Onko ulkopuolinen uhka?

15+15

vai mahdollisuus?
Kun olin lapsi, meidän paikka seudulla puuhattiin kovasti omaa rukoushuonetta. Yksi suurimpia syitä siihen oli, että saadaan kokoontua rauhassa omalla porukalla. Kas, kun me pidimme seuroja seurakunta talolla ja sinne pruukasi tulla joitakin ulkopuolisia. Silloin en ymmärtänyt, nyt vuosien takaa asioita katsoen, se oli suuri virhe. Ei ole sen jälkeen porukka kasvanut kuin sikiämällä.

Nyt näen ja haistan täällä saman hengen ja asenteen mikä oli silloin.

Kysyn nyt siis, käskikö Jeesus meidän mennä piiloon odottamaan, että Hän johdattaa etsimänsä ihmiset sinne? Vai sanoiko Hän jotain, että menkää ja tehkää?

17

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pari poikkeusta on

Näkösi ja hajusi ei toimi. Täällä kirjoittavat esikoislestadiolaiset elävät yhteiskristillisessä ilmapiirissä ja vakaumuksessa.

• 15+15

ei ole aisteissa vikaa.
        Tunnistan kyllä muutaman kuvailemasi kaltaisen kirjoittajan.
        Nyt olen heistä huolissani, sillä heitä ollaan houkuttelemassa suljettuun piiriin.
        Silloin aikanaankin oli kristittyjä, jotka evankeliumia ulkopuolisille kertoivat.
        Kun heidät saatiin mukaan omaan ruks touhuun, laantui heidän intonsa olla tekemisissä ulkopuolisten kanssasi, kas eihän se ollut soveliasta...
        Muuten, miksi aloit haukkumaan aistejani, etkä vastannut kysymyksiin?

• historytruth
        15+15 kirjoitti:

ei ole aisteissa vikaa.
        Tunnistan kyllä muutaman kuvailemasi kaltaisen kirjoittajan.
        Nyt olen heistä huolissani, sillä heitä ollaan houkuttelemassa suljettuun piiriin.
        Silloin aikanaankin oli kristittyjä, jotka evankeliumia ulkopuolisille kertoivat.
        Kun heidät saatiin mukaan omaan ruks touhuun, laantui heidän intonsa olla tekemisissä ulkopuolisten kanssasi, kas eihän se ollut soveliasta...
        Muuten, miksi aloit haukkumaan aistejani, etkä vastannut kysymyksiin?

Täällä suomi24 palstalla voi kukin edelleen evankelioida mielin määrin. Ja vastata kysyväiselle mistä tie menee taivaaseen. Ei uusi palsta sitä estä.

• tällaista se on
        historytruth kirjoitti:

Täällä suomi24 palstalla voi kukin edelleen evankelioida mielin määrin. Ja vastata kysyväiselle mistä tie menee taivaaseen. Ei uusi palsta sitä estä.

Juuri näin historytruth. :-)

"Suljettuun piiriin"! Sanoo elävien ja kulleiden tuomarina esiintyvä henkilö. :-)))

Voi voi näitä suljettuja, ilman synnintuntoa eläviä Jumalaa pilkkaavia tekoyhiä ressukoita.

Tulivat häiriköimään tänne, kun kirkko kuulolla palsta lopetettiin.

• 15+15
        historytruth kirjoitti:

histurytruth
        ei tietenkään estä. Silloin kun omaa ruksaa tehtiin, sanottiin ihan samoin. Kyllä kaikki voi uskostaan kertoa vapaasti. Kummasti siinä vain kävi niin, että kaikki laiskistuivat kovin pian, olihan paljon helpompi istua ruksan penkissä ja myhäillä kun veljet taputtelivat olalle.
        Sama vaara tässäkin on, tulet näkemään.

• 15+15
        tällaista se on kirjoitti:

Juuri näin historytruth. :-)

"Suljettuun piiriin"! Sanoo elävien ja kulleiden tuomarina esiintyvä henkilö. :-)))

Voi voi näitä suljettuja, ilman synnintuntoa eläviä Jumalaa pilkkaavia tekoyhiä ressukoita.

Tulivat häiriköimään tänne, kun kirkko kuulolla palsta lopetettiin.

kerroppas milloin olen tuomarina esiintynyt.
        Olisi sinulla aihetta katsoa peiliin ja miettiä mitä näkyy.
        Mikähän häirikkö minä muka olen? Mainitsemallasi palstalla en ole koskaan edes käynyt.

• lopeta jo
        15+15 kirjoitti:

kerroppas milloin olen tuomarina esiintynyt.
        Olisi sinulla aihetta katsoa peiliin ja miettiä mitä näkyy.
        Mikähän häirikkö minä muka olen? Mainitsemallasi palstalla en ole koskaan edes käynyt.

Viimeksi 6.2.2014 11:20 Lopeta tuollainen!

• 15+15
        lopeta jo kirjoitti:

????
        Lue viestini uudelleen, missä siinä tuomarina?
        ????
        Lopettaa mikä?
        Rehellisyys ja totuuden tunnustaminen?

• 15+15
        lopeta jo kirjoitti:

viesteistäsi tulee mieleeni eräät kanssapuheet meillä vuosia sitten.
        Luin tuolloin puoli lukua raamatusta, vilpittömänä ajatuksena keskustella siitä. Olin siinä puolivälissä menossa, kun paikallisen saarnaajan vaimo pomppasi pystyyn ja vihaisena alkoi minua haukkua. Silloinkin kuulemma tuomitsin ja syyllistin toisia, vaikka en tehnyt muuta kuin luin raamattua. Siihen jäi silloin keskustelut.
        Yhtä vähän ymmärrän nyt sinua, kuin silloin häntä.

• juhailpo
        15+15 kirjoitti:

viesteistäsi tulee mieleeni eräät kanssapuheet meillä vuosia sitten.
        Luin tuolloin puoli lukua raamatusta, vilpittömänä ajatuksena keskustella siitä. Olin siinä puolivälissä menossa, kun paikallisen saarnaajan vaimo pomppasi pystyyn ja vihaisena alkoi minua haukkua. Silloinkin kuulemma tuomitsin ja syyllistin toisia, vaikka en tehnyt muuta kuin luin raamattua. Siihen jäi silloin keskustelut.
        Yhtä vähän ymmärrän nyt sinua, kuin silloin häntä.

15 15 raamatun lukemisesta kanssapuheissa

Tällä palstalla on hyvin yleistä mitata ja tuomita toisia. Se on mielestäni jätettävä Jumalan Sanan tehtäväksi. Jos Sana tuomitsee, Se on ihmiselle tarpeellista ja vain hyödyksi. Tehtävämme on pitää esillä Sanaa, se tuomitsee, lohduttaa, vapauttaa, tekee sen mitä milloinkin ihminen henkilökohtaisesti tarvitsee. Henkilöön joka pomppasi pystyyn, lukemasi teksti vaikutti. Vaikka keskusteluja ei käyty, vaikutti se varmasti, koska Sana ei koskaan tyhjänä palaa. Onhan sanontakin, että ensin ihminen suuttuu ja sitten muuttuu.

• Jeesukses vanhurskas
        juhailpo kirjoitti:

15 15 raamatun lukemisesta kanssapuheissa

Tällä palstalla on hyvin yleistä mitata ja tuomita toisia. Se on mielestäni jätettävä Jumalan Sanan tehtäväksi. Jos Sana tuomitsee, Se on ihmiselle tarpeellista ja vain hyödyksi. Tehtävämme on pitää esillä Sanaa, se tuomitsee, lohduttaa, vapauttaa, tekee sen mitä milloinkin ihminen henkilökohtaisesti tarvitsee. Henkilöön joka pomppasi pystyyn, lukemasi teksti vaikutti. Vaikka keskusteluja ei käyty, vaikutti se varmasti, koska Sana ei koskaan tyhjänä palaa. Onhan sanontakin, että ensin ihminen suuttuu ja sitten muuttuu.

Jumalan sana on tarkoitettu nimenomaan jokaiselle henkilökohtaiseksi.
        Muita omista synneistään syyttelemällä ihminen jää tyhjäksi. Ja kristittyjen tehtävänä on kirkastaa Kristusta uskosta osattomille.

Nämä numerosarjaveijarit kyllä tunnetaan. Voi ihmisparkoja.

Ellei ihmisellä ole omaa asiaa mitä jakaisi toisten kanssa eikä kykene puhumaan vain omasta puolestaan, silloin parasta olla hiljaa.

• 15+15
        Jeesukses vanhurskas kirjoitti:

Jumalan sana on tarkoitettu nimenomaan jokaiselle henkilökohtaiseksi.
        Muita omista synneistään syyttelemällä ihminen jää tyhjäksi. Ja kristittyjen tehtävänä on kirkastaa Kristusta uskosta osattomille.

Nämä numerosarjaveijarit kyllä tunnetaan. Voi ihmisparkoja.

Ellei ihmisellä ole omaa asiaa mitä jakaisi toisten kanssa eikä kykene puhumaan vain omasta puolestaan, silloin parasta olla hiljaa.

niinpä. Mitähän jos lukisit edes oman viestisi ajatuksella ja katsoisit peiliin.

• historytruth
        15+15 kirjoitti:

histurytruth
        ei tietenkään estä. Silloin kun omaa ruksaa tehtiin, sanottiin ihan samoin. Kyllä kaikki voi uskostaan kertoa vapaasti. Kummasti siinä vain kävi niin, että kaikki laiskistuivat kovin pian, olihan paljon helpompi istua ruksan penkissä ja myhäillä kun veljet taputtelivat olalle.
        Sama vaara tässäkin on, tulet näkemään.

En näe mitään kuvaamasi vaaraa sika- ja koiravapaalla vyöhykkeellä.

Mainitsit rukoushuoneesta, siihen viitaten lienee Tyrväällä optimaalisin olotila. On ruksa ja kiertävät pirttiseurat pitkin pitäjiä.

• teu,

" 15 15 "

Osittain sivuaa PORIN rukous hunetta ja sen rakennusta muutama
      vuosi sitten , joka valmistui 2011,laPIN KIERROKSELLE NIPIN NAPIN ,,
      tästä muutama seikka , Ovat nyt niin pienessä seurakunnassa että
      hoitaminen Seurakunnassa meni sen mukana kun (odottivat lupaa
      Yhdistyksen saaliin jaosta ,,. Niin moni ehti muuttaa pois , ja joilla olisiollut
      varoja , siis olisi nyt alettava , kerätä varoja että jotkut ei joutuisi liian
      tiukoille ja ja voisivat pikkusen hengähtää , jos tammi seuroissa ei
      ollut 100 as. se on jo vähän . on aivan varma että n.14'700 as.kristitystä
      lohkee sellainen kultainen keskitiie jolla kaikki hoituu. ,,olen nyt avannut asian
      ja jatkan muilla ketjuilla . niin että se tulisi , saman sanan kanssa yhteen
      kuin ennenkin ,.Kuorma Rikkaalle ja huojennus köyhille ...

• Kokemus on osoittanut, että lestadiolaisissa seurakunnissa pystytään suuriinkin ponnistuksiin, kunhan ne suuntautuvat muuhun kuin uskonelämään. Käsillä tehdään mielellään asioita ja uhrimieltäkin on kiitettävästi.

Kalliitakin riukoushuoneita rakennetaan suurin toivein, että seurakunta alkaa kukoistaa, kun saadaan hyvät tilat. Tästä toiminnastya ei ole sielunviholliselle mitään haittaa, kunhan ollaan raamatun ääreltä popis, muuten saadaan olla miten hartaita tahansa.

Kun sitten on viimeinen maali sutastu, niin havaitaan syntyneen niin pyhä paikka, että sitä voi käyttää vain pari tuntia pyhänä ja jotain sivuhuonetta viikolla puolitoistatuntia etsien vanhojen vanhoja selityksiä. Ei siis juuri mitään sellaista, joka voisi vaikuttaa Hengenuudistusta. Ei Herran kasvojen etsimistä??? Usein vielä määräysvallan ottaa pieni "arkamielisten" joukko, joka pahoittaa mielensä lähes jokaasuiasta.

• Hyvä oivallus Vihneeltä: "Tästä toiminnasta ei ole sielunviholliselle mitään haittaa, kunhan ollaan raamatun ääreltä pois"

• Asiasta tietoinen

Totta kirjoitat vihne.Mitä tulee Tyrvääseen,rukoushuonetta ei ole, muuta kuin yksityishenkilöillä omistuksessaan.Seuroja pidetään huittisten ja vammalan seurakuntataloilla ja perheissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      195
      5783
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      141
      2758
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2267
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      1979
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      1971
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1355
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      75
      1299
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      12
      1250
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      4
      1187
    10. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      279
      1165
    Aihe