Otin puolivuotta sitten yhteyttä fertinovalle kun kysyin munasolujen luovutuksesta:D nyt ois huomenna eka aika lääkärille ja katotaan kelpuuttaako ne minut munasolujenluovuttajaksi:D ainoastaan hiukan jännittää että paljonko tulee sattumaan, tuleeko kauheasti vaivaa jne, mutta jos nyt sitten edes joku saa apua/toivoa niin sitten kaikki on sen arvoista:D onko muilla kokemuksia munasolujen luovutuksesta?
Munasolujen luovutus
6
324
Vastaukset
- itsekkin jonossa
Olet ihana ja kaivattu hyväntekijä! Sinun kaltaisia ihania ihmisiä pitäisi olla enemmän!
Toki asiasta koituu sinulle hieman vaivaa hoidon ajaksi mutta pyyteettömällä teolla muutat elämänsuunnan ja annat jopa elämälle tarkoituksen luovutetun munasolusi saajalle joka on varmasti ikuisesti kiitollinen sinulle!
Kiitos !- zappa-kissa
Minulla 5 v. luovutetulla munasolulla saatu tytär. Luulen että itku tulisi jos tapaisin luovuttajan.
nim. Ikuisesti kiitollinen
- luovuttaja
Mulla myös parin viikon päästä ensimmäinen käynti Turun väestöliiton klinikalla.. Ensimmäistä kertaa näissä puuhissa ja jännittää kyllä ihan tosi paljon! Olisi kiva kuulla kokemuksia.. Samat asiat minuakin mietityttää
- trial
IVF:ää yrittäneenä tuttua vaan nuo pistokset parilta kuukaudelta ja maksimiannostuksin. Punktioon asti ei päästy kun ei ollut tarpeeksi munasoluja (olen siis vanha, huom. itseäni olin hoidattamassa).
Ainakaan hormonit ei vaikuttaneet kummemmin...
Kun ei tuo onnistunut niin nyt olen sitten kohta vastaanottavana osapuolena, ei mikään muu auta ja yritystä takana neljä vuotta.
Nyt kyllä ajattelee, että jos olisi nuorempana älynnyt millaista tämä on niin olisin luovuttanut itsekin...- Tuo tumma nainen
Minäkin olen fertinovalla, :) siis lahjoittajana. Kelpuuttivat lahjoittajaksi mutta ei ole vielä vastaanottajaa löytynyt.
- Rohkeasti vain
Luovutin keväällä 2006 Helsingissä. Aika vähällä mielestäni pääsee, täytyy vain pystyä pistämään itselleen ihon alle tarvittavat lääkeaineet. Toisille tulee vaihdevuosioireiden tapaisia oireita. Pistosten kanssa pitää olla täsmällinen, koska muuten koko kallis hoito voi mennä pieleen. Munasolujen kerääminen pitkällä neulalla alakautta sattuu aika paljon, mutta toimenpiteeseen saa "humautus"lääkityksen ja se on äkkiä ohitse. Kun minä luovutin, vastaanottajia oli pitkä jono. Sieltä lääkärit valitsevat mahdollisimman samannäköisen ja -kokoisen naisen kuin mitä luovuttaja on. Jos siis on vaikka kovin epäsuomalaisen näköinen itse, voi kestää hetken löytää sopiva vastaanottaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1574950Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813606SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt352597SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het402253Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä962149Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?282046Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan632043Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja872003Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet211506Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin
Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään1051406