siis onko kenellekkään käynyt niin, että venyttely on pahentanut niskassa jumia ?
Tunnen itteni tosi tyhmäksi kun väitän näin tapahtuneen, fysioterapeuttini kun ei allekirjoita tuota väitettä ollenkaan!
Mutta hän on venyttänyt ja vääntänyt niskaani ja olen hänen ohejita noudattaen yrittänyt saada niskani "aukeamaan" mutta miten kävikään, niska menee paehmmin vain jumiin !!
Siis jossain täytyy olla vikaa, mutta ....
Venyttely ja niskajumin pahentuminen ??
91
7490
Vastaukset
- pitkä tarina
Selkäni sain pahempaan suuntaan venyttelemällä.
Olisiko sulla jotain fasettinivellukkoja?
KÄy hierojalla joka hieroo niskasi vetreeksi.- lipstikka69
siis mikä on fasettilukko ja mistä tiedän onko minulla niitä ?
fyssa kyllä ihmetteli onko niskassani jotain mutta ei jatkanut sen enempää asiasta. - pitkä tarina
lipstikka69 kirjoitti:
fyssa kyllä ihmetteli onko niskassani jotain mutta ei jatkanut sen enempää asiasta."siis mikä on fasettilukko ja mistä tiedän onko minulla niitä ?"
Fasettiniveliä on selkäranka täynnä ja niitä kiropraktikko avaa. Jos ovat jumissa, niin jumittaa myös lihakset ja siten jumppa, venyttely ja hieronta ei auta kuin hetkeksi.
Itse ei tiedä, mikä vaivaa vaan kiropraktikko tietää.
Harva kääsittelee niskaa lainkaan, joten hyvän löytyminen voi kestää. - liikunta auttaa
pitkä tarina kirjoitti:
"siis mikä on fasettilukko ja mistä tiedän onko minulla niitä ?"
Fasettiniveliä on selkäranka täynnä ja niitä kiropraktikko avaa. Jos ovat jumissa, niin jumittaa myös lihakset ja siten jumppa, venyttely ja hieronta ei auta kuin hetkeksi.
Harva kääsittelee niskaa lainkaan, joten hyvän löytyminen voi kestää.Hyviä treeni ja venytysliikkeitä http://tinyurl.com/kokokroppa
- NBM
pitkä tarina kirjoitti:
"siis mikä on fasettilukko ja mistä tiedän onko minulla niitä ?"
Harva kääsittelee niskaa lainkaan, joten hyvän löytyminen voi kestää.Silti suositeltavampaa olisi hakeutua OMT-fysioterapeutin vastaanotolle; tutkii kunnolla, käsittelee myös lihakset ym. pehmytkudokset avaa mahdolliset fasettilukot turvallisesti!
- Ihan romuna
lipstikka69 kirjoitti:
fyssa kyllä ihmetteli onko niskassani jotain mutta ei jatkanut sen enempää asiasta.En tiedä minkä ikäinen olet, mutta jos niska vaivaa oikein kunnolla, niin kyllä se pitää ensin kuvata ennen, kun alkaa venytteleen ja vääntään päätään joka suuntaan. Voi tulla vahinkoa enempi, mitä hyötyä, koska niskaankin saattaa tulla välilevynpullistuma ja se ei ole sitten mikään leikin asia, siis nimenomaan väärästä käsittelystä. On kuule niin paljon itsellä tässä ikäviä kokemuksia ollut noista fysiatreista / fysioterapeuteista ja lääkäreistä. Väärillä fysioterapeutinantamilla ohjeilla kuljen nyt sitten kahdella kyynärsauvalla jä kädet siitä vaurioituneet myös, että toinenkin lonkka. En olisi kuulemma saanut käyttää keppejä ollenkaan koska ne aiheutti virheasentoja, mitkä aiheuttivat sitten toisenkin lonkan nivelen hajoamisen ja oikea puoli meni tapaturmasta johtuen. Se yksi lonkkanivel olisi jo riitttänyt, mutta nyt saa siten korjata 4 rajaa ja kivut mitä kauheimmat :(
- gdfdfdrdfdf
Kun paikat alkaa aukeamaan, ne usein kipeytyy ensin entisestään. Menee ohi.
- Nita 75
liikunta auttaa kirjoitti:
Hyviä treeni ja venytysliikkeitä http://tinyurl.com/kokokroppa
http://thaimaan.blogspot.com/2011/02/nainen-thaimaasta.html
kerran naksautti oman niskani kun olin vessassa. Siel on usein noita hierojia vessoissa käsien pesun jälkeen. Oli koko matkan niska ihan jumissa sen naksautuksen jälkeen. Luulen tämän kiropatian olevan ihan täyttä huijausta! - hierojaoppilas
Ihan romuna kirjoitti:
En tiedä minkä ikäinen olet, mutta jos niska vaivaa oikein kunnolla, niin kyllä se pitää ensin kuvata ennen, kun alkaa venytteleen ja vääntään päätään joka suuntaan. Voi tulla vahinkoa enempi, mitä hyötyä, koska niskaankin saattaa tulla välilevynpullistuma ja se ei ole sitten mikään leikin asia, siis nimenomaan väärästä käsittelystä. On kuule niin paljon itsellä tässä ikäviä kokemuksia ollut noista fysiatreista / fysioterapeuteista ja lääkäreistä. Väärillä fysioterapeutinantamilla ohjeilla kuljen nyt sitten kahdella kyynärsauvalla jä kädet siitä vaurioituneet myös, että toinenkin lonkka. En olisi kuulemma saanut käyttää keppejä ollenkaan koska ne aiheutti virheasentoja, mitkä aiheuttivat sitten toisenkin lonkan nivelen hajoamisen ja oikea puoli meni tapaturmasta johtuen. Se yksi lonkkanivel olisi jo riitttänyt, mutta nyt saa siten korjata 4 rajaa ja kivut mitä kauheimmat :(
Ihan romuna kertomus vaikuttaa kyllä keksityltä :D
Ei kai kepit saa aikaan niin että kädet menee ja sitten vielä toinenkin lonkka keppien kävelyn seurauksena :D Kumma vaan että sairaille sitten annetaan keppejä ollenkaan kun kunto vaan huononeisi.
Väitteesi lisäksi fysioterapeutin ja useamman sellaisen ohjeiden seurauksena olisit petikunnossa lopun ikääsi on myös niin skeidaa kun voi olla.
Itse olet joko ymmärtänyt ohjeet väärin tai ollut niin tietävä tapaamisissa jolloin terapeutti on ajatellut että olkoot.
Mutta tarinasi vaikuttaa kyllä sadulta :D - Ihan romuna
hierojaoppilas kirjoitti:
Ihan romuna kertomus vaikuttaa kyllä keksityltä :D
Ei kai kepit saa aikaan niin että kädet menee ja sitten vielä toinenkin lonkka keppien kävelyn seurauksena :D Kumma vaan että sairaille sitten annetaan keppejä ollenkaan kun kunto vaan huononeisi.
Väitteesi lisäksi fysioterapeutin ja useamman sellaisen ohjeiden seurauksena olisit petikunnossa lopun ikääsi on myös niin skeidaa kun voi olla.
Itse olet joko ymmärtänyt ohjeet väärin tai ollut niin tietävä tapaamisissa jolloin terapeutti on ajatellut että olkoot.
Mutta tarinasi vaikuttaa kyllä sadulta :DOn sinulla sitten vielä todella paljon oppimista hyvä hierojaoppilas.
Ikävä kyllä asia on nyt näin. Fysioterapeutti käski käyttämään kyynärsauvoja, kun ensin oikea polvi alkoi notkahtelemaan kävellesä, kun jännitin sitä sitten niin, että meni hartiat ja niska jumiin. Olen nyt joutunut kulkemaan kepeillä 2,3 vuotta ja ortopedi, että fysiatri kumpikin kysyivät ensimmäisenä, kun näkivät minut, että " kuka oikein sinulle oli mennyt kepit määräämään?!"
Kepeillä ei ole tarkoitus kulkea pitkään, jollei ole sitten pysyvä vaikea vamma ja sillonkaan ei tule kulkea kuulemma tavallisilla kynärsauvoilla vaan sellaisilla mitkä soveltuvat reumaatikoille, että kädet eivät rasittuisi ja aiheutuisi hankalia hermovaurioita, kuten minulle nyt on tullut. Minulta on tehty hiljattain ala-ja yläraajoihin hermorata tutkimus, sekä selän kerroskuvaus sairaalassa ja käsistä löytyi kummastakin hermovauriot, mitkä pitää leikata heti kunnes on ensin saatu nuo lonkkanivelet uusiksi. Fysiatri sanoi, että tilanteeni on todella vaikea noidankehä tällä hetkellä, kun keppejä ei saisi nyt ollenkaan käyttää ja ilman niitä en enää pysy pystyssä, eikä siihen fysikaalisen hoitajan mukaan auta enää fysioterapiakaan vaan uudet lonkkanivelet.
Vasen lonkka oli vielä täysin kunnossa reilu vuosi sitten ja silloin otetussa röntgenkuvassa kaikki oli ok. Kuvasta noin 5-6 kk päästä alkoi vasen jalka vaivaamaan myös, enkä saanut nostettua sitä esim, autoon, kun käsien voimalla, sitten alkoivat siinäkin kovat kivut lopulta. Pyysin moneen kertaan, että se kuvataaan, vaan kolme eri lääkäriä tyrmäsi kuvausehdotukseni ja sanoivat, että ei se niin äkkiä voi mennä sököksi, kun kuvasta oli silloin kulunut vasta vuosi. Lopulta sain kuvaukseen lähetteen fysiatrilta, kun en ensin uskonut ortopedin diagnoosia, kun hän tutki minut ja sanoi, että kumpikin lonkkanivel pitää uusia. Ihmettelin hänelle vastaan asiassa, että 3 muuta lääkäriä sanonut minulle, että ei se ole voinut hajota alle vuoden aikana. Tämä ortopedi sanoi hieman tuohtuneena minulle, että -- kyllä kai minä nämä asiat paremmin tiedän. Onneksi fysiatri antoi röntgenlähetteen ja sanoi, että enää ei mietitä tuota vaan katsotaan se.
Lausunto oli todella masentava ja todellakin nyt kumpikin lonkkanivel pitää leikata .
Ja yhä minulle sanottiin, että en olisi saanut käyttää keppejä, koska se aiheutti koko tämän kierteen ja nyt täytyy leikkaa sitten 2 lonkkaa ja kummastakin kädestä tunnottumuuden takia pahat hermopinne - vauriot.
Vaan tiedoksi sinulle satuilija itse, joka väität asioista, mistä et itse näköjään ymmärrä mitään, niin en aio jäädä petipotilaaksi, tai edes tulla tämän takia sellaiseksi, vaan ortopedin mukaan tulen tuon leikkausrumban jälkeen kuntoon. En voi sanoa, että eikö pelottaisi, mutta tätäkään helvettiä en kestä enempää ja onhan tuo suuri leikkaus ja joka leikkauksessa on omat riskinsä.
Vaan jos kaikki sujuu hyvin, niin nuo hemmetin kepit heitän niin pitkälle, kun pippuri kasvaa -- ceyloniin asti sitten ilmeisesti.
Ja voin sen jälkeen elää taas aivan normaalia elämää. - Ei h-i !
Nita 75 kirjoitti:
http://thaimaan.blogspot.com/2011/02/nainen-thaimaasta.html
kerran naksautti oman niskani kun olin vessassa. Siel on usein noita hierojia vessoissa käsien pesun jälkeen. Oli koko matkan niska ihan jumissa sen naksautuksen jälkeen. Luulen tämän kiropatian olevan ihan täyttä huijausta!Kannattaisiko käydä oikeilla ammattilaisilla ennen kuin on mistään asioista mitään mieltä. Sitten kannattaisi miettiä, miksi joissakin ihmisissä kasvaa vain t_hm__s.
Lyhyesti: kyllä, niskakipu voi pahentua venyttelystä sekä kuntoutusliikkeistä.
Niskan venyttelyä ei oikeastaan suositella akuutin niskakivun hoidossa. Henkilökohtaisesti suosittelen sitä vain harvoin enkä koskaan akuutissa tilassa. Niskarangan lihasten koordinaatiota ja kestävyyttä tukevien liikkeiden tekeminen tuo yleensä paremmat tulokset.
Nämä kansanomaiset "jumit" ja "nivellukot" ovat yleisimmin niskarangan kudosvaurioita (esimerkiksi yllämainittu fasettinivel), hieman kuin nyrjähtänyt nilkka mutta niskassa. Muita kipua aiheuttavia rakenteita on mm. niskarangan välilevyt.
Sinulle räätälöity hoito ja kuntoutussuunnitelma on järkevin ratkaisu ongelman hoitoon ja sen uusiutumisen ehkäisyyn.
Ystävällisesti,
Juho Hynninen
http://kampinkiropraktiikka.fi
http://www.facebook.com/juhohynninenkiropraktikko- skolioosi+rappeumat
Juho,
minä kävin ihan koulutetulla fysioterapeutti-naprapaatiilla, joka antoi sähköhoitoa jumittuneisiin hartioihin/olkapäihin ja rusautteli nivellukkoja auki. Sen jälkeen tuntui tosi hyvältä.
Kotimatkalla iski vanha vaiva, iskias. Seuraavana aamuna, kun olin vihdoin päässyt ylös sängysta, soitin samalle naprapaatille, sain venytysohjeita ja akuuttiajan, missä iskias korjattiin.
En tunne ihmisen fysiologiaa , mutta oman kipuilevan kroppani myötä olen oppinut, että kipu siirtyy paikasta toiseen, kun jännittää (tai kun rassataan) kipeää kohtaa.
- Kipuilija
Minun niskavaivoihini ei löytynyt apua fysioterapiasta,niska ja hartia tulehtui,kerääntyi nestettä ja taju on lähtenyt myös joitakin kertoja.Lymfahoidolla ja kevyellä hieronnalla hoidettiin,nyt yhtä kipeä,ellei pahempikin kuin ennen.
En uskalla edes jumppaliikkeitä tehdä,kun sattuu niin paljon.Tuntuu,että hengityskin on työlästä,varmaan rintarankakin jumissa.Minulla on myös fibromyalgia tässä mukana. - henrik ijäs72
sama vika ei liikaa venyttelyä muuten paikat kipeytyy
windows8 haluis
sekoilee kirjpittaminen- henrik ijäs72
irrottais v6545 näppäimet ja imurois ne
- henrik ijös72
henrik ijäs72 kirjoitti:
irrottais v6545 näppäimet ja imurois ne
silverlight varmaan 64it toimii
bit 32b - henrik ijäs72
henrik ijös72 kirjoitti:
silverlight varmaan 64it toimii
bit 32bmodeemin uudelleen asennus
- Windows korjattu
henrik ijäs72 kirjoitti:
modeemin uudelleen asennus
Olet sekaisin kuin seinäkello, siinä se ongelma on.
- nainen -64
Mulle kävi samoin meni niskat pahemmin jumiin pienestä venyttelystä ja kova päänsärky, kysyin hierojalta asiaa ja sanoi, että ensin on hierottava varovasti aloittaen ja sitten voi alkaa kun on hieronnalla saanut auki niskoja venytellä, nyt olenkin menossa hierojalle ja uskon, että näin asia on :)
- riitu44
Kävin hierojalla pari viikkoa sitten ja käsittelyn jälkeen niska vasta kipeytyikin. Harkita täytyy, minnepäin päätä kääntää. Myös RR on ruvennut sahaamaan, matalia ja korkeita saman vrk aikana. Joku painaa jotakin, kuvaustako?
Minulla aikoinaan kävi sama, ja sitten koko kroppani rupesi oireilemaan ja menin lääkäriin joka laitto lähetteet reumayksikköön. Menin sinne ja minulle todettiin reuma jonka tulehduskierre oli lähtenyt niskasta. Eli hieronta pahentaa tuplasti niskarangan tulehdusta mikä ns johtaa hartioihin sitä kipua ja säteilyä. Kannattaa varata lääkäriin aika ja sanoa epäilyksistä.
- entinenpunttisika
Riippuu vähän venyttelystä. Kipeitä lihaksia EI SAA VENYTELLÄ. Urheilun jälkeen venyttely on hyväksi koska se nopeuttaa palautumista ja notkeutta.
Jos lihakset on jumissa ennemmin menisin hierojalle kuin venyttelisin. Jos siitäkään ei ole apua niin juttelisin lääkärille.- adghla
Kylmä ja kipugeeli auttaa ensiavuksi, jos niskalihakset ovat tulehtuneet. Hieronta pahentaa entisestään tilannetta.
- thermotherapy
adghla kirjoitti:
Kylmä ja kipugeeli auttaa ensiavuksi, jos niskalihakset ovat tulehtuneet. Hieronta pahentaa entisestään tilannetta.
Hieronta tilapäisesti auttaa tilannetta avaamalla solmua, pistämällä aineenvaihduntaa liikkeelle
Mutta lämpö ja hieronta myös lisäävät tuota tulehdusta, kaikista paras keino olisi vaihdella lämmintä ja kylmää
- kapitalisti huijaa
samoin kävi minulle,
Mutta lääkärit eivät usko, minulla on todettu kaularangan rappeuma ja kulumia niskassa ja molemmissa olkapäissä, särkee yötä päivää.
Eläkeyhtiö hylkäsi eläkehakemukseni ,vaikka 4 asiantuntia lääkäriä sitä suosittelu ja puolsi.
Suomen valtio on tyhmä ,minä saan kelalta sairauspäivärahaa ,ja sen kun loppuu niin ansiosidonnaista päivärahaa,summa on minulle sama kuin eläke,valtio häviää yksityinen eläkeyhtiö säästää rahaa ,vaikka kaiken järjen mukaan maksaja pitäisi olla eläkeyhtiö. - vink vink
Koittakaa harjoitella hyvin hyvin pienillä käsipainoilla epäkkäitä. Painot käteen ja nostelette hartioita ylös ja pidätte jännityksessä hetken. Aivan kuten tekisitte eleen "emmä tiiä"
- kale22001
Kuulostaa kaularanganrappeumalta,mene magneettikuvaukseen siinä ainoastaan näkyy jos ko.vaiva,missään nimessä ei hierontaa tai venyttelyä!
- ommm1
Kannattaa varata aika pätevälle OMT fysioterapeutille. He osaavat tutkia fasettilukot jms.
- alan mies
Tere ei fasettinivel voi mennä lukkoon silloin ollaan jo ihan kusessa ne on sellaiset nivelet nikamissa joilla ohjataan yleensä nikamia päälimmäisiä nikamia,eivätkä ne voi rakenteelisesti siirtyä niin paljon että menevät "lukkoon" vaan nikamat siirtyvät osittain pois linjastaan jolloin ne ei pääse liikkumaan vapaasti toiseen nikamaan nähden,ja näitä nikamia ei saa väkisin"fysio,OMT terapeutti" niksauttaa paikalleen sillä silloin ne menee vain pahemmaksi,sen takia on niska kivut yleensä noiden hoitajien takia pahentuneet,tiedän kokemuksesta ja koska olen jälki hoitanut noita ongelma niskoja,niskavaivat on aina ongelma kohtaisia riippuen ihmisestä ja aiheuttajasta,kuvaukset on kanssa usein turhia mutta nämäkin asiat on kliinisesti tutkittavissa onko kuvaus tarpeen.
- NBM
alan mies kirjoitti:
Tere ei fasettinivel voi mennä lukkoon silloin ollaan jo ihan kusessa ne on sellaiset nivelet nikamissa joilla ohjataan yleensä nikamia päälimmäisiä nikamia,eivätkä ne voi rakenteelisesti siirtyä niin paljon että menevät "lukkoon" vaan nikamat siirtyvät osittain pois linjastaan jolloin ne ei pääse liikkumaan vapaasti toiseen nikamaan nähden,ja näitä nikamia ei saa väkisin"fysio,OMT terapeutti" niksauttaa paikalleen sillä silloin ne menee vain pahemmaksi,sen takia on niska kivut yleensä noiden hoitajien takia pahentuneet,tiedän kokemuksesta ja koska olen jälki hoitanut noita ongelma niskoja,niskavaivat on aina ongelma kohtaisia riippuen ihmisestä ja aiheuttajasta,kuvaukset on kanssa usein turhia mutta nämäkin asiat on kliinisesti tutkittavissa onko kuvaus tarpeen.
Onkohan sulla alan terminologia nyt täysin selvää? Kokemuksesta voin sanoa, että kaularangankin fasettinivelet voivat lukkiutua, ts niiden liukuminen suhteessa toisiinsa on syystä tai toisesta rajoittunutta. Kuvailemasi tapahtuma viittaisi jo nikamien sijoiltaan menoon, jolloin hoito on kirurginen...jos vielä henki pihisee.
- outsa21
Hei. Todellakin on samoja kokemuksia. Hieronnan jälkeen 4pv. saikuu kun ei pää kääntynyt. Noi fasettilukot tuttuja, koeta mennä kovalle lattialle makaamaan, aukee jo sillä pahemmat .Voit kokeilla seuraavaa juttua Lattialla h(alaa itseäsi nosta ylävartalo ylös, sisään hengitä laskeudu takaisain alas ja puhalla ilma ulos, varmasti aukee loputkin. laita kädet myös toisten päin ja toista edellä mainittu
- toimii!!
Kiitos vinkistä, tämä todella toimi! Sain tällä viime kesästä asti vasemman lapaluun kohdalla olleen fasettilukon auki!
Kävin useita kertoja fysioterapeutilla, hänen hieronnalla, venyttely-jumppa ym. ohjeilla ei ollut mitään merkitystä.
- Toistoja, toistoja..
Minä olen venytellyt paljon ja en kyllä ole saanut niskaani kipeämmäksi. Tulee mieleen, että pidätkö niskalihaksia rentouna silloin kun venyttelet? Pidän niskani aina myös suojattuna. Jos on ongelmia niskalihaksissa, niin tulee käyttää korkeakauluksista puseroa, pitää rehdin hyvänä, työskennellä ergonomisesti jne. Jos vaiva on ollut pitkään, joutuu hoitamaan myös pitkään, koska kudoksiin on tullut muutoksia. Sanoisinko jopa, että laiska ei saa niskaansa kuntoon. Siis provosoin tarkoituksella, mutta vain korostaakseni itsehoidon merkitystä.
- provoporvari
Käy kiropraktikolla.mulla oli sama tilanne ja sieltä löyty apu.lääkäri ehdotteli jo mielenterveystoimistolla käyntiä
- Tarkkana!
Kiropraktikolle ei ole sitten mitään asiaa ennen kuin selkä on tutkittu ja kuvattu huolellisesti. Jos selässä on vika jota kiropraktikko ei tiedä, esim. tyrä, pahimmassa tapauksessa kiropraktikon niksauttelun seurauksena voi olla halvaantuminen. Näitä tositapauksia on lehdissäkin silloin tällöin.
- eeeeee
Tarkkana! kirjoitti:
Kiropraktikolle ei ole sitten mitään asiaa ennen kuin selkä on tutkittu ja kuvattu huolellisesti. Jos selässä on vika jota kiropraktikko ei tiedä, esim. tyrä, pahimmassa tapauksessa kiropraktikon niksauttelun seurauksena voi olla halvaantuminen. Näitä tositapauksia on lehdissäkin silloin tällöin.
ei suomessa vaivaudu lääkärit mitään tutkimaan kunnolla!
- kipuinen sisko
Niinhän ne ehdottelee kun eivät tiedä eivätkä halua myöntää sitä etteivät tiedä.
Ehkä niitten tietämättömien mutta sitä myöntämättömien lääkäreiden pitäis itse mennä kallonkutistajalle. - kuulehan
kipuinen sisko kirjoitti:
Niinhän ne ehdottelee kun eivät tiedä eivätkä halua myöntää sitä etteivät tiedä.
Ehkä niitten tietämättömien mutta sitä myöntämättömien lääkäreiden pitäis itse mennä kallonkutistajalle.Niin ja mitäs heidän pitäisi sulle tehdä siinä vastaanotollako alkaa rusauttelemaan niveliä paikalleen vai? Ei taida olla heidän duuniaan. Äläkä ole niin avuton, nää vaivat on pieniä ihmiselämässä. Kokeile hakea antipioottikuuria jos se auttais sun korvien väliinkin samalla.
- tutkittava ensin
Näin kävi minullakin, aina paheni fysioterapiassa. Sitten menin erikoislääkärille joka löysi yläselästä välilevyn pullistuman. Sanoi ettei olisi saanut antaa fysioterapiaa ollenkaan.
Käykää hyvät ihmiset ensin kunnon erikoislääkärillä (ei missään arvauskeskuksen yleislääkärillä) ennen kuin annatte kenenkään umpimähkään "hoidella" selkäänne.
Fysioterapiassa(kin) on oltava tarkasti selvillä mitä vaivaa, vikaa tai sairautta kyseisellä hoitomuodolla yritetään auttaa. Muuten voidaan tehdä pelkkää vahinkoa. - Shamaani tv
Mulla oli aikoinaan niska kipeä ja koska se oli perityvää laiskuutta,
en saanut apua terveydenhuollosta.
Keksin itse venyttää selkää, roikkumalla käsillä orressa nin kauan
kun jaksoin ja korjaantui yläselkä ja niska. Joten suuret kiitokset
hoitaneille lääkäreille?? No älä hemmetti itse sitä venyttele! Ja usein jos niskat on jumissa niin se vaatii useamman kerran ennenkuin helpottaa, parin eka kerran jälkeen voi olla kipeä pari päivää. Fysioterapeutti saa sitä venyttää ja varovasti virutella mutta älä missään nimessä anna ainakaan ruksautella nikamia! Sen allekirjoittaa vuonna 2013 halvaantuneet ruksauttelun uhrit 114kpl.
Mutta kyllä koulutettu fyssäri tietää mitä tekee eikä pahenna sun vaivoja. Tai sit sun pitää etsiä syytä muualta ja hakeutua lekuriin. Terveisin fyssärin mies.- NMB
Saisko tuohon jonkin lähteen noista halvaantuneiden määrästä? Missä hoidettu, onko hoidoista johtuneita halvaantumisia? Kiropraktikoiden vai minkä hoitamia?
NMB kirjoitti:
Saisko tuohon jonkin lähteen noista halvaantuneiden määrästä? Missä hoidettu, onko hoidoista johtuneita halvaantumisia? Kiropraktikoiden vai minkä hoitamia?
Siihen löytyy ihan lähde fysiterapeuteille tulevista jäsenlehdistä. Tänä vuonnakin on jo muutama. Heti tammikuun alissa oli ensimmäinen josta oli iltalehdessäkin
NMB kirjoitti:
Ja sen verran piti vielä pohjustaa tuota että selkärankaa (mm. rintarankaa) fyssäri voi manipuloida ja avata lukkoja mutta nuo murheelliset tapaukset ovat kaikki tulleet kaularangan manipuloinnista.
- NMB
makeistraktori80 kirjoitti:
Ja sen verran piti vielä pohjustaa tuota että selkärankaa (mm. rintarankaa) fyssäri voi manipuloida ja avata lukkoja mutta nuo murheelliset tapaukset ovat kaikki tulleet kaularangan manipuloinnista.
Äkkiseltään kuulostaa paljolta, erityisesti jos tällä nyt viittaat siihen, että tällaiset halvaantumiset olisivat sattuneet fysioterapeutin toimesta! Siksi lähdeviite olisi paikallaan! OMT puolella tällaisia tapauksia ei ole käsittääkseni sattunut ainakaan viime vuonna yhtään.
Ja olipa kyseessä kaula-, rinta- tai lannerangan manipulaatiohoito, niihin liittyy aina riski! Siksi tutkiminen erityisen tärkeää! Kaularangan osalta verisuoniston testaaminen oleellisen tärkeää, juurikin tähän mainitsemaasi lööpeissä olleeseen tapaukseen viitaten. NMB kirjoitti:
Äkkiseltään kuulostaa paljolta, erityisesti jos tällä nyt viittaat siihen, että tällaiset halvaantumiset olisivat sattuneet fysioterapeutin toimesta! Siksi lähdeviite olisi paikallaan! OMT puolella tällaisia tapauksia ei ole käsittääkseni sattunut ainakaan viime vuonna yhtään.
Ja olipa kyseessä kaula-, rinta- tai lannerangan manipulaatiohoito, niihin liittyy aina riski! Siksi tutkiminen erityisen tärkeää! Kaularangan osalta verisuoniston testaaminen oleellisen tärkeää, juurikin tähän mainitsemaasi lööpeissä olleeseen tapaukseen viitaten.OMT puolella ei ole vastaavia sattunut. Rintarankaa ja selkärankaa muuten kokonaisuutena saa "paukutella" suoraankohdistuvilla liikkeillä. Mutta niskaa ei. Koskaan ei tiedä mitä siellä on mm. kiertymiä yms. ja sitten kun painetaan hermot jumiin niin avot!
- lispet ?
Samanlaiselta kuulostava tillanne oli minulla, tapauksessani oli myös T-K lääkäri kuka sanoi ja antoi hoito-ohjeita että normaalit kulumat ei sen kummempaa, mentyäni Fysiatrille kävin mangneettikuvassa menin kuulemaan lääkäriä jolloin hän totesi minulle sinä halvaannut kaulasta alespäin kokonaan on vain ajankysymys, kaularankani oli painunut eteenpäin ja painoi selkäytimeeni, mistä johtui että selkäytimeni oli kuivunut 5-6 nikamaan asti. Sitten ei muuta kuin kiireelisesti Töölöön Yliopistolliseen sairaalaan leikaukseen. Tätä kierrettä jatkui v 1994 - 2001
sain lääkkeeksi kovia särkylääkkeitä joista apteekki otti reseptit aina pois lääkkeet ostettuani. Olen todella kiitollinen kyseiselle Fysiatrille, olen saanut olla kivuista vapaa leikkauksen jälkeen. Ei auttanut särkylääkkeet eikä moiset hoidot joilla minua hoidettiin. Mielestäni kovien kipujen takana on aina todellinen vika mikä pitää selvittää. Hyvää kevättä sinulle.- vaiva mäni
Kiitos kun jaoit, kannattaa aina ottaa vähintään se toinen mielipide, usein kolmaskin, varsinkin jos työnantaja kustantaa.
- Sumpsan Sulttaani
Mene omatoimiselle kuntosalille ja hiihtämään jos voit, tulos 100%
- vaivaiseukko
juu pahaksi meni jumpan takia niska mullakin. Lopulta kun kuvattiin löydettiin pahat kulumat. Nykyinen fysioterapautti sen sijaan on kieltänyt tekemästä mitään mikä sattuu ja nyt mulla on semmoinen kummallinen laite joka antaa eräänlaista sähköhoitoa ja se auttaa ainakin kipuun. Suosittelen myös kokeilemaan kalevalaista asentokorjaajaa. Ongelma lienee se että fysikaalinen hoito aina aloitetaan oletusarvoisesti ilman että on tutkittu mikä on vian syy...eli jos on esim kulumia tai välilevypullistumia niin ei pidä jumpata liikaa...
- Somethin''
Joitakin ihmisiä ei saa hieroa ollenkaan, hierominen vain pahentaa tilannetta!
Älä mene enää hierojalle, vaan yritä jumpata niskasi kuntoon. Kyllä se siitä! Muista juoda tarpeeksi vettä. Jos teet istumatyötä, nouse seisomaan vähintään kerran tunnissa, ja jumppaa/verryttele hieman. Istumatyö on huonoksi kenen tahansa terveydelle ja kropalle. - TODELLAJ UMISSA
Jos niskasi on todella jumissa niin alkuun saatta tuntua särkyä venyttelyn jälkeen, älä ure, se on täysin normaalia niille joiden niska on erittäin paljon jumissa
- TODELLAJ UMISSA
Sori, tarkoitin alä sure, en älä ure
- tiluliluliikikuli
Jeesuksen nimessä nikamat auki nyt!
- fysioterap.
No fysioterapeuttina sanoisin että on aivan mahdollista ettei se, mitä sinulle on tehty ihan hyvässä uskossa että auttaa, ole auttanutkaan. Niska on hyvin kompleksinen alue jo pelkästään joku huono asento saattaa pahentaa oloa vaikka joku muu hoidossa helpottaisikin. Ja usein on niin että kun on kovin kipeä kannattaa ensin levätä, ottaa tulehduskipulääkekuuri, käyttää kylmää, lämpöä, rentoutella itsekseen ja odottaa niin moni vaiva helpottaa ihan itsekseen. Rauhalliset liikeharjoitukset vaikka vaan yksi liike kerrallaan kokeillen voivat auttaa.
Jos fysioterapeuttisi ei usko sinua niin älä mene sinne, keskeytä hoito, pidä taukoa, se että lääkäri on kirjoittanut lähetteen ei tarkoita että hoito pitää käydä loppuun jos ei tunnu hyvältä. Se ei tarkoita että fysioterapia ei auttaisi, vaan että se mitä sinä olet saanut hoidoksi ja ohjeeksi ei nyt tunnu auttavan. - TNi
Mulle kävi pari vuotta sitten Fyssarilla niin että pullahti niskasta pari välilevyä
pois paikaltaan. Meni sormista ja varpaista tunto ! Vajaan kuukauden päästä
mut leikattin Tampereen Yliopistollisessa. - Oikeanlainen liikunt
Aika väliaikasia kaikki toimet on jo elämäntavat on semmosia että vaiva uusiutuu joka tapauksessa, esim jos vanhempana olet koneella monta tuntia päivässä, työn puolesta taikka muuten. Kannattaa vaan liikutella ja venytellä niskaa useammin, ja nimenomaan niin että hakee itelle hyvän tuntuman eikä mitään pakonomasta jos ny tehtäs tää pois alta -suorittamista. Oma panos auttaa kummasti.
- kerta riitti
kävin kerran niskajunmin takia hierojalla
tuloksena se että niska tulehtu niin pahasti
että seuraavana päivänä oli kuume melkein neljässäkymmenessä
ja kesti aika kauan ennen kun palautu ennalleen
sen jälkeen en oo hierojalla käyny
jos niska jumittuu niin siihen on olemassa lääkkeitä. - kipu2
mulla alkoi kivut 2011.niska- ja koko selkä jäykkänä.ensin sanottiin et pitää tehä venyttelyjä ja lihaksia pitää saada.tutkittiin röngtenkuvilla ja verikokeilla.fysiatri tutki et ei mitään sellaista vikaa,mikä aiheuttaisi kropassa jäykkyyden ja kivut.tätä jatkui pääsin mangneettikuvaukseen, sieltäkään ei löytyny vastausta.sit sanottiin et oon masentunu,menin psygologille joka kumosi masennus diagnoosin.pahimmillaan ei pää kääntyny.mulla auttaa lämpö.se rentouttaa ja kipu helpottaa.alussa käytin kylmää,mut kauratyyny mikrossa on tällä hetkellä paras kotikonsti. käyn fysioterapeutilla omt saamassa ultraa ja lämpöä.ja venytyksiä ja jumppaliikkeitä teen todella harkiten ja kunnon mukaan.tsemppiä
- osteopatiasta apua
Mulla kokemusta fyssareista...toisiin vaivoihin auttanut, mutta käsien puutumiseen, eli joka johtuu mun tapauksessa niskoista, ei osannut auttaa kummemmin..väänteli aika rajusti päätä ja käski tehdä kotona liikkeitä, jotka oksetti.Lopetin oksetusta aiheuttavan liikkeen tekemisen, ei ollut sopiva...Suosittelen käyntiä osteopaatilla!!!Nimim.osteopaatista apua saanut
- kaikkeekokeillut
Osteopaattia suosittelen minäkin, hän sekä avaa lukot plus hieroo, kiropraktikko ei hiero joten lihakset jäävät hoitamatta. Kiropraktikolta en saanut apua mutta rahaa meni paljon enemmän kuin osteopaatille. Sitten kun sain lukot auki olen käynyt säännöllisesti urheiluhierojalla.
Kokeillut olen tavallista (en omt) fysioterapiaa, akupunktiota, osteopaattia, kiropraktiikkaa ja urheiluhierontaa. Plus hirmu määrät särkylääkkeitä.
Apua eniten osteopaatilta ja sen jälkeen olen jatkanut urheiluhierojalla.
OMT-fysioterapiaa olen harkinnut monien kipujeni takia, ei vain niska.
Nykyään otan tarvittaessa kipulääkettä 800mg burana 1000mg parasetamol lepoa päivä pari. Kun pahin ohi, varovasti taas liikeelle. Omaa kehoa kuunnellen olen löytänyt sopivan suhteen liikunnalle ja levolle. Liiasta liikunnasta menen todella kipeäksi.
- fysioterap.
Omasta kokemuksestani tiedän että jos on säteilykipua, särkyä, puutumista, pistelyä käsiin niin kyseessä saattaa olla kaularangan välilevynpullistuma. Minulle ei sopinut oikeastaan mikään hoito, kylmä hieman turrutti kipua, kipulääkitys auttoi pahimman yli ja käytin muutaman viikon tukikaulusta. Kipu oli todella kova ja esim. makuullaolo oli hankalaa. Ei auttanut muuta kuin odottaa ja antaa ajan kulua niin että pullistuma hieman kutistui ja lakkasi painamasta hermoon. Siinä meni noin 1,5 kk. Sen jälkeen kaikki alkoi taas toimia ja kivut helpottivat, lihasvoimat palautuivat vuoden kuluessa, vieläkin toisinaan sormenpäät puutuvat mutta sen kestää kun ei ole kipua. Tilanne tutkittiin magneetilla silloin alussa ja myöhemmin vielä enmg:llä että onko hermoon jäänyt vauriota, ei pahemmin ollut. Onneksi muutoin olisin voinut joutua leikkaukseen, voin vieläkin joutua jossain vaiheessa sillä näistä ikää myöten tulevista rappeumamuutoksista ei aina tiedä. Jumppailen, liikun kun ehdin, vaivoja tulee ja menee mutta se on vaan elämää ei sen kummempaa.
- Köpi K.
Aloittajalle:
Etpä ole ainoa. Minulla pahenee joka kerta, eikä vain niskakipu vaan myös vasemman korvan tinnitus. Koko homma alkoi urheiluhierojan käsittelyssä ja on ollut siitä asti jatkuvaa - vuosien ajan. Homma pahenee joka kerta kun fysioterapeutti tai hieroja käsittelee niskaani. - puheinva
Älkää hyvät ihmiset antako tuntematta tilannetta venytellä ja vääntää niskaa. Minulle tuli niskakivun alaleukakivun jälkitilanta seur.pv . halvaus.
Kun ei tiedetä mistä kipu johtuu ei sitä saisi hoitaa noin.
Toivuin aikanaan tuosta halvauksesta mutta uskon että verenkiertohäiriötä pahensi tuo niskan käsittely. Meni käsistä ja jaloista tunto ja puhe puuroutui. Myöh.todettiin tuo verenkiertohäiriö kun menetin sanoja ja puhe jäi puuromaiseksi. Kun hermostun vaiva uusii.- Boodzer
Eikä kannata mennä millekään asiantuntemattomalle puoskarille niskaansa hierottamaan.
Eräskin oli sellaiselle mennyt ja seurauksena oli tullut halvaus.
En ole käynyt niskaa hierottamassa koskaan, vaikka varmaan olisi tarvetta, koska niskat tuntuu jäykiltä, ovat välillä kipeät, päätä kolottaa, huimausta, ajatus pätkii ja välillä on höntti olo.
Saattaa johtua myös muutaman tunnin yöunista eli liian vähän nukkumista.
- Niskajumi tuttua.
Minulla kaks kertaa ollu välilevyn pullistumat niskassa ja rappeuma kaularangassa. Nikamat on kuluneet ja välilevyt menettäneet tehonsa. Oireet olivat ikävät. OMT-fyssari osas auttaa kun pahin vaihe kivuista meni ohi. Hierojakin sai kerran niskani tulehtumaan liian kovalla käsittelyllä. Tavallinen fysioterapeuttikin tietää mitä tekee jos on perehtynyt asioihin. Yleensä itse voi tehdä rintarangan liikkuvuusharjoituksia ja sitä kautta löysäämään kireitä lihaksia. Kaikella on muuten vaikutus kaikkeen. Koko yläselkä kädet mukaan lukien ovat yhteydessä niskaan. Suosittelen hyvälle fysioterapeutille menoa.
- etj
Kiropraktikolle mars! Siellä ollaan miehen kanssa saatu helpotusta jumeihin, kun mikään muu ei oo auttanu.
- vvvvvvvvvvvvvvvv
Hieronta aiheuttaa itsessään pieniä vaurioita varsinkin ennestään kipeille lihaksille, voi olla tuosta johtuvaa. Eikä hieroakaan pitäisi liikaa tai liian kovaa ettei ennestään pahenna tilannetta ja lisää ärsyyntyneisyyttä
Venyttelyllä pidennetään kireää, lyhentynyttä lihasta mutta kroonisissa tapauksissa tuosta ei useinkaan ole kyse. Hieronta ja venyttelyt ovat tilapäisiä apuja, pitkällä tähtäimellä paras asia olisi vahvistaa selkää, hartioita ja olkapäitä, niillä vahvistat ja pienemmät lihasryhmät saavat helpotusta jatkuvaan kiristelyyn, verenkierto paranee.
Vapailla painoilla pitäisi tehdä, jotta tulisi myös ne ns. syvät lihakset, avustavat ja tasapainoittavat lihakset, mukaan. Koneet lähinnä stimuloivat vain yhtä tai pinnallisia lihaksia.
Kannattaa kevyillä käsipainoilla aloittaa ettei satuta itseään liian raskaalla ja huonolla liikeradalla. Jos ei ole ikinä aiemmin lihastreeniä tehnyt, todennäköisesti jälkeenpäin tulee päivän-pari kestävää lihaskipua, joka menee ohi kun keho korjaa ja samalla vahvistaa itseään ja lihaskuituja
Kyse voi olla muustakin, mutta lihaksistoa kannattaa pitää kunnossa varsinkin ennaltaehkäisevästi, monet selkävaivat saataisiin sillä minimoitua vanhemmalla iällä ja näitä kuuluisia kroonisia "jumeja" vähennettyä. Asentoon kannattaa myös kiinnittää huomiota, pienellä virheasennolla on suuri vaikutus - Esbo
Itselläni on ollut kouluajoista lähtien niskakipuja. Monia hoitoja otettu, fysioterapiat eivät koskaan toimineet, hoitojen jälkeen kipeämpi tai useimmiten ei mitään vaikutusta. Urheiluhierojat usein liian voimakkaita. yleensä hyvä hieroja on auttanut, olen käynyt todella monella hierojalla, suurin osa oikein hyviä. Nyt olen käynyt osteopaatilla, joka on myös hieroja, Joka toinen kerta ostopaattista hoitoa ja joka toinen kerta perinteistä hierontaa, mutta ei liian kovaa. Suosittelen ! Kipeät hartiat ja niska ei kyllä koskaan ole tykkännyt kovasta käsittelystä ainakaan aluksi. Kiropratikolle en ole uskaltautunut, varmaan turha pelko, mutta tuntuu aika hurjalta, että joku "paukuttelee" niskanikamia.
- tzq
Lopeta istuminen. Ota rennosti. Käy liikkumassa. Jos ei auta mene lääkäriin ota saikkua 4kk ja mene kylpylään kaikkiin hoitoihin.
- kakeme1
Itseltäni löytyy jatkuvista (lähes halvaannuttavan sietämättömistä) niskakivuista 4 vuoden kokemus jotka sain onneksi kuntoon vasta pari kuukautta sitten. Lukuisia fysioterapia käyntejä, ohjeita, hierontoja, kuntoutusryhmiä, jumppia, venytyksiä, lepoa, ei lepoa, niskatukea, useita relaxantteja, satoja särkylääkkeitä, tulehduskipulääkkeitä, yksityisellä/julkisella lääkärillä käyntejä, magneettikuvat, alanvaihdos, jne jne tuli kokeiltua KUNNES ratkaisu löytyi lähempää kun koskaan. Kiinnostaisi tietää minkälaista niskakipua sinulla on ja onko sitä tutkittu minkä verran? Itselläni ei ole kuin oma kokemukseni mutta toivon että voisin olla avuksi. :)
Yx kokemus; ei rappeumaa,tai reumaa, mutta jäykkiä kohtia selkäruodossa. Näihin sitten tulee fasettilukkoja, jotka voivat olla todella kipeitä, yläselästä saattaa aiheutua migreeniä vastaava kipu -kunnes pääsen osteopaatin tai naprapaatin käsittelyyn. Kertakäsittely ja kipu on pois.
Luotto-osteopaattit paukuttelee selän nikamat iloisesti auki ja oikoo kaulanikamat , pauke kuuluu varmaan vastaanoton pääovelle asti. Osaava naprapaatti aukoo lukot niin pehmeästi että hyvä jos sen huomaa.
Nuo käyttämäni hoitajat haastattelevat ja haluavat nähdä röntgenkuvat, magneettilausunnot, ja muut, ennenkuin aloittavat yhtään mitään käsittelyjä.- mietipä kuule
Ette kai te kehtaa pienten vaivojen vuoksi tällaisena aikana sairastaa, kun vaarana on menettää kallisarvoinen työpaikka. Liikkukaa ja voimistelkaa, olette aikamoisia nahjuksia, arvaan.
- kotkotkoot
en usko auttavan kun on akuutti tilanne. mutta kun paranet voit ennaltaehkäistä venyttämällä niskojasi. itse venyttelen koko kropan joka aamu ja pikkuvaivat ovat poissa.
Hiihtäminen ja taljalla tehtävät niska/hartia liikkeet avasivat minun niskajumia.
ps. 14h/ vrk koneen ääressä istuen.
Ai että käy hyvä kuntoisia kateeksi, kun kuntoa olisi niiin helppo pitää yllä vs läskinä ja raihnaisena sitä nostamaan. :/- jumppaan!
Itselläni oli niskat ja olat ihan jumissa. Ei siihen mikään hieronta auttanut. Pää kuitenkin kääntyi, ettei se aivan lukossa ollut.
Tätä kesti monta viikkoa ja sitten sisuunnuin niin, että lähdin kuntojumppatunnille. Parin kerran jälkeen niskajumi lähti !( Vaikka siellä ei edes mitään erityistä jumppaa niskalle tehtykään, koko kroppa siellä sai kyytiä.)
Mutta auta armias, jos jätän välistä yhdenkin tunnin, ne jumiutuvat heti.
En sitten tiedä uskallanko suositella tätä sinulle, kun en tiedä kuinka pahasti sinulla on ne jumissa ja miten, mutta tässä vain yksi esimerkki. Olipas siinä monenlaista tarinaa ja hoito-ohjetta.
älä mene/ mene.. tee sitä/ älä missään nimessä tee sitä.
Jos niska on jumissa, ei hieronta sitä ainakaan pilaa, ellei hieroja sitten hiero sitä kohtaa tuntia ja samalla liian kovaa. Oikea hieronta ei saa olla liian kovaa eikä liian pitkään kestävää. Ei hieronta kerralla saa kunnon jumia puretuksi.
Tuo tulehdus juttu ja kova kuume vaikuttaisi että aluetta on hierottu tunti yhtä kyytiä. huh huh!
Hieroja tuntee myös onko nikamat linjassa vai onko lukkoja. Ellei ole ihan kauhean lihaksikas tai tosi tukeva ihminen kyseessä. Noista lukoista ne voi jo aueta kun saa hieman rentoutusta nikamiin. Tavalliset hierojat ei niksauttale niskoja.
Itse lähtisin ensin hierojalle koska ajan saa helposti ja se ei pilaa niskaasi jos kerran menet hierojalle omin jaloin. Jos ei auta sitten vasta lääkariä, ja muuta manipuloivampaa hoitoa.
Älä odota ihmeparantumista ensihoitokerralla! vaan kerran viikossa käynnit noin kolmas kerta antaa jo tuloksia.- tupajumi
Jumi yhdessä paikassa voi johtua jostain muusta, esim. virheasennosta. Mene jäsenkorjaajalle, ne osaa katsoa kokonaisuutta. Tai akupunktioon, mutta sekään ei oikein auta jos niskassa on kulumaa.
Minulla niskaa ei saa hieroa ollenkaan, seurauksena lähes aina niskalihasten tulehdus. - rankasuoraksi
Miulla on sidekudossairaus ja fasetit lukossa tulehdukden takia. Selän venytys on hyvä tehdä muttei niitä kiertoliike avauksia joita omt fysioterapeutit tekee.
Perinteinen nostoliike toisen tekemänä suoristaa rangan. Ja kannattaa katsoa youtubesta liikkeet. Myös lantion ristisuoliluunivel aukaista.
Foamroller, selkäkippi, jumppapalloja, tennispalloja rangalle! - Selkäjumi
Mulla ainakin monestti yläselkä oli pahasti jumissa fysioterapeutilla käynnin jälkeen. Mutta luulen, että se mulla johtui hieronnasta ja sähköhoidosta. Ja ei se joka kerta ollut jumissa ja selkä tuli kyllä lopulta parempaan kuntoon.
- En mä tiedä
-Mutta eipä oo apua liian jäykästä ja kylmästä pystykauluksestakaan.-Hmm.-Nyt mä aion kokeilla korvien hierontaa aina korvannipukasta niiden kärkiin saakka-.Hmm.-Ties vaikka tämä tehoaa.
- kkk...kkk...kkk...
mullakin olkavarren luut luutuneet väärin,tai oikeastaan eivät ole luutuneet ollenkaan.siksi mun jumit erilaisia kuin muiden,normaalien.röngtenkuvat vasta paljastaisivat eron ja ehkä syyn,jopa Sinullekin,kai.. mutta terveyskeskuslääkärille on turha sanoa vastaan(?) saati saada lähetettä kuviin jne.
- heavy
kokeile mossaamista
- Vikaa-vikaa-vikaa
1. Tulehtuneita paikkoja ei saa koskaan hieroa eikä käsitellä muutenkaan. Tulehdus on hoidettava ensin pois. 2. Jos tuntuu, että fysioterapeutti ei osaa hommaansa, etsi toinen, parempi. Tai hyvä hieroja. 3. Olen käynyt eläissäni kaksi kertaa hierojalla, mutta luontaispuolen hierontakäsittelyissä useasti. Sillä puolella sanotaan, että jos paikoissa (niska, hartia, selkä ...) on ongelmia, ne kipeytyvät käsittelystä ensin, ennen kuin paraneminen alkaa. 4. Omatoiminen venyttely, jumppa, harjoitus ... vähentää tarvetta käydä jatkuvasti jonkun manipuloitavana. Ohjeet em. tulee saada ammattilaiselta. 5. Etsi ongelmakohtaasi myös muuta apua kuin fysioterapeutti. Vaihtoehtoja löytyy kalevalaisesta kansanparannuksesta nykyaikaisempiin menetelmiin. Ja hyvä kiropraktikko on hyvä.
- Nanna 19
Aih.. kylläpä venyy :) http://goo.gl/bDV6J
- olen kokenut
Minulla pilattiin niskat liian kovalla venytyksellä ,voin tosi huonosti käsittelyjen jälkeen.Niskassani on välilevyt madaltuneet joten nyt täytyy olla tosi varovainen niskojen kanssa kun valitsee fysioterapeutin.
Itse en saa enää käyttää ortopedin mukaan muita kuin Ortopedikoulutuksen saaneita terapeutteja.
Sinuna en antaisi enää runnella niskojasi,oit saada muuten pysyvän vamman.
Osta lämpötyyny,lämmitä niska-hartia lihakset sen päällä ja liikuttele sitten niskojasi mikä tuntuu hyvälle.
Minulla ainakin auttaa ,kuulee kuin niskasta ja takaraivosta nikamat naksuu paikalleen.Päänsärky myös helpottaa heti.
Tsemppiä jatkoon! - yliliikkuva
Mulle ei ft ole suositellut lainkaan staattista venyttelyä ei niskaan eikä muuallekaan. Ainostaan dynaamista venyttelyä. Minulla on HMS eli hypermobileettisyndrooma ja venyttely vaan pahentaa jo ennestään ylivenyneitä kudoksia ja rakenteita (yliliikkuvia niveliä). Erityisesti niskan venyttäminen on pahasta. Sitä ei kai suositella muutenkaan nykypäivänä tiedon lisäännyttyä.
- Luontainen ratkaisu
Kuten jälleen kerran nähdään, ei ne ns. "oikeat" hoidot ole aina paras ja tuloksellisin ratkaisu.
Tässä on hellävarainen hoitomuoto, jossa käsitellään ja korjataan virheelliset asennot koko kehosta. Lopussa havainnollinen korjaustapahtuma.
http://www.youtube.com/watch?v=al2OTUEUeqs - Skepon miinus
Ai. Skepo on antanut miinuksen luontaisesta ratkaisusta, kun potilaan tila, ongelmat on korjattu, ja kivut sen myötä häipyneet! Näin ei siis saa hoitaa, korjailla, skepon hoidoissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452897Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen452835Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232618Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3341684- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101051Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193907Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101762Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26760- 43702