Löysin tänään minun 3 vuotiaan tyttö gerbiilini terrastaan kuolleena ): Sitä enne tällä viikolla maanantaina huomasin että gerbiilini on hyvin vaisu ja tiesin että jotain oli vialla. Tiistai illalla sitten huomasin että pissa oli jotenkin mömmömäistä ja harmaata... aloin huolestumaan koska eihän tuo nyt todellakaan ole normaalia... Ajattelin sitten että tällä viikolla pitää soittaa eläinlääkärille aika kunhan kerkeän, koska töitä ja menoja on ollut paljon. Keskiviikko illalla germuli oli mennyt huonompaan kuntoon ja huomasin että "alapää karvat" olivat märän näköiset, joten putsasin pumpuli puikolla ja lämpimällä vedellä, pumpuli puikko muuttui ihan keltaiseksi joten aattelin sen olevan pissaa ja myös pesä tarvikkeet olivat muuttuneet ihan keltaisiksi.. Siinä samalla putsatessani gerbiiliä huomasin että keuhkot olivat turvonneet :/ Olen yrittänyt etsiä joitain vastaavia tapauksia netistä mutta en ole törmännyt... Ekana mieleen tulee virtsatientulehdus.
Onko joillain tietoa mitä olisi voinut olla kyseessä ja/tai onko omia kokemuksia tästä? Olisin kiitollinen jos jakaisitte mielipidettä tuosta sairaudesta.
Ja sitä vielä että alistuvatko tyttö gerbiilit helpommin sairauksille kun pojat? Ajattelin hankkia jossain vaiheessa 2-3 poika germuu kunhan nämä kiireet loppuvat.
Mistä kyse??
Tietoa tarvitseva!
0
105
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 714831
- 1053525
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj383326- 492813
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262728Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52169- 232061
- 1991970
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3981581Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91488