Munasolujen luovutus

jeej1

Otin puolivuotta sitten yhteyttä fertinovalle kun kysyin munasolujen luovutuksesta:D nyt ois huomenna eka aika lääkärille ja katotaan kelpuuttaako ne minut munasolujenluovuttajaksi:D ainoastaan hiukan jännittää että paljonko tulee sattumaan, tuleeko kauheasti vaivaa jne, mutta jos nyt sitten edes joku saa apua/toivoa niin sitten kaikki on sen arvoista:D onko muilla kokemuksia munasolujen luovutuksesta?

6

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekkin jonossa

      Olet ihana ja kaivattu hyväntekijä! Sinun kaltaisia ihania ihmisiä pitäisi olla enemmän!
      Toki asiasta koituu sinulle hieman vaivaa hoidon ajaksi mutta pyyteettömällä teolla muutat elämänsuunnan ja annat jopa elämälle tarkoituksen luovutetun munasolusi saajalle joka on varmasti ikuisesti kiitollinen sinulle!

      Kiitos !

      • zappa-kissa

        Minulla 5 v. luovutetulla munasolulla saatu tytär. Luulen että itku tulisi jos tapaisin luovuttajan.
        nim. Ikuisesti kiitollinen


    • luovuttaja

      Mulla myös parin viikon päästä ensimmäinen käynti Turun väestöliiton klinikalla.. Ensimmäistä kertaa näissä puuhissa ja jännittää kyllä ihan tosi paljon! Olisi kiva kuulla kokemuksia.. Samat asiat minuakin mietityttää

    • trial

      IVF:ää yrittäneenä tuttua vaan nuo pistokset parilta kuukaudelta ja maksimiannostuksin. Punktioon asti ei päästy kun ei ollut tarpeeksi munasoluja (olen siis vanha, huom. itseäni olin hoidattamassa).

      Ainakaan hormonit ei vaikuttaneet kummemmin...
      Kun ei tuo onnistunut niin nyt olen sitten kohta vastaanottavana osapuolena, ei mikään muu auta ja yritystä takana neljä vuotta.

      Nyt kyllä ajattelee, että jos olisi nuorempana älynnyt millaista tämä on niin olisin luovuttanut itsekin...

      • Tuo tumma nainen

        Minäkin olen fertinovalla, :) siis lahjoittajana. Kelpuuttivat lahjoittajaksi mutta ei ole vielä vastaanottajaa löytynyt.


    • Rohkeasti vain

      Luovutin keväällä 2006 Helsingissä. Aika vähällä mielestäni pääsee, täytyy vain pystyä pistämään itselleen ihon alle tarvittavat lääkeaineet. Toisille tulee vaihdevuosioireiden tapaisia oireita. Pistosten kanssa pitää olla täsmällinen, koska muuten koko kallis hoito voi mennä pieleen. Munasolujen kerääminen pitkällä neulalla alakautta sattuu aika paljon, mutta toimenpiteeseen saa "humautus"lääkityksen ja se on äkkiä ohitse. Kun minä luovutin, vastaanottajia oli pitkä jono. Sieltä lääkärit valitsevat mahdollisimman samannäköisen ja -kokoisen naisen kuin mitä luovuttaja on. Jos siis on vaikka kovin epäsuomalaisen näköinen itse, voi kestää hetken löytää sopiva vastaanottaja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe