Mistä löytäisin hyvät ja tukevat liivit suht edullisesti? Mietin et pitäiskö olla kaaritukia? Oon imettänyt vajaat 3 kk ja rinnat ovat pienentyneet takaisin alkuperäiseen kuppikokooni. Mulla on ennestään Carriwellin liivejä, mut eivät tunnu ainakaan enää tässä koossa (75C) tarpeeksi tukevilta. Liivit ovat tosin kokoa L, kun alussa maito tursui ja turvotti! :P Vinkkejä?
Tukevat imetysliivit 75C
7
180
Vastaukset
- Ympärysmitta?
^ Käytäthän varmasti oikeaa ympärysmittaa? Suurin osa suomalaisnaisista käyttää ympärysmitaltaan liian löysiä liivejä, jonka seurauksena hyväkään liivi ei tue kunnolla. Paljonko on ympärysmitta rintojen alapuolelta mitattuna? Nuo kaarituet ovat vähän niin ja näin, maitorauhasia kun on aika laajalla alueella, niin osalle voi tulla tiehyttukos ja siitä kehittyä rintatulehdus, jos käyttävät kaarituellisia liivejä. Itsekin tosin siirryin kaarituellisiin (tavallisiin pehmeisiin liiveihin), mutta lapsi oli silloin jo 9 kk ja maidontuotanto huomattavasti alkua vähäisempää. Lisäksi minulle ei ollut tullut tukoksia koko imetysaikana, joten uskalsin kokeilla.
- tittii
Joo, hyvin on tiedossa tuo ympärysmitta-asia. 75 on oikea koko, eivätkä liivit nouse takaa... :) Mietin juuri tuota kaaritukijuttua: saavatko rinnat tarpeeksi hyvin tukea ilman niitä, ja toisaalta mikä on tiehyttulehduksen todennäköisyys, jos tähän asti on sellaisilta säästynyt. Mulla vielä heittelee jonkin verran tuo maidon määrä: välillä rinnat ihan tyhjät, mut sitten kun vauva ehtii nostattaa maitoa, ovat taas päivän täynnä. Eli siirtymävaiheessa ollaan vielä.
Olisko sulla mitään tiettyä mallia, jota voisit suositella? Kiinnostaa muutenkin tuo, että miten rinnat palautuvat imetyksen jälkeen. Jääkö muoto ikuisen roikkuvaksi, vai palautuvatko edes vähän entiselleen? :)- Rinnanympärys?
Eli ympärys rintojen alta on yli 77 cm? 77 cm tai sen alle, niin oikea ympärysmitta on 70. Anteeksi kun jankkaan, ehkä tiedätkin nämä, mutta varmistan vain. Itse olen tilannut liivini Bravissimosta, mutta sitä en voi suositella sinulle, koska koot ovat siellä D-kupista ylöspäin. Oma kokoni imetysajan alussa oli 70G ja kaarituettomat liivit olivat aivan riittävän tukevat. Pystytkö menemään erikoisliikkeeseen sovittelemaan? On vaikea suositella tiettyä liiviä, kun ihmiset ovat niin eri mallisia, kuten myös rinnat.
Rintojen mallia imetyksen jälkeen ei kukaan pysty arvioimaan, koska se on täysin yksilöllistä sekin. Osalla rinnat muuttavat voimakkaastikin muotoaan, osalla palautuvat hyvin. Omistani on tullut melkoiset riipparit, vaikka en ole vielä lopettanut. Mutta eipä tuo mitään haittaa, imetyshän se rintojen varsinainen tehtävä onkin ja rintaliiveillä saa rinnat kauniin muotoisiksi.
- tittii
Heh, nyt en kyllä tiedä mitä pitäis ajatella tuosta oikeasta koosta! Äsken mittasin 83 cm rintojen alta, mutta Triumphin liivit, jotka mulla ovat tällä hetkellä kokoa 75D tuntuvat liian löysiltä, vaikka olisi tiukin hakasrivi. :) Arvelin, että olisin siis jo palannut aikaisempaan oikeaan kokooni 75C (häiden liivejä ostaessa myyjän mittaama koko), mutta raskautta edeltävän ajan liivejäni en ole kyllä käyttänyt aikoihin. Olen tähän mennessä ostanut imetystä varten liivejä koossa L, mutta ehkä täytyy tosiaan käydä jossain liikkeessä sovittelemassa myyjän kanssa. Ovat vaan pahuksen kalliita nuo asiantuntijaliikkeiden liivit. :)
Ihanaa on ollut poikaa imettää, ei mua haittaa rintojen ulkonäön "kärsiminen" siinä sivussa. Mut jos niitä jotenkin suojella voi pahalta venymiseltä, toki sen tekisin mielelläni!
Missä vaiheessa imetystä rintojen järjetön kokovaihtelu lakkaa? Vai lakkaako laisinkaan? :D- Ympärysmitta
Voithan käydä sovittelemassa liiviliikkeessä ja etsiä sitten löytyykö netistä samoja liivejä edullisemmin. :) Samalla liiviliikkeen myyjä katsoo sinulle sopivan koon. Itse ostin yhdet liivit liikkeestä ja kahdet muut sitten netistä.
Yleensä rintojen kokovaihtelu tasoittuu hiljalleen imetyksen edetessä. Itselläni taisi tasoittua siinä puolen vuoden kohdalla, monella jo vähän aiemminkin. Viimeistään sitten, kun kiinteät tulevat mukaan kuvioihin ja maidontuotanto vähenee jo hieman.
- tittii
Kävin tänään liikkeessä katselemassa liivejä, mutta valikoima oli suppea, enkä löytänyt yhtään sen tukevampia liivejä kuin omani... Harhailin sitten Lindexille, koska olin kuullut, että sieltä saa ainakin jonkinlaisia, ja bongasin seuraavat: http://www.lindex.com/fi/alusvaatteet/rintaliivit/imetysrintaliivit/6322535/Imetysliivit/?styleId=7025393. Kaikkia muitakin tuli sovitettua, enkä voi kuin ihmetellä noiden liivien hintaa suhteessa muihin siellä myytyihin! Kaikki muut hankasivat jostain tai eivät tukeneet kunnolla, olivat muuten omituisia, jne jne... :P Valikoima oli yllättävän laaja, mutta nuo kyseiset totesin ainoiksi kelvollisiksi, ja näteiksikin vielä. Ostin sit kahdet, toivottavasti pysyvät pesussa hyvinä.
Olen miettinyt kanssa, että voisi ehkä ostaa Bravadon liivit. Nuo: http://www.nettiemo.fi/verkkokauppa/product_info.php?manufacturers_id=30&products_id=495 ja nuo: http://www.nettiemo.fi/verkkokauppa/product_info.php?manufacturers_id=30&products_id=373 vaikuttaisivat aika kivoilta. Kokemuksia?- tittii
Heh, ja kooksi jäi muuten 80C, kun noita sovitin... Liikkeessä tarjosi jopa 70-ympärysmittaisia, kun liivit olivat niin löysän mallisia. Ei auttanut tuen suhteen mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379