Lasikuidun maalaus

maalarimestaaja

Mitä maalia kannattaisi käyttää vanhan lasikuituisen soutuveneen maalaukseen? Mitä muuta huomioitavaa, Tietysti vanhan pinnan tulee olla puhdas, entä muuta?

10

5830

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Topi toppari

Top coatia siihen käytetään.
      Ilman lämpötila olisi mielellään oltava >15 c

• Vanahajuoppo

Vanhat lasikuituveneet maalataan perinteisesti MIRANOLILLA:

• Topi toppari

Niin maalataan jos ne "minä ja velipoika" tyylillä maalataan perinteisesti väärällä maalilla!

• Yammu-setä

Miranoliako se hilseilevä maali olikin, jota vanhemmasta veneestäni skrabasin moneen otteeseen pois? Lopulta hilseily loppui ja parin top coat -paikkamaalauksen jälkeen vene on ollut kunnossa parikymmentä vuotta ilman mitään uusintamaalauksia.

• alkydin poishioja

Onhan siinä se etu, että kun joku pölkkypää pilaa maalaamalla lasikuituveneen miranolilla, niin veneen myyntihinta tippuu sinne 50-80 euroon ja sitten joku viitseliäs maalipinnan poishioja voi ostaa ja kunnostaa ja myydä sen topcoat-maalattuna 400 eurolla eteenpäin

• maalausneuvo

vauriokorjaukset lasikuitukitillä, hionta, pohjamaalaus epoksiprimeerillä, välihionta ja 2 maalikerrosta 2-komponenttipolyuretaanimaalia

• perätuuppari

veneet kuuluu maalata vesivärillä.

• Anonyymi
        perätuuppari kirjoitti:

veneet kuuluu maalata vesivärillä.

Hyvä

• Anonyymi

Minä taas tein kanalannan ja syljen avulla seoksen joka hakee vertaistaan. On aivan
      päätänsä pitempi muihin maaleihin verrattuna. Aineiden aine!

• Anonyymi

Vielä 5 vuotta sitten alkydimaalilla lasikuituveneen maalaaville naurettiin, nyt biltema myy alkydimaalia lasikuidun maalaukseen sopivana. Onneksi ei ollut valkoinen paita päällä kun kahvit lensi rinnuksille bilteman tuoteselostetta lukiessa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8617
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4768
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3807
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2990
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      44
      2304
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2213
    Aihe