelemattomasta ihmisestä.

Etkö ymmärrä että olet itse teoillasi ansainnut tuhoutumisesi?
        Eikä näytä vieläkään näkyvän huolestumisen merkkejä omasta kurjasta tilastasi, Jumallle vaan puidaan nyrkkiä, vaikka itse ollaan syyllisiä.

• varoituksen sana
        voi sokeaavelikultaa kirjoitti:

Pilkkaaja, katso ettei sinulle vielä pahempaa tapahtuisi. Kuolemaa ja kärsimystä varten tänne maailmaan synnytään, syy on perissynti joka sinussakin asuu kuin tauti.

Jokainen ihminen kuolee myös sinä, eikä sinusta ole Jumalan neuvojaksi. Epäjumalan palveleminen jota näissä maissa tehdään, johtaa vääjäämättä tuhoon koko luomakunnan ei vain ihmiset.

Olet hyvänä esimerkkinä röyhkeästä vanhemmilleen ja Jumalalle tottelemattomasta ihmisestä.

Eikä näytä vieläkään näkyvän huolestumisen merkkejä omasta kurjasta tilastasi, Jumallle vaan puidaan nyrkkiä, vaikka itse ollaan syyllisiä.

"... vastasyntynyt lapsi on Jeesuksen lunastusarmon kautta autuas ja taivaskelpoinen. "

Älä leiki Jumalaa!! Autuaat määrittelee Jumala yksin, et sinä eikä kukaan muukaan. Mutta tämä on varma asia, lapsensa jättäminen ilman kastetta on saatanasta.

• voi sokeaavelikultaa kirjoitti:

"Sinulle on jo todistettu ettei viatonta ihmistä ole olemassakaan."

Kukaan ei ole todistanut minulle sellaista, väittänyt kylläkin. Se on ihan eri asia kuin todistaminen.

"Olet hyvänä esimerkkinä röyhkeästä vanhemmilleen ja Jumalalle tottelemattomasta ihmisestä."

Vanhemmilleni olen sentään ollut melko tottelevainen. Joka tapauksessa siitä asiasta et voi tietää mitään.

"Etkö ymmärrä että olet itse teoillasi ansainnut tuhoutumisesi?"

En tietääkseni ole tuhoutumassa, ellei sitten jotain yllättävää ilmaannu. En juuri käytä alkoholia, tupakointiin käytän vain vesipiippua milloin käyn nuoruusajan seutujani katsomassa Lähi-Idässä enkä harrasta irtosuhteita. Elän terveellisesti.

"Eikä näytä vieläkään näkyvän huolestumisen merkkejä omasta kurjasta tilastasi"

Tilani ei ole millään kriteereillä tai millään tunnistettavalla tavalla kurja. Suhtaudun luottavasti tulevaisuuteen, täsmälleen kuten akateemisesti koulutettu, järkevä ja terve nuori aikuinen voi.

"Jumallle vaan puidaan nyrkkiä, vaikka itse ollaan syyllisiä."

Mitenniin puidaan Jumalalle nyrkkiä? Lapsellista puida nyrkkiä entiteetille jonka olemassaolosta ei ole mitään objektiivista tietoa. Kun vetoat Jumalaan ja vakuutat että kaikki on hänen työtään ja sallimustaan, suhtaudut samalla tavalla kuin muslimit sanoessaan "inshalla".

• teu,
        exhellari86 kirjoitti:

Kukaan ei ole todistanut minulle sellaista, väittänyt kylläkin. Se on ihan eri asia kuin todistaminen.

"Olet hyvänä esimerkkinä röyhkeästä vanhemmilleen ja Jumalalle tottelemattomasta ihmisestä."

Vanhemmilleni olen sentään ollut melko tottelevainen. Joka tapauksessa siitä asiasta et voi tietää mitään.

En tietääkseni ole tuhoutumassa, ellei sitten jotain yllättävää ilmaannu. En juuri käytä alkoholia, tupakointiin käytän vain vesipiippua milloin käyn nuoruusajan seutujani katsomassa Lähi-Idässä enkä harrasta irtosuhteita. Elän terveellisesti.

Tilani ei ole millään kriteereillä tai millään tunnistettavalla tavalla kurja. Suhtaudun luottavasti tulevaisuuteen, täsmälleen kuten akateemisesti koulutettu, järkevä ja terve nuori aikuinen voi.

Mitenniin puidaan Jumalalle nyrkkiä? Lapsellista puida nyrkkiä entiteetille jonka olemassaolosta ei ole mitään objektiivista tietoa. Kun vetoat Jumalaan ja vakuutat että kaikki on hänen työtään ja sallimustaan, suhtaudut samalla tavalla kuin muslimit sanoessaan "inshalla".

" ex hekkari "

Mitä tämä ,"inshalla" , tahtoo sanoo. katsos kun en ,
        voi tuommosta tietää , en ainakaan ole lukenut .

• teu, kirjoitti:

" ex hekkari "

Mitä tämä ,"inshalla" , tahtoo sanoo. katsos kun en ,
        voi tuommosta tietää , en ainakaan ole lukenut .

Tuo on Islamiin kuuluva juttu. Kai kristillinen vastine kuuluisi: Jos Jumala suo!

• hyvin oppinut
        varoituksen sana kirjoitti:

"... vastasyntynyt lapsi on Jeesuksen lunastusarmon kautta autuas ja taivaskelpoinen. "

Älä leiki Jumalaa!! Autuaat määrittelee Jumala yksin, et sinä eikä kukaan muukaan. Mutta tämä on varma asia, lapsensa jättäminen ilman kastetta on saatanasta.

Niin sinulle on opetettu ja sin olet oppinut, mutta opettaja ei ole Jumalan Sana vaan ryhmä ihmisiä !

Ymmärrätkö siinä olevaa eroa. tuskin, koska yhä samaa jankutat ties kuinka monessa polvessa.

• Totuuden sana
        varoituksen sana kirjoitti:

Kaste ei ole mikään automaatti. Se ei tee ihmistä autuaaksi, ellei ole uskoa. Jeesus sanoi, että joka uskoo ja kastetaan, tulee autuaaksi, mutta joka ei usko, se kadotetaan. Hän sanoi myös, että ellette käänny ja tule niin kuin lapset, ette tule sisälle taivaan valtakuntaan. Ja joka alentaa itsensä niin kuin lapsi, on suurin taivaan valtakunnassa, sekä oka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen.

Luther arvelee, että lapsi on viattomuuden tilassa seitsemän vuotiaaksi asti.

• voi ihmisparkaa
        exhellari86 kirjoitti:

Luettelit juuri posket ylpeydestä hehkuen ne syyt miksi sinun on mentävä kuoltuasi helvettiin jos suunta ei muutu. Epäusko.

• voi ihmisparkaa kirjoitti:

Luettelit juuri posket ylpeydestä hehkuen ne syyt miksi sinun on mentävä kuoltuasi helvettiin jos suunta ei muutu. Epäusko.

"Luettelit juuri posket ylpeydestä hehkuen ne syyt miksi sinun on mentävä kuoltuasi helvettiin jos suunta ei muutu. Epäusko."

Kylläh.än sinä tuomiolaiselmia osaat heitellä mutta miten olisi jos vastaisit siihen mitä sanoin. Ihan oikeasti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      5948
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2817
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2287
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2029
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2001
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1385
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      76
      1352
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      283
      1303
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1277
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      4
      1217
    Aihe