Aspiriini ja burana auttavat uneen;

?? ?? ?? ??

Tällaisen väitteen kuulin asiassa. Vaikea uskoa, vaikka ei kai se mahdoton asia ole. Onhan molemmat lääkkeet myös sydänsairauiksien hoidossa jopa hyviä. Eräs kardiologiproffa kertoi että hän pitää aina mukana aspirinia ja käyttääkin sitä aika tuhdisti oman sydänongelmansa vuoksi.
Miksipä ei sitten noi lääkkeet voisi auttaa myös unettomuuteen. Sanoivat tabletin tai puolikkaan ennen nukkumaanmenoa auttavan.

14

8751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melluska

      Aspiriini ainakin alentaa kortisolitasoja yllättävän nopeasti nauttimisen jälkeen. Alhainen kortisoli --> parempi uni.

    • dscght

      en mä nyt ainakaan alkais särkylääkkeitä syömään sen takia, että tulee uni paremmin. eihän ne auta sit niihin särkyihin kun elimistö tottuu niihin. niihin saattaa myös tulla riippuvaiseksi, kun et ota illalla, seurauksena järkyttävä päänsärky tmv.

      melatoniini on hyvä apukeino siihen jos uni ei meinaa tulla, myös valeriaanaa sisältävät iltateet. melatoniinia saa luontaistuotekaupoista ja apteekeista, vähän tujumpia lääkärin reseptillä.

      • ?? ??

        Onko kokemusta tuosta;

        "eihän ne auta sit niihin särkyihin kun elimistö tottuu niihin. niihin saattaa myös tulla riippuvaiseksi, kun et ota illalla, seurauksena järkyttävä päänsärky tmv."


      • dfgbhnunm
        ?? ?? kirjoitti:

        Onko kokemusta tuosta;

        "eihän ne auta sit niihin särkyihin kun elimistö tottuu niihin. niihin saattaa myös tulla riippuvaiseksi, kun et ota illalla, seurauksena järkyttävä päänsärky tmv."

        niin kyllä särkylääkkeisiin tulee riippuvaisuus, elimistö tottuu särkylääkkeen vaikutukseen kehossa, jolloin särkyyn on turha kyseistä lääkettä sitten ottaa. eihän me syödä antibioottejakaan ihan vain kaiken varalta, että jos jokin tulehdus iskee. Usein jos on vaikka krooninen poskiontelo-tai virtsatietulehdus, lääkettä ja tehoa vaihdellaan hoitojen jatkuessa, koska elimistö tottuu antibioottiin. monilla joilla on esim. usein jännityspäänsärkyä ja he joutuvat syömään paljon särkylääkkeitä usean päivän aikana, kehittyy ns. lääkepäänsärky, eli elimistö vaatii lisää lääkettä ja kehittää säryn sen takia, vaikka oikeaa tarvetta lääkkeelle ei olisikaan.


      • ?? ??
        dfgbhnunm kirjoitti:

        niin kyllä särkylääkkeisiin tulee riippuvaisuus, elimistö tottuu särkylääkkeen vaikutukseen kehossa, jolloin särkyyn on turha kyseistä lääkettä sitten ottaa. eihän me syödä antibioottejakaan ihan vain kaiken varalta, että jos jokin tulehdus iskee. Usein jos on vaikka krooninen poskiontelo-tai virtsatietulehdus, lääkettä ja tehoa vaihdellaan hoitojen jatkuessa, koska elimistö tottuu antibioottiin. monilla joilla on esim. usein jännityspäänsärkyä ja he joutuvat syömään paljon särkylääkkeitä usean päivän aikana, kehittyy ns. lääkepäänsärky, eli elimistö vaatii lisää lääkettä ja kehittää säryn sen takia, vaikka oikeaa tarvetta lääkkeelle ei olisikaan.

        Koskeeko tuo määrittely nimenomaan buranaan tai aspiriiniin?


    • Exembolikko

      Kokeiltu on
      Asperiini pieninä annoksina ohentaa verta ja estää tukoksilta.
      Unettomuus usein johtuu tukoksista . Itselläni oli massiivinen keuhkotulppa ja useita kk meni täysin nukkumatta.heti kun tulppa oli pois palasi myös uni.
      Tätä ei valitettavasti moni lääkärikään ymmärrä,uskon siis täysin tuohon aloittajan kertomaan.
      Mulla myös aina asperiini tai jokin vertaohentava pilleri mukana lömpakossa.

      Jos ongelma on todellinen on varmaan halukas kokeilemaan,

    • Brosney

      Mulla jostain syystä auttaa tosi hyvin. Unilääkkeitä, lihasrelaksantteja tai melatoniinia en pysty syömään. Niistä tulee krapula ilman alkoholia. Ja siis edelleen vuosien päästä särkkärit auttaa kyllä päänsärkyihin ihan normaalisti. Tosin särkyjä ei ole enää juuri ollut, kun nukun hyvin. Olisi kiva tietää, mihin vaikutus perustuu. Kortisolitasojen alentaminen kuulostaa ainakin järkeenkäyvältä.

      • kxldldldms

        särkyläälleet vaan voi aiheuttaa pitkäaikaisessa käytössä ongelmia. siksi sun kannattaiskin jutella lääkärin kanssa, vaikka reseptivapaita lääkkeitä käytätkin.


      • Brosney

        Kymmenillä lääkäreillä on juostu jo vuosia niin paljon, että hengästyttää. Sieltä saa lopulta vain mielialalääkkeitä, jotka vaan pahentaa tilannetta. En pysty niitä syömään. Kun sanoin oikein erikoislääkärille järkyttävistä sivuoireista, niin vastaus oli, että tuplaa annostus. Että sillä lailla. Kysyin eikö muuta apua todella ole. Ei kuulemma. Tämä nyt on toistaiseksi pienin paha, että pystyy töissä käymään.


    • Apuailman

      Käy koittaa neurosonic-hoitoa

      • Anonyymi

        Minulla on Neurosonic mobiilipatja, ei ole auttanut unettomuuteen ollenkaan.


    • Brosney

      Mä vältän kaikkia rahastusjuttuja. Ei uskoakseni, eikä lääkärinkään mielestä, yksi ibuprofeeni iltaisin maailmaa kaada. Murto-osalla neurosonicin hinnasta. Jos joku haluaa mennä niin antaa mennä vaan. Mä käyn mieluummin kävelyllä ja teen jotain kivaa.

    • Anonyymi

      Hakeuduin tähän keskusteluun, koska viime yönä otin koronarokotuksen aiheuttamaan käden särkemiseen yhden 400 buranan. Nukuin paremmin kuin pitkään aikaan ja mietin että mistä se johtui ja aloin pohtimaan auttoiko tosiaan se särkylääke siihen uneen.
      Mutta joo ei tosiaan pitemmän päälle ehkä kannattavaa kun maksa ja vatsa ei taida oikein tykätä hyvää.

    • Anonyymi

      600-800 mg Buranaa kertaluontoisesti tuntia ennen nukkumaanmenoa tuo rauhaisan unen. Ei toki jatkuvaan käyttöön, tilapäisesti uniongelmaan pari-kolme krt vuodessa. Kokeiltu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe