Voiko HaiProta käyttää työpaikkakiusaamiseen? Kokemuksia?
HaiPro ja kiusaaminen
8
2836
Vastaukset
- Yhtäköyttä yhdistys
Ei voi. HaiPro on potilasturvallisuuteen liittyviä haittatapahtumia varten. Esim. väärin annetut lääkkeet, kaatuilut jne.
Vai tarkoititko,että voiko HaiPron kautta tehdä perättömiä potilasvahinkoilmoituksia työkaveristaan? - Heil Pro!
Kyllä voi, mitä moninaisin keinoin. Ja varsinkin, kun ilmoituksia käsitellään julkisesti ja syyllistäen.
- dgdfgdfg
Tuo ei ole ollut HaiPron tarkoitus ollenkaan. Aikoinaan, kun tästä järjestelmästä kerrottiin julkisuudessa nimenomaan korostettiin, että asioista pyritään oppimaan, kehittämään työtapoja turvallisemmiksi, asiat piti käsitellä ketään syyllistämättä. Sillä tosiasiahan on, että jokainen, siis jokainen, tekee joskus jotain virheitä, mokia, jotain unohtuu, jotain menee sekaisin, aina jotain.
Teillä on sitten hommat päin persettä muutenkin, jos teillä HaiProta käytetään persoonakohtaiseen tonkimiseen.
- Kirjaamiseen mukaan
Työpaikoilla ja varsinkin hoitoalalla pitäisi olla avoin kenttä sähköisessä kirjaamisessa työpaikkakiusaamiseen tai sen mahdolliseen uhkaan.
Sinne voisi avoimesti hoitajat kirjata, jos kokevat kiusaamista, loukkaamista, selkäänpuukotusta, aliarviointia tai jopa esimiehen taholta kiusaamista tai ohittamista sekä hyllyttämistä.
Asiat käsiteltäisiin osastokokouksissa ja julkisesti. Myös esimiehen osalta.
Näin saataisiin ainakin asiat tietoisuuteen ja julki.
Hoitoalathan on ns. sairaimpia työyhteisöjä ja johtaminen todella heikkoa. Ilmeisemmin johtuu heikosta johtamisosaamisesta. Koska monesti esimiehet kuuluvat siihen kiusaamis- kerhoon ja kiusaavat itsekkin sekä eristävät.
Miten he voivat hoitaa potilaita kun itsekkään eivät ole kunnossa ja osaa käsitellä työyhteisön asioita!- sori vaan.
Ymmärtääkseni tällainen on ainakin joissakin paikoissa, eli on olemassa lomakepankissa lomake, jolla voi ilmoittaa epäasillisesta kohtelusta.
Tosin .... Koko henkinen työsuojelu on aivan löpölöpölöpölöpö tekstiä. Jos jostain sanoo tai kertoo, niin itse siinä joutuu lähtemään. Ainakin niinpäin, että on itse se uudempi työntekijä. Että vanhemmat voivat tehdä mitä haluavat, simputtaa, nimitellä loukaten, kertoa kaiken maailman työpaikalle kuulumattomia perättömiä tai vitseiksi väänneltyjä paskapuheita jostakusta. Ei mitään. Se on sitten niin, että "Minä tunnen nämä ihmiset täällä jo vuosien takaa..." Ja tietysti sitten niinpäin, että jos uusi on sellainen ihminen, josta joku ei vain tykkää, niin ei kun valehtelemaan suut ja silmät korvat täyteen tästä ihmisestä.
Että sillai. Voi siis tulla työpisteelle mölisemään jostain perseistä, leveistä perseistä, pelleillä ihmisen kanssa niin paljon kuin haluaa, solvata ja herjata, ei mitään. Vaan katsopas sitten, jos itse menet tekemään samaa... Mites käy sitten...
Että sillai!
Ja simputuksesta... Voi herranpieksut... "Näin sanoi esimies..., että näin teette!" Ja nauraa röhötetään sitten jossain nurkan takana, ja hetken päästä ollaan valehtelemassa jollekulle toiselle, että kun se ei auta meitä.. Siis mihin tarvitsevat apua ne, jotka ruokataukonsa ja kahvituntinsa venyttävät jossakin kanttiinin pöydän ääressä pidemmiksi kuin on sallittu... Heko heko, jätetään kertomatta työhön liittyvistä asioista... jne.
Että näin.
Totta, työpaikan kulttuuri on kiinni siitä, miten esimiehet sitä ryhmäänsä vetävät... Jossakin, useimmissa paikoissa esimiehellekin tärkeintä on lähinnä se, että itse pääsee helpoimmalla ja palkka juoksee... - kaappi on mum
sori vaan. kirjoitti:
Ymmärtääkseni tällainen on ainakin joissakin paikoissa, eli on olemassa lomakepankissa lomake, jolla voi ilmoittaa epäasillisesta kohtelusta.
Tosin .... Koko henkinen työsuojelu on aivan löpölöpölöpölöpö tekstiä. Jos jostain sanoo tai kertoo, niin itse siinä joutuu lähtemään. Ainakin niinpäin, että on itse se uudempi työntekijä. Että vanhemmat voivat tehdä mitä haluavat, simputtaa, nimitellä loukaten, kertoa kaiken maailman työpaikalle kuulumattomia perättömiä tai vitseiksi väänneltyjä paskapuheita jostakusta. Ei mitään. Se on sitten niin, että "Minä tunnen nämä ihmiset täällä jo vuosien takaa..." Ja tietysti sitten niinpäin, että jos uusi on sellainen ihminen, josta joku ei vain tykkää, niin ei kun valehtelemaan suut ja silmät korvat täyteen tästä ihmisestä.
Että sillai. Voi siis tulla työpisteelle mölisemään jostain perseistä, leveistä perseistä, pelleillä ihmisen kanssa niin paljon kuin haluaa, solvata ja herjata, ei mitään. Vaan katsopas sitten, jos itse menet tekemään samaa... Mites käy sitten...
Että sillai!
Ja simputuksesta... Voi herranpieksut... "Näin sanoi esimies..., että näin teette!" Ja nauraa röhötetään sitten jossain nurkan takana, ja hetken päästä ollaan valehtelemassa jollekulle toiselle, että kun se ei auta meitä.. Siis mihin tarvitsevat apua ne, jotka ruokataukonsa ja kahvituntinsa venyttävät jossakin kanttiinin pöydän ääressä pidemmiksi kuin on sallittu... Heko heko, jätetään kertomatta työhön liittyvistä asioista... jne.
Että näin.
Totta, työpaikan kulttuuri on kiinni siitä, miten esimiehet sitä ryhmäänsä vetävät... Jossakin, useimmissa paikoissa esimiehellekin tärkeintä on lähinnä se, että itse pääsee helpoimmalla ja palkka juoksee...Hah. Onpa se toisinkin. Eräs sekopää kiusaaja joutui lähtemään korkean profiilin työpaikasta. Tämä ajatus lämmittää minua yhä uudestaan.
- Anonyymi
Kyllä voi. Uusi työkaveri jolla ei vielä talon tavat ym selkeitä. Aletaan nyppimään kun ei tykätä ko henkilöstä. Etsitään virheitä työskentelystä, sellaisia pikku juttuja joita sattuu muillekin. Haipro tehdään ihan käsittämättömän pikku asioista. Ja esimies kattoo työvuorosta kuka oli töissä. Seuraa mokanneelle puhuttelu. Tämän yhden työ otetaan silmätikuksi. Sitten julkinen puhuttelelu ja seurataan sinun työskentelyä. Hyi. Kyllä naiset osaa!
- Anonyymi
Kun sitä hoitamista ei oikein pidetä työnä ollenkaan niin ei kai sinne voi työelämän pelisääntöjä soveltaa.
Kunnon esimiehelle voi mennä kertomaan kokemistaan epäoikeudenmukaisuuksista ja esimiehen pitäisi sitten pyrkiä tutkimaan onko asiassa perää, tavalla tai toisella. Mikään somekanava ei asioita voi kuin mutkistaa.
Osoittaa äärimmäistä lapsellisuutta ja ymmärtämättömyyttä jos jostakin työkaverista kannellaan haipron kautta. Onhan tässä kuultu että joku heittänyt sinne mustamaalaamisen kohteen nimenkin. Sanomattakin on selvää että kyse silloin työsuojeluasiasta koska kyseessä julkisuutta lähentelevä herjaaminen, jonka taustalla oikeasti oman virheen peittely ja vierittäminen toisen syyksi.
Pitäisikö moinen avoin mahdollisuuksien pandoranlipas, jolla alkujaan hyvä tarkoitus, sulkea moisten törkeyksien vuoksi.
Missä törkeitä ihmisiä, siellä törkeitä tekoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041841
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151601- 1441589
- 1031549
- 801457
- 1191269
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2811241Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241100- 691081
- 381032