Mä olen niin yksin.

suprem

Taas yksi oksennuksenmakuinen ruma päivä takana. Mä en edes tiedä mihin kategoriaan tää teksti kuuluisi, tuskin mihinkään, mut mulla ei ole nyt muuta.

Mä olen niin yksin. Mulla on perhe. Äiti ja isoveli. Mulla on yksi tosiystävä ja paljon kavereita. Mut mulla ei oo ketään.
Viime päivinä oon miettinyt entistä enemmän yksinäisyyden merkitystä syömishäröilyyn. Olenko mä yksin, koska mulla on diagnoosi vai onko mulla diagnoosi koska mä olen yksin.
Viime vuodet on ollu yhtä helvettiä. Paino on seikkaillu 75-45-52-65 häiriöitä on ollu ortoreksiasta anoreksiaan ja BEDin kautta bulimiaan.
Mä olen vasta 18 ja jo nyt tiedän miten rumaa elämä on.
Niin paljon kuolemaa, niin paljon surua, itseinhoa, vihaa ja sanoinkuvaamatonta tuskaa.
Mä en ole koskaan ollut onnellinen. Toki on ollut hauskoja hetkiä, ehkä jopa päiviä, mutta puhdasta onnea en ole koskaan (uskaltanut?) tuntea. Se tuhoutuu niin herkästi, on ohi hetkessä ja elämä paljastaa taas todellisen, ruman itsensä.

Anoreksia-aikoina joka kerta ulos lenkille lähtiessäni rukoilin, että joku olisi pysäyttänyt väkisin. Joka kerta kun menin nukkumaan nälkäisenä toivoin, että joku olisi väkisin syöttänyt, että joku olisi välittänyt.
Toisaalta osaston kylmät hoitsut nutridrinkkeineen ei ollut ehkä ihan sitä, mitä silloin ajattelin, mutta se riitti sysäämään minut oikealle tielle.
Laihana tuntui hyvältä kun ihmiset olivat huolissaan, ja niin riemuissaan silloin kun sain jotain syötyä. He välittivät.
Joskin lukuiset tappelut ja huudot piikittivät sitä niin 'ruusuista' polkua.
Ei, anoreksia ei ole elämää, se ei ole mitään. Se on jumalatonta itsevihaa.

Nyt isompana olen vain 'huonon itsekurin' omaava ruma oksennuksenhajuinen ihmisraunio. Ei kai sitä voi olettaakkaan, että ihminen, joka ei ole koskaan tätä kokenut, ymmärtäisi. Ymmärtäisi sen miltä tuntuu, kun omat aivot tilttaa, sysää syrjään minuuden ja ottaa valtaansa. Minä olen minä, minä olen minun kehossa ja minä ymmärrän mitä tapahtuu, mutta mitään en voi tehdä.
Joka kerta täpötäysiä kauppakasseja kotiin raahatessani, toivon että tien ylittäessäni jäisin auton alle, koska vähintään sen se vaatisi, että pääsisin irti sairauden turrasta. Päässä pieni häkkiin kahlittu minuus huutaa armoa, kun kuin huumattuna samalla kaksin käsin ahmii. Vatsa täpötäynnä, henkeä haukkoen kylpyhuoneeseen ryömiessä sairaus häipyy takavasemmalle ja antaa minuuden hoitaa likaisen työn.
Käytännössä raiskattuna, vapisevin käsin koittaa parhaansa mukaan tyhjentää itsestään kaiken pahan. Kurkku turpoaa ja kipu on melkein sietämätön, veri pakkautuu päähän ja jostain itkun ja rään seasta koittaa kakoa viimeisiäkin keksinmurusia, siinä kuitenkaan onnistumatta. Itseinho on taattu.
Tällä välin mia viettää mukavia lomatunteja jossain bahamalla ja tarpeeksi levättyään iskee takaisin kiinni jo kerran hyväksikäyttämäänsä ihmisriekaleeseen.

Mä olen niin done tän paskan kanssa. Mä haluan mun elämän takaisin. Mä haluan taas tuntea ja uskaltaa olla onnellinen. Kuukausia toisensa perään eristäytyneenä neljän seinän sisälle, koska kynnys lähteä ulos, muiden arvosteltavaksi on järjetön. Ainakin yksin.

Pää huutaa viis kiloa pois ja elämä takas. Mä rohkenen epäillä.
Oksentaa en enää tänä yönä pysty. Kurkusta vuotaa verta ja kipu on sitä luokkaa, että henkeä ei voi suun kautta vetää. Silti mä en saanut kaikkea ulos ja epätoivo kasvaa. Lasken kaloreita ja päiviä jotka joudun paastoamaan hyvittääkseni sen, että mulkku nimeltä mia raiskasi minut tänään kolmesti.

Syön ruisleivän ja kolme viimeistä palaa suklaata, koska vituttaa.
Pelkään nyt jo huomista. Taas uusi mahdollisuus epäonnistua. Milloin tää paska loppuu?

1

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • möhköpulla

      Sä et oo yksin kaiken ton paskan kanssa, I can feel your pain. Enkä itekkään tiedä miksi vastaan, ehkä koska mä tunnistan ja samaistun sun tekstiisi.. Ite oon just pari viikkoa sitten täyttänyt 20 vuotta, ja vasta nyt pikkuhiljaa oon alkanut keräileen voimia ja toivoa ja mä ekaa kertaa elämässäni uskon että vielä jonakin päivänä voin olla bulimiasta vapaa. Nyt takana huikeet 14 päivää oksentamatta, enkä tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Kamala taistelu päässä, iso bertta (eli mun bulimiamonsteri) yrittää huokutella mut takas turvalliseen sh maailmaan jossa mä sain syödä ja syödä ja syödä jatkuvasti, mitä muuta ihminen voikaan elämältä toivoa? Sitten mä muistan että sitäkään ei saanut enää tehdä. Paino on vähän noussut, kamala epätoivonen tunne, ei elämä oo elämisen arvosta läskinä, silloin mä en ole tarpeeksi arvokas enkä ansaitse rakkautta. Ei sillä että kukaan mua rakastaisi, mä olen tullut sellaseen johtopäätökseen että mussa on vaan totaalisesti jotain vialla kun oon ihan yksin, mutta toivon että jos olisin edes vähän laihempi se kompensois mun muita puutteita. Oon yksin, säälittävää. Kamala avautuminen täältä tuli, halaus sinne. Ja jos haluut jutella, ota yhteyttä: [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      629
      20583
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      103
      17356
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      393
      9610
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      106
      7874
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      24
      5307
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      235
      4724
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      135
      2513
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1575
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      115
      1520
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      39
      1330
    Aihe