Ei ole tarkoitukseni arvostella aloituksia eikä kirjoituksia, mutta olen pakoitettu puuttumaan palstan sisältöön luettuani yhden kommentin tuolta välistä. Kauhistuin ikipäiviksi siinä olleen uhkaavan sävyn vuoksi.
Vitsit vähenee itsekullakin' niin mullakin on käynyt. Näen parhaaksi laittaa oman aloituksen ja kirjoitan siihen ja luen niitä omia sitten. Omassa vallassani on viihdynkä vai en. Muihin aloituksiin en koske. Näin on närhit!
Vakavaa, perin vakavaa.
89
301
Vastaukset
- jjoutavaek
Nyt tämähän näytti jotenkin tutulta tämä aloitus. Joskus vuosia sitten muistan tehneeni vähän samanoloisen jutun. Toistuu ainiaisesti nämä rytistelyt ja siinähän tavallinenkin kirjoittaja toistaa itseään. Nyt jo hävettää tämmöinen.
- lappajärveltä tervei
Juu mutta kun se toinen tuli sotkemaan siihenkin. Minulla on todisteet ja faktaa. Et ole koskaan vastannut vaikka ole nimelläni sinulta kysynyt. Jo vuonna 2003 olit siellä ja Loviisaa koetit vokotella valheillasi. Tämä on kaikki todistettavissa.Et ole koskaan vastannut.
- jjoutavaek
Kolome vuotta puht aikaa ennenko alotin koko 70 palstalla. Hay! siul.
- heti 70v
fundsija kirjoitti:
tällainen inttäminen ei kuulu tämän palstan keskeisiin arvoihin. Terveisin luotsi.
Tulin tutustumaan kun täytän kohta 70v.
Toivon että tilanne rauhoittuu.
Olen samaa mieltä luotsin kanssa.
- toteaa valitettavast
Joku kirjoitti tässä äskettäin, että kilpalaulannaksi tämä palsta on mennyt. Pitää täysin paikkansa. Palstan r kunkku vastaan muu Suomi.
Kuin dagestanilaisella torilla, vain itsentä tyrkyttämistä aina vaan ykköspaikalle. - mukana olija
Heh heh! Mikä uho!
Muiden aloitukset ja kirjoitukset huonoja, jolloin sinulla on oikein pakko laittaa omat kaksi, aloituksen ja kirjoituksen
itselleen onkin hyvä kirjoittaa ja kun itse on lukijanakin jn..e - isoäiti*
Sinulle minä nyt kirjoitan tunnoistani, mitkä painavat mieltäni ja huimausta aivan saavat aikaan, kun oikeasti luulen, että siinä Pieksämäen kohalla tuli sulle se väärinymmärrys,
kun Savon junasta olis pitäny vaihtaa linja-autoon, mutta kun se linja-autoliikenne oli lopetettu jo vuonna 1989 kesäkuussa heti koulujen loppumisen jälkeen, niin eihän siitä vaihdosta mitään tullut, vaan minä jäin siihen asemasillalle seisomaan, kun juna nytkytti jo pohjoiseen, enkä osannut suutani avata silloin, kun se paikkakuntalainen, herraa muistuttava, tai ainakin lautamiestä, koikkelehti, sieltä
lehtikojun takaa Mynämäen sanomat kainalossa ja pikkasessa etumyötäisessä ja alkoi kyselemään minun kotipaikkaa ja vähän muutakin, mutta en sanonut, vaan ajattelin, että oottelen tässä valoisassa, alkukesän illassa, jos kuitenkin arvaisit missä minä oon ja tulisit ja koppaisit kainaloosi ja sovittelisimme nämä väärinymmärrykset, mitkä eivät ole sinun enempää kuin minunkaan suoranaisesti aiheuttamia, vaan kohtalon meille asettamia, kuten jossakin laulussakin puhutaan kohtalosta ja mummovainaa sen nimiin pisti monta asiaa, niin meillä voisi löytyä hyvä yhteisymmärrys ja kaikki tämä muuttuisi hyväksi ja pilvet, jotka ovat varjostaneet meidän yhteistä polkuamme, poistuisivat sinne vaaran taakse ja me saisimme katsoa ne katiskat yhdessä ja vielä sanon senkin, että kovasti on mielessä se lupaamasi hamekangas, mitä jännityksellä odotan, kun Lilja lupasi sen ommella ennen heinäntekoa.
sinua omasi - jjoutavaek
Minun omani. Kun tapahtui tämä väärin ymmärrys olin nii hiasälynen että sitte kun älysin olin auttamatta myöhässä ja katunut olen kovasti ujouttani siinä etten kysynyt tai muuten selvää ottänut missä ollaan. Pahimmoillaan pelkään jotakin korvaamatonta matkaan saattaneeni. nöyrin palvojasi.
- jjek
Hiasälyisyydestä kärsivänä en nytkään tajua aivan kaikkea, kohdisttuuko minuun vai mitä tarkoittaa keskustelun puuttuminen;? juuri sitähän tässä kokoajan teen, keskustelen! Toisethan puuttuvat käsittääkseni minun keskustelu yrityksiini.
Aloituksessa sanoin rajat ketä keskustelee. Huon. En koskaan käytä ketä' sanaa tuossa paikassa vaan, kuka, siinä ketä' on painovirhe.
Mikäli ja kun, minua syytellään kärkipaikan valtaamisellsta niin sanon heille, ei ole minun syytä se. - *Kukkahame*
Miten niin kärkipaikan valtauksesta?
Kärki vaihtuu usein, tässä nytkin kun laitan tämän kyhäelmän niin pinnalle pompsahtaa kuin styrox-korkki ;-D
Yritin vastata muuta kautta vaan ei se onnistunut, siksi tässä nyt alkoi konekin temppuilla, jotain mystistä osasin taas, ennen tuli punainen sahalaita väärin kirjoitettujen sanojen alle, nyt se pyrkii olemaan kaikkien kirjoittamieni alla?
Sitä se on kun luulee olevansa näppäräsorminen kirjoittaja, kone on aina askeleen edellä?
Onhan tämä kirjoittelu näin aamutunnella terveellistä vaikka kyllä tarpeettoman hidasta, johtunee noista sormien 'hitaasta heräämisestä'.
Olikohan tässä avaukseen liittyvää ei kai? - ei vakavana
Aloituksen aiheeseen pyrin, ja annan ensin kiitosta aloitteellisuudesta yleensä.
Toinen asia onkin, innostaako se jotenkin vastauksessa käsitellä annettua aihepiiriä, jonka näen kovin kapeana tällä kertaa.
Vitsien vähyydellä aloitteen tekijä rehellisesti kapea-alaisuuden tunnustaa, joten niin on sitten vastauskin.- jjek
Laaja-alaistuminen on nyt tapahtunut ja joudun vähän tarkistelemaan mitä on enää soveliasta kirjoittaa. Ymmärtävyys on näämä lisäntynyt päätellen suhtautumisesta. On tossi upeaa huomata kehityksen kulku yleensä, pahoittelen jos en nyt vastaa kaikkiin upeisiin kannanottoihin. En käytä ylisanoja vaan kaikki on totta.
Jottei ketju potisi täyttä vitsipulaa, laitan tähän vanhan lukemani vitsin ikinörteistä.
Jos vielä muistatte palstalta sellaista herrasniestä kuin vaar-vaari niin tämän olen häneltä kuullut.:
"Englantilainen rouva suunnitteli matkustavansa lomalla saksalaisen ystävättärensä luo. Niinpä hän kirjoitti kirjeen ystävättärelleen ja kyseli tarkemmin mahdollisuudesta majoittua tämän kotikylään. Hän kysyi mm. onko siellä kunnollinen WC. Saksalaisrouvalle tuli kuitenkin ongelma, sillä hän ei tiennyt, mitä moinen kirjainyhdistelmä tarkoittaa.
Hän meni kysymään neuvoa kylän papilta, mutta tämäkään ei ollut ikinä kuullut moisesta lyhenteestä. Hän kuitenkin arveli, että rouva oli uskovainen ihminen, joka halusi tietää, onko paikkakunnalla puukirkkoa, Wood Church.
Niinpä hän kirjoitti vastauksen englantilaisladylle:
- Arvoisa rouva. Iloksenne voin ilmoittaa, että kylässämme on kuin onkin tiedustelemanne rakennus. Se sijaitsee vain puolen tunnin kävelymatkan päässä kylästä luonnonkauniilla paikalla tuuhean havumetsän keskellä.
Ovet ovat auki torstaisin ja sunnuntaisin sekä muulloinkin tarpeen vaatiessa. Vain maanantaisin koko rakennus on varattu paikallisen ompeluseuran käyttöön. Paikalle kannattaa tulla ajoissa, sillä toisinaan sisään pyrkii niin paljon ihmisiä, että kaikki halukkaat eivät mahdu sisään. Yleensä tilaa kuitenkin riittää kaikille. Istumapaikkoja on yli sata, ja lisäksi on seisomapaikkoja. Suosittelen Teille erityisesti torstai-iltoja, sillä silloin ihmisille esiintyy paikallinen poikakuoro.
Tulette huomaamaan, että vaikka rakennus on vanha, on sen akustiikka hyvä ja pienikin ääni kuuluu. Myös läheisen varuskunnan upseerit tulevat usein seuraamaan toimitusta. Vaimollani ja minulla ei ole ollut tilaisuutta käydä paikalla kahteen viikkoon, mikä onkin tuottanut meille suurta tuskaa."- jjek
Vitsinä ja vielä havainnollisuudessaan hyvä vitsi ja erityisen hyvin sopii itseni lisäksi monille kirjoittajille. Ensinnäkin miten sanat voi käsittää erilaisesti. Siinä onkin harjoitteleminen jotta osaa torjua ilkeä vaihtoehto lukemansa ymmärtämisessä. Ja niskaan hyökkääminen heti enempi ajattelematta, kun on itse käsittänyt pahimman kautta lukemansa viestin. Tunnen suurta häpeää tuollaisessa piirteessä itsessäni.
Nyt minulta vaaditaan paljon kun luen itse tämänkin kirjoitukseni, että näkisin tämän sisältävän mitään hyvää. Onkin mentävä ulos selvittämään ajatuksiani. Katleijanen 1 kirjoitti niin hauskan jutun, joten minäkin rohkenin kirjautua Jj aloitukseen. Terveisin Late Vaan.
LateVaan kirjoitti:
Katleijanen 1 kirjoitti niin hauskan jutun, joten minäkin rohkenin kirjautua Jj aloitukseen. Terveisin Late Vaan.
Tervevaan. Mitäs kun kirjoittelee vaan eihän siinä muuta uskaltamista. Missä maassa ne oli ne ensimmäiset talviolympialaiset?
- Lorena*
jjoutava5 kirjoitti:
Tervevaan. Mitäs kun kirjoittelee vaan eihän siinä muuta uskaltamista. Missä maassa ne oli ne ensimmäiset talviolympialaiset?
Tuo Katleijan lanseeraama englantilaisen naisen tarina on hyvin suurta suosiota saanut tilaisuuksissa. Roolijako on jutun ydin, maskeeraus oman maun mukaan.
Toinen suosittu esitys on poliisikuulustelu naisen pontikankeitosta. Siinä keittäjä nainen vastauksillaan hermostuttaa poliisin, vastaamalla kysymyksiin vuoronperään "entäs sitten" tai "mitä vielä". Viimein poliisi tuskastuu toteamaan menetän hermoni kun en tajua oletteko tosissanne vai ette. Lorena* kirjoitti:
Tuo Katleijan lanseeraama englantilaisen naisen tarina on hyvin suurta suosiota saanut tilaisuuksissa. Roolijako on jutun ydin, maskeeraus oman maun mukaan.
Toinen suosittu esitys on poliisikuulustelu naisen pontikankeitosta. Siinä keittäjä nainen vastauksillaan hermostuttaa poliisin, vastaamalla kysymyksiin vuoronperään "entäs sitten" tai "mitä vielä". Viimein poliisi tuskastuu toteamaan menetän hermoni kun en tajua oletteko tosissanne vai ette.Lisäisin Jj:lle Ensimäiset takvikisat olivat Chamonx:ssa 1924 Taitaa olla Ranskassa. jälleen Late.
- Ramoona*
Aina ei toisen kulttuurin kasku taivu toiseen kieleen tai ajattelutapaan, mutta tuo on jo kirjallisuutta, taidetta. Minusta se kuuluu kaskujen sarjaan, koska se esitetään tietyssä paikassa tietyille henkilöille tapahtuneeksi. Minä olen huono muistamaan kuulemiani vitsejä ja kaskuja, enkä ole edes hyvä kertomaan niitä, nautin kyllä suuresti tuosta lajista.
WC ei olekaan niin itsestäänselvyys lyhenteenä edes Saksassa. Kyselin erään museon aulassa, wo ist WC, ja virkailija katsoi hämmästyneenä. Sitten äkkäsin itse, että Toiletten sind da.
Muistan Katleija Sinun kertoneen tositapauksen lapsenlapsesi nalletempusta, sen kerroin eteenpäin ukolleni ja arvaa naurattiko. Omien jälkeläisten sanomisia on muistiinkin kirjoitettu. Tämmöinenkin tulee mieleen : Veljeni oli kaljuuntumassa, ja pikkutyttömme kysyi häneltä huolestuneena : oletko Olli-eno huomannut, että sinulta puuttuu paloja tukasta ?
Kauppakeskuksissa sattuu ja tapahtuu, oikeita eläkeläisen Hupilandioita. Kerran vaihdoin pyynnöstä mummelille kengät oikeisiin jalkoihin. Olen monastikin etsinyt tavaroita huononäköisten vaan ei huononnäköisten pappojen avuksi, tulkannut ostoslistoja ja antanut ruokavinkkejä, saanut kauniita kiitoksia ja jopa laulettu on minulle. Ei ole kauankaan, kun kun konsulentti maistatti jugurtteja. Pyylevä päärynävartaloinen mummo kovaan ääneen totesi : minä kun olen tällainen herkkupeppu, tykkään makeammasta. Ehkä sana on saanut uuden merkityksen, tai pepunkin suhteen on monia makuja.
Olin opettelemassa tulevaisuuden turvaksi sotataitoja v.- 55. Jotenkin päässäni kuului muistona marssilaulu ja se yhdistyi epäsuoralla tavalla tähän palstaan.
Kessu marssitti joukkuetta ja otti usein ohjelmaan: "Porsaita oomme kaikki, sinä ja minä..." Sillä hän halusi ojentaa meidät ymmärtämään pienuudemme. Ainapa joku koiranleuka hiukan muutteli sanoja ja hihkaisi "vain sinä!" ja siihen yhtyivät ne, jotka ennättivät tai riskeerasivat.
Pianpa kessu rääkäisi: Ilmavaara,` suojaukaa!` Meidän täytyi äkkiä rynnätä metsään, pusikkoon piiloon. Kessu oli sankarillisen rohkea ja käveli tiellä edestakaisin herjoja heitellen,että tehän olette kuin vanhat ämmän kompurat sienimetsässä, ja kun maihin mennään sinne painaudutaan äiti maan suojelukseen niin syvälle kuin pääsee, eikä hellästi laskeuduta kuin ujo sulhanen morsiamen syliin! Olette kuin jänöjusseja pää piilossa ja perse pystyssä! Joukkue
jonoon järjesty!
Niin järjestäydyttiin ja marssi jatkui. Tosin monta ilmavaaraa ehti kilomerin matkallekin tulla. Täytyy myötää, että vähitellen oli parasta marssin sanatkin muistaa, kunnes kymmenen kilometrin keikka oli ohi.- Vastausta odotellen
Mihinkä täältä hävise se mukava porinaketju, jossa ei ollut ilkeilyä? Oli vain leppoisaa rupattelua ja uusia juttukavereita.
- tässä vastaus
Vastausta odotellen kirjoitti:
Mihinkä täältä hävise se mukava porinaketju, jossa ei ollut ilkeilyä? Oli vain leppoisaa rupattelua ja uusia juttukavereita.
kelpaako. Täshä tää on, melkein jo kompastut tähän.
- *Kukkahame*
En sitä ketjua minäkään löytänyt Merihuiskun aloitus se kuitenkin oli,
- löysin nimen
Voitaisko kokeilla ketjun nimeksi " tarinatupa". tätä ketjua ei enää ole on poistettu ???
Vain nimi löytyi- Immettelen minäkin
Mitähän pahaa siinä oli?
- käkikello
Immettelen minäkin kirjoitti:
Mitähän pahaa siinä oli?
Pahaa oli että vie immeiset kahvipirtistä...........kilpailusta ei tykätä.
- Siiri..
käkikello kirjoitti:
Pahaa oli että vie immeiset kahvipirtistä...........kilpailusta ei tykätä.
Lapsellista tämän ikäluokan ihmisiltä, jos näin on.
Mihin täällä kelpaa?
- SUOMI24.FI x
OPERAATTORI VASTUUSEEN !
- jjek
Enhä minä mistään tiiä, mutta kun googlasin Eino Leinon "Maantiellä". runon sanoja niin tuli Susmorsiin laittamat sanat siihen runoon ja tämä tapahtuma oli vuodelta 2009 joten siitäkin näkee miten hyödyllinen ystävämme Sus on.
- niin onkii
mutta onhan muitakin, eiks vaan LateVaan ;))
- jjoutavaek
Täytyypä katsoa sitä farmi ohjelmaa klo 23,00 alakaa. Tuttua on ennestään alkeellinen elämä, mutta onko ohjelmassa tarpeeksi alkeellista?
Jotaki sitä pitää yrittää viihtysyytesä etteen.
Minä oon niin asiallinen etten siejä oikein mitään semmosta puolivillasta. Kokovillaset tossut ostin torilta eilen ja ovat niin lämpimät jotta, nyt sen oikein tiedän mitä on luonnon materiaali verrattuna tekoaineisiin.- eppu2
Nuoret siä farmilla paasaa tasa-arvosta töissä. Ei 1800-luvulla mitään tasa-arvoo ollut. Ostin velipojalle alpakkavillasukat pukinkonttiin, ei ole sen jälkeen jalat palellut.
- susmorsian ek.
Kiitos pojjaat, Late ja jj, kyllä tuntui lämmin ailahdus mielessä, vähän ujostuttavakin, kun ei ole julkisesti sanottavaan myönteisyyteen tottunut.
Enpä ookaan itse tuolla vanhoja kirjoituksia käynyt lukemassa tään viimesen uudistuksen jälkeen, ni nyt pitkäks toviks jäinki sinne ja totesin, että virkistäviltä tuntuivat juttumme neljä ja puol vuotta sitten.
Miten me ollaankaan nyt näin eksytty...vai ollaanko sittenkään, ehkäpä väsymys vaan painaa tähän aikaan vuodesta. Ihan jo hykerryttää, ei kestä kauaa, kun maaliskuu, kevätkuukin tulee ja mieli virkistyy.
Unohtaa pitää menneet ja istahtaa iltanuotiolle vapain mielin....vielä olemme tässä. - *Kukkahame*
Tässä mietin että uskaltaako tähän jotain naputella?
No en ole niin 'kapeaotsainen' että mitenkään vakavasti otan näiden miesten kehut siitä että vain susmorsian on valopilkku ;-)), kaikkeni teen että jos ei hyvää niin ei huonoakaan sanottavaa olisi, eikä näin aamutuimaan tulisikaan.
No tästä se taas päivän työura urkenee, sormet käy ja aivot,,vot,, pelaa ihan kiitettävästi, jos nyt ei mitään taivaita tavotellen niin tähän keskiviikon aamuun keveällä mielin.
Laulun sanoilla "Ulkona ulapalla myrskyt ne pauhaa, täällä on lämmintä ja täällä on lauhaa" jj kun sopuisasti isännöi on turvallista tällaisen ikänaisenkin sanailla sanottavansa paljon ei mielipiteitä ole vain että aamu on avautumassa päivään.
Toivottavasti jo tänään minun ruokani kelpaavat lintusille pitkän paussin jälkeen!
Kyllä se haukka pitää tarkasti silmällä syöttölautoja sieltä niitä lintuja itselleen syötäväksi nappaa, kamalaa kuiten jo ajatus.
Niin Hyvää Huomenta! - susmorsian ek.
No minä sinisilmäisenä mieluummin vain tuntemukseni kirjoitinkin, enpä osaa aina vain epäillä ja epäillä. Haitanneeko kettään tai mittään, jos uskalsin kiittää!!!
Tunnin kuluttua jo asioillelähtö, pitkästä aikaa cityssä, ei sentään Cityssä käymään. - *Kukkahame*
Ei minua ainakaan haittaa ja kiitos on hyvä asia, pitäis vain enemmän viljellä!
Huomasit varmaan että hyymorilla huomautin. (hymy) mää oon kuulkaa tulossa sairaaks. Pitkästä aikaa ketju, jota lukiessa nauttii täällä olemisesta. Pitäskö oikein mennä tohtorille, jos vaikka ottasivat kallokuvan. Eihän tämmöne ketju voi olla muuta kuin fantasiahäiriö.
Älä muuta sano, koputetaan puuta että saadaan lisää samanlaista. Sini-sirkku, eihän LateV sanonut että ainoa valopilkku. Mehän voimme itsemme laskea ihan hyvin myös palstan valopilkuiksi.
Oli muuten hyvä runo tuo Maantiellä, jonka susmorsian toi luettavaksi ketjussaan. Erinomaisesti sopii kuvaamaan palstaakin, meitä erilaisia ihmisiä erilaisine elämänkokemuksinemme.katleijanen1 kirjoitti:
Fundsija
Mistä sää sait ton kunniamerkin nikkisi eteen?HAAAAAA, selkis justiinsa.
MEILLÄ ONKIN LUOTSI NYT. FUNDSIJA.
ONNEKS OLKKO!- SELKISI !
katleijanen1 kirjoitti:
HAAAAAA, selkis justiinsa.
MEILLÄ ONKIN LUOTSI NYT. FUNDSIJA.
ONNEKS OLKKO!Fundsija ilman t-kirjainta siis poisti sen ketjun eilen.
MIKSI?
Käskikö Susmorsian ja Katleija,
jotta voisivat syyttää siihen tekoon osallistumatonta? - EIPÄ sitten
SELKISI ! kirjoitti:
Fundsija ilman t-kirjainta siis poisti sen ketjun eilen.
MIKSI?
Käskikö Susmorsian ja Katleija,
jotta voisivat syyttää siihen tekoon osallistumatonta?kumma, että olet tulossa sairaaksi.
katleijanen1 kirjoitti:
Älä muuta sano, koputetaan puuta että saadaan lisää samanlaista. Sini-sirkku, eihän LateV sanonut että ainoa valopilkku. Mehän voimme itsemme laskea ihan hyvin myös palstan valopilkuiksi.
Oli muuten hyvä runo tuo Maantiellä, jonka susmorsian toi luettavaksi ketjussaan. Erinomaisesti sopii kuvaamaan palstaakin, meitä erilaisia ihmisiä erilaisine elämänkokemuksinemme.Mä jäin katsomaan nimeäni, menikö Katleijaselta nyt *kukkahamoset* ja sirkut sekaisin:D Lukenut olen alun jälkeen vain,....'
Wau :D meillähän on Luotsi, hurraa !
Vihdoinkin olemme mekin 70 saaneet luotsin, nyt tuntuu kyllä niin hyvältä!
Tervetuloa joukkoomme, *fundsija,
yritetään olla sen työn arvoisia!
- Kevään merkki
Olipa hauskasti kerrottu, tirsk ihan ääneen pääsi ilmoille. ;-DD
en ole poistanut tähän mennessä yhtään ketjua.
Olen kiitollinen, jos hyväksytte minut luotsiksi. En puutu sen enempää aiemmin kirjoitettuihin teksteihin. toivon vain, että Te kunnioitatte Suomi24:n eettisiä sääntöjä.
Niihin eivät kuulu toisten haukkumiset nimettömänä, asioden tarpeeton jankutus. On selvää, että rasistiset ilmaisut ja loukkaavat seksuaaliset ilmaisut eivät kuulu tämän palstan sanastoon eivätkä myöskään kirjoittajan uskonnollista vakaumusta loukkaavat ilmaisut.
Olen joskus maininnut, että sanat maistuvat, yritetään kirjoittaa hyvältä maistuvia sanoja!
On selvää,että aikani ei riitä täällä jatkuvasti olemiseen, jos huomaatte jotain tänne sopimatonta, voitte laittaa viestin [email protected] meilin.- LUOTSILLE kysymys
Kirjoittaja ei pysty poistamaan kokonaista pitkää ketjua.
Kirjoittaja pystyy poistamaan vain oman viestinsä.
Tulit siis luotsiksi vasta tänä aamuna tai hyvin myöhään eilenilllalla.
Kuka oli eilen luotsina? Susmorsian vai Katleija? LUOTSILLE kysymys kirjoitti:
Kuka oli eilen luotsina? Susmorsian vai Katleija?en tiedä aiemman luotsin nimeä jos on ollut Ruuneberin jälkeen. Otin yhteyttä annettujen ohjeiden mukaisesti ja kerroin, että yritän olla puolueeton, jos minut hyväksytään palstan luotsiksi. Te saatte päättää , olenko luottamuksenne arvoinen. Kiitos Teille, jotka olette ilmaiseet kannatuksenne.
- käskystä
Mansikka!
Hunaja!
Käpykakku!
Suklaa!
Riisipiirakka!
Koskenkorva!
Nämä ne on hyvältä maistuvia sanoja.
Oikein vesi herahtaa kielelle, nam! fundsija kirjoitti:
en tiedä aiemman luotsin nimeä jos on ollut Ruuneberin jälkeen. Otin yhteyttä annettujen ohjeiden mukaisesti ja kerroin, että yritän olla puolueeton, jos minut hyväksytään palstan luotsiksi. Te saatte päättää , olenko luottamuksenne arvoinen. Kiitos Teille, jotka olette ilmaiseet kannatuksenne.
Kirjoita nyt edes minun nimimerkkini oikein kun vanhojen sheriffien nimimerkeistä kirjoitat. Nimimerkkini on Ruuneperi, jolla ei ole mitään tekemistä kansallisrunoilijamme kanssa.
- Ja ainakin
LUOTSILLE kysymys kirjoitti:
Kuka oli eilen luotsina? Susmorsian vai Katleija?varmaa on ettei kirjoittaja poista KETJUA.
- jjoutava
Itseni ansiota ei ole viihtymiseni eikä ketjun kultivoituminen' tähän on ilmestynyt kirjoittajia ja hyvä niin Fundsijan piipahtamisen huomasin ja hän on peräti Luotsi. Onnea vaikeaan tehtävään hänelle.
Hieno homma, kun palsta sai Tällaisen Luotsin, Seriffi se ennen oli, tuskin täällä ketään "Seriffä" tai Lootsia pikään aikaan ollutkaan. van ylläpito niitä ketjuja poistelee. Onneksi olkoon Fundsija.
- *Kukkahame*
Funtsija tuli aamupäivällä puolustamaan -satua- , ei oli reilua peliä että kahden nikin kanssa heilutaan palstalla, toisella härnätään ja toisella ollaan luotsia.
Poistetaan ainoa rauhallinen sanailuketju tuosta vaan, selostuklsella tunnen satu salín, epärehellistä luotsia on vaikeampi ymmärtää kuin jotain sekavaa kirjoittajaa.
Olen tasan samaa mieltä kuin Ruuneperi, ei sovellu luotsiksi.- *Kukkahame*
Jaahas ja nyt sitten on tempastu Ruuneperin vastaus mielipiteineen!
*Kukkahame* kirjoitti:
Jaahas ja nyt sitten on tempastu Ruuneperin vastaus mielipiteineen!
Mitä sinä kukkahame höperehät nyt, aivan eri nikki on luotsi fundsija kuin tämä toinen epärehellisyyden perikuva.
- *Kukkahame*
Anteeks kun kimpaannuin, lupaan jo lopettaa, olkoon mikä on!
Nyt on leipä uunissa ja pian keitän iltapäiväkahvit,
ei kun juomaan! - jjoutavaek
Vakavaa on tapahtunut. Nyt on ilmeistä, että kuitenkin olen kirjoituksillani aiheuttanut tämän sekasorron. Olenhan vilpittömästi kirjoittanut. Tulipa mieleeni eräs serkkunserkku Hämeessä. Kehuin häntä siellä kylällä ja kuinks sanoikin kyläläinen. 'Serkku on täydellisen vilpitön, kun hän tulee kylään niin on 4h ja kertoo niitä samojaan miten hevonen oli puussa ja kuorma nurin kinoksessa.
Vakavasti ottaen täkätään eikä mikätään pitäisi niin vilpittömän vakavasti.- Ramoona*
Miten minulle tulikaan tästä palstakirjoittelusta mieleen amerikkalaiset poliisisarjat, joissa kiinni otetulle luetaan hänen oikeutensa.
Sinulla on oikeus vaieta. Kaikkea sanomaasi voidaan käyttää oikeudessa todisteena sinua vastaan. Oikeudesta sianajajaan siinä puhutaan myös.
Täällä kerran sanottua voidaan käyttää ja käytetäänkin sanojaansa vastaan, irrotetaan asiayhteydestään.
Kero ny jj ihmeessä, miten se hevonen puuhun joutui, runoilijan hauen puussaolon saamme itse tulkita. Mutta toisaalta, suomen kieli on niin metkaa, onhan hevonen sidottuna kaakinpuussa ja mummokin voi olla mustikassa. - jjoutava
Ramoona* kirjoitti:
Miten minulle tulikaan tästä palstakirjoittelusta mieleen amerikkalaiset poliisisarjat, joissa kiinni otetulle luetaan hänen oikeutensa.
Sinulla on oikeus vaieta. Kaikkea sanomaasi voidaan käyttää oikeudessa todisteena sinua vastaan. Oikeudesta sianajajaan siinä puhutaan myös.
Täällä kerran sanottua voidaan käyttää ja käytetäänkin sanojaansa vastaan, irrotetaan asiayhteydestään.
Kero ny jj ihmeessä, miten se hevonen puuhun joutui, runoilijan hauen puussaolon saamme itse tulkita. Mutta toisaalta, suomen kieli on niin metkaa, onhan hevonen sidottuna kaakinpuussa ja mummokin voi olla mustikassa.Hevosmiehenä, entisenä, voin kuvitella tapahtuneen siten, että alamäessä kuorma painoi hevosen puuta vasten, puu taipui ja nosti hevosen puuhun. Nää hevosmiesten jutut on kans joskus vähän väritettyjä.
HJ. Nortamo kirjoissaan oli mestari keromaan hevosaikakaudesta ja osaan nauttia niistä vielä kun omaakin kokemusta hieman on.
- Hauskaa ..
Koulukiusaaja istui uhrin päällä ja pilkkasi ja kiusasi kaikin tavoin.
Opettaja tuli pelastamaan pienemmän. Kiusaaja puolustautui kovaäänisesti: Tämä on leikkiä, tämä on hauskaa!!- jjek
Totta joka sana. Siksi sanoinkin olevani syyllinen. Puolustan joitakin ja jotku toinen kokee, puolustan syyllistä mikä aiheuttaa kiusaajaksi sanotun entistä pahemman reaktion. Vilpittömyyteni takia syyllinen olen ja eiku kivitettäväksi.
- *Kukkahame*
Jo joo joo!
Hyvä on odottaa kivitystä kun joutuu Afrikasta asti hakemaan kiviä, Suomen kivet on lumen peitossa ja jäätyneenä maahan kiinni.
Helpompi olisi lumisota ja lumipallon tekijät vähissä vaatteissa, ei kestäis kovin kauan.
;-)) - Leikkisää, perin lei
Avioeroja koko ajan ja niitä puolustellaan. Mutta entäs lapset?
Mutta entäs lapset?
>>Mies teippasi 4-vuotiaan pojan.
Naisystävänsä poikaa hoitanut mies kertoi, että kyseessä oli vain leikki.
Mies väitti teippausta leikiksi.
Oikeudessa mies myönsi teipanneensa pojan kädet vartaloon kiinni.
Pariskunta oli eroamassa. Mies oli lähettänyt naiselle tekstiviestin, jossa kertoi eroaikeestaan. Tekstiviestissä - tai toisessa sen jälkeen lähetetyssä - mies kertoi "alkaneensa vihata" naisen poikaa. Vihjaus pelästytti äidin. Hän kysyikin pojalta jälkikäteen, oliko pojalle tapahtunut jotain, kun hän oli miehen talossa hoidossa.
Poika kertoi miehen teipanneen hänen kätensä ja jalkansa yhteen ja olisi sitten sitonut pojan suun umpeen maalarinteipillä. Alkutilanteessa poika oli paennut sängyn alle, josta mies hänet kuitenkin veti jalasta kiinni pitäen esiin.
Poika oli ollut sidottuna jonkun aikaa. Hän oli lopulta saanut kielellään työntämällä teipin pois suunsa edestä ja alkanut sitten kiljua.- muista yhden kiusaaj
Etenkin koulukiusaamista yritetään suitsia ihan valtakunnan mitassa, mutta aina sitä tapahtuu jatkuvasti. Ehkä kuitenkin vähemmän kun sen tiedetään olevan kiellettyä.
- hups
Linkitys kun on sallittua ja kyseessä on Suomi24 palsta.
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3239- jjek
Yritin jo joskus, mutta siellähän vasta älykästä väkeä oli huuhaassa ei siellä näillä eväillä kauan pyristelty. Joskin käytyäni jokupäivä sitten siellä en oikein päässyt selvyyteen meiningeistä! joten arvelin olevani kasvanut minäkin. Kasvanut'hohhoi!
Palatakseni vakavuuteen puhumalla asiat selviää, siksi itselleni laulelen. - TARKOITATKOtosissasi
ihan, että KOULUKIUSAAMISEN vakava aihe kuuluisi huuhaa! palstalle??
Se on asia, joka voi pilata ihmisen KOKO elämän! - jjoutava
TARKOITATKOtosissasi kirjoitti:
ihan, että KOULUKIUSAAMISEN vakava aihe kuuluisi huuhaa! palstalle??
Se on asia, joka voi pilata ihmisen KOKO elämän!En vaan kun avasin hups' linkin ja se vei huuhaa palstalle. Koulussa minua ei kiusattu koska olin jo silloin isokokoinen niin harvoin hävisin painimatseissa, muuten ketään ei ihmeemmin kiusattu muutenkaan.
Kyllä olen mielestäni puolustanut kiusattuja mutta en parhaalla tahdollanikaan ole saanut selville kuka? molemmatko? vai kaikkiko ovat todellisia kiusattuja. Näyttää siltä että kaikki kärsivät, voittajaa ei löydy.
Syyllinen ei ole aina se joka lähtee vaan hän voi lähteä koska on viisaampi. Surullista sanon minä. - Observer.
jjoutava kirjoitti:
En vaan kun avasin hups' linkin ja se vei huuhaa palstalle. Koulussa minua ei kiusattu koska olin jo silloin isokokoinen niin harvoin hävisin painimatseissa, muuten ketään ei ihmeemmin kiusattu muutenkaan.
Kyllä olen mielestäni puolustanut kiusattuja mutta en parhaalla tahdollanikaan ole saanut selville kuka? molemmatko? vai kaikkiko ovat todellisia kiusattuja. Näyttää siltä että kaikki kärsivät, voittajaa ei löydy.
Syyllinen ei ole aina se joka lähtee vaan hän voi lähteä koska on viisaampi. Surullista sanon minä.Sus morsian on luvannut neljäkymmentä kertaa lähteä, mutta ei lähde ikinä. Samantien on takasi täällä taas ilkeämpänä kuin kukaan.
- jjek
Observer. kirjoitti:
Sus morsian on luvannut neljäkymmentä kertaa lähteä, mutta ei lähde ikinä. Samantien on takasi täällä taas ilkeämpänä kuin kukaan.
Viestisi on ilkeä. Sanoisinko ilkeän ihmisen kirjoittama? Voisin sanoakin mutta kun pitää vähän orijailla.
Observer. kirjoitti:
Sus morsian on luvannut neljäkymmentä kertaa lähteä, mutta ei lähde ikinä. Samantien on takasi täällä taas ilkeämpänä kuin kukaan.
Enpä noin sanoisi! Onhan susmorsian paljon vähentänyt kirjoitteluaan, repäisyjä hän tosin on tehnyt ollessaan kovalevyn tyhjentämisvaiheessa.
Jokuhan tuotakin sanontaa käytti, mutta nuo luulottelut susmorsiamen olevan jokaisen poikkipuolisen viestin takana on väärin.
En pidä ajattelemattomasta julmuudesta ketään kohtaan, nostetaan oman mielen mukainen kuin esikuvaksi sokeana, ja leimataan toisin ajattelija syntipukiksi!
Saahan sisimmissään sympatiseerata vaikka koko sielullaan, mutta ei toisten kustannuksella!
Kaikki me, jotka olemme joskus liikaa ilkeyksiä joutuneet nielemään, TIEDÄMME että surullinen mieli on silloin.
Onhan meillä kaikilla syntynyt tuttavuus sentään toisiimme, eikä iäkkäänä ole yhtä helppoa päästä selville uusista tuttavuuksista, edes aikamme ja mahdollisuutemme ei riitä siihen.
Tosin täällä kestäminen vaatii joskus sisua ja anteeksiantoakin, mutta niinhän vaatii elämäkin meiltä.
Toivon susmorsiamen edes lukevan joskus, minä ainakin ilahduin, kun sus kirjoittaa omalla jäljittelemättömällä tyylillään.
Kyllä hän kuuluu palstan kantaviin ja mielenkiintoisiin kirjoittajiin, inhimillisyydessään , joiden poislähtö köyhdyttää palstaa!- *Kukkahame*
sini-sirkku kirjoitti:
Enpä noin sanoisi! Onhan susmorsian paljon vähentänyt kirjoitteluaan, repäisyjä hän tosin on tehnyt ollessaan kovalevyn tyhjentämisvaiheessa.
Jokuhan tuotakin sanontaa käytti, mutta nuo luulottelut susmorsiamen olevan jokaisen poikkipuolisen viestin takana on väärin.
En pidä ajattelemattomasta julmuudesta ketään kohtaan, nostetaan oman mielen mukainen kuin esikuvaksi sokeana, ja leimataan toisin ajattelija syntipukiksi!
Saahan sisimmissään sympatiseerata vaikka koko sielullaan, mutta ei toisten kustannuksella!
Kaikki me, jotka olemme joskus liikaa ilkeyksiä joutuneet nielemään, TIEDÄMME että surullinen mieli on silloin.
Onhan meillä kaikilla syntynyt tuttavuus sentään toisiimme, eikä iäkkäänä ole yhtä helppoa päästä selville uusista tuttavuuksista, edes aikamme ja mahdollisuutemme ei riitä siihen.
Tosin täällä kestäminen vaatii joskus sisua ja anteeksiantoakin, mutta niinhän vaatii elämäkin meiltä.
Toivon susmorsiamen edes lukevan joskus, minä ainakin ilahduin, kun sus kirjoittaa omalla jäljittelemättömällä tyylillään.
Kyllä hän kuuluu palstan kantaviin ja mielenkiintoisiin kirjoittajiin, inhimillisyydessään , joiden poislähtö köyhdyttää palstaa!Nämä häädöt ovat kyllä outoja jos vähänkin tykkää ymmärrettävistä teksteistä, mutta en usko että näitä sus noudattaa, lepäilee kun palstahan on välillä aivan kuralla, olemme sen itse kukin täällä huomanneet.
Samoja asiattomia jankataan aamusta iltaa onhan tämä aika ajoin sellainen palsta ettei nuorisokaan kykene moiseen asiattomuuteen, meidän iässä pitäis viisaus olla pinnalla, vaikka niin on hyvin harvoilla, susmorsiimella on.
Kaiken aikaa täällä syytellään jostain, olisi jo aika no en sanokkaan, se aika taitaa nyt olla vielä kauempana kuin uskoisimmekaan.
Kateus se on mielenpiirteistä kauhein, pitäis antaa vain kaikkien hyppiä silmille, niin sittenkö olisi hyvä?
Karvaat ovat kokemukset monella, mutta kiusallakin toivutaa!
Hyvää Huomenta, huolimatta säästä, sataa sataa ropisee pili pili pom!
(-terveisin Nalle-Puh-)
- jjek
Tosiaankin yhä enempi pitää itselleen kirjoittaa klikkiytymisen vuoksi. Olen pitänyt muutamia ihmisiä heidän kirjoitustensa ja mielipiteidensä vuoksi mieluisina kavereina. Klikit ei ole minun keksintöä.
Pakko on jos nämä mieluisemmat kirjoittajat lähtevät enemmässä määrin pois jatkaa tätä itselle kirjoittamista. On kyllä niin etten laadullisuuden takia ole kirjoittamassa, vaan kun nyt on aikaa ihan sattumoisin ollut.
Laadullisiin näkökohtiin tuijottajat jotka ovat puhdistamassa palstaa epätoivoisella vimmalla kuvitellen että kun he kaksi ovat jäljellä vasta sitten palsta on laadukas. - *Kukkahame*
Jummi jammi!
Piti etsiä kauan ennenkuin palstalta löyti ketju mihin voi jotain oman pään tuotteita liittää kirjoittamalla.
Kyllä päivä on jo 'avautunut' pikkupakkasessa, säätiedotus kuitenkin lupaa jonniimmoista sadetta, mikä ettei hyvä olisi pieni puhdas kerros uutta lunta.
Eihän tässä ole tarkoitus mitään korkean tason ilmaisua koostaa, jotain vain joka käy kaikille, voihan olla ettei kellekkään.
Heräsin outoon ääneen rapussa, kai joku kompuroi, kun ei kuulunut mitään ääntelyä en mennyt kurkkimaankaan.
Mietiskelin ja toivon ettei loukkaantumista tapahtunut, ja selväksi tuo 'mylläkkä' ei ole tullut mietiskelyistä huolimatta joten päivä on aluillaan.
Nyt sitten 'sormiseurustelua' ja mukavia juttua! - jjoutava
Kävin vuositarkastuksen sydänfilmissä ja edellinen asiakas hukkasi kellonsa sinne huoneeseen. Kova ryminä oli kun hän tuli sitä etsimään. 80v ukko saatiin lopulta käytävälle ja luultavasti löysi kellonsa omista taskuistaan. Tämän kerron sentakia kun itsekin olin ihmeissäni miten jaksaa seurata kaikkia järjestysnumeroita ja vuorojs siinä potilas ruuhkassa, hämmentyy siinä ukkoku ukko.
Huonossa kunnossa jo ollaan vaikka kuin muka toinen toistaan parempaa esitetään. Hitaita ja kiukkusia, siitäki jos joku yrittää hyväntuulinen olla.
Katsoin omaa kelloani ja se oli monta tuntia väärässä ajassa, kun se ei ollu väärässä monta kertaa niin ostin kotimatkalla uuden kellon. Virkistävää on saada itselleen uusi tarkka kello. - *Kukkahame*
Pienet ystäväiseni..."Päivää jälleen!", sanoi Markus-setä aikoinaan kun aloitti Lasten tunnin ilta 5ltä.
Voi tavaton mikä sumu, muutamassa risteyksessä tuli oiken tuskanhiki pintaan, näkyvyys muutama metri ja autojen valot eivät näkyneet yhtään paremmin kuin autotkaan.
On aivan tyyni ei tuulenhenkäystä, olisiko tämä no en tiedä mitä mutta hyvin outo tunne ja koko talvi ollut erikoinen.
Kai ne sumuvalot pitäisi olla vakiovarusteena kaikissa ajoneuvoissa.
Tyttäreni kissakin käpälöi ahkerasti ikkunaa kai se yritti selvittää miksi ei ensimmäistäkään pulua näkynyt pihassa ;-)), niin ei se hernerokkasumu kyllä ole läpinäkyvä.
Minä jätin kelloni pois kädestä kun muutin tänne, laitoin lapun päälle että "löytäjä saa pitää, joku siitä on kertonut tarinoita, että siitä on tullut kiertopalkinto, ei sitä kilpailuteta, kunhan ovat keksineet.
En kyllä siellä käydessä ole nähnyt sitä koskaan voi olla tallennettu jonkun piirongin laatikkoon.
Mitäs eläkeläinen kellolla tekee, lääkärikäynnit ja tärkeät tapaamiset ohjelmoin puhelimeen, yhden ainoan menon olen missannut kun olin kyllä laittanut oikean ajan mutta väärän päivän kohdalle.
Kyllä elämä on ihanaa, eikö ookki? - jjoutava
On se.) Kassajonossa edelläni oleva mies kun huomasi että kassa laittoi lapun *viereinen kassa palvelee' potkaisi kärrynsä sivuun ja pääpunaisena huusi kassalle ettei vaihtele jonoa vaan lähtee. Nuoremmat on huonosti kestäviä vastoinkäymisissä.
Harvoin kelloa tarvitsee, mutta puhelimesta ajan katsominen ei myöskään tunnu mukavalta. Kuulemma kello on asuste, mietin kyllä onko tuo minun 45e maksava - ehkä ei. - *Kukkahame*
Onks' tukka hyvin näkyyks' kello?
Tuohan on ainakin nuorten miesten tarkastelua peilin edessä, olen seurannut poikani pojan lähtemistä peilin edessä, kivaa se on kun pidetään siistiä ulkonäköä tärkeänä.
Nyt laitan pannukakun uuniin, käyk' se? - jjek
Kyllä tok' pannari on paras: Mehän käveltiin Korialla sotilaskodin ohi aseman kioskille kun siellä oli omenapiirakkaa semmosia pannarin näkösiä paloja ja kun ne maistu niin taivaalliselta. Pannarit ja vielä omenahillo nehän on niin hyvää että jos sais tuohon niin heti söisin. Netistäkään ei nyt vielä saa tilattua sellaista. Niin on kehittymätön vielä. Avajaisiin on nyt mentävä.
- jjoutava
Ettei ihan vakavaksi menisi ja inttämisestä syyteltäisi kerron vähän omasta kehityskaarestani. Itsminä nykyisin paneuduin synnyinseutujeni nettitarjontaan ja siihen rytmiin johon nuorena totuin on siellä vielä siitä merkkejä, siinä näyttäis viihtyvän hyvin.
Täältä palstaltahan voi paeta. Mene vaan! nyt sanotaan, mutta olenhan kuitenkin nyt tässä. Tuossa ylempänä on Sini-sirkun kirjoitus jonka soisin Susmorsiin löytävän siksi tämän on hyvä olla vähän ylempänä. En tiedä lukeeko susmorsiain tai katleijanen 1 näitä kirjoituksia, toivottavasti.
Minusta värikkäimmät "tytöt" jättivät leikin kesken. Luotsi arvosteli heitä ennenkuin oikeesti ilmoittautui Luotsiksi. Toivon, kun saatte taas itseluottamuksen palautetuksi palaatte taas palstoille. Hyvää Talvilomaa teille. Late- Late hoi
Susmorsian on pitkään jo ilmaissut, miksi hän ei viihdy palstalla. Luotsilla ei sen kanssa ole mitään tekemistä.
- Älä luule.
Puskissa ovat taas kuten eilenkin nuo mainitut.
- Niiin ovat
Älä luule. kirjoitti:
Puskissa ovat taas kuten eilenkin nuo mainitut.
ja lukijan on ihan helppoo tunnistaa heijjät.
- jjek
Ihan heleppo jos ei nenä ihan tukossa
- perämies ykkönen
Joo, ihan reilusti ovat ´nuo mainitut´ mukana, eipä vaan oo koskaan ollutkaan tapana puskissa piilotella. Terve vaan Late ja jjek....hiiohoi!
- niiih
puskass ain välillä
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh432937Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta602789- 422313
- 251763
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251679- 481556
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa701546Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä771225- 361216
- 791050