Miten määritellään 2/5 osaa tai 3/5 osaa

Mitäs mieltä olette?

Onko kaavaa miten laskea jäljellä oleva työkyvyn ja miten määritys tehdään?
Mistä lääkäri tietää ja laskee ?
Mistä Työeläkeyhtiö tietää?
Mistä Kela tietää?
Mistä itse tietää?

Oikeusturvan kannalta pitäisi olla jokin yhtenäinen kaava ja määritelmä, eikä aina vain se sama iänikuinen vastaus kaikille.............

Miten 60 vuotiaan fyysisesti raskasta työtä tekevän työkyky arvioidaan, mitä pitäisi pystyä tekemään? Tai mitä ei?

Onko eri työeläkeyhtiöissä päätösten suhteen eroja?

Eläkeyhtiöni on Ilmarinen.

2

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luota äläkä epäile

Sinä tiedät työkuntosi ja sen pärjäätkö työssäsi ja onko sinulla jäljellä olevaa työkykyä, ja kuinka paljon. Olet itse paras itsesi asiantuntija.

Lääkäri päättelee ja arvioi, mutta ei välttämättä tiedä miten pärjäät työssäsi.

Työeläkeyhtiö taas tietää, sinua ja lääkäriäsi paremmin. Ne vaan on niin eteviä.

Kelassa tiedetään.

Luota ammattilaisiin, he tietävät ilman laskukaavoja, eikä ole turhaan opiskelleet.

Ole hyvilläsi, kun voit luottaa Suomalaiseen Asiantuntemukseen ja Etiikkaan

• Maailmaa muuttuu

Hyvä kysymys. Eläkeyhtiöillä on tiettävästi yhtenevä käytäntö.

Hiljattain on joutunut Poliisipäällikköjä syytteeseen ja telkien taakse ja myös suuria Pamppuja on joutunut edesvastuuseen teoistaan, sekä ovat joutuneet luopumaan työpaikoistaan.

Näissä" käsittämättömissä eläke- ja sairauspäivähylyissä" on vaan ajankysymys, että kaikki kivet käännetään ja tutkitaan, ja silloin ei tiedä kuka tai ketkä joutuu vastuusen, jos on selviä vääriä päätöksiä ja pahennettu sillä ihmisten terveyttä- mielenterveyttä.

Itselläni on kyllä kaikki tähän asti hoitunut hienosti : ) mutta tasan ei käy onnen lahjat, jos kaikki pitää paikkansa, mitä olen lukenut ja kuullut puhuttavan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. puukkotappelu-keskella-tieta

https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo
      Rovaniemi
      33
      2559
    2. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      120
      1345
    3. Pidätkö kaivattuasi

Haluttavana? Miksi erityisesti?
      Ikävä
      70
      1193
    4. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      43
      1155
    5. Mitä antaisit nainen ensimmäiseksi?

Kaipaamallesi miehelle.
      Ikävä
      80
      971
    6. Tiedätkö mikä mulle

On vaikeaa?
      Ikävä
      44
      960
    7. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      95
      935
    8. Helpottaisi paljon

jos saisin tietää miten sulla menee.
      Ikävä
      54
      901
    9. Koirahyökkäys filpuntiellä.

Poliisi määräsi koiran lopetettavaksi välittömästi. Kerrankin selkärankaista toimintaa poliisilta. Toivottavasti hoituu
      Pori
      90
      835
    10. Paavi on kuollut

Suuri humanisti ja kirkollinen johtaja, Paavi Fransiscus on kuollut 88 vuoden iässä. Katolinen maailma (suurin kristill
      70 plus
      117
      808
    Aihe