Millä konstilla kannattaa ottaa releelle herätevirta auton omista pitkistä? Ajattelin reppuselkäliitintä tai rosvonliitintä käyttää.
Onko kenelläkään tietoa, mikä johto vm 1999 lagunassa pitkille menevistä johdoista on se, josta heräte ryöstetään?
Umpion liittimeen johtoja menee 4 kpl: musta, harmaa, siniharmaa ja valkovihreä. Otetaanko herätevirta jostakin umpion liittimeen menevistä johdoista vai kenties muualta?
Virta lisävaloille auton omilta pitkiltä, miten?
8
3939
Vastaukset
- hhh3
Tuossa vielä ranskattaren johdotuksia ja diassa 12 on umpioiden johdotukset. Aukeaako tuosta oikea johto?
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CDYQFjAB&url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=387173&ei=GQPxUobTNuPMygPgvIIY&usg=AFQjCNEGk3jaAOzUsnWfwzHw3MkM__CF_w&sig2=W6bS0j7_RgfrxCjFe-V9bw&bvm=bv.60444564,d.bGQ&cad=rjt- joten antaa olla
No ei aukee, ei edes koko linkki auennut.
- , , ,
Voithan toki kokeilla virtakynällä mihin tulee virta, kun laittaa pitkät päälle. Sopivan kokoinen rosvoliitin on toki toimiva muttei paras tapa tehdä liitosta..
- jantune
Ensiksi kannattaa selvittää onko autossa positiivinen vai negatiivinen maadoitus,
http://personal.inet.fi/koti/tervinen/bmw/JKposvaineg.pdf
Kuumaa johtoa voi etsiä lähimarketissa muutaman euron maksavalla yleismittarilla. Halppiksissakin on usein terävä mittapää, jonka voi piikittää johtimen eristeen läpi.
Varsinaisen voimavirtajohdon vedät sitten suoraan akulta releelle siten, että laitat heti akulta lähtevään johtoon 10-20 sentin päähän sulakerasian ja siihen riittävän pienen sulakkeen (I=P/U).
Sulakkeella estät autosi palamisen oikosulkutilanteessa.
Ryöstöliittimiä ei kannata käyttää. Kun löydät oikean johdon, niin juota johto suoran siihen kiinni. Kolvit ei paljoa maksa. Juotettu liitos on kuitenkin lähes ikuinen eikä hapetu.Sillä ei ole merkitystä, onko plus- vai miinusmaadoitettu järjestelmä. Pitää tietää,
ovatko kytkimet miinus- vai pluspuolella. Jos lampun kantaan tulee plusjännite
molempiin napoihin valojen ollessa poiskytkettynä, "katkaisija" on miinuspuolella.
Mutta kun kytkee lisävaloreleen kelan rinnan ohjaavan ajovalolampun kanssa,
niin ei ole mitään väliä, millä puolella ohjauskytkimet ovat puhumattakaan onko
plus vai miinus maissa. Lisäsi pitää huomioida, ettei käytä metallikuorista relettä,
sillä niissä on usein kelan toinen pää yhdistetty kuoreen. Releen voi tuossa
tapauksessa eristää rungosta.- akku ei tuota sähköä
miksi se pitää aina suoraan akulta etsiä virtaa kun ei sitä sieltä tule. maksimaalista valotehoa haluttaessa täytyy mennä lähemmäs virran lähdettä eli generaattoria. sieltä suoraan paksu kaapeli niin jännitehäviö on minimissään.
- ? ?
Missä autoissa on plusmaadoitus? Onko kyse jostain vanhoista autoista, kun ei kuulosta kovin nykyaikaiselta?
- Väärä maa
Esim britit ennen sun syntymää. Sillähän ei ole mitään käytännön väliä kumpi puoli on rungossa. Kunhan kaikki laitteet on tilanteen mukaiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831429Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671225Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2011209Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2171195Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä104999Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134926Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123798- 77765