Ford Focus Wagon Limited

ostoaikeissa

Hei,

onko tuo sellainen auto mihin kannattaa rahansa sijoittaa? Varustetaso vaikuttaa ihan hyvältä ja hinta erittäin kilpailukykyiseltä. Onko Focus jo liian vanhentunut, jotta sitä kannattaa harkita?

21

8056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Focus

      Koska uusi malli on tulossa niin vanhan mallin saa parhaaseen hinta-laatu suhteeseen :-)

      ------------

      Focuksesta on esillä Pariisissa kaikki koriversiot. Eniten myydään kolmi- ja viisiovisia monikäytöisiä hatchback-versioita. Suomessa kuitenkin farmarit ovat erittäin haluttuja. Focuksen Station Wagon on jo nähtävillä. Sedan esitellään ensi kertaa Euroopassa. Coupé Cabriolet täydentää mallisarjan. Sen valmistus käynnistyy vasta vuoden 2005 loppupuolella.

      Focuksen kiinnostavuuden takaa se, että vaikka auto on täysin uusiutunut, sen hinta on Saksassa 300 euroa alle vielä myynnissä olevan vanhan mallin hinnan! Tällöin vertailukohteena ovat "alkaen"-hinnat. Kuitenkin uudessa Focuksessa on sen perusmallissakin kuusi turvatyynyä ja ESP-ajonvakautusjärjestelmä. Saksassa sen sijaan keskuslukitus ja ilmastointi sisältyvät vasta Trend-malliin, joka maksaa 1 200 euroa enemmän.
      Focuksen farmariversio tulee valmistukseen vuodenvaihteessa. Se maksaa Saksassa noin 1 300 euroa enemmän kuin halvin kolmiovinen malli. Hintaeroa viisioviseen on 850 euroa. Keväällä 2005 tuodaan myyntiin Focuksen sedan.

      • Hanski

        Hyvä valinta, nautinnollisia kilometrejä, itselläni farkku chia 1.6 ja ajaminen on sitä parasta. Eikä ulkonäkökään hassumpi.


    • Limited

      kannattaa, hyvä ajaa kivat tilat eikä hintakaan ole paha.
      Ajo-ominaisuuksien ja tilojen puolesta ei häpeä yhtään ns.uudempien mallien kanssa.

    • Suicide attempt

      Jos haluat ongelmia,niin ei muuta kun kauppoja tekeen?
      Ei nykypäivänä "laadukkaissa keskihintaisissa"autoissa saa olla Focus/Mondeo luokan ruostevikoja,samalla rahalla saa "terveemmän menopelin"?
      Itse peräydyin uuden farkku Focuksen ostosta kalkkiviivoilla,kun kuulin/näin 8kpl vm.1999-2001 Focuksia ja kuinka säälittävästi/vähättelevästi jotkut Ford-liikkeet suhtautuvat tähän ongelmaan-kuulemma Mersulla on ollut samoja ongelmia määrättyjen mallien kanssa?EI MUA KIINNOSTA JOS MERSUMIEHELLÄ ON PASKAT HOUSUSSA,MUTTA ITSELLE SE KAI AIHEUTTAISI AINAKIN MELKOISEN IKÄVÄN TUNTEEN?
      Jokaisessa merkissähän on jotain vikaa mutta ei niitä kannata ainakaan vapaaehtoisesti itselle haalia?

    • Jarmo

      Moi,

      ajo-ominaisuuksiltaan focus edustaa edelleen luokkansa kärkeä. Tiloiltaan keskivaiheilla kilpailijoihi nähden. Pahin ongelma focuksessa on melu jota riittää. Mutta jos ajelet pääosin taajama-ajoa, ei tuokaan haittaa. Sen sijaan jos teet pitkiä maantiesiirtymiä, osta joko focus ja "peltorit" tai toinen merkki. Laadultaan auto ei ole aivan huippuluokkaa, eirtyisesti ruoste vaivaa foorteja. Ja jälleenmyyntiarvo putoaa luokassaan nopeiten.

      • PAM

        "Laadultaan auto ei ole aivan huippuluokkaa, eirtyisesti ruoste vaivaa foorteja."

        Aha, Tojota-mies taas tekemässä hyökkäystään. Ruoste ei ole ongelma, koska noiden 2000-2002 mallien ovien kittiviat ja siitä aiheutuva ovien alareunojen ruoste menee 100% Fordin piikkiin.

        " Ja jälleenmyyntiarvo putoaa luokassaan nopeiten."

        Aivan tuulesta temmattu väite, käytännössä nykyisin kauikkien merkkien osalta tapahtuu muutaman ensimmäisen vuoden aikana rajua arvon alenemaa. Itse asiassa Ford pitää reilusti keskimääräistä paremmin intanasa. Heikoimmilla ovat italo-, itä- ja korea-autot.


    • Tuuli Lasi

      ...5 eri autoa vuodelta 2001. Focus 1.8 STW oli paras. Focus on mm luokassaan tilavin :-)

    • kimmo vaihtaa fordin pois

      no joo. Jos olet valmis vaihtamaan vetoniveliä jatkuvasti ( minulla on takuuaikana vaihdettu kolmet nivelet). Diesel-lisälämmitin on mennyt kahdesti, Takapyörän laakerit kerran, penkinlämmmitin kerran. Elikä jos olet valmis kohtaamaan kiirastulesi jo maan päällä, niin osta ford focus ( ehkä pääset taivaaseen).
      Ja vielä: Auton arvo on laskenut 10000€ kahdessa vuodessa.

      • 196 tkm

        Mulla on dieselillä takana kohta 200 tkm ja alla on alkuperäiset vetonivelet. Takapyöran laakerit minulta on vaihdettu. Myös kittivika oli ovissa. Ne korjattiin takuuseen. 200 tkm aikana on mennyt ylimääräisiin korjauksiin vain 150 €. Focus on ollut luotettavin auto, joka minulla on ollut.

        Ajelen autolla vielä vuoden ja vaihdan sen tähän:
        http://www.forddesktops.com/desktop.asp?file=focus/European_Ford_Focus_Mk2_Estate_01.jpg

        Moottoriksi 2-lirainen diesel.


    • Vip

      Focus kestää...
      Ajoin ekalla Focuksellani 1.4 stw 177tkm
      2/1999 - 2/2003 ja autossa ei ollut mitään.

      Nykyisellä Focuksella 1.6 stw on mittarissa
      87 tkm ongelmatonta ajoa.

      • alkuperäinen kirjoittaja

        Kysyisin vielä, että riittääkö 1.6-litraisen koneen vääntö Focus Wagonin kuljettamiseen? Onko sinua häirinnyt ajomelu?


      • Vip
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Kysyisin vielä, että riittääkö 1.6-litraisen koneen vääntö Focus Wagonin kuljettamiseen? Onko sinua häirinnyt ajomelu?

        Focus Wagonin massa on suurinpiirtein sama kuin
        sedanin ja lyhytperäisen, ehkä ilmanvastus on
        aavistuksen suurempi. Vääntö ja teho on riittävä.

        Ajomelusta ei ole ollut haittaa. Uusissa Focuksissa on parannettu äänieristystä.
        Ensiasennus renkaat voi olla joskus meluisia.


      • 2.0i
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Kysyisin vielä, että riittääkö 1.6-litraisen koneen vääntö Focus Wagonin kuljettamiseen? Onko sinua häirinnyt ajomelu?

        1.6i on ok, mutta 2.0i on ihan eri auto mitä suorituskykyyn tulee. Jos ajat paljon raskaalla kuormalla tai haluat ohittaa turvallisemmin niin osta 2.0i. Kulutus sekalaisessa ajossa n. 7 l/100 km. 2-litraisen moottorin myötä tulee lisäksi levyjarrut kaikkiin pyöriin ja vahvemmat vetarit. Suositus: koeaja itse molemmat!

        PS. Omasta mielestäni Focus on niin harvinaisen hyvä ajaa, että se "ansaitsee" tehokkaamman myllyn... :)


      • alavääntö yhtä heikk
        2.0i kirjoitti:

        1.6i on ok, mutta 2.0i on ihan eri auto mitä suorituskykyyn tulee. Jos ajat paljon raskaalla kuormalla tai haluat ohittaa turvallisemmin niin osta 2.0i. Kulutus sekalaisessa ajossa n. 7 l/100 km. 2-litraisen moottorin myötä tulee lisäksi levyjarrut kaikkiin pyöriin ja vahvemmat vetarit. Suositus: koeaja itse molemmat!

        PS. Omasta mielestäni Focus on niin harvinaisen hyvä ajaa, että se "ansaitsee" tehokkaamman myllyn... :)

        kulutus nousee 1.5-2ltr eli jos vauhti on sen arvoista.... levyjarruista takana ei ole kuin haittaa..


    • alkuperäinen

      Tänään tuli tehtyä kaupat Ford Focus Wagon Limited 1.6 Trend -mallista. Kävin koeajamassa myös Ambiente-mallin, mutta päädyimme lopulta Trendiin. Kovempi alusta ja muotoillut penkit sekä sumuvalot saivat kallistumaan varustellumpaan malliin. Nyt täytyisi vielä malttaa odottaa pari viikkoa! Kiitos kaikille viestiini vastanneille.

      • JJJ

        Onnea uuden auton johdosta!
        (enkä jatka lausetta enää tällä: "sitä tulet tarvitsemaan" vaikka moni täällä niin
        haluaisi jatkaa).

        Hyvän auton ostit. Et taatusti kadu. Itsekin 2001 STW trend limitedin ostaneena en kadu pätkääkään. Totta on että kaikki ovet takaluukku on korjattu kittivian (ruostuminen pellissä) takia sekä nokkapelti on juuri nyt korjattavana, mutta hei, rahaa ei mene pätkääkään niin miksi harmittaisi :D Ja kun ajoissa huomaa nämä, niin ei tarvi maalata ulkopeltejäkään :)

        Pidä hauskaa uudella autollasi, eikä sitten kaahailla ;)

        - JJJ


      • Fordilla ajava
        JJJ kirjoitti:

        Onnea uuden auton johdosta!
        (enkä jatka lausetta enää tällä: "sitä tulet tarvitsemaan" vaikka moni täällä niin
        haluaisi jatkaa).

        Hyvän auton ostit. Et taatusti kadu. Itsekin 2001 STW trend limitedin ostaneena en kadu pätkääkään. Totta on että kaikki ovet takaluukku on korjattu kittivian (ruostuminen pellissä) takia sekä nokkapelti on juuri nyt korjattavana, mutta hei, rahaa ei mene pätkääkään niin miksi harmittaisi :D Ja kun ajoissa huomaa nämä, niin ei tarvi maalata ulkopeltejäkään :)

        Pidä hauskaa uudella autollasi, eikä sitten kaahailla ;)

        - JJJ

        onnittelee, teit hyvät kaupat ja nyt näistä Fordeista on lastentaudit karsittu pois, joista itsekin kärsin. Aina pitäisi olla niin viisas, ettei ostaisi uutta mallia aivan heti, sillä monissa on kaikenlaista lastentautia. Mutta muuten Fordit ovat tosi hyviä.

        Annan yhden vinkin, jolla saat Fordiisi näkymään akun latausjännitteen, kierrosluvun, tarkan nopeusmittarin yms. ja kaikki digitaalisessa muodossa matkamittarin paikalle (ainakin omassa Mondeossa).

        Ennenkuin laitat virrat päälle paina trippimittari pohjaan ja käännä avaimella virrat päälle ja muutaman sekunnin kuluttua tulee teksti "test" ja vapauta nappula ylös, siinä mittarit käyvät pohjassa ja valot vilkkuvat, sen jälkeen painele trippinappulaa useita kertoja ja olikohan se 10. painallus, kun tulee digitaalinen nopeusmittari näyttöön. Se on muuten tosi tarkka. Aiemmilla painalluksilla meni kierroslukumittari ohi, en muista mitä siinä luki ja monesko se painallus oli. Siellä on useita eri näyttöjä, kunpa tietäisikään mitä kaikkea. Tämä säätö on kylläkin tehtävä ennen jokaista käynnistämistä. Ajon aikana pääsee pois painamalla pitempään nappulaa. Että sellaista raplattavaa löytyy Fordeista.


      • Vellupirinen

        Minulla on kokemuksia n. 4500 kilometriä ao. autosta, joten en vielä pitäisi itseäni asiantuntijana. Hinta-laatusuhteeltaan auto on erittäin kilpailukykyinen siitäkin syystä, että farmari oli halvin versio!!!
        Jos et aseta erityisen suuria vaateita varusteista, on auto hyvä valinta. Perusvarusteisto on aivan riittävä normaalikäyttäjille. Toisaalta, kaipaisin tehokkaampaa moottoria varsinkin ohitustilanteisiin lastattuna. Kyllä siinä lähtöjä on, jos huudattaa kierroksia vähintään 4500 r/min. Aikaisemmin mainitut lastentaudit lienee Ford jo poistanut.
        Suurin puute lienee huonot istuimet. Edellinen autoni, Vectra oli sen suhteen paljon parempi.
        Olen kauppaani varsin tyytyväinen.


      • alkuperäinen
        Fordilla ajava kirjoitti:

        onnittelee, teit hyvät kaupat ja nyt näistä Fordeista on lastentaudit karsittu pois, joista itsekin kärsin. Aina pitäisi olla niin viisas, ettei ostaisi uutta mallia aivan heti, sillä monissa on kaikenlaista lastentautia. Mutta muuten Fordit ovat tosi hyviä.

        Annan yhden vinkin, jolla saat Fordiisi näkymään akun latausjännitteen, kierrosluvun, tarkan nopeusmittarin yms. ja kaikki digitaalisessa muodossa matkamittarin paikalle (ainakin omassa Mondeossa).

        Ennenkuin laitat virrat päälle paina trippimittari pohjaan ja käännä avaimella virrat päälle ja muutaman sekunnin kuluttua tulee teksti "test" ja vapauta nappula ylös, siinä mittarit käyvät pohjassa ja valot vilkkuvat, sen jälkeen painele trippinappulaa useita kertoja ja olikohan se 10. painallus, kun tulee digitaalinen nopeusmittari näyttöön. Se on muuten tosi tarkka. Aiemmilla painalluksilla meni kierroslukumittari ohi, en muista mitä siinä luki ja monesko se painallus oli. Siellä on useita eri näyttöjä, kunpa tietäisikään mitä kaikkea. Tämä säätö on kylläkin tehtävä ennen jokaista käynnistämistä. Ajon aikana pääsee pois painamalla pitempään nappulaa. Että sellaista raplattavaa löytyy Fordeista.

        Vanhassa autossani, PT Cruiserissa, oli samanlainen jippo. Siinä oli sellainen vika, että bensamittari saattoi painua alas. Sitten piti painaa trippimittarin tikkua, kun laittoi virran päälle. Auto teki sen jälkeen jonkun itsetestauksen ja mittarit heiluivat hulluna. Yleensä se auttoi. Kiitokset tuosta uudesta vinkistä, täytyy koittaa heti ;)


    • Slow

      Uusi focus malli on jo nurkan takana tulossa markkinoille.Tuskimpa sen hinta on yhtä edullinen kuin nykyisen mallin.Jotenka jos ei halua aivan viimmeistä huutoa olevan,niin

    • TV nelonen

      ...että Unelmakämpän "pojjat" ajelivat uudella Focus STW Limitedillä :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin lähellä

      Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

      Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

      Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

      Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2631
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

      Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

      ... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

      romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

      Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1659
    9. Lähtisitkö nainen

      🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1655
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

      Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1576
    Aihe