Mistä vaatteita laihalle tyttövauvalle?

Laihantytönäiti

Hei! Minulla on kohta 6kk vanha tyttövauva. Ongelmana on vaatteiden aivan liian isot mitoitukset tyttärelleni. Olemme tähän asti käyttäneet kokoa 62. Tyttö alkaa housuista olla kuitenkin jo liian pitkä siihen kokoon. Bodyt vielä menevät. Kuitenkaan 62cm vaatteiden housut ovat vyötäröltä edelleen liian isoja. Kokeilin tänään lapselle 68 koon housuja. Minulla on hänelle 12 housut sitä kokoa. Yhdet olivat käyttökelpoiset! Olen kokeillut edellisessä koossa säädettävällä vyötäröllä olevia housuja. Pysyvät jalassa mutta jäävät muuten rumasti kurttuun. Koitin avata parista housuista sauman, että olisin kuminauhaa kiristänyt. Kuminauha ku ommeltu kiinni! Ja minulla ei ole ompelukonetta (enkä osaisi käyttääkkään) Olisiko kellään antaa vinkkiä jostain merkistä joka olisi hiukan pienemmällä mitoituksella? Nettikaupatkin käyvät. Kiitos jo etukäteen!

3

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsellä hoikka

      tyttö ja käytän ihan leggareita ja sukkahousuja lindexin ja h&m:n mallistosta.

    • her32t

      Monet ruotsalaiset merkit ovat napakampia, niitä olen käyttänyt ainakin tuolla meidän hoikalla tytöllä. Tuo on ärsyttävää, että housuihin ommellaan se kuminauha kiinni, on ihan hervoton homma yrittää pienentää niitä kuminauhalla :D Ihan vauva-aikana me käytettiin harvoin muita housuja tuolla laiheliinilla, kuin leggareita tai sitten ostettiin sellaisia collareita, joissa on nilkassa resori ja nauhoilla sai kirittyä. Käy katsomassa vaikka minimint.fi, sieltä olen ostanut tuolle laiheliinille isompana sopivan napakoita vaatteita kokojen vaihdoksessa, kun lahkeet jää lyhyeksi, mutta vyötäröt liian isoja.

    • hoikkeliini

      Meidän tyttö on myös hoikka, ja parhaimmat housut ovatkin olleet juuri nuo H&M:n ja Lindexin legginsit. Jotkut paksummatkin housut ovat hyviä, joissa on siis vyötärössä nauhat, että voi laittaa tarpeeksi tiukalle. Kirppiksiltä on myös löytynyt muutamat hyvät housut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe