Osamaksulla maksaminen pennusta?

Nipsu

Onko kasvattajia jotka myyvät saksanpaimenkoiran pentuja myös osamaksulla?Haluaisin koiran joka on rekisteröity ja jolla on hyvät vanhemmat, mutta minulla ei ole varaa maksaa kerralla pentua. Siis tietääkö kukaan keltä kasvattajalta voisi ostaa osamakulla.Aikaisemminkin minulla oli koira , mutta rodultaan lapinkoira. Se oli myös rekisteröity ja näyttelyssä menestyneet vanhemmat.Sen kyllä ostin käteismaksulla, mutta hinta oli vaan 500e. Ja mitä olen selaillut hyvän pennun saa n.750e_800e.

19

1882

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riva

Kyllä uskon että kasvattajat myy myös osamaksulla,mutta ainahan on parempi säästää se raha etukäteen.

• MaNi

Eiköhän olisi syytä hoitaa ensin raha-asiat kuntoon, ennen kun koiran hommaat. Kunnolliset ruoat, vakuutukset, yms. maksavat myös paljon, joten eiköhän olisi selvintä säästää ensin, ettei koira joudu sitten myöhemmin kärsimään rahanpuutteestasi.

• Nipsu
        MaNi kirjoitti:

Eiköhän olisi syytä hoitaa ensin raha-asiat kuntoon, ennen kun koiran hommaat. Kunnolliset ruoat, vakuutukset, yms. maksavat myös paljon, joten eiköhän olisi selvintä säästää ensin, ettei koira joudu sitten myöhemmin kärsimään rahanpuutteestasi.

Tietenkin voisin ostaa koiran jota ei ole rekisteröity ja joka maksaa400-500e. Mutta en voisi olla varma onko se todella puhdasrotuinen sakemanni.Jos ostaa osamaksulla ei tarkoitasitä että olisi rahaongelmia.

• Riva
        Nipsu kirjoitti:

Tietenkin voisin ostaa koiran jota ei ole rekisteröity ja joka maksaa400-500e. Mutta en voisi olla varma onko se todella puhdasrotuinen sakemanni.Jos ostaa osamaksulla ei tarkoitasitä että olisi rahaongelmia.

ihan rohkeesti kasvattajalta osamaksusta,jos kasvattaja suostuu teet kirjallisen osamakus-sopimuksen.
        Ole tarkkaa mistä pennun ostat, mut älä sorru missään nimessä paperittomaan sakemanniin.

• Nipsu
        Riva kirjoitti:

ihan rohkeesti kasvattajalta osamaksusta,jos kasvattaja suostuu teet kirjallisen osamakus-sopimuksen.
        Ole tarkkaa mistä pennun ostat, mut älä sorru missään nimessä paperittomaan sakemanniin.

Kiitos vastauksestasi! :)

• MaNi
        Nipsu kirjoitti:

Löytyyköhän osamaksuun muita syitä, kuin rahaongelmat? Kerroppa yksikin hyvä syy...

• Nipsu
        MaNi kirjoitti:

Löytyyköhän osamaksuun muita syitä, kuin rahaongelmat? Kerroppa yksikin hyvä syy...

En tajua ihmisiä jotka ajattelevat noin mustavalkoisesti asioista.Koira tarvitsee paljon ja siihen kuluu paljon rahaa ja jos haluaa ostaa koiran joka maksaa enemmän kuin 500e on yksi vaihtoehto osamaksu. Ei edellinenkään koirani kuollut nälkään ja rokotukset ja muut olivat aina hoidettu.

• peter
        Nipsu kirjoitti:

En tajua ihmisiä jotka ajattelevat noin mustavalkoisesti asioista.Koira tarvitsee paljon ja siihen kuluu paljon rahaa ja jos haluaa ostaa koiran joka maksaa enemmän kuin 500e on yksi vaihtoehto osamaksu. Ei edellinenkään koirani kuollut nälkään ja rokotukset ja muut olivat aina hoidettu.

Onhan osamaksu tietenkin yksi tapa hankkia koira. Muista kuitenkin, että pennun hankintahinta on vain muutamia hassuja prosentteja siitä summasta jonka tulet koiraasi sen eliniän aikana käyttämään. Ikäva sanoa, mutta jos minä olisin kasvattaja niin en möisi pentuja sellaiselle jolla ei ole varaa käteismaksuun. Ethän sinä eläinlääkärikulujakaan maksa osamaksulla; taitaa jäädä koiran hoito helposti laiminlyödyksi. Vastaan jo etukäteen: en ole yksinkertainen ihminen vaan realisti.

• Nipsu
        peter kirjoitti:

Onhan osamaksu tietenkin yksi tapa hankkia koira. Muista kuitenkin, että pennun hankintahinta on vain muutamia hassuja prosentteja siitä summasta jonka tulet koiraasi sen eliniän aikana käyttämään. Ikäva sanoa, mutta jos minä olisin kasvattaja niin en möisi pentuja sellaiselle jolla ei ole varaa käteismaksuun. Ethän sinä eläinlääkärikulujakaan maksa osamaksulla; taitaa jäädä koiran hoito helposti laiminlyödyksi. Vastaan jo etukäteen: en ole yksinkertainen ihminen vaan realisti.

Miten voit sanoa koiran hoitoa laiminlyödään jos maksaa koiran osamaksulla. Eiköhän koiran koulutus ja hoito ole korvien välissä eikä rahapussin paksuudesta kiinni. Ja tiedän koirista paljon, koska minulla on ollut monta koiraa miten paljon niihin kuluu rahaa. Ja aina koirani ovat saaneet tarvittavan hoidon. Onneksi kaikki kasvattajat eivät ole kuin sinä löytyy myös niistä niitä ihmisiä jotka myyvät osamaksulla.Saanko kysyä kuinka paljon sinulla on tietoa koirista elämäsi varrella. Luulen ei mitään koska luulet rahalla pystyt antamaan koiralle hyvän hoidon.

• peter
        Nipsu kirjoitti:

Miten voit sanoa koiran hoitoa laiminlyödään jos maksaa koiran osamaksulla. Eiköhän koiran koulutus ja hoito ole korvien välissä eikä rahapussin paksuudesta kiinni. Ja tiedän koirista paljon, koska minulla on ollut monta koiraa miten paljon niihin kuluu rahaa. Ja aina koirani ovat saaneet tarvittavan hoidon. Onneksi kaikki kasvattajat eivät ole kuin sinä löytyy myös niistä niitä ihmisiä jotka myyvät osamaksulla.Saanko kysyä kuinka paljon sinulla on tietoa koirista elämäsi varrella. Luulen ei mitään koska luulet rahalla pystyt antamaan koiralle hyvän hoidon.

Saat toki kysyä kokemuksestani koirista. Vastaan sinulle lyhyesti. Lapsuudenkodissani meillä oli jatkuvasti useitakin koiria samanaikaisesti, täysi-ikäisenä toimin muutaman vuoden valtiohallinnon parissa ja tuolloin minulla oli useita kotikoiria ja töissäni oli muutama koiranohjaaja ja pari virkakoiraa. Tälläkin hetkellä olen Saksanpaimenkoiran omistaja. Kokemusta koirista, niin virkakoirista kuin kotikoirista on yhtäjaksoisesti yli 30 vuotta. Toteat, että onneksi kaikki kasvattajat eivät ole kuin minä. Minä en ole kasvattaja kuten taisin mainita aikaisemmin. Kirjoitustyylistäsi päätellen olet ilmeisen nuori henkilö, mukava kuulla että tiedät koirista paljon. Koiran koulutus ja hoito ei maksa mitään toteat; pieni tarkennus. Koiran hoito, toisin kuin kerrot maksaa paljon. Eläinlääkärit, lääkkeet, vakuutukset, ravinto yms. maksavat kuitenkin paljon. Yksi ainoa suurempi eläinlääkärin operaatio maksaa enemmän kuin mitä koira maksaa pentuna. Suoranaisia ja välillisiä kustannuksia kertyy yllättävänkin paljon. Mutta; tämänhän sinä tiedät.

• nipsu
        peter kirjoitti:

Saat toki kysyä kokemuksestani koirista. Vastaan sinulle lyhyesti. Lapsuudenkodissani meillä oli jatkuvasti useitakin koiria samanaikaisesti, täysi-ikäisenä toimin muutaman vuoden valtiohallinnon parissa ja tuolloin minulla oli useita kotikoiria ja töissäni oli muutama koiranohjaaja ja pari virkakoiraa. Tälläkin hetkellä olen Saksanpaimenkoiran omistaja. Kokemusta koirista, niin virkakoirista kuin kotikoirista on yhtäjaksoisesti yli 30 vuotta. Toteat, että onneksi kaikki kasvattajat eivät ole kuin minä. Minä en ole kasvattaja kuten taisin mainita aikaisemmin. Kirjoitustyylistäsi päätellen olet ilmeisen nuori henkilö, mukava kuulla että tiedät koirista paljon. Koiran koulutus ja hoito ei maksa mitään toteat; pieni tarkennus. Koiran hoito, toisin kuin kerrot maksaa paljon. Eläinlääkärit, lääkkeet, vakuutukset, ravinto yms. maksavat kuitenkin paljon. Yksi ainoa suurempi eläinlääkärin operaatio maksaa enemmän kuin mitä koira maksaa pentuna. Suoranaisia ja välillisiä kustannuksia kertyy yllättävänkin paljon. Mutta; tämänhän sinä tiedät.

Kyllähän koiran hoito maksaa, en ole niin väittänyt.Tiedän kun entinen koirani silmät leikattiin, miten kalliiksi se tuli.Mutta kyllä koira saa hyvän hoidon .Minulla tosiaan ei ole rahasta puutetta, on kesämökki, uusi auto ja elän hyvin. Ei koira tarvitse mitään erikoisuuksia.Se tarvii hyvän hoidon ja omistajan joka pitää siitä huolen.En voi ymmärtää että voit sanoa että laiminlyön koirani hoitoa, edes tuntematta minua. Olenhan hoitanut monta koiraa tähänkin asti, ja en ole joutunut luopumaan niistä esim. rahanpuutteen vuoksi.

• .?.
        nipsu kirjoitti:

Kyllähän koiran hoito maksaa, en ole niin väittänyt.Tiedän kun entinen koirani silmät leikattiin, miten kalliiksi se tuli.Mutta kyllä koira saa hyvän hoidon .Minulla tosiaan ei ole rahasta puutetta, on kesämökki, uusi auto ja elän hyvin. Ei koira tarvitse mitään erikoisuuksia.Se tarvii hyvän hoidon ja omistajan joka pitää siitä huolen.En voi ymmärtää että voit sanoa että laiminlyön koirani hoitoa, edes tuntematta minua. Olenhan hoitanut monta koiraa tähänkin asti, ja en ole joutunut luopumaan niistä esim. rahanpuutteen vuoksi.

niin mikset osta koiraa kerralla omaksesi?
        kysyn vaan...

• issu56
        MaNi kirjoitti:

osamaksukauppa nyt niin iso ihmettelyn aihe pitäisi olla. Olen itsekin myynyt varsin monta osamaksulla, eikä niitä koiria ole milloinkaan huonosti hoidettu! Kaikilla vain ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta sijoittaa 800-1000€ tosta noin vain.

• kikka
        Nipsu kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi! :)

..ostotapoja olen kasvattaja urani aikana tavannut,useita ongelmia maksuissa osamaksukaupassa..rahat ei tilillä silloin kun sovittu,kun on koirasta kysymys luullaan että se jotenkin eroaa osamaksulla tehdystä autokaupasta...todellisuudessa koira ei eroa mitenkään..jos olisin kasvattaja en myisi osamaksulla,oli liikaa ongelmia...

• Moikka vaan

Itse ostin vuonna -89 osamaksulla koiran, sakemannin siis, sovittiin maksutapa silloin kasvattajan kanssa. Koiran hinta oli silloin 2800 mk ja maksoin sen kolmessa erässä, koira oli siis rekisteröity. Olin töissä, muuta juuri silloin muuttanut omilleni, tämän myös selvitin kasvatta- jalle. Maksoin koiran sopimuksen mukaan ja kun koko hinta oli maksettu, koira siirtyi täysin omistukseeni. Koiran paperit sain heti mukaani pentua noudettaessa, mutta omistusoikeus minulle tuli kun koira oli maksettu. Tämä elämäni koira rikastutti elämääni 13,5 vuotta. 2 vuotta sitten tämä kultapoika siirtyi sateenkaarisillalle ja ikävä on edelleen kova. Tässä minun stoorini vaikka pikkasen poikkesikin sivuraiteille.

• tabita

Heippa Nipsu.
      Juu kyllä sakemanneja voi ostaa osamaksulla eikä siinä ole mitään vikaa.
      Itse me ostettiin viime kesänä saku vauva osarilla vaikka sekin maksoi vaan 500 euroa ja vanhemmat ovat menestyneitä näyttelyissä ja muuta.
      Hyvän ja paperillisen pennun voi saada halvallakin vaikka kaikkialla sanotaan että hyvä pentu maksaa vähintään niin ja niin paljon mutta se nyt ei ihan pidä paikkaansa.
      Koiran hyvyys ynnämuu ei ole rahasta kiinni vaikka jotkut niin kuvittelevatkin.
      Ei meidänkään koiralla ole mitään hätää vaikka se on osarilla maksettu. Se saa eläikaupan ruoraa, rokotukset ja muut on hoidettu ja vakuutuskin on. Ja vaikka koira on osarilla ostettu niin kyllä meillä samassa pesueesa on kaksi marsuakin, hamsteri ja kissa ja kellään ei ole hätää ja nälkä.

Muuten sille yhelle jonka kanssa kovasti keskustelit tuosta raha jutusta niin sille vaan että onko sinulla säästössä sitten aina monta tonnia rahaa jos vaikka sinulle tai koirallesi sattuisi jotain ja tulisi kovat lääkäri maksut???? kysynpä vaan??? Meillä on ollut kanssa koiria ja monia mutta ei koskaan ollut mitään rahaa erikseen varattu taparurmille ja aina selvittiin vaikka koira olikin osarilla.
      Joten ei kaikki ole aina rahasta kiinni vaikka tietysti täytyy laskea että pystyy koiran maksamaan sovitulla tavalla ja elättämään sen kuten itsensäkin.
      En valitettavsti tiedä mistä saa osamaksulla mutta rohkeasti vaan kysymään kasvattajilta ja onnea uudelle koiralle.

• Indina

HYVÄ NIPSU! Anna palaa vaan ja käy vaikka Saksanpaimenkoiraliiton sivuilla. Siellä on vino pino kasvattajia ja varmasti heistä moni myy osarilla.
      Kuten Tabita (tyttäreni) tuossa aiemmin vastaili, niin ei se hinnasta ole kiinni onko koira hyvä vai ei.
      Kun katselen Iitu-sakumme rekisterikirjaa, niin siellä on silkkaa valioyksilöä pitkälle taaksepäin. Emä on Svarzekoksin Arjane ja isä Hero vom Limeker Krüg Deimosin kennelistä. Iitun oma kennelnimi on RASE Indina. Ja Iitu ei todellakaan maksanut 700-1000 euroa!!!
      Näyttelyissä emme ole käyneet, mutta sakujen omassa Match Showssa aikuisten luokassa Iitu tuli kolmanneksi, ja se on hiton hyvä se!
      Ja todellakin MAKSAN IITUA VIELÄKIN!!!! Huomio huomio kaikki osamaksun kauhistelijat!!!!
      Sattui vaan olemaan sellainen kasvattaja, joka todellakin HALUSI, että otamme pennun, vaikka sitä tosi pitkään pähkäilimme, kun meillä EI SITÄ RAHAA ole noin vaan pistää mihin vaan, kun olen nähkääs kauhistelijat VELKAJÄRJESTELYSSÄ. EMME KUITENKAAN OLE KERTAAKAAN KATUNEET! On niin vallan mainio otus! Ja koiria on todellakin ollut aiemminkin, minulla jo nuoruudessani oli aina koira perheessä.
      Koulutukset yms., vakuutukset, ruoat ja kaikki on hyvässä hoidossa. Meillä homma menee niin, että elukoiden hyvinvointi on ensin ja sitten vasta ihmiset!
      Mikä hiton mörkö tuo osamaksu-sana oikein teille muille purnaajille ja haukkujille oikein on? "Kukin taaplaa tyylilläään", että näin.
      ANNA NIPSU MENNÄ VAAN ÄLÄKÄ VÄLITÄ NOISTA HAUKKUJISTA!

• FAU

Osarilla vai ei? Ikuinen kysymys ja mihin rahat riittävät juuri sillä hetkellä. Tokihan koiran "ylläpito" maksaa, mutta on eri asia maksaa ruoat, rokotukset, madotukset ym. pikku hiljaa vuoden mittaan, kun maksaa koira kerralla. Osamaksukaupan ymmärtää, kun ei itsekkään rahassa kieri... MUTTA, kasvattajan näkökulmasta osamaksusopimus voi olla hankala. Suurin osa maksaa ajallaan, mutta ongelmia on ollut sen verran, ettei osamaksulla mielellään enää myy.

• Indina
        FAU kirjoitti:

Osarilla vai ei? Ikuinen kysymys ja mihin rahat riittävät juuri sillä hetkellä. Tokihan koiran "ylläpito" maksaa, mutta on eri asia maksaa ruoat, rokotukset, madotukset ym. pikku hiljaa vuoden mittaan, kun maksaa koira kerralla. Osamaksukaupan ymmärtää, kun ei itsekkään rahassa kieri... MUTTA, kasvattajan näkökulmasta osamaksusopimus voi olla hankala. Suurin osa maksaa ajallaan, mutta ongelmia on ollut sen verran, ettei osamaksulla mielellään enää myy.

... jos sinulla tai muilla kasvattajilla on huonoja kokemuksia osamaksuista. Onhan se totta, ettei kaikki hoida asioitaan kunnolla, vaikka ovat sopineet.
        Meille taas kasvattaja itse ehdotti tuon osarihomman ja todellakin niin pienillä erillä, ettemme "pulaan" joudu. Tosin maksan enemmän kuin mitä sopimukseen kirjattiin.
        Ymmärtääkseni Kennelliiton osamaksusopimusasiakirjoissa on myös kasvattajille annettu jokin turva, että homma hoituu tavalla tai toisella. En tästä tiedä, kun ei ole ollut tarvetta.
        Ikävä kyllä meitä on moneen junaan, mutta siitä huolimatta olen osamaksuasian kannalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe