Käyrä 40c ja ulkolämpötila 1,niin menovesi on 51c ??? Miksi ihmeessä,en ymmärrä? Senhän pitäs ton taulukon mukaaan olla 40c tolla 40 käyrällä... Käyrä on ollut tuossa 40c:ssä ja kun ulkona oli -10c- -15c,niin menovesi ei millään meinannut nousta yli tuon 40c,välillä kävi lähellä 50c:tä jasitten laski tuonne 40c tienoille.. Ja nytkun on lämpöasteita,niin alkaa työntää sinne päälle 50c vettä..?? Onko laitteessa jotain vikaa?? vai menossa hajalle??
jäspi tehowatti
12
895
Vastaukset
- tehowattimatti
Onko mikä vastus päällä kun pukkaa 51 asteista 1 kelillä?
Paljonko on minimi, maksimi ja hienosäätö?- jäppiläiskä
minimi 30, maksimi 55 hienosäätö 8?? Mikä vastus? ei ymmärrä?
- toimiihan se
jäppiläiskä kirjoitti:
minimi 30, maksimi 55 hienosäätö 8?? Mikä vastus? ei ymmärrä?
hienosäätö 8 nostaa käyrää 8 astetta eli menoveden asetusarvo nollakelillä 48. loput menee mittarivirheen piikkiin. siinä vika.
- 4+5
toimiihan se kirjoitti:
hienosäätö 8 nostaa käyrää 8 astetta eli menoveden asetusarvo nollakelillä 48. loput menee mittarivirheen piikkiin. siinä vika.
Ja olisiko pakkasilla tehonpuutetta jostain syystä? Vastuksia pois tai ihan vaan alimittainen kone.
- jäpiläiskä
toimiihan se kirjoitti:
No joo tuo hienosäätö oli 20 ollu jo pitkään. Kun tuo yks säätäjä sen asettanu. Eikä silti kovilla pakkasilla lämpö noussu....Ja eilen laskin sen kasiin... Saa nähä tänää ku menee himaa onio lämpö laskenut...
- jäpiläiskä
Aa joo ne on noi 3 valoa mitkä tossa vaihtelee... Miksi ne vaihtuu ja voiko ite säätää mikä valo on päällä ja mikä pitäs olla ja miks ne sitte vaihtuu tämmösellä kelillä tarvita mitää 50c vettä,eikö kattila ite osaa säätää sitä pienemmäks niinku pitäis?
- atmoslämmittäjä
katso ohjeesta sitä käyrää jonka mukaan se lämmittää ulkolämpötilan mukaan. Nyt sinulla käyrää on siirretty 8 astetta ylöspäin joka kohdassa. Laita hienosäätö nollaan niin sitten seuraa käyrän mukaan. Jos ei pakkasilla lämpö riitä niin valitse jyrkempi käyrä.
- lattialämmitys rules
40 astetta, huh, taitaa olla patterilämmitys.
- jäpiläiskä
Kyllä vain..,
- tehowattimatti
Kirjaa mittaukset niinkuin ne näkyy tehowatin näytössä.
Ensimmäisen postisi perusteella näytössä pitäisi lukea:
51 (40) jos suluissa on (48) niin se johtuu siitä hionosäätö 8:sta
ulkolämpö 1
51 on menoveden lämpö (40) on asetus
ja ulkolämpö on ulkolämpö
Se vastusasia on tärkeä, seuraa sitä. Onko ensin ykkösvastus päällä 1,8kW ja sitten kakkosvastus 3,8kW ja jopa ykkös ja kakkosvastus yhtäaikaa 5,6kW. Sulla voi olla joku vastus palanut jos menovesi ei ensin meinaa lämmetä ja sit yhtäkkiä kun lyö tarpeeks vastuksia päälle niin menovesi nousee yhtäkkiä. - lämpökäyrä
Onhan ylälevyn takana oleva sähkökattilan mekaaninen termostaatti säädetty patteritalolle sopivaksi. Tehdasasetus on 55 astetta, mutta patteritalossa se on nostettava n. 80:een (käyttöohje s.3).
Mitenkäs teillä muut tehowatistit, oliko monta vastusta päällä "pahimmillaan" nyt tammikuun lopun kovien pakkasten aikaan? Meillä pääsääntöisesti oli ykkösvastus pöhöttämässä, mutta kun menoveden lämpötila putosi liikaa lämmitin nosti sen taas pyyntöön tai vähän yli 1 ja 2 ollessa päällä yhtäaikaa (5,6 kW). Tälläistä veivausta se oli kovilla pakkasilla, mitä sitä nyt kävin välillä seuraamassa pannuhuoneessa. Nollakelillä 1 vastus näköjään (onneksi) rittää pitämään 70-luvun talon lämpimänä - tehowattimatti
Yleensä ykkosvastus on päällä. Jos pakkanen kiristyy nopeasti ja menoveden pyyntö kasvaa niin menee kakkosvastus päälle. Ei kuitenkaan koskaan ole ollut 1 ja 2 vastus yhtäaikaa päällä. Lämmönjakona lattialämpö , käyränä 25
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185111Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332792- 342609
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302408- 1181637
Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭211620En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101530Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231284- 941158
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351143