Tiedustelisin mitenkä tulee karpaloita , suolle
jossa olemme käyneet ei tule kuin rippu siitä mitä
edellisinä vuosina on tullut.
Verottaakohan viimekesän kuivuus satoa tänävuonna?
Kyseessä on suo Pohjois-Satakunnan alueella.
Tuleeko karpaloita
5
1003
Vastaukset
- Jesse Jeesiö
Karpaloita tulee reilusti, ainakin etelä- ja itälappiin. Ovat vielä raakoja, toivottavasti kypsyvät ennen pysyvää lumipeitettä. Karpalot ovat kyllä parhaimmillaan, kerättynä pälvipaikoista keväällä.
- KARPALO
Hyvä että edes sinne tulee on vaan vähän pitkä marjamatka täältäpäin.
- karpaloille
Joskus ovat avosoilla, joskus rämeillä, toisinaan pienillä lampien rantakaistaleilla. Jos on mahdollista, kiertele erilaisia paikkoja. Sitten katso kartasta lähialueillasi ne, missä parhaalta näytti. Ulkoillaksensa voi huononakin marjavuonna kierrellä kaarrella. Saattaapi osua keväthalloilta säästyneeseen/muurahaisten pölyttämään muutaman aarin alaan, josta yht´äkkiä nappaa talven tarpeet. Ellei, kuntoa ja komiata ruskaa kumminkin! t vesikko
- piita
kyllä tulee, täällä eteläpohjanmaalla on paikat pullollaan!!
- erämies
Kyllä tulee! Karpaloharrastajan vuosi näyttää valoisalta! Kysymys kuuluukin: mistä löytää parhaat paikat, jotka pysyvät koskemattomina muilta karpalokeräilijöiltä? Karpalopaikat eivät ole samanlaisia kuin esimerkiksi sienipaikat; sienipaikoillahan on lähes aina myös muita marjoja. Onnea vaan karpalonhakuun!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512