Vinkkejä kaivataan paremmin tietäviltä, kiitos..
Eli pitäis päättää seinien väri, jonka haluan olevan jokin muu, kuin kylmän harmahtava maalarinvalkoinen.
Muut värini ovat pähkinä (kaappien rungot), valkoiset kaapit, alumiinivetimet ja saarnilautaparketti, väri nature (hiukan kellertävä).
Mietin itse Tikkurilan seuraavien sävyjen välillä:
- Kaunis Koti-värilastut 4730 A/1
- Tikkurilan seinävärikartta, valkoisen sävyt nro
- F503 (hiukan kellertävään menevä),
- J503 (hiukan punertavaan tai beigeen menevä,
- S503 tai N503 (hiukan vihertäviä ehkä).
Mikä teistä sopisi parhaiten em. väreihini? Vaikeinta siinä on varmaankin saarnilattian keltaisuuden huomioiminen, ettei tule liian sameaa. Asunto on pieni (38,5 neliötä).
Valkean sävyistä
4
882
Vastaukset
- maalari
jos haluat lämpimän sävyisen keittiön...valitse tuo keskimmäinen...punertavaan ja beigeen menevä sävy.
...ja jos keittiössä on loisteputkivalaisimet...niin samaa sävyä korostavat putket niihin... - Pirita-75
Entä makuuhuone sitten? Siellä ei pähkinää näy lainkaan, saarnilautaparketti ja mattavalkoiset kaapit alumiinivetimillä. Pitäisikö olla joku viileä sävy vai sopiiko tuo sama (J503)?
- tuukka
Nuo Tikkurilan sävytetyt valkoiset muuttuvat vallitsevan valaistustilanteen mukaan, mutta tietenkin lähtökohtaisesti kannattaa suunnitella Suomen olosuhteiden viileähkön päivänvalon mukaisesti. Eli sitä viileämpää sävyä kyllä tulee päivisin sisään suurimman osan vuodesta, eli varmaan se lämpimämpi sävy olisi kuitenkin paikallaan. Mutta sen tukkoisuuden ehkäisemiseksi aivan puhtaan valkoinenkin kannattaa löytyä, nyt sitten vaikka tekstiileistä tai kalusteista, jonka voi sitten tuoda esiin kohdevalaistuksella.
Makuuhuoneen etuna on kuitenkin se että siellä noin pääasiassa oleskellaan iltaisin keinovalon varassa, joten aivan totaalisesti pieleen ei voi mennä.
Itse miettisin millaisessa makuuhuoneessa haluaisin herätä kun ulkoilma ei sään puolesta houkuttelisi heräämään. - Pirite-75
tuukka kirjoitti:
Nuo Tikkurilan sävytetyt valkoiset muuttuvat vallitsevan valaistustilanteen mukaan, mutta tietenkin lähtökohtaisesti kannattaa suunnitella Suomen olosuhteiden viileähkön päivänvalon mukaisesti. Eli sitä viileämpää sävyä kyllä tulee päivisin sisään suurimman osan vuodesta, eli varmaan se lämpimämpi sävy olisi kuitenkin paikallaan. Mutta sen tukkoisuuden ehkäisemiseksi aivan puhtaan valkoinenkin kannattaa löytyä, nyt sitten vaikka tekstiileistä tai kalusteista, jonka voi sitten tuoda esiin kohdevalaistuksella.
Makuuhuoneen etuna on kuitenkin se että siellä noin pääasiassa oleskellaan iltaisin keinovalon varassa, joten aivan totaalisesti pieleen ei voi mennä.
Itse miettisin millaisessa makuuhuoneessa haluaisin herätä kun ulkoilma ei sään puolesta houkuttelisi heräämään.Kiitos neuvoista. Valitsin väriksi maalin nro J503. Sitä olin miettinyt jo aiemminkin ja valinta vain vahvistui neuvojenne ansiosta.
Hyvää syksyn jatkoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351