Kohta alkaa hiihtoloma

Ope, vanhempien pomo

Vanhemmista monilla on nyt aikaa keskittyä lastensa kasvattamiseen. Samoin jokin kurssi voisi tehdä hyvää mikäli sosiaaliset taidot ovat jääneet heikoiksi.

Nyt voi sitten jättää sen pullon avaamatta ja kokeilla olla ihan selvänä ettei Pikku-Petterin tarvitse taas kertoa koulussa miten iskä ja äiti tappelivat lomalla. Samoin voisi laittaa pelikoneet vähän vähemmälle käytölle ja mennä lasten kanssa vaikkapa raittiiseen ulkoilmaan.

Muistattehan että me opettajat joudumme kasvattamaan teidän lapsianne ja ohjeistamaan teitä. Olemme siis teidän esimiehiänne ja kyllä te niitä tarvitsettekin. Kovin on katala monen koulutustaso. Noudattakaa siis ohjeitamme hyvillä mielin niin lomastanne rulee mukavampi ja lapsenne jaksavat taas ahertaa loman jälkeen!

28

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkka äiti

      Teit kirjoitusvirheen.

      • Koulussa töissä

        Pilkkuvirheitä aloittajalla oli tekstiinsä lipsahtanut useitakin.

        Itse asiasta olen hänen kanssaan melko pitkälle samaa mieltä.


    • pikku-petterin äiti

      Te ette kyllä ole minun esimieheni/esimiehiäni, sorry vaan.
      Kyllä sen kasvatustyön hoidan ihan itse, keskity sinä ope vaan minun lapseni perusopetukseen. Siihen sinut on koulutettu. Enkä itse juuri mahtailisi ammatillani ja arvostelisi minun (=pikku-petterin äidin) koulutustasoa! Enemmän olen kouluja käynyt ja rahaa tienaan kuin teikäläinen..
      Joten jospa nyt suuta soukemalle. :)

      • Lastesi isä

        Korkea koulutustasosi ei näemmä riitä siihen, että ymmärtäisit mihin suuntaan tuo parodinen avaus on suunnattu.


      • Kamppanulikka
        Lastesi isä kirjoitti:

        Korkea koulutustasosi ei näemmä riitä siihen, että ymmärtäisit mihin suuntaan tuo parodinen avaus on suunnattu.

        Minusta ei kenenkään pitäisi laskeutua tuon lissun tasolle. Luonnostaan sillä tasolla ei hänen lisäkseen varmaan ole kukaan.


    • Oikee ope

      Surullisin juttu on se, että monen vanhemman pitäisi ottaa tuo parodia tosissaan.

    • Samanlaisia

      Miksi järkevät ja fiksut opet lähtee provoihin mukaan....?

      • teinin äiti

        Tuota minäkin mietin. Jotenkin olen aina pitänyt opettajia kauhean fiksuina ja järkevinä. Luulisi, että piutpaut antavat sellaisille provosoijille.


    • Teinin äiti kans

      Niinpä. mutta minulle se ainakin kertoo jotakin, että lähtevät mukaan.....

    • Ope täälläkin...

      Fiksut vanhemmat tuottavat tänne asiallisia avauksia, joiden pohjilta voi keskustella helposti. Täällä ei sellaisia näy. Siitä voi johtopäätökset vetää.

    • mdifjioghi

      Jos täällä ei ole fiksuja vanhempia, niin miksi te opet olette täällä ja vaivaudutte vastailemaan provoihin?

    • Äiti, open pomo

      Me open pomot määräämme täällä. Ikävää että joku yrittää häiriköidä asiallista keskustelua. Puutteellinen koulutus?

    • opettajien esimies

      Ei pidä antaa häiriköiden saada valtaa täällä, vaan me äidit ja isät, opettajien pomot olemme yhtä, ja pdiämme lastemme puolta ja vaadimme alaisiltamme van tasokasta ja parasta työtä ja ammattitaitoa, ellei puutumme heti. Kyllä se aikainen puuttuminen tuottaa tuluosta.

      Nykyopet ovat niin ailahtelevia ja ammattitaidottomia, eikä ole kiinnostuneet kurssityksista, koska siinä menee palkallinen ja pitkä loma... rha on heille tärkeä ja laiskottelu.

      Kurssitus pakolliseksi opettajille pitäisi saada viisikertaa vuodessa. Palkka liia suuri työhön nähden.

      • Skolessa duunissa

        Ainakin sinulla on ollut uskomattoman huono äidinkielenopettaja. Tai ehkä hänellä on ollut yksinkertaisesti mahdoton tehtävä. Et ole oppinut oikeinkirjoitusta, et kielioppia etkä edes vähän järkevää argumentointia.

        Äidinkielenopettajaasi olisi luultavimmin saanut kouluttaa ja kurssittaa maailman tappiin, eikä sinun kohdallasi silti olisi päästy kovinkaan kummallisiin tuloksiin. Opettajien on hyväksyttävä se tosiasia, että osalla oppilaista ne resurssit nyt vaan yksinkertaisesti ovat normaalia niukemmat. Paljonkaan ei heidän kohdallaan saavuteta, vaikka pitäisi tukiopetusta yötä päivää.

        Kyllähän me opettajat kovin mielellämme kävisimme vaikka minkälaisissa lisäkoulutuksissa ja todella hyviä ja tarpeellisia on aika paljon tarjollakin. Työnantajalla ei ole varaa tai halua maksaa kurssejamme, matkakustannuksiamme ja hotelli- ja ravintolalaskujamme, päästää meitä kursseille tai palkata meille sijaisia. Olemme ilmeisesti kukin kouluyhteisössämme niin korvaamattomia.

        Kieltenopettajien esimerkiksi olisi todella tärkeää päästä joka vuosi vähintään kuukaudeksi opettamiensa kielten kielialueille päivittämään aineenhallintaansa. Osa pystyy pihistämään sen hinnan omista rahoistaan.

        Palkkammehan ei ole työmäärään nähden liian suuri, se nyt on päivänselvä fakta. Minusta esimerkiksi aloittajan kaltaisten vanhempain kanssa tekemisiin joutuville opettajille pitäisi maksaa tuntuva likaisen työn lisä. Ehkä se vähän lohduttaisi ja auttaisi jaksamaan hänen kaltaistensa ja heidän lastensa kanssa.

        Suurin osa palstan lukijoista varmaan ajattelee, että tämä lissu on vain surkea löyhäpää provoilija. Ikävä tosiasia on kuitenkin, että joillakin oppilailla ihan oikeasti on tuontapaisia vanhempia.


      • Skolessa duunissa
        Skolessa duunissa kirjoitti:

        Ainakin sinulla on ollut uskomattoman huono äidinkielenopettaja. Tai ehkä hänellä on ollut yksinkertaisesti mahdoton tehtävä. Et ole oppinut oikeinkirjoitusta, et kielioppia etkä edes vähän järkevää argumentointia.

        Äidinkielenopettajaasi olisi luultavimmin saanut kouluttaa ja kurssittaa maailman tappiin, eikä sinun kohdallasi silti olisi päästy kovinkaan kummallisiin tuloksiin. Opettajien on hyväksyttävä se tosiasia, että osalla oppilaista ne resurssit nyt vaan yksinkertaisesti ovat normaalia niukemmat. Paljonkaan ei heidän kohdallaan saavuteta, vaikka pitäisi tukiopetusta yötä päivää.

        Kyllähän me opettajat kovin mielellämme kävisimme vaikka minkälaisissa lisäkoulutuksissa ja todella hyviä ja tarpeellisia on aika paljon tarjollakin. Työnantajalla ei ole varaa tai halua maksaa kurssejamme, matkakustannuksiamme ja hotelli- ja ravintolalaskujamme, päästää meitä kursseille tai palkata meille sijaisia. Olemme ilmeisesti kukin kouluyhteisössämme niin korvaamattomia.

        Kieltenopettajien esimerkiksi olisi todella tärkeää päästä joka vuosi vähintään kuukaudeksi opettamiensa kielten kielialueille päivittämään aineenhallintaansa. Osa pystyy pihistämään sen hinnan omista rahoistaan.

        Palkkammehan ei ole työmäärään nähden liian suuri, se nyt on päivänselvä fakta. Minusta esimerkiksi aloittajan kaltaisten vanhempain kanssa tekemisiin joutuville opettajille pitäisi maksaa tuntuva likaisen työn lisä. Ehkä se vähän lohduttaisi ja auttaisi jaksamaan hänen kaltaistensa ja heidän lastensa kanssa.

        Suurin osa palstan lukijoista varmaan ajattelee, että tämä lissu on vain surkea löyhäpää provoilija. Ikävä tosiasia on kuitenkin, että joillakin oppilailla ihan oikeasti on tuontapaisia vanhempia.

        Anteeksi aloittaja, en tarkoittanut sinua puhuessani likaisen työn lisästä. Kaikki tietävät, ketä tarkoitin.


    • Yks äiti

      Ei me vanhemmat kuule olla opettajien pomoja. Vai maksatko sinä opettajille palkkaa? Noin esimerkiksi. Jos pysyt noin katkeralla mielellä opettajia kohtaan, niin vaikeuksia sinulla ja lapsellasi tulee olemaan. Paljon parempi että me vanhemmat käyttäydymme fiksusti opeja kohtaan, ja annamme arvon heidän työlleen. Jos kuitenkin konflikteja tulee, niin hoida sinä äiti tai isä oma osuutesi hyvin. Ja katso mitä siitä seuraa.

    • äiti, open pomo

      JOPAS, ETKÖ KEKSINYT OMAA JUTTUA? Piti kopsata tuoll aalempana oleva juttu??? Sinulle taisi kolahtaa, kun piti kääntää asia toisinpäin???

      Hyvä hyvä... mieti nyt asioita.

    • Yks äiti

      Ihan oman mielipiteeni esitin. Ilmeisesti joku muu on samaa mieltä kanssani, jos jossain on saman tyylistä tekstiä. Oletko jollekkin tietylle opelle katkera vai mistä tuo vihasi kumpuaa? On selvää tietysti että opettajissakin on eroja, mutta ei kai kannata noin vihainen olla. Se kääntyy kyllä nyt itseäsi vastaan, eikä kukaan halua kanssasi olla samaa mieltä. Olisiko hyvä esittää kritiikkiä heman asiallisemmin ja rakentavasti??

    • open esimies

      ....me opettajat joudumme kasvattamaan teidän lapsianne ja ohjeistamaan teitä.

      Ilmankos suurin osa lapsista kasvaa kieroon ja eivät osaa kotona opetettuja asioita kun jotkut opettajat tahallaan antavat huonoa esimerkkiä.

      Olemme toki sen huomanneet, siksi me opettajien esimiehet tarkkailemmekin opettajia, ja annamme palautetta, sekä opastamme ja ohjaamme. Meidän yli ei kävellä. kyse on meidän lapsista, js oept ovat vain työntekijöitä,, siinä on iso ero.

      • 8C:n lv

        Ei hyvänen aika! Lissulla on näköjään taas jäänyt lääkitys ja tuotokset ovat sen mukaisia!

        Vaikka hän lähipiirissään (=kotonaan) näkisi suurimmaksi osaksi vain kieroon kasvaneita lapsia, oikeasti suurin osa lapsista on ihan fiksusti kasvatettuja. Mutta lissun kaltaisten vanhempien lapset tuppaavat kyllä olemaan erinomaisen riittoisia - ihan kuten vanhempansakin.

        Onpa joku tuollainen yrittänyt minullekin silmille hyppiä, mutta yksi paljonpuhuva silmäys ja useamman minuutin hiljaisuus saivat aikaan sen, mikä oli tarkoituskin: hän häpesi kukkoiluaan ja lähti kotiinsa lastaan kasvattamaan. Ainakin toivon niin. Nescio.


    • siiiiiiiiiiiiiiiiiii

      Nykyopet ovat kelvottomia, ei osaa mitään siksi lapset ovat mitä ovat nykyisin.

      Onneksi meillä on hyippu ope, mun veljen vaimo, joka ei kyllä ikinä olen haukkunut eikä ilkeillyt mun pojalle. Mun veljen vaimo ei usklla. Vaan aina kehuu.

      • Telluriikka

        Miten niin nykyopet kelvottomia? Tuskin voi olla huonompaa kuin sinulla on ollut!


      • huonoja ovat nykyisi
        Telluriikka kirjoitti:

        Miten niin nykyopet kelvottomia? Tuskin voi olla huonompaa kuin sinulla on ollut!

        On on!! Mulla oli opettajia, jotka neuvoivat kun oppilas ei osannut, eikä syytellyt lasta tai hänen vanhempiaan kun ei itse osannut opettaa!! Nykyisin kouluissa on tapana, että opettaja osaa ja on osaava, mutta lapsilla ja vanhemmilla on vikaa jos lapsi ei osaa... syy on aina lapsen perheessä ei opettajaissa.

        Mutta kun lapsi osaa, silloihan se on opettajan aikaan sannoossa... heh tuo on aisxa mikä aina huvittaa erittäin pajon!!

        Kiitokset opet kerää mutta ei ota vastuuta jos lapsi ei osaa.

        Siksihän ne lapet sinne kouluun menee että oppivat...

        Monet opet vaan on kortistosta tulleita ammattitaidottomia tyttösiä joilla ei ole mitäänk äsitystä lapsista eikä opettamisesta...


      • tyttö opena
        huonoja ovat nykyisi kirjoitti:

        On on!! Mulla oli opettajia, jotka neuvoivat kun oppilas ei osannut, eikä syytellyt lasta tai hänen vanhempiaan kun ei itse osannut opettaa!! Nykyisin kouluissa on tapana, että opettaja osaa ja on osaava, mutta lapsilla ja vanhemmilla on vikaa jos lapsi ei osaa... syy on aina lapsen perheessä ei opettajaissa.

        Mutta kun lapsi osaa, silloihan se on opettajan aikaan sannoossa... heh tuo on aisxa mikä aina huvittaa erittäin pajon!!

        Kiitokset opet kerää mutta ei ota vastuuta jos lapsi ei osaa.

        Siksihän ne lapet sinne kouluun menee että oppivat...

        Monet opet vaan on kortistosta tulleita ammattitaidottomia tyttösiä joilla ei ole mitäänk äsitystä lapsista eikä opettamisesta...

        Sellainen tyttönen vei sinulta vanhukselta työpaikan. Siitä viha opettajia kohtaan. Vei paikan, mutta syystä että et tule toimeen kenenkään kanssa.


      • Tumppimaakari 16
        huonoja ovat nykyisi kirjoitti:

        On on!! Mulla oli opettajia, jotka neuvoivat kun oppilas ei osannut, eikä syytellyt lasta tai hänen vanhempiaan kun ei itse osannut opettaa!! Nykyisin kouluissa on tapana, että opettaja osaa ja on osaava, mutta lapsilla ja vanhemmilla on vikaa jos lapsi ei osaa... syy on aina lapsen perheessä ei opettajaissa.

        Mutta kun lapsi osaa, silloihan se on opettajan aikaan sannoossa... heh tuo on aisxa mikä aina huvittaa erittäin pajon!!

        Kiitokset opet kerää mutta ei ota vastuuta jos lapsi ei osaa.

        Siksihän ne lapet sinne kouluun menee että oppivat...

        Monet opet vaan on kortistosta tulleita ammattitaidottomia tyttösiä joilla ei ole mitäänk äsitystä lapsista eikä opettamisesta...

        Jälleen kerran samaan idioottiprovoon samat vastaukset - niitäkin voinee pitää idiootteina. ;-) Vaikka lukuisat kirjoittajat ovat nämä asiat tälle lissulle kymmeniä kertoja sanoneet, hänen on mahdoton niitä käsittää. Ehkä hänelle lukeminen on liian haastavaa, kun tuo kirjoittaminenkin on vasta harjoittelun alkuvaiheessa.

        "Mulla oli opettajia, jotka neuvoivat kun oppilas ei osannut,"
        - Vaikea uskoa, kun ei näytä oikein mikään menneen perille. Ehkä vika on sitten omaksumiskyvyssä.

        "lapsilla ja vanhemmilla on vikaa jos lapsi ei osaa... "
        - Ikävä todeta, mutta elämän karu tosiasia on, että kaikki oppilaat eivät koskaan pääse edes tyydyttäviin tuloksiin, vaikka koko koulun kaikki opettajat kuinka yrittäisivät, neuvoisivat ja opettaisivat. Ehkä tyhmyys ei välttämättä ole vika, se on vain ominaisuus, samalla tavalla kuin vaikkapa vaaleatukkaisuus.

        "Siksihän ne lapet sinne kouluun menee että oppivat..."
        - Osa kyllä ja he yleensä oppivatkin hyvin. Kaikilla kouluun menon motiivi ei ole opinhalu.


    • Gcgcgcgcgc

      Tärkeä avaus. Up.

    • Avaaja

      No, maltoitteko olla selvänä? Oksensitteko puolet päivästä? Saivatko lapset kertaakaan kunnon ruokaa?

    • Laitoshuoltaja

      No, ainakin ne koulussa taas hyppi seinille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 115
      2396
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2237
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2001
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      13
      1378
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1357
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe