Miksi et kävisi tutustumassa lehteeni

vesivaakalauta

Scoop.it-työkalulla on mahdollista tehdä mm. uutiskoostelehteä, vaikka en tiedä onko se laillista. Olen tehnyt sellaista jo vuoden. Yle uutisoi, että nuoret lukevat mielellään uutisista otsikon ja ehkä jutun kärjen eli ingressin ja katsovat kuvan. Sellainen "lehteni" on - vaikka tuntuukin laittomalta käyttää median tuottamaa aineistoa. Maailmalta nuo skuupit tulevat, Suomessakin niitä on, vaikka ne keskittyvätkin paljolti opetusteknologiaan. Toista uutiskoostetta en tiedä. Voisit tulla mukaan tekemään omaa "lehteäsi", se on melkoisen helppoa.

Uutiskooste:
http://www.scoop.it/t/lehti

Minulla on myös englanninkielinen "lehti", joka on saanut palkinnonkin: http://www.scoop.it/t/human-interest-oppitori

Suomeen ja suomalaisuuteen keskittyvä julkaisu, jossa on myös human interest-teema:
http://www.scoop.it/t/oppitori

Kerro mitä mieltä olet.

4

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dkslkasdaskdlaslökas

s h i t

• Laitontahan tuo

Arvaas miksi iltalehti ei käytä samoja kuvia kuin ilta-sanomat. Syitä on tasan yksi.
      Vain kuvaajalla on oikeus jakaa kuviaan ja lehdellä on oikeus ostaa oikeudet, mutta ei julkaista luvatta.

Arvaas sitten tuon lehtesi sisältö. Yhteenkään kuvaan sinulla ei ole oikeutta.

Eikä sen puoleen ole tekstin plakiointiinkaan.

Toisinsanottuna mikä osa tuosta on sinun tekemääsi? Harmaa tausta ja koodaus.
      Ei tuollaista voi vielä lehdeksi sanoa.

• ööötotaöö

ööö.. siis eikö tuo ole siis se skuupit palvelu? eli ei hän ole tehnyt yhtään mitään itte vaan se skuupi :D

• kalle4

Tämä on Scoop.it-palvelu, maailmalla ainakin yli miljoona skuuppia ja moninkertaisesti lukijoita. En ole tietenkään koodannut mitään.
        Minä taas luulen, että Scoop.it on amerikkalaisen copyrightin mukainen, suomalainen säännöstö on tiukempi.
        On vaikea kuvitella, että Suomessa skuupit voitaisiin kieltää. Tekijöitä on satoja. Muut ns. kuratointipalvelut siihen lisäksi. Ehkä ne muodostavat julkaisuoikeudellisen ennakkotapauksen. Olisi kiva tietää mitä oikeat asiantuntijat sanoisivat, esim. Kemppinen. Luulen että skuupit saattavat olla sitaattioikeuden piirissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 132
      3677
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      81
      3193
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      85
      2614
    4. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      7
      2406
    5. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      241
      2320
    6. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      37
      2179
    7. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      42
      949
    8. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      938
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      53
      829
    10. Haapaveille jotain uutta!

Huoltoasema Haapavein keskustaan tulossa. Semmoista Jeppasissa jaappasevat.
      Haapavesi
      16
      800
    Aihe