Kesäkuussa Thaimaa

Rinkka1

Mihin päin kannattaisi suunnata? Katselin että melko isot vaihtelut sademäärien suhteen esim. Phuketin alue / keski-Thaimaa...

22

1955

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voiettäsentää

Pattayalle, siellä on hyvä meno myös kesällä, viime vuonna olin heinä-elokuussa, tänä vuona aion mennä kesä-heinäkuussa.

• Kuuma ja sataa :-(

Arvelisin että rannoilla voi olla vilpoisampi, pääsee ainakin uimaan. Turistirannoilla ja varsinkin Phuketissa voi kuitenkin olla tylsää, jos sataa koko sen oman lomaviikon.
      Jos mulla olisi loma juuri kesäkuussa, menisin Malesiaan, esim Perhentian saari tai muu siinä Kiinanmeren puolella. Siellä on hyvät kelit kesäkuussa.

• säätiedotus ei toimi

Neljä kesää viettäneenä keski ja eteläthaimaassa ei ole koskaan sateet suuremmin haitanneet. Säätiedotus näyttää aina sadetta kesällä koska ilmankosteus on niin huikea.

Auringonlaskun aikaan joka toinen tai joka kolmas päivä tulee kesäisin useimmiten sellainen 2 tuntia vettä mutta sitten se on ohi. Säätiedotus näyttää silloinkin aina joka päivälle ukkosta ja sadetta. Se ei ole totuus.

Olisko pari kertaa sattunut itselleni että on satanut päivän pari koko ajan.

Kuumuus on suurempi ongelma kuin sateet ja golfaaminen on tukalaa.

Tuurista se on enemmän kiinni sitten kun on lyhyessä reissussa mutta itselläni ei Ayutthaya - Hua- hin sektorilla ja kaikki siltä väliltä ole ollut koskaan harmia sateista.

• dingdong

Kesäkuussa on lämmintä ja aurinkoa riittää.Pienet lyhyet sadekuurot vain raikastavat ilmaa mukavasti.Ainakaan Hua Hinissä ei ole ollut kertaakaan sateisia ilmoja puolta päivää pitempään. Ja sateen jälkeen aurinko taas paistaa kirkkaasti. Voittaa aina kevyesti kotimaan kesäkuun säät. Myös turisteja on kesällä vähemmän ja muutenkin jotenkin rauhallisempaa kuin talvikuukausina.Viimeisin reissuni sinne on ollut kesällä 2011 eli on sielläkin voinut asiat muuttua.

• Changille

Ilmoistahan ei voi varmaksi tietää kovin paljoa etukäteen. Rinkan kanssa reissatessa on se hyvä puoli, että sen voi nostaa selkään ja vaihtaa maisemaa sinne, missä on hyvä sää.

Itse en näe yhtään järkevää syytä lähteä kesäkuussa Phuketille. Vastaavia turistikohteitahan löytyy paljon lähempääkin ja kesäkuussa on lämmintä jo esim. Etelä-Euroopassa. Phuketille mennään joululomalla ja talvella, kun Kanariansaarilla ei ole varmuutta auringonpaisteesta.

Jos lähtisin kesäkuussa Thaimaahan lomalle, menisin pohjoiseen tai keskiosiin tai saarille.

• Tähtivaeltaja

Eteläthaimaa on kesäkuussa aina sateisempaa, keskiosissa aivan hyvää, pienet sadekuurot vain raikastavat ilmaa ja hieman viilentävät. Mikäli et merenrantaan halua, pohjoisessa on hienoja alueita ja hintataso halpa. Phuket ja Hua Hin ovat kalliita turistirysiä, Pattayakin on turistirysä, mutta hintataso varsin edullinen.
      Useina vuosina olen kesäkuussakin Thaimaassa liikkunut ja sateet eivät ole mikään ongelma, pikemminkin viivyttävän vaikutuksensa takia etu. Kesällä nimittäin lämpöä löytyy. Trooppiset sadekuurothan saattavat olla hyvinkin voimakkaita, mutta kestävät harvoin pitkään.

• tha123

Kannattasiko kesäkuun lennot varata jo nyt? Vai halpeneeko ne vielä? Onko tietoo/kokemusta aikasemmilta vuosilta?

• khonkean88

minun mielestä myös parasta aikaa matkustaa thaimaaseen.pattaya,koh chang,koh mak ainakin hyviä mestoja eikä sada niin paljon kuin etelä-thaimaassa

• Tao52

Nyt näyttäisi olevan Finnairillakin suorat lennot tarjouksessa, samoin Norweigianilla melko edullisesti yhdellä stopilla.

Itse kanssa miettinyt että nappaisko nyt vai odottaisko vielä hetken.. stockan hullut päivät tulossa, mutta ei kokemusta onko siellä ollut Bangkokin lentoja millä hintaa aikasempina kertoina ja uskaltaako sinne asti sitten jättää...

Millanenkohan sää Koh Sametilla..sademäärät näyttää tilastoissa kovilta kesäkuulle, mutta keskusteluissa on paljon mainintaa että Koh Sametilla ei sataisi? On siis varmaan tuurista kiinni...
      Koh Samui, Tao ja Koh Phangan on ainakin tilastoissa ja niin keskusteluissakin laitettu siihen kastiin ettei vettä paljoa satelisi kesäkuussa.

Vinkkejä siis kanssa kaivataan kesäkuun reissaamiselle Thaimaaseen.

• eipaareee

Itse välttäisin Pattayaa-...soi't tyhjinä kesäaikaan ja muutenkin roskaista paikkaa ei off-seasonina pidetä edes vähääkään puhtaana. Silti keski-thaimaa on paras vaihtoehto juuri kesällä...esim pratchuakhirikhan,cha am hua hin akselilla. Sataa vähiten ja on paikallista elämää eikä paljon turisteja. Viikonloppuisin paikalliset tulevat viettämään viikonloppua rannoille.

• osaakohteet

Itse ole ollut kesällä (toukokuu-elokuu) 3-4 viikon matkoilla Thaimaassa useana vuonna. Kaikki, mitä täältä on luettavissa pitää paikkaansa. Kesällä kannattaa lomailla keski-Thaimaassa. Hyviä paikkoja ovat:
        Hua Hin:Löytyy paikallista elämää, ei iso turistirysä, edullinen majoitus suht lähellä rantaa, edullisia ostoksia, hyviä ruokapaikkoja, kohtuullisesti nähtävyyksiä.
        Cha Am: Kuten Hua Hin, mutta viikonloppuisin tulee paljon paikallisia viettämään viikonloppuaikaa rannoille. pienempi paikka, kuin Hua Hin.
        Rayong ja Ban Phe: Vähän turisteja, joten edullista. Ei juuti palveluja länsimaalaisille. Hyvät rannat, mutta suht autiot.
        Koh Samet ja Koh Chang: saaria, joilla kummallakin palveluita. samet påieni saari,jossa viihtyy noin viikon. Ei juuri nähtävää, vaan löhöilyä. Changilla useita hyviä rantoja ja enemmän kauppoja. Molemmista on saatavissa edullista majoitusta rannalla (bungalow/vast).
        Pattaya: En voi suositella. kesällä tosin soit(kujat) melko tyhjiä, kun suurin osa maksullista naisista viettää lomiaan ja lähtee kotikylään katsomaan lapsiaa ja vanhempiaan. Suurin turistirysä keski-thaimaassa, jossa ei ole mitään paikallista nähtävää. Toki turisteille on paljon nähtävyyksiä.
        Olen laittanut vain keski-thaimaan kohteita, joissa sataa siis vähiten kesäkautena. Toki muitakin kohteita on.

• Paikallista nähtävää
        osaakohteet kirjoitti:

Itse ole ollut kesällä (toukokuu-elokuu) 3-4 viikon matkoilla Thaimaassa useana vuonna. Kaikki, mitä täältä on luettavissa pitää paikkaansa. Kesällä kannattaa lomailla keski-Thaimaassa. Hyviä paikkoja ovat:
        Hua Hin:Löytyy paikallista elämää, ei iso turistirysä, edullinen majoitus suht lähellä rantaa, edullisia ostoksia, hyviä ruokapaikkoja, kohtuullisesti nähtävyyksiä.
        Cha Am: Kuten Hua Hin, mutta viikonloppuisin tulee paljon paikallisia viettämään viikonloppuaikaa rannoille. pienempi paikka, kuin Hua Hin.
        Rayong ja Ban Phe: Vähän turisteja, joten edullista. Ei juuti palveluja länsimaalaisille. Hyvät rannat, mutta suht autiot.
        Koh Samet ja Koh Chang: saaria, joilla kummallakin palveluita. samet påieni saari,jossa viihtyy noin viikon. Ei juuri nähtävää, vaan löhöilyä. Changilla useita hyviä rantoja ja enemmän kauppoja. Molemmista on saatavissa edullista majoitusta rannalla (bungalow/vast).
        Pattaya: En voi suositella. kesällä tosin soit(kujat) melko tyhjiä, kun suurin osa maksullista naisista viettää lomiaan ja lähtee kotikylään katsomaan lapsiaa ja vanhempiaan. Suurin turistirysä keski-thaimaassa, jossa ei ole mitään paikallista nähtävää. Toki turisteille on paljon nähtävyyksiä.
        Olen laittanut vain keski-thaimaan kohteita, joissa sataa siis vähiten kesäkautena. Toki muitakin kohteita on.

Pienet on ollut kuviot Pattayalla jos et paikallista nähtävää ole siellä kokenut. No jos kävelee vain 2nd streetiä ja beach roadilla niin sitten kyllä.
        Mutta totta kesä -elokuussa kannatta matkata keski-thaimaahan. Paremmat säät

• RAKASTUNUY
        osaakohteet kirjoitti:

ONKO SIELLÄ ILTAISIN RAPUJUHLIA? VOIKO THAIMAASTA TUODA TULIAISENA
        KIFFIVERKKOA?

• ????????
        osaakohteet kirjoitti:

Käsittämätöntä kirjoitusta. Osaakohteet hah hah. Ihan kuin Pattayalla jokaisella kujalla näitä maksullisia naisia VAIN on.Kun ne tyttöbaarit ovat PattayallaKIn omilla alueillaan. Jos Pattayalta ei löydä paikallista nähtävää niin on sokea tai istunut vain suomibaareissa. Buddha Hill , Million Stone Park vain muutama mainitaakseni

• see there ?
        osaakohteet kirjoitti:

20.7.2014 Pattaya marathon. Myös puolikas ja varttimatka.
        Lähdot 5-6 am

• keke6666

itse ostimme finnairin suorat lentoliput thaimaaseen hulluilta päiviltä.säästimme 480 euroa normaaliin hintaan verrattuna.mielestäni kannatti.

• moni on yrittänyt
        see there ? kirjoitti:

20.7.2014 Pattaya marathon. Myös puolikas ja varttimatka.
        Lähdot 5-6 am

Mitä olen tässä viimeiset 10 vuotta seurannut, niin suurin osa suomalaista osallistujista keskeyttää. Kotimaassa juostaa reilusti alle 4 h, mutta trooppinen kuumuus tekeekin tepposet.

Onnittelut, jos maaliin pääsette !

• tyyntä rantaa etsien

Kannattaako miettiä kummalle puolta saarta asuu,eiko kesällä tuulet ole lännen puolelta eli samuilla esim lamai on aika tyynen puolella ja esim taolla sairee rannalle tuulee suoraan .onko näin?????

• 28x...

Meikäläiselle juopolle Pattaya on hieno paikka. Ei pysty eksymään ikinä. Ei ole kuin kaksi ilmansuuntaa minne kulkea. Pohjoinen tai etelä, eli meri on aina joko vasemman tai oikean käden puolella. Jos lähtee kulkemaan itään joutuu maaseudulle tai Jompparille mikä on sama asia.
      Sinne en mene koska siellä on heinähattuja.
      Kovin on turvallista siellä kännikalan kulkea ja taksitkin ajavat ympyrää vastapäivään eikä koskaan myötäpäivään. Simple stadi.

• songthaew reiteistä

Kyllä niistä neljästä reitistä kaksi reittiä ajaa myös myötäpäiväänkin

• 28x...

Pilkuttaja on jostain syystä valinnut ulkomaankielen kommunikointivälineekseen. Se ei ole suotavaa koska tämä on suomalainen palsta eikä monikaan kaikkea ymmärrä. Lisäksi teksti vaikuttaa kopsatulta, en tiedä miksi niin pitää tehdä.
      Lavataksireittiherra totesi että 2 taksilinjaa kulkee toiseenkin suuntaan. En ole ikinä nähnyt että rantakadulla autot olisivat ajaneet etelästä pohjoiseen. Jos näin joskus kävisi niin parin sekan päästä olisi rytinä hirveä. Kakkoskadun puolivälissä kaistojen välissä kulkee stadin ja landen raja mitä ei tule ylittää. Se on stadin kundille pyhä raja jota ei ylitetä muulloin kuin heinänhakumatkoilla heinähatuilta.

• kohtao

Moikka, Olin toukokuussa 2013 thaimaassa 2,5vkon reissussa ja valitsimme kohteet sään perusteella. Olimme Bangkokin lisäksi Koh Taolla ja Koh Samuilla, joissa ajankohta osottautui mitä parhaimmaksi. Lisää reissukokemuksistani tuolta ajalta voi lukea: http://annajekaterina.blogspot.fi/

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3225
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2447
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      2180
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1800
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1405
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81