Veden tasauslasku

aktiv kapitaal

No piisaapa hommaa taas tällä saralla.
Kaikiklle paukkuu JKL:ssä tasauslaskuja postilaatikosta sisään ja TTT- hakemukset niihin tulee bumerangina takaisin.

Perusteluina: Kohtuulliset asumismenoyt ylittyvät.
Miksi?

Kohtuulliset asumismenot ovat junnanneet paikoillaan jo 3 vuotta.
Viimeksi on tullut 30e korotus asumismenoihin 2011.
Vastaavasti vuokran määrä ja veden hinta kehittyy seuraavanlaisesti:

2008, oli vuokran määrä esimerkkiperheessä 605,87e/kk.
2011 vuokran määrä oli jo 704,09,e/kk.
2013 vuokra oli 732,77e/kk.
2014 vuokran määrä on jo 755,00e/kk.

Vesimaksut ovat olleet kiinteä 17e/hlö/kk koko ajan, mutta...

Veden hinta on noussut seuraavalla tavalla.
- Kiinteistöliiton indeksitalotutkimuksen mukaan JE:n veden ja jäteveden kustannukset ovat nousseet vuodesta 2006 vuoteen 2011 jopa 69 prosenttia.
-
Jyväskylän Energia korotti vesi- ja jätevesimaksujaan 1.12.2011 alkaen 15 prosentilla.

Tilastoa2011-2014.
2010 vesimaksu 1,58€/m3 jätevesimaksu 1,97€/m3= 3,55€/m3
korotus 9,9%
2011 vesimaksu 1,69€/m3 jätevesimaksu 2,21€/m3= 3,90€/m3
korotus 14,9%
2012 vesimaksu 1,94€/m3 jätevesimaksu 2,54€/m3= 4,48€/m3
korotus 3,6%
2013 vesimaksu 2,02€/m3 jätevesimaksu 2,62€/m3= 4,64€/m3

Tilanne siis eskalisoitunuu asiakkaille kestämättömäksi kaupungin omien hinnankorotusten takia niin vedessä kuin vuokrissa, asumismenojen junnatessa silti toimeentulotukiohjeessa paikoillaan.

Sossu vähät välittää KHO 31.12.1999/4312 päätöksestä.

Toimeentulotuki - Asumismenot - Tarpeelliset asumismenot
Diaarinumero 1016/3/99
Antopäivä 31.12.1999
Taltionumero 4312
”Kun kuitenkin otettiin huomioon, että hakijan asunnon käyttömenot olivat vain 115 markkaa kuukaudessa suuremmat kuin lautakunnan hyväksymät tarpeellisen suuruiset asumismenot, ei asumismenoja ollut pidettävä kohtuuttomina. Hakijan asunnon käyttömenot oli näin ollen edellä mainitusta toimeentulotuesta annettua lakia koskevasta hallituksen esityksestä ilmenevä periaate huomioon ottaen tullut ottaa huomioon todellisen suuruisina siltä osin kuin ne eivät sisältyneet toimeentulotuen perusosaan.”

Eikä siitä, että JKL:n oma TTT- ohje kertoo vesimaksujen otettavan huomioon 25e/hlö/kk.
Tällöinhän tuo erotus 25-17= 8e/kk/hlö on vähintäänkin myönnettävä tukena tasauslaskuun.
jne jne.
Väitän, että aikas montaa vedetään höplästä tänäkin vuonna!

18

3800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aktiv kapitaal

Tekemieni itseoikaisujen loppu meneekin suunnilleen näin...

Tilanne on eskalisoitunut XXX:lle kestämättömäksi kaupungin omien hinnankorotusten takia niin vedessä kuin vuokrissa, asumismenojen junnatessa silti toimeentulotukiohjeessa paikoillaan.

JKL:n toimeentulotukiohjeen mukaiset asumismenot ovat siis pysyneet samana 2012, 2013 ja 2014 eikä kohtuuttomia asumismenojen kasvua voi perusteettomasti perusosaa kaventamalla maksattaa toimeentulotukiasiakkaalla kaupungin itse hinnoitellessa asuntomarkkinat ja Suomen kalleimman veden.
      Faktuaallisestihan XXX:n veden kulutus ei ole lisääntynyt, ainoastaan hinta johon ei voi vaikuttaa ja vesi on kansalaisen perusoikeus.

XXX:lla ei ole varaa maksaa ylimääräistä tasauslaskua 121,xx euroa vaarantamatta perheen toimeentuloa eikä se hänelle edes kuulu.

XXX vetoaa myös vahvasti asiassaan KHO:n päätökseen
      (tuo sama kuin tuolla ylempänä teksteineen)
      Tältäkin osin asumismenoilla käytetty perustelu vesimaksun epäämiselle on täysin perusteeton sekä kaupungin normittama 780e/ 3hlö/kk asumismenoina on aivan liian alhainen asumiskustannusten noustua räjähdysmäisesti asumisnormin pysyessä samassa jo 3 vuotta.

Ja erittäin merkittävää asiassa on, että JKL:n oma toimeentulotukiohje kertoo vesimaksujen olevan omien normien mukaan 25e/hlö/kk jota vähintäänkin tulee käyttää laskelman perusteena, ei suinkaan XXX:n maksamaa 17e/kk/hlö!
      Tämän oman ohjeenkin mukaisesti XXX:lle on myönnettävä taloudellinen tuki veteen vähintään tuon 25e mukaisesti koska asumismenot muutoinkin hyväksytään täysimääräisenä ja ovat normin mukaiset KHO:n päätöksen mukaisestikin ja jota sosiaalityöntekijöiden tulee päätöksen teossa kunnioittaa ja noudattaa !!!

Lakutoimitus 25e – 17e = 8e X 3 asukasta = 24e/kk.
      Kun summa 24e kerrotaan 6kk:lla tulee toimeentulotuen olla vesilaskuun tarvittaessa yht. 144 euroa!
      Onko tarkoituksena tahallaan erehdyttää asiakasta toimeentulotuessa?

Tämä on ollut myös peruste aiemmin maksetuille vesimaksulle josta tosin tuli postissa viimeksi kielteinen päätös, mutta puhelimitse kerrottiin kuitenkin että lasku maksetaan ja päätös oikaistaan. (päätös liitteenä)
      Tällä kertaa viranomainen on omatoimisesti korjannut menettelyvirheensä päätöksessä!
      (Päätökset toimeentulotukena maksetuista vesilaskuista liitteenä.)

Tällä perusteella oikaisuvaatimus vaaditaan jälleen ensisijaisesti itse oikaisemaan ja tästä johtuen minimaalinen ”ylikäyttö” vedelle on myönnettävä tukena kaikkien edellä esitetyn mukaisesti välittömästi, koska menettelyvirhe päätöksen teossa on ollut selkeä ja päätös on sen johdosta väärä.

Käyttäkää hyvät veljet ja siskot tuota itseoikaisua oikaisuvaatimuksen sijasta enemmän. Saattaa päätökset jopa muuttuakin, toisin kuin perslautakunnassa.

• Jos asukas jättää osan ylisuuresta tasaus- yms. vesilaskusta kylmästi maksamatta, niin voidaanko hänet tämän jumpittelun perusteella häätää? (Varsinainen vuokrahan on maksettu.) Vai katkaistaanko kenties vedentulo hänen asuntoonsa?

• kyllä kyllä
        piruitte kirjoitti:

Jos asukas jättää osan ylisuuresta tasaus- yms. vesilaskusta kylmästi maksamatta, niin voidaanko hänet tämän jumpittelun perusteella häätää? (Varsinainen vuokrahan on maksettu.) Vai katkaistaanko kenties vedentulo hänen asuntoonsa?

Luulisi, että vedentulo katkaistaisiin, mutta ehei, ei sitä heti saa katkaista, vaan ensin pitäisi tulla maksumuistutuksia ja sitten perintään jne. Lopuksi sitten vesi pois. Sama sähkön kanssa. Jos vuokran maksaa, mutta ei vettä, niin ei silloin voi häätää asunnosta.

• Anonyymi
        kyllä kyllä kirjoitti:

Luulisi, että vedentulo katkaistaisiin, mutta ehei, ei sitä heti saa katkaista, vaan ensin pitäisi tulla maksumuistutuksia ja sitten perintään jne. Lopuksi sitten vesi pois. Sama sähkön kanssa. Jos vuokran maksaa, mutta ei vettä, niin ei silloin voi häätää asunnosta.

Vedentuloa ei katkaista vaikka vedentasauslasku olisi myöhässä. Maksamaton vedentasauslasku voi johtaa asunnon menetykseen ja perintään maksun laittoon. Olin lähellä menettää asunnon kun Oulun Kela ja Tuiran alueen sossu eivät suostuneet maksamaan vedentasauslaskun loppuosaa. Jouduin maksamaan vedentasauslaskun loppuosan itse vaikka mulla ei ollut varaa maksaa sitä. Olin lähellä menettää asunnon kun vedentasauslasku oli 3 tai 4 kuukauden myöhässä. Mun piti saada vedentasauslaskun loppuosan maksettua, jotta ei tule häätöä. Alkuperäisen vedentasauslaskun summa oli jotain yli 600 euroa. En nyt muista tarkkaa summaa. Kela maksoi osan vedentasauslaskusta (n. jotain yli 90 euroa). Kela ei suostunut maksamaan koko vedentasauslaskua vaikka Tuiran alueen sossu kieltäytyi maksamasta sitä. Vitunnsossu ei suostunut maksamaan vedentasauslaskun loppuosaa vaatimuksistani huolimatta. Olen tapellut Kelan ja sossun kanssa asiasta n. 2 kuukauden kanssa. Tappelu Kelan ja sossun kanssa jatkuu. Kumpikaqn Kelasta tai sossusta ei suostunut maksamaan summaa takaisin mulle vaikka jouduin maksamaan vedentasauslaskun loppuosan (n. 582 euroa) häädön uhatessa. Mun jouluni meni pilalle Oulun Kelan ja Tuiran alueen sossun takia. Oulun Kela ja Tuiran alueen sossu olivat tehneet mielivaltaisia ja virheellisiä päätöksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vedentuloa ei katkaista vaikka vedentasauslasku olisi myöhässä. Maksamaton vedentasauslasku voi johtaa asunnon menetykseen ja perintään maksun laittoon. Olin lähellä menettää asunnon kun Oulun Kela ja Tuiran alueen sossu eivät suostuneet maksamaan vedentasauslaskun loppuosaa. Jouduin maksamaan vedentasauslaskun loppuosan itse vaikka mulla ei ollut varaa maksaa sitä. Olin lähellä menettää asunnon kun vedentasauslasku oli 3 tai 4 kuukauden myöhässä. Mun piti saada vedentasauslaskun loppuosan maksettua, jotta ei tule häätöä. Alkuperäisen vedentasauslaskun summa oli jotain yli 600 euroa. En nyt muista tarkkaa summaa. Kela maksoi osan vedentasauslaskusta (n. jotain yli 90 euroa). Kela ei suostunut maksamaan koko vedentasauslaskua vaikka Tuiran alueen sossu kieltäytyi maksamasta sitä. Vitunnsossu ei suostunut maksamaan vedentasauslaskun loppuosaa vaatimuksistani huolimatta. Olen tapellut Kelan ja sossun kanssa asiasta n. 2 kuukauden kanssa. Tappelu Kelan ja sossun kanssa jatkuu. Kumpikaqn Kelasta tai sossusta ei suostunut maksamaan summaa takaisin mulle vaikka jouduin maksamaan vedentasauslaskun loppuosan (n. 582 euroa) häädön uhatessa. Mun jouluni meni pilalle Oulun Kelan ja Tuiran alueen sossun takia. Oulun Kela ja Tuiran alueen sossu olivat tehneet mielivaltaisia ja virheellisiä päätöksiä.

Ihan oikein, ettei sossu/kela maksa noin tolkuttomia tasauslaskuja.

Kuinka helkkaristi sinä oikein läträät sitä vettä, jos veden tasauslasku on yli 600€?! Tasauslaskuhan tulee yleensä pari kertaa vuodessa. Kannattaisi ehkä tarkistella, vuotaako vessanpönttö tms. Vai etkö maksa ollenkaan ennakkoa?

Meillä vesiennakko 20€/hlö (2 aikuisen talous), ja kaksi kertaa vuodessa tulee palautusta 20 - 50 euroa. Tampereen vesi ei ole mitenkään Suomen halvinta, eikä meillä edes veden käytössä mitenkään erityisemmin pihistellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan oikein, ettei sossu/kela maksa noin tolkuttomia tasauslaskuja.

Kuinka helkkaristi sinä oikein läträät sitä vettä, jos veden tasauslasku on yli 600€?! Tasauslaskuhan tulee yleensä pari kertaa vuodessa. Kannattaisi ehkä tarkistella, vuotaako vessanpönttö tms. Vai etkö maksa ollenkaan ennakkoa?

Meillä vesiennakko 20€/hlö (2 aikuisen talous), ja kaksi kertaa vuodessa tulee palautusta 20 - 50 euroa. Tampereen vesi ei ole mitenkään Suomen halvinta, eikä meillä edes veden käytössä mitenkään erityisemmin pihistellä.

WC-pönttö ei vuoda! Asunnon kylpyhuone remntoitiin 6 vuotta sitten. Hanat ja WC-pönttö ovat olleet ehjänä ja kunnossa. Mitä vittua kuvittelet kun puolustat mielivaltaista Kelaa ja sossua???? Taidat olla Kelan ja sossun perseennuolija. Koronavirusepidemia on vaikuttanut suurempaan vedenkulutukseen. Olen sitä mieltä, että Kelan tai sossun tulisi maksaa vedentasauslaskun jos asiakkaalla ei olisi varaa maksaa sitä.

• aktiv kapitaal

Mielenkiintoista kyllä, mutta ainakin JKL:ssä maksamaton vesimaksu menee vuokrayhtiön reskontraan eli vuokrasaataviin???
      Omituista sanon minä.

Ja ainakaan JKL:ssä ei ole tullut maksumuistutuksia enään aikoihin mistään.
      Ei vuokrasta, vedestä, sähköstä, maksamattomasta t.k. laskusta yms.
      Kaikki menee suoraan perintään!

Yhden perheen autoin kerran vuokrasaatavista kuiville.
      Vuokrarästit lopulta 140e kun asumistuet vihdoin meni kaupungin omistaman yhtiön tilille.
      Syynä vuokran maksun viivästymiseen asumintuen muodossa oli, kun eivät lähettäneet kuin vasra joulukuun viimeinen päivä uuden vuokrasopimuksen jolla piti hakea asumistukea.
      No viivästyhän tuki vuokranantajalle luonnollisesti.

Sos.tt ei tietenkään apua vuokraan antanut edes takaisinperinnällä Kelalta jota jo silloin vaadin.

Lopulta tuli kutsu käräjille välittömän häädön merkeissä.
      Käräjä aamuna sossu maksoi vuokranantajalle jääneet rästit, perintäkulut, yms lastensuojelulain nojalla, kun vuokraan ei tietty ollut rahaa...

Mitä tästä opimme?
      Lopulta n.140e riita johti siihen, että sossulle se maksoi kaikkineen viuluineen n.1000e ja vuokranantaja piti oikeudenkäyntikulut omana vahinkonaan kun sopimus laadittiin asianajajan avustuksella MOK:in piirissä sellaiseksi että asukkaiden perusteeton kiusaaminen loppuu.

Loppu hyvin kaikki hyvin.

Ja väitän, että tässäkin vain kokeilivat kepillä jäätä kun prosessissa ilmeni nimeni joka oli laatinut hakemukset, itseoikaisupyynnöt, saapuneeksi leimatut kirjelmät vuokranantajalle, jne.

Pitkään tässä sai ollakin rauhassa valituksilla, mutta kyllä nyt taas tarkenee.
      Liekö syynä tekemäni poliisitutkinta ja kantelu AVI:lle?

Mikään asia ei olekaan enään hakemuksissa oikein ja sitä rataa...
      Eikö ne vieläkään muista kenen kanssa ne leikkii.

• Petu...

Tehkää nyt joukolla ainakin aluehallintovirastoon asiasta kanteluita, myöakin tuosta, että asumisnormi on pysynyt samana vuodesta 2011 lukien.

http://www.toimeentulotuki.net

• aktiv kapitaal

Kyllä pitänee jtn asialle tehdä, kunhan kiireellisimmiltä ja tärkeimmiltä asioilta kerkiää.

MUILUTTAA MUILUTTAA.
      Eilen kolahti taas päätös luukkuun...

Tuki terveydenhuollon matkakustannuksiin erikoissairaushoitoon evättiin.
      Peruste: Bensa ei ole ttt:een kuuluva meno.
      On ollut tähänkin asti, sekä KELA- taksi olisi huomattavasti kalliimpi vaihtoehto.
      Miksi muuttaa käytäntöä asiakkaalle siitä mitään ilmoittamartta...

Kenkiin ei myönnetä ttt:a koska ei kuulu toimeentulotukeen.
      No nyt mullakin kilahti!

Olen ollut sossun työntekijään yht ja kertonut tarvitsevani erikoiskenkiin maksusitoumusta diabeteksen aiheuttaman neuropatia takia.
      Ensisijaisesti niihin piti hakea terveyspalveluista maksusitoumusta, vaikka diabeteslääkäri oli jo ilmoittanut minulle että eivät ne myönnä ellei ole ns. raaja irti tms.

Toki käytin lääkärinlausunnon kera hakemuksen terveyspalveluissa ja ilmoitin kielteisestä ja odotetusta päätöksestä sossuun.

Sieltä minut ohjattiin Respectaan erikoiskenkiä sovittamaan ja hankkimaan kustannusarvion, sekä silloinen käsittelijä teki jo valmiiksi päätöksen erikoiskenkiin kunnes kustannusarvio valmistuisi.

Jalkaterapeutti kokeili vielä toistamiseen kenkiä terveyspalveluista kun sanoi niiden kiistatta kuuluvan sinne hankittavaksi sairauteni takia oman lausuntonsa kera.
      Terveyspalvelussa oltiin närkästyneitä kun kenkiä uudemmin kysyttiin sieltä.

Sossu on myös piilottanut tai hukannut tuon lausunnon ja kustannusarvion alkujaan, koska se on lähetetty jo 13.1.2014 sinne, eikä se ollut mennyt perille vielä 27.1 mennessäkään. (tod.näk. valehtelivat)

Kustannusarvio jalkaterapeutin lasunnon kera myös todentaa sossulle, että kenkiin on taas yritetty toistamiseen saada sitoumus terveyspalveluista.

Nyt päätös ilmoittaa myös, että minun on lähetettävä kustannusarvio taas terveyspalveluihin!?
      What the F..k!

Kyllä varmaan lähetän.
      Ainut mitä kohta lähetän, on haaste ja kutsu käräjille ellei päätöstä itseoikaista VÄLITTÖMÄSTI ja maksusitoumusta toimiteta Respectaan luvatun ja jo tehdyn päätöksen mukaisesti!!

Eikä hakemukseni kysymyksiinikään vastattu, vaan minun on oltava johtavaan sos.tt:ään yhteydessä joka vastaa kysymyksiini puhelimitse, jne.

Haiskahtaako?

• dfgfhgfjdg

"Sossu on myös piilottanut tai hukannut tuon lausunnon ja kustannusarvion alkujaan, koska se on lähetetty jo 13.1.2014 sinne, eikä se ollut mennyt perille vielä 27.1 mennessäkään. (tod.näk. valehtelivat)"

Aina, kun työkkäri tai Kela tai sossu tai verovirasto tai muu pulju väittää, ettei ole saanut postianne, muistakaa aina tehdä valitus postiin. Ehkä he alkavat pitää entistä tarkempaa huolta siitä, että postit "saapuvat turvallisesti". Ehkä kannattaisi aina lähettää kirjattuna kaikki, vaikka hirveän kalliiksihan se köyhälle tulee.

• aktiv kapitaal

No jalkaterapeutti ton suoraan lähetti sossuun kun niin oli sovittu.

Kaivattaiskohan sitä SOTE- uudistusta vai mikäköhän mättää,- ja pahasti?

Olen ollut selkä ja niska ongelmainen -80 luvun lopusta asti (pahiten).
        Nämä ovat seurausta mopo ja autokolarista.
        Röntgenissä ei ole koskaan löydetty mitään merkittävää tai poikkeavaa?
        Silti minulla on liuta pysyvästi työkyvytön lausuntoja fyysisistä ongelmista.

Taas hylätyn eläkkeen perusteissa ei ole selän osalta muuta merkittävää selvitystä terveydentilasta ja RTG- kuvissa ei ole löytynyt normaalista poikkeavaa, jne.

Mutta what the F...?

Viimeksi on otettu RTG 1/11. Niska, selkä, kyynärpäät, polvet, lanneranka.
        Kun luojan kiitos lääkäripulan takia lääkäreitä (ei lainkaan lääkäreitä) ei ollut omalla paikkakunnalla saatavilla, jouduin 10/13 käymään isommalla paikkakunnalla lekurissa.
        Tämän johdosta on myös seurannut lähete työterveyden kuntoutustutkimuksiin ja jopa magneettikuviin ja josta sain esikäyntini johdosta epikriinin/lausuman josta ilmeni seuraavaa.

No nyt naksahti.
        Mun RTG- kuvia ei oltu koskaan aiemmin lausuttu!!!
        Vasta kuin 10/13 silloisen lääkärin tilatessa ne RTG- lääkäriltä.
        Ja kas. Niin selästä, polvista, kyynärpäistä, lannerangasta, kuin niskasta löytyi vikaa.
        On madaltumaa, luupiikkejä, nivelrikkoja, nikamavaurioita, luusaarekkeita, kalkkeumaa, yms joista en lääkärikielen takia ota selvää.

Nyt yksikään lääkäri ei suostu tutkittujen kuvien perusteella antamaan lausuntoa tai vanhan lausunnon rinnalle lisäselvitystä kuvien löydöksistä ja mahdollisista syy-yhteyksistä ongelmiini. JUST.

Vaikka. Asiani on KHO:ssa tuomion purkuhakemuksena ja sieltä on annettu lupa antaa lisäselvitystä vielä noiden RTG- löydösten takia.

Oikeusturvaako, vaiko korppi ei noki kenties korpin silmää?

Jatkuu...

• aktiv kapitaal
        aktiv kapitaal kirjoitti:

No jalkaterapeutti ton suoraan lähetti sossuun kun niin oli sovittu.

Kaivattaiskohan sitä SOTE- uudistusta vai mikäköhän mättää,- ja pahasti?

Olen ollut selkä ja niska ongelmainen -80 luvun lopusta asti (pahiten).
        Nämä ovat seurausta mopo ja autokolarista.
        Röntgenissä ei ole koskaan löydetty mitään merkittävää tai poikkeavaa?
        Silti minulla on liuta pysyvästi työkyvytön lausuntoja fyysisistä ongelmista.

Taas hylätyn eläkkeen perusteissa ei ole selän osalta muuta merkittävää selvitystä terveydentilasta ja RTG- kuvissa ei ole löytynyt normaalista poikkeavaa, jne.

Mutta what the F...?

Viimeksi on otettu RTG 1/11. Niska, selkä, kyynärpäät, polvet, lanneranka.
        Kun luojan kiitos lääkäripulan takia lääkäreitä (ei lainkaan lääkäreitä) ei ollut omalla paikkakunnalla saatavilla, jouduin 10/13 käymään isommalla paikkakunnalla lekurissa.
        Tämän johdosta on myös seurannut lähete työterveyden kuntoutustutkimuksiin ja jopa magneettikuviin ja josta sain esikäyntini johdosta epikriinin/lausuman josta ilmeni seuraavaa.

No nyt naksahti.
        Mun RTG- kuvia ei oltu koskaan aiemmin lausuttu!!!
        Vasta kuin 10/13 silloisen lääkärin tilatessa ne RTG- lääkäriltä.
        Ja kas. Niin selästä, polvista, kyynärpäistä, lannerangasta, kuin niskasta löytyi vikaa.
        On madaltumaa, luupiikkejä, nivelrikkoja, nikamavaurioita, luusaarekkeita, kalkkeumaa, yms joista en lääkärikielen takia ota selvää.

Nyt yksikään lääkäri ei suostu tutkittujen kuvien perusteella antamaan lausuntoa tai vanhan lausunnon rinnalle lisäselvitystä kuvien löydöksistä ja mahdollisista syy-yhteyksistä ongelmiini. JUST.

Vaikka. Asiani on KHO:ssa tuomion purkuhakemuksena ja sieltä on annettu lupa antaa lisäselvitystä vielä noiden RTG- löydösten takia.

Oikeusturvaako, vaiko korppi ei noki kenties korpin silmää?

Jatkuu...

... Potilasasiamies ihmetteli asiaa, antaen T.K:n ylilääkärin esimiehen nro:n.
        Ylilääkärille oli jo jätetty soittopyyntö asiasta.

Tää itse jehu pyöritteli asiaa väheksyttävästi ja yritti vierittää lausunnon tonne kuntoutustutkimus- lausunnon liitteeksi kuten muutkin, jne.
        "Kohteliaasti" jouduin kumoamaan hänen kiemuroitaan ja ilmoitin että ei se jäljempi lausunto auta minua tuomion purkuun liittyvissä asioissa ja että kyseessä on takautuva eläke yli 3:lta vuodelta.

Nyt hän ehdotti RTG- lääkärin antaman lausuman läettämistä KHO:hon.
        Jouduin taas kumoamaan nämä epätoivoiset venkoilut ja ilmoitin että ei RTG- lausuma ilman lääkärin tekemää lausuntoa ole pätevä syy-yhteyksiin ja muutenkaan.
        Hän joutui nielemään tappionsa ja myöntyi että T.K:sta annetaan jonkinlainen lausuma asiasta, hetkeksi...

Pian soittikin sitten alueellinen ylilääkäri. Voi V mikä ukko. Kaupungin toiseksi kova palkkaisin mies muuten, jtn en ihmettele hänen moraalittomuuttaan lainkaan.

Hänen mielestä kuvat on katsottu lääkärin toimesta jo ja että ei kuvissa ole mitään sellaista joka antaisi aihetta lausua asiasta lisää.

Kohteliaasti haistatin Veen ja lopetimme turhan puhelun koska ylin johto oli jo antanut siunauksen asialle, vai oliko?

Jatkuu...

• aktiv kapitaal
        aktiv kapitaal kirjoitti:

... Potilasasiamies ihmetteli asiaa, antaen T.K:n ylilääkärin esimiehen nro:n.
        Ylilääkärille oli jo jätetty soittopyyntö asiasta.

Tää itse jehu pyöritteli asiaa väheksyttävästi ja yritti vierittää lausunnon tonne kuntoutustutkimus- lausunnon liitteeksi kuten muutkin, jne.
        "Kohteliaasti" jouduin kumoamaan hänen kiemuroitaan ja ilmoitin että ei se jäljempi lausunto auta minua tuomion purkuun liittyvissä asioissa ja että kyseessä on takautuva eläke yli 3:lta vuodelta.

Nyt hän ehdotti RTG- lääkärin antaman lausuman läettämistä KHO:hon.
        Jouduin taas kumoamaan nämä epätoivoiset venkoilut ja ilmoitin että ei RTG- lausuma ilman lääkärin tekemää lausuntoa ole pätevä syy-yhteyksiin ja muutenkaan.
        Hän joutui nielemään tappionsa ja myöntyi että T.K:sta annetaan jonkinlainen lausuma asiasta, hetkeksi...

Pian soittikin sitten alueellinen ylilääkäri. Voi V mikä ukko. Kaupungin toiseksi kova palkkaisin mies muuten, jtn en ihmettele hänen moraalittomuuttaan lainkaan.

Hänen mielestä kuvat on katsottu lääkärin toimesta jo ja että ei kuvissa ole mitään sellaista joka antaisi aihetta lausua asiasta lisää.

Kohteliaasti haistatin Veen ja lopetimme turhan puhelun koska ylin johto oli jo antanut siunauksen asialle, vai oliko?

Jatkuu...

... Pian soittikin itse jehu takaisin päin minulle.
        Nyt hänkin oli tulkinnut kuvat ja RTG- lausunnon sekä viimeksi annetun B- lausunnon.

Nyt hänenkään mielestään ei ollut enään aihetta lausua kuvista mitän lisää..?
        Päätös KHO:sta tulisi hänen mielestään olemaan joka tapauksessa kielteinen vaikka uusi lausuto annettaisiin kun löydökset ovat niin pieniä?

Nyt jouduin ripittämään tätä johtavaa ylilääkäriä sanoin: Mistäs lähtien herra on toiminut KHO:n tuomarina tai päätöksen tekijänä. Seurasi änkytystä...

Lopputulos oli, että lausumaa asiasta en tulisi samaan lainkaan.
        No tässä vaiheessa olin jo ymmärtänyt, tai jo alusta lähtienkin, että eihän omia virheitä ja suoranaisia hoitovirheitä tulla myöntämään eikä "hoitaneen" lääkärin ammattitaitoa luonnollisestikaan tulisi kyseenalaistaa.

Jouduinkin ilmoittamaan, että en olisi enään lausuntoa halunnutkaan vaan sen tekee yksityinen lääkäri,- ja jouduin haistattamaan myös hänelle jotain kanootin mallista...

Näin toimii terveydenhuolto, tämän niin toimivan sosiaalihuollon rinnalla!

Faktuaallissti tämä minua hoitanut lääkäri on ilmoittanut minun kärsivän black-out- kohtausten ja jalattomaksi menemisen syyksi niskanikamat ja aivoverenkierron häiriöt. Kivun tuotto ja sähköshokkimaiset ja nytkähtelevät liikkeet ovat jotain selkäperäistä,yms.

Mistä hän tietää niskanikamaongelmani yms?

Kaikesta lienee vain ja ainoastaan kysymys, ettei potilasta ole haluttu lähettää kalliiseen erikoissairaanhoitoon ja jatkotutkimuksiin.
        Kyllä 2-3mg panadolia ja Tramal 2 kertaa päivässä pitää miehen tyytyväisenä, joka on ollu vuoden päivät hoitomuotona!

Tällaista se on vajaakuntoisen työnhakijan ja tuottamattoman yksilön palvelu sos ja terveyspalveluissa!

Saattaapa olla, että asiasta nousee vielä suurehko haloo oikeudessakin...

• Anonyymi

Kannattaa vaatia kopiota lausunnosta ennen sossulle lausunnon toimittamista. Sossu valehtelee kun sossu esittää väitettä jonkin asiakirjan hukkaamisesta. Nykyään sossu piilottaa ja pimittää lausuntoa tai jotain asiakirjaa. Teidän oikeusturvanne kannalta teidän kannattaa vaatia kopiota lausunnosta ja lääkärintodistuksesta jos olette lääkärin vastaanotolla. Pitäkää kiinni perustuslaillisista oikeuksista.

• Anonyymi

Mulla tasauslasku noin tonnin vuodessa, ennakot lisäksi. Voiko saada harkinnanvaraista tai täydentävää, ehkäisevää tttukea?

Kiitos jos vastaaatte :)

• Anonyymi

Outo juttu...ei vedestä yleensä tasaudlaskua lähetetä..minulla on vesilasku kiinteä 15 euroa kuukaudessa...

Jos tuo kiinteä osuus ylittyy monena vuonna niin silloin tulee varmaan paine nostaa vesimaksua mutta ei tule tasaudlaskua eikä myöskään hyvitystä kun kuluttaa vähemmän..

Se on enemmän laskennallinen kulu

• Anonyymi

Tasauslasku tulee mikäli veden kulutusta seurataan vesimittarilla. Lasku on joko veloitus tai hyvitys. Taitaa olla edelleen niin ettei vanhoissa taloissa ole huoneistokohtaista mittaria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tasauslasku tulee mikäli veden kulutusta seurataan vesimittarilla. Lasku on joko veloitus tai hyvitys. Taitaa olla edelleen niin ettei vanhoissa taloissa ole huoneistokohtaista mittaria.

Kyllä on huoneistokohtainen vesimittari ja se luetaan kerran vuodessa...mutta tasaudlaskua ei veloiteta tai hyvitetä..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      4164
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      92
      1976
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      32
      1712
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      170
      1496
    5. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      10
      1484
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      25
      1386
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      104
      1203
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      1190
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1172
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      133
      1135
    Aihe