Miksi et kävisi tutustumassa lehteeni

vesivaakalauta

Scoop.it-työkalulla on mahdollista tehdä mm. uutiskoostelehteä, vaikka en tiedä onko se laillista. Olen tehnyt sellaista jo vuoden. Yle uutisoi, että nuoret lukevat mielellään uutisista otsikon ja ehkä jutun kärjen eli ingressin ja katsovat kuvan. Sellainen "lehteni" on - vaikka tuntuukin laittomalta käyttää median tuottamaa aineistoa. Maailmalta nuo skuupit tulevat, Suomessakin niitä on, vaikka ne keskittyvätkin paljolti opetusteknologiaan. Toista uutiskoostetta en tiedä. Voisit tulla mukaan tekemään omaa "lehteäsi", se on melkoisen helppoa.

Uutiskooste:
http://www.scoop.it/t/lehti

Minulla on myös englanninkielinen "lehti", joka on saanut palkinnonkin: http://www.scoop.it/t/human-interest-oppitori

Suomeen ja suomalaisuuteen keskittyvä julkaisu, jossa on myös human interest-teema:
http://www.scoop.it/t/oppitori

Kerro mitä mieltä olet.

4

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dkslkasdaskdlaslökas

s h i t

• Laitontahan tuo

Arvaas miksi iltalehti ei käytä samoja kuvia kuin ilta-sanomat. Syitä on tasan yksi.
      Vain kuvaajalla on oikeus jakaa kuviaan ja lehdellä on oikeus ostaa oikeudet, mutta ei julkaista luvatta.

Arvaas sitten tuon lehtesi sisältö. Yhteenkään kuvaan sinulla ei ole oikeutta.

Eikä sen puoleen ole tekstin plakiointiinkaan.

Toisinsanottuna mikä osa tuosta on sinun tekemääsi? Harmaa tausta ja koodaus.
      Ei tuollaista voi vielä lehdeksi sanoa.

• ööötotaöö

ööö.. siis eikö tuo ole siis se skuupit palvelu? eli ei hän ole tehnyt yhtään mitään itte vaan se skuupi :D

• kalle4

Tämä on Scoop.it-palvelu, maailmalla ainakin yli miljoona skuuppia ja moninkertaisesti lukijoita. En ole tietenkään koodannut mitään.
        Minä taas luulen, että Scoop.it on amerikkalaisen copyrightin mukainen, suomalainen säännöstö on tiukempi.
        On vaikea kuvitella, että Suomessa skuupit voitaisiin kieltää. Tekijöitä on satoja. Muut ns. kuratointipalvelut siihen lisäksi. Ehkä ne muodostavat julkaisuoikeudellisen ennakkotapauksen. Olisi kiva tietää mitä oikeat asiantuntijat sanoisivat, esim. Kemppinen. Luulen että skuupit saattavat olla sitaattioikeuden piirissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      54
      2228
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      2122
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      13
      1641
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      62
      1462
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      50
      1419
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      875
    7. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      90
      767
    8. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      747
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      33
      718
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      40
      683
    Aihe