matkustamista pidetään helppona niin haluan mieluummin Riikaan lomailemaan :) Yhden kerran olen käynyt ja vierailimme myös tuolloin siellä asuneen suomalaisen luona. Riika muistuttaa hieman 70-luvun Suomea. On ränsistynyttä tönöä ja uusia taloja. Suomessa lienee jo kauan sitten purettu rappiotönöt ainakin ihmisten ilmoilta pois. Vanhakaupunki Riikassa on ihastuttava. Se mikä ero Tallinnaan mielestäni on oli ihmisten ystävällisyys. Toki ymmärrän, että virolaiset ovat saaneet osansa suomalaisesta juoppoturismista, vähän liiankin kanssa, joten he eivät välttämättä viitsi aina vaivautua tervehtimäänkään vai mikä siinä sitten lienee syynä? Pikaruokakulttuuria Riikassa ei hirveästi ole joka kulmalla (mikä hyvä, pitää ihmiset hoikempina) mutta ruoka saattaa toisinaan olla hieman mautonta. Lido on hyvä ruokapaikka. Käsitöistä pidin ja nähtävyyksistä. Latvialainen olut oli myös maukasta ja parasta mojitoa olen just Riikassa saanut. Kiva olis taas mennä samaan hotelliin kuin aijemmin ja naatiskella Vanhassa kaupungissa :) Tosin Pietarikin olis matkasuunnitelmissa tulevana kesänä...
Vaikka Tallinnaan
3
180
Vastaukset
- kommentz
Kommentteja....
Riika on kylläkin Suomesta 500 km etelään, ei idässä.....
Rappiotönöjä on vielä Suomessakin ja määrä on lisääntymässä
Riikalaiset ovat varautuneita,,,eivät nyt niin erityisen ystävällisiä,,,asiallisia
Muitakin hyviä ruokapaikkoja on Lidon ohella - Kovia kohtaloita
Yksi muistelma Latvian maaseudusta, joka on paikoitellen hyvin ränsistynyttä.
Kysyimme aikoinaan Latvian suurlähettiläältä, että miksi on niin paljon viljelemättömiä peltoja, pusikoita ja rapistuneita rakennuksia. Rouva Anna Z. vastasi, että monet karkoitetut perheet eivät palanneet Siperiasta, vaan jäivät sille tielle.
Toisen tarinan kertoi korkea virkamies, hänen isänsä ammuttiin asemalaiturille, koska ei tarpeeksi ripeästi noussut Siperian junaan, saattoi jopa hangoitella vastaan. - labdien
Osa myös pakeni sodan aikana länteen.....Ruotsiin,,,englantiin, Kanadaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882