Onko kellään kohonnut lasko immunoglobuliini-hoidon vuoksi? Sain 5pv IVIG-hoidon ja huomasivat sen jälkeen, et senkka oli 110. Mitään sivuoireita itse hoidosta ei tullut. Mietin tässä onko senkka kohonnut sairauteni vuoksi vai itse hoidon takia, kun joku lääkäri oli sanonut että lasko voi kohota hoidon aikana. Lasko oli katsottu viimeksi loppukesästä, jolloin se oli normaali, joten nyt jää arvailuksi miksi se on noin korkea. Kukaan muu lääkäri tai sairaanhoitaja ei ollut kuullut tuosta hoidon aiheuttamasta senkan kohoamisesta, siksi kysynkin "asiantuntijoilta" eli hoitoa saaneilta :)
Immunoglobuliini-hoito
Korkea lasko
1
765
Vastaukset
- kille1000
Immunoglobuliinihoito on elimistölle rasitus ja ns. hyökkäyslisä puolustusjärjestelmään ja voi aiheuttaa erilaisia tulehdustiloja varsinkin hoidon alussa, joten en yhtään ihmettelisi, jos elimistö reagoi tuolla tavalla, eli nostamalla laskoa eli yhtä tulehduslabroista. Juuri siksi seurataan, tuleeko lämpöä, ihoreaktioita yms... Eli luultavammin hoidon vuoksi noussut ja kun elimistö tottuu, tasoittuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2147394
- 594742
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434714- 753408
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161995Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301840- 311809
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441657- 361557
- 1431307