Taapero ei juo!!

Ihmetyttää,,

Muutama päivä sitten havahduin ettei lapseni halua enää juoda mitään!
Ei maitoa,mehua,kaakaota,vettä.
Ennen on aina ollut hyvä juomaan ja usein pyytää itse juomista, mutta nyt ei ole moneen päivään pyytänyt. Ruoan kanssakaan ei suostu juomaan, olen itse antanut juomista, mutta ottaa vaan pienen huikan ja työntää mukin pois "ei".
Ennen kun on saanut mehumukin käteen niin ei ole siitä luopunut ennen kuin mehut juotu, nyt ei mene edes suosikki juomakaan enään.
Pissaakaan ei tule enää hirveästi.

Mitähän syitä tähän juomattomuudesta voi olla?
Ei vaikuta että olisi kurkkuaan kipeänä.
Jos tilanne jatkuu niin olisiko hyvä pistäytyä lääkärissä vai luottaa siihen että juo jos janottaa?

12

2980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin....

      Olisiko soitto neuvolaan mitään?

    • Ei tavallista kuppia

      Osta uusi kiva nokkamuki! Yleensä se on auttanut :)

    • vettä vain

      Taaperolle EI saa antaa sokerimehuja eikä kaakaota.

      Kaakaotuotteet sisältävät kofeiinin kaltaista kemiallista ainetta nimeltä teobromiini.Teobromiini (3,7-dimetyyliksantiini) on alkaloidi, jota on muun muassa kaakaopuun siemenissä, eli myös suklaassa. Se luokitellaan metyyliksantiineihin yhdessä samankaltaisten kofeiinin ja teofylliinin kanssa. Teobromiinin piristävä vaikutus on paljon heikompi kuin kofeiinin. Teobromiini on kofeiinia tehokkaampi diureetti eli virtsanerityksen määrää lisäävä aine. Teobromiinia on kaakaopuun siementen lisäksi muun muassa matessa, teepensaan lehdissä, kolapähkinöissä sekä pieniä määriä arabiankahvissa.

    • Pohjoisen pojat

      Meidän vauva joi kolmevuotiaaksi taaperoksi asti maitoa tuttipullosta, paljon. Toinen joi pullosta pelkkää vettä, paljon, ei tosin noin pitkään.
      Hampaat oli molemmilla hyvät, ei vinossa eikä yhtään reikiä.

    • Tiedoton12

      Nyt taas en näköjään tiedä yhtään mitään!!:) oma 2 vuotiaani saa kyllä juoda mehuja ja kaakaota. Eikös niitä tarjota myös usein päiväkodissa?!

      • Pohjoisen pojat

        Juota vaan ihan sitä mikä menee alas, päiväkodissakin juotetaan. Mutta ota käyttöön ksylipastillit, tulee silloin ehkä parempi omatunto.
        Meillä ei kylläkään ollut ja reikiä nolla. Juotin kaikkea mikä maistui ja syötiin hyviä ruokia sekä lettuja hillolla.


    • se on bisnes

      Ei päiväkodissa mitään sokerimehuja ja kaakaota juoda.

      Ja tuo xylitol on pelkkä markkinointikikka, jotta menee kaupaksi.

      Kyllä lapsi syö ja juo, kun tarve vaatii.

      Vai ootteko koskaan kuulleet, että joku olis kuollut nälkään tai janoon ruoka- ja vesikipon äärellä?

      • No justiinsa joo

        Perustelisitko hieman tuota markkinointikikka väitettäsi, ksytolin säännöllinen käyttö kun aivan tutkitusti ehkäisee kariesta.


    • Harjoittelija,l

      Anteeksi nyt vain, mutta ainakin päiväkodissa missä olen ollut nyt 2 kk harjoittelussa niin siellä kyllä aamupalalla on varsin usein kaakaota ja välipalalla välillä mehua?!

    • Imemällä juodaan

      Kylläpä vaan juotetaan mehuja ja kiisseleitä, harvemmin kaakaota. Olen ollut työharjoittelussa. Tuohon ksylitoli asiaan en ota kantaa, auttaako se mitään, mutta päiväkodissa annetaan lounaan jälkeen.
      Sitten vielä aamupuurolla saa halutessaan ihan sokerihilloa puuron päälle, myöskin muroja tarjotaan välillä.
      Onpa ihan omaa kokemusta omasta lapsesta, kupista ei kelvannut juoma, mutta kun ostin nokkamukeja niin meni juoma kun juoma, myös vesi.

      • jtylou8

        Meillä on lapset vuorohoidossa ts. paljon viikonloppuja tai iltasella välillä ja harvasekerta saa kuulla kuinka on syöty jätskiä, vanukkaita, kaakaota, mehuja ja keksiä. Sinänsä en nyt niin tarkka noista ole kotonakaan, mutta tuntuu, että enemmän neitit herkuttelee pk:ssa kuin kotona :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      107
      7714
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2852
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2432
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1583
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1436
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1434
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1397
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1359
    Aihe