Kissa repii turkkiaan

Stressi kohta itsell

Huolenaiheena kissa, joka repii turkkiaan. Kissalla ei ole matoja. Turkissa ei ole loisia. Kissan nahassa ei näy mitään jälkiä iho-oireista. Stressiäkään kissalla ei pitäisi olla, sillä hänestä huolehditaan hyvin. En enää keksi, mikä häntä vaivaa, ja miten saisin kissan lopettamaan tuon turkkinsa repimisen.

3

1841

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdottelen vain..

Olisiko iho kirentynyt/kuivunut kumminkin sen verran nyt, kun pakkaset tulleet? Katso saako tarpeeksi rasvaa ruuassa. Myös multitabletti/vitamiini (en muista tarkkaa nimea) voisi auttaa?

Jos mikään ei tunnu auttavan, niin oletko ongelman alettua alkanut käyttämään esim. uutta kissanhiekkaa, mille olisi yliherkkä?

• 1215

Allergiaa tai vitamiininpuutos?

• kis-rppu?

Kissa repii turkkiansa vain, jos on jotain mikä kutittaa helkutisti(loiset, allergia, muu ihottuma).
      Joskus loisen joutuu metsästämään turkista hyvässä valossa, jopa suurennuslasinkin kanssa. Kissantäi ainakin on sellainen joka tekee kutkan. samoin kirput puremapaikallista kutinaa.
      Hilsepunkkejakin voisi syyttää- (jos mustalle paperille karisteltu hilse osaa itse kävellä, on hilsepunkki).
      Kirpputartunta ei ole aina massiiviseksi ehtinyt. Kampaa vaaleella tiheellä kammalla pään aluetta, erityisesti korvien tyvien ympäristöt, muut missä lyhyempää karvaa. Jos näet vilauksenkin mustasta tms. nopeasta pikkuelukasta, on se kirppu- kiireellä se livahtaa taas karvojen sekaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      600
      1518
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      44
      837
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      473
      713
    4. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      11
      652
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      38
      580
    6. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      42
      576
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      29
      538
    8. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      500
    9. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      29
      488
    10. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      156
      471
    Aihe