Taloyhtiön valokuitu

oldschool1

Kertokaas mulle. Meille vedettiin nuo valokuidut putkiremontin yhteydessä. Taloyhtiön päättäjät (60 v. papat) eivät halua solmia operaattoreiden kanssa mitään sopimusta yms.

vastaus on että jokainen maksaa itse nettinsä (lue: puhelinlinjansa). Voiko olla että taloon on vedetty valokuidut mutta niitä ei vaan haluta ottaa käyttöön? Ymmärrän jos asiasta koituu taloyhtiölle lisäkustannuksia, mutta tuntuu hullulta että tänä päivänä mennään puhelinlinjoilla, jos on mahdollisuus valokuituun.

Valaiskaapa hieman asiaa! Kiitos.

9

2525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • timer

Jos teille on vedetty taloon kuitu, selvitä kenen kuitu se on ja voit tilata heiltä oman yhteyden, kuten papat haluaa. Jos teille on vedetty vielä asuntoihin kuidut, sen parempi.

• oldschool1

Jos olen oikein ymmärtänyt liittymäntarjoaltajani niin taloyhtiön on tehtävä jonkinlainen sopimus operaattorin kanssa. Yksittäinen ihminen ei voi ottaa itselleen tuosta vain liittymää.

Ja tuota sopimusta he eivät aio tehdä.

• timer
        oldschool1 kirjoitti:

Jos olen oikein ymmärtänyt liittymäntarjoaltajani niin taloyhtiön on tehtävä jonkinlainen sopimus operaattorin kanssa. Yksittäinen ihminen ei voi ottaa itselleen tuosta vain liittymää.

Ja tuota sopimusta he eivät aio tehdä.

Vaikea uskoa, että joku operaattori olisi vetänyt taloonne kuidun ilman sopimusta ja sopimusta sen käyttöönotosta. Ellei tilanne ole sitten se, että taloonne ei ole vedetty kuitua?

• oldschool1
        timer kirjoitti:

Vaikea uskoa, että joku operaattori olisi vetänyt taloonne kuidun ilman sopimusta ja sopimusta sen käyttöönotosta. Ellei tilanne ole sitten se, että taloonne ei ole vedetty kuitua?

Kuitu on vedetty sillä, luonnollisesti putkiremontti on ainoa järkevä hetki sen tekemiselle. Mutta tämä on kuulemma tehty vain tulevaisuuden varalle, tällä hetkellä kuitua ei oteta käyttöön.

Jos joku viitsisi kertoa yhden hyvän syyn miksi kuitua ei oteta käyttöön, hinta ei tule kalliimmaksi ainakaan yksittäiselle asukkaalle.

Ps. Eikös nuo linjat voi vetää ketä vaan taloon? Sitten tehdään se sopimus operaattorin kanssa, jos tehdään.

• timer
        oldschool1 kirjoitti:

Kuitu on vedetty sillä, luonnollisesti putkiremontti on ainoa järkevä hetki sen tekemiselle. Mutta tämä on kuulemma tehty vain tulevaisuuden varalle, tällä hetkellä kuitua ei oteta käyttöön.

Jos joku viitsisi kertoa yhden hyvän syyn miksi kuitua ei oteta käyttöön, hinta ei tule kalliimmaksi ainakaan yksittäiselle asukkaalle.

Ps. Eikös nuo linjat voi vetää ketä vaan taloon? Sitten tehdään se sopimus operaattorin kanssa, jos tehdään.

Voi olla, että teille on vedetty kuidut asuntojen ja talojakamon vaälille, mutta itse taloon ei tule kuitua.

• voi tullakin
        oldschool1 kirjoitti:

Monessa kaupungissa vetavät kuidun remonttien yhteydessä, mutta tietenkään siihen ei ole pakko liittyä. Typerää olla liittymättä, koska yhteyden saa paljon halvemmalla, varsinkin jos kaikki liittyvät ja on myös luotettava, toimii aina. Meillä se kuuluu nykyään vuokran hintaan.

• oldschool1

Kiva kun jaksat vastailla. Itse en asian teknisistä puolista tiedä hirveästi.

Mutta mitä se kertoo jos "jakamo" tulee asuntoon. Näin lukee kaapissa ja siinä on se saman piuhan paikka joka menee tällä hetkellä modeemiini. Adsl johto?

Vai asennetaanko nämäkin asuntoon vaikka johdot eivät sinne tulisi. Kuulostaisi jo aika naurettavalta.

• timer poistuu

Ehkä kannattaisi olla suoraan yhteydessä isännöitsijään ja kysyä mitä taloonne on tehty remontin aikana. Kuten tuolla aikaisemmin totesit, vaikuttaa siltä että kaapelia on vedetty tosiaan tulevaisuuden varalle ja taloonne ei tule kuitua tällä hetkellä.

• ======

Valokuitu on vedetty kiinteistöön, kuten tässäkin talossa, ja jokainen asukas saa itse valita, ottaako nopean valokuituverkon operaattorilta ADSL-liittymän, vai lankapuhelinverkon kautta toimivan ADSL-liittymän miltä hyvänsä operaattorilta.
      Valokuitu on tietenkin vedetty kiinteistöön sopimuspohjaisesti.
      Mitäs epäselvää tai pahaa siinä on, kun papat jättivät asukkaille valinnanvapauden?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1566
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1179
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe