PItäis tehdä luiska, trailerille. Mistä ohje? Mahtaako suomenlahti huuhtoa pois hyvät betonit, vai miten siinä käy? Paljonkohan sellainen maksaisi, trailerin levyinen ja kolmemetrinen, viimeiset puoli metriä veden alla?
luiskan rakennus
8
2688
Vastaukset
- Mökillä_on
Eiköhän tuo lie kätevin tehdä karkeasta sepelistä, sen voi aina tarpeen mukaan tasata mikäli luonto on sen muovannut mieleisekseen. Isot teräsbetoniset valut kun luonto kääntää vituralleen niin siinäpä on ihmettelemistä mökkirannassa. Siitä kai oli kyse että omaan rantaan aijot rakentaa.
- tulivaanmieleen
Aha, no pitää pyytää joku bobcatti jään aikana kääntämään muutamat kivenjärkäleet pois ja sitten kyhätä ränni jolla laskea rantaan zepeliä. Se ei paljoa maksane, kuormallinen. Kiitos neuvosta.
- Raakki
Kysy elementti tehtaalta ym. seinäelementtiä joka on sen verran viallinen ettei kelpaa rakennustyömaalle.Löytyy sileänä ja esim.pesubetoni pinnalla(kivet näkyvillä)Raakki kasaa kannattaa tutkia.Voi löytyä myös ontelolaattaa.
- KKKA
Raakki kirjoitti:
Kysy elementti tehtaalta ym. seinäelementtiä joka on sen verran viallinen ettei kelpaa rakennustyömaalle.Löytyy sileänä ja esim.pesubetoni pinnalla(kivet näkyvillä)Raakki kasaa kannattaa tutkia.Voi löytyä myös ontelolaattaa.
Tässäpä hieno idea. Isoja seinäelementtejä kannattaa lähteä roudaamaan. Anna mun kaikki kestää! Tod.näk kommentti oli vitsi.
- MitaanTietamaton
KKKA kirjoitti:
Tässäpä hieno idea. Isoja seinäelementtejä kannattaa lähteä roudaamaan. Anna mun kaikki kestää! Tod.näk kommentti oli vitsi.
On totta, että betonielementien kuljetuksessa saattaa tulla pulma. Lukuisista ideoista on silti mukavampi valita itselle sopiva verrattuna yhteen totuuteen. Omakohtaista kokemusta luiskista ei ole, mutta monet niistä ovat melko jyrkkiä, jotta vetoautoa ei tarvitse ajaa kokonaan veteen. Betonia olen nähnyt joissakin luiskissa ja jyrkemmissä esim. sepeli ajan myötä rullautuu veteen. Useimmin betonit varmaan valetaan paikalla.
Toinen probleemi, mitä olen laituriparlamentilla kuullut, on betonin tms. päättymisen pehmeään pohjaan vedessä, jolloin betonin rajaan on tullut kynnys. MitaanTietamaton kirjoitti:
On totta, että betonielementien kuljetuksessa saattaa tulla pulma. Lukuisista ideoista on silti mukavampi valita itselle sopiva verrattuna yhteen totuuteen. Omakohtaista kokemusta luiskista ei ole, mutta monet niistä ovat melko jyrkkiä, jotta vetoautoa ei tarvitse ajaa kokonaan veteen. Betonia olen nähnyt joissakin luiskissa ja jyrkemmissä esim. sepeli ajan myötä rullautuu veteen. Useimmin betonit varmaan valetaan paikalla.
Toinen probleemi, mitä olen laituriparlamentilla kuullut, on betonin tms. päättymisen pehmeään pohjaan vedessä, jolloin betonin rajaan on tullut kynnys.Ei tuo mitenkään toivoton idea ollut. Jos rantaan asti pääsee kuorkilla jossa riittävä nosturi, niin tuo on ihan varteenotettava vaihtoehto.
Meillä on loivassa rannassa 12mm plootusta tehty ramppi. Hitsattu siis rannalla teräslevyistä yhtenäinen n. 10m pitkä ja 2,5m leveä lätkä ja vedetty traktorilla paikoilleen. Jäät ei sitä juurikaan siirtele. Ja trailerin pukkaamista haittaavia kynnyksiä ei muodostu kumpaankaan päähän ramppia.- parma
Raakki kirjoitti:
SIISTII!!
10-metrirnen ontelolaatta omassa rannassa, kaunista katella!
toinen viereen laituriksi!
- Yksi_Slipi
Selaamalla valokuvat osoitteessa
http://polpy.fi/synty/
selviää eräs tapa slipin tekemiseen.
Slipikuvat täytyy vain noukkia muiden joukosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619319Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492879Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja352671- 572551
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971955- 981872
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241826Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501361Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091227- 281211