Kissa häiriköi öisin

Rosemarie

Moikka. Ja pahoitteluni, laitoin tämän keskustelun ensiksi tonne "yleistä kissoista" -osastolle, mutta huomasin, että täältä löytyy enemmän vastaavia aiheita. Mulla on ollut vaikeuksia mun 7v leikatun poikakissan kanssa jo pidempään ja tarvitsisin nyt vähän neuvoja ja mielipiteitä. Kissa on ollut minulla 5,5 vuotta ja luonteeltaan se on alusta asti ollut todella itsepäinen ja huomionkipeä, mutta muuten todella kiltti. Kissalla on kaverina toinen leikattu aktiivinen 2v poika ja ne tulevat toimeen hyvin. Tilanteemme on tällä hetkellä se, että olemme saamassa vauvan ja joudumme pitämään makuuhuoneemme ovea kiinni, eli kissoille jää kaksi huonetta tilaa temmeltää, mutta sepäs ei tälle meidän toiselle pojalle sovi... se raapii makuuhuoneen ovea ja huutaa vaikka yöt läpensä ja alamme olla aika neuvottomia. Tilanne on jatkunut jo useamman kuukauden ja olemme yrittäneet olla huomioimatta, kokeilleet suihkepulloa ja vieneet toiseen makuuhuoneeseen ns. jäähylle, mutta tuntuu, että kaikki tämä vain lisää sen ahdistusta. Se on muutenkin välillä sellainen, että raapii ikkunoita, kaihtimia yms. jos ei saa mielestään tarpeeksi huomiota. Kissa on tullut aika rankoista oloista ja erotettu aikoinaan julmalla tavalla veljestään jonka kanssa nukkuivat ja viettivät kaiken aikansa yhdessä. Pahinta tässä ei ole omat yöunet vaan kissan ahdistus... auttakaa. Ja tosissaan se vaihtoehto, että kissat pääsee samaan makuuhuoneeseen vauvan kanssa ei ole käytettävissä, koska vaikka tämä meidän häirikköpoitsu pääsisi kainaloon niin se tunkee mm. naaman päälle nukkumaan ja aloittaa maukumisen viimeistään 5 aamuyöllä silloinkin jos se haluaa jotakin. Kesällä kissa nauttii ulkoilusta valjaissa, mutta talvella ei halua edes parvekkeelle. Korkea raapimapuu ja erilaisia leluja löytyy. Kissa on iästään huolimatta tosi leikkisä...

11

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rosemarie

      Ja siis kaikki fiksut neuvot ja niksit ovat tervetulleita! :) kissa on mulle yksi tärkeimmistä asioista maailmassa, joten olen valmis kokeilemaan mitä tahansa. Lisään tähän vielä, että olen ollut jo yli kk: n äitiyslomalla, joten kissa saa myös päivällä paljon silityksiä ja nukumme päiväunetkin joka päivä yhdessä.

    • 40paws

      Koita ruiskia jotain kissakarkotetta siihen oveen ja sen ympäristöön. Äläkä reagoi mitenkään,vaikka kissa kuinka huutelisi,kun ei huoneeseen pääse.kissan täytyy oppia,että mitään ei tapahdu,vaikka se kuinka yrittäisi. Siihen menee valitettavasti aikaa,koska katit ovat käsittämättömän itsepintaisia. Mutta tämä taitaa olla ainoa keino.kissaa ei myöskään pidä päästää sitten kertaakaan siihen kiellettyynpaikkaa. Se kun ei ymmärrä sitä,että välillä pääsee,välillä ei.

      • Rosemarie

        Kiitos vinkistä! Pidämme kyllä päivisinkin makkarimme ovea kiinni ja kissoilla on muuten paljon tilaa leikkimiseen ja oleskeluun. :) en oo tota kissankarkotetta koskaan koittanut, mutta voisi kyllä toimia, koska meillä kumpikin kissa inhoaa yli kaiken esim. sitrushedelmien hajua... Voisikihan siitä Feliwaysta olla meille hyötyä? Onko kellään kokemuksia?


    • ???????

      Miksi joudutte pitämään makuuhuoneen ovea kiinni koska saatte vauvan? Meillä kissat ovat saaneet meuhkata mielensä mukaan vauvoista huolimatta.

      • Rosemarie

        Se nyt vaan sattuu olemaan meidän valintamme ja tiedämme kyllä itse mikä on meille paras ratkaisu molemmat kissamme tuntien. Tämä kyseessä oleva häirikkökisuli kun nautislee mm. naaman päällä nukkumisesta ja tassuttelusta eikä varo ollenkaan. Minä kun itse vauva-aikana haluaisin saada hyvät ja turvalliset yöunet vauvani kanssa.


    • ???????

      On urbaani legenda että kissa tukahduttaisi vauvan, todennäköisempää on että itse tai miehesi kierähdät vauvan päälle ja se tukehtuu ja riski tälle on sama että voittaisi lotossa kahtena viikkona pertäkkäin täyspotin, mutta jokainen eläköön omissa peloissa ja fiksaatioissaan, sääli vain että viattomat kärsii, tässä tapauksessa kissa.

      Muita vauvaam kohdituvioa vaaroja:
      Kännykkäsäteily
      kiinalaiset lelut
      oravat ja pikkulinnut
      naapurien lapset
      lähialuiden sosiaalitapaukset
      kateelliset naapurit

      • Rosemarie

        Onko joku tässä puhunut tukehtumisesta? Minä pyysin neuvoja, en sinun tai kenenkään muunkaan moralisointia kissojeni kaltoinkohtelusta, eikä minun tarvitse sinulle päätöstämme enempää perustella kun itse vuosien kokemuksella koen osaavani hoitaa kissoja asianmukaisesti. Sinä sen sijaan voisit esittäytyä omalla nimelläsi ja etsiä elämällesi tarkoituksen, esimerkiksi niiden oikeasti hädässä olevien eläinten pelastamisen ja auttamisen, on nimittäin aika tekopyhää tulla tänne nimimerkin takaa piipittämään yhtään mitään.


      • 6+8
        Rosemarie kirjoitti:

        Onko joku tässä puhunut tukehtumisesta? Minä pyysin neuvoja, en sinun tai kenenkään muunkaan moralisointia kissojeni kaltoinkohtelusta, eikä minun tarvitse sinulle päätöstämme enempää perustella kun itse vuosien kokemuksella koen osaavani hoitaa kissoja asianmukaisesti. Sinä sen sijaan voisit esittäytyä omalla nimelläsi ja etsiä elämällesi tarkoituksen, esimerkiksi niiden oikeasti hädässä olevien eläinten pelastamisen ja auttamisen, on nimittäin aika tekopyhää tulla tänne nimimerkin takaa piipittämään yhtään mitään.

        Sikäli tyypillinen sisäkissanomistaja olet, että olet aggressiivinen ja huonotapainen. Jos kissasi oikeasti olisivat sinulle tärkeitä, et olisi ottanutkaan niitä tuollaisiin oloihin, joissa häiriökäyttäytyminen on idan odotettua.


      • Rosemarie
        6+8 kirjoitti:

        Sikäli tyypillinen sisäkissanomistaja olet, että olet aggressiivinen ja huonotapainen. Jos kissasi oikeasti olisivat sinulle tärkeitä, et olisi ottanutkaan niitä tuollaisiin oloihin, joissa häiriökäyttäytyminen on idan odotettua.

        Nyt lopetetaan tämä. Sain paljon asiallisia kommentteja ja neuvoja toisessa viestiketjussani ja suuri kiitos niistä. Sinuna edelleen harkitsisin uuden harrastuksen aloittamista, koska olet nyt tehnyt kantasi selväksi ja ainakin minun silmissäni olet täysi pelle. Ilmeisesti myös itse tiedostat sen kun edelleenkin vain epämääräisen nimimerkin takaa huutelet ja moralisoit toisia. Uskon, että omat kissani ovat minulla paremmassa hoivassa kuin sinun, minä nimittäin vietän paljon ajastani niiden kanssa enkä esimerkiksi täällä netissä spämmimässä. Hyvät jatkot, minä poistun nyt tästä ketjusta. :)


      • 8+8
        Rosemarie kirjoitti:

        Nyt lopetetaan tämä. Sain paljon asiallisia kommentteja ja neuvoja toisessa viestiketjussani ja suuri kiitos niistä. Sinuna edelleen harkitsisin uuden harrastuksen aloittamista, koska olet nyt tehnyt kantasi selväksi ja ainakin minun silmissäni olet täysi pelle. Ilmeisesti myös itse tiedostat sen kun edelleenkin vain epämääräisen nimimerkin takaa huutelet ja moralisoit toisia. Uskon, että omat kissani ovat minulla paremmassa hoivassa kuin sinun, minä nimittäin vietän paljon ajastani niiden kanssa enkä esimerkiksi täällä netissä spämmimässä. Hyvät jatkot, minä poistun nyt tästä ketjusta. :)

        Epämääräinen on sinunkin nimimerkkisi ja hermojenhallintasi vähintäänkin puutteellista. Sääli kissojasi, jotka joutuvat elämään kurjissa oloissa seuranaan tuollainen hermokimppu. Sinuna antaisin kissat maalle parempiin oloihin, jos oikeasti kissoistasi välität.


    • älävälitä ilkeilystä

      Ymmärrän sinua levottoman kissasi vuoksi, omakin kissani oli samanlainen vuosia ja kysyi totisesti hermoja. Voi olla että kissallasi on suurempi metsästysvietti ja siksi levottomampi. Olen kuullut kehuja että felivay rauhoittaa. Itse en ole kokeillut, oma kissani on jo liki 20 v. ja hyvin rauhallinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3434
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2002
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1921
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1405
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe