Mikä islamissa on kiellettyä/haram?

Kiinnostunut...

Niin, haluaisin tietää, mikä islamissa on kiellettyä/haram eli syntiä.

Kyselen täältä, koska muualta netistä tuntuu löytyvän hyvinkin ristiriitaista tietoa... Ajattelin, että täällä kokemukset voisivat olla omakohtaisempia.

Suurkiitos jo etukäteen kaikista vastauksista.

8

764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heivaansulle

No lista on pitkä... Kysy vähän tarkemmin, sun kysymys on nyt niin laaja.. :)

• Muslim :)

Suosittelen sivustoa tulevaisuus.org :) sieltä löytyy paremmin tietoa kuin täältä katkerien ihmisten saastuttamalta palstalta :)

• afterlife78;,;

No lähdetään tästä, ulosteet, sika, veri, vääräuskoiset jne. Monissa on ristiriitoja, koska fatwojen sisältö vaihtelee usein tekijänsä mukaan. Islamin synnit on eri asia, harim tarkoittaa likaista, kiellettyä, halal puhdasta sallittua.

• normi elämä paras

Onneksi suomessa on suomen laki, eikä mitään turhia opuksen kieltoja. Voi ryypätä, saa naida kene kans haluaa, ja saa olla naisetki oma ihtensä, suomessa on onneksi tämä keskiaika menny ohi. Kyllä olis surkeaa elää kuin koraanissa on, onneksi ei tarvi lukea sitä, joskus vahingossa nähnyt kirjoituksia.

• normi elämä paras kirjoitti:

Onneksi suomessa on suomen laki, eikä mitään turhia opuksen kieltoja. Voi ryypätä, saa naida kene kans haluaa, ja saa olla naisetki oma ihtensä, suomessa on onneksi tämä keskiaika menny ohi. Kyllä olis surkeaa elää kuin koraanissa on, onneksi ei tarvi lukea sitä, joskus vahingossa nähnyt kirjoituksia.

Eikö ihailemasi sovinismi ole vähintäänkin keskiaikaa?

• Muutamia esimerkkejä:

- monijumalaisuus
      - murha
      - vanhempien epäkunnioittava kohtelu
      - aviorikokset eri muodoissaan
      - korko
      - tyrannia, diktaattorit
      - alistaminen
      - ylimielisyys, ylpeys
      - väärän todistuksen antaminen
      - alkoholi
      - uhkapelit
      - naisten herjaaminen
      - varastaminen
      - lahjusten antaminen ja vastaanottaminen
      - epäoikeudenmukaisuus
      - sopimuksen rikkominen
      - väkivaltaisuus

• Pari korjausta

"murha"

Tällä tarkoitetaan ensi sijassa toisen mus­limin murhaamista, ei ihmisten tappamista ylipäätään. Ja musliminkin saa murhata verikostoksi, jos hän on murhannut toisen muslimin; sitä vastoin jos muslimi on murhannut ei-muslimin, sharia ohjeistaa pidät­täytymään kuoleman­rangaistuksesta; itse asiassa monissa tilanteissa sharia jopa käskee murhaamaan ei-muslimeja.

"aviorikokset eri muodoissaan"

Tosin islamin käsitys aviorikoksesta on hieman hämärä. Naisen toki täytyy olla täysin uskollinen miehelleen ja totella häntä kaikessa, mutta mies saa ottaa neljä vaimoa ja rajoittamattoman määrän jalkavaimoja.

"tyrannia, diktaattorit"

Riippuu siitä, mitä tyrannialla ja diktaattorilla tarkoitetaan. Läsimaalaisen liberaalin demokratian näkökulmasta 'profeetta' Muhammad - mikäli hän oli olemassa - oli pahimman sortin tyranni ja diktaattori.

"alistaminen"

Itse asiassa islamissa sekä naisten että ei-muslimien alistaminen on täysin luvallista ja jopa pakollista. Naiset ovat islamissa omaisuutena, vankeina ja orjina, ja dhimmeille eli islamin ylivaltaan alistuneille ei-muslimeille on säädettö useita erilaisia rajoituksia, jotka tekevät elämästä saman laista kuin mitä juutalaisten oli natsi-Saksassa.

"ylimielisyys, ylpeys"

Muhammad oli usein ylpeä ja hyvin ylimielinen...

"väärän todistuksen antaminen"

Itse asiassa muslimin on lupa antaa väärä todistus ei-muslimeille ja jopa omille sukulaisilleen.

"varastaminen"

Tällä tarkoitetaan vain muilta muslimeilta varastamista. Ei-muslimien omaisuus on muslimeille vapaata riistaa.

"epäoikeudenmukaisuus"

Riippuu siitä, mitä tällä tarkoitetaan. Länsimaisesta näkökulmasta islam kohtelee naisia ja ei-muslimeja hyvinkin epäoikeudenmukaisesti.

"sopimuksen rikkominen"

Muslimien on täysin sallittua rikkoa ei-muslimien kanssa tehdyt sopimukset, ja 'profeetta' Muhammad tekikin niin usein.

"väkivaltaisuus"

Itse asiassa väkivaltaisuus on islamin koko lähtökohta ja johtoajatus. Islam käskee muslimit väkivaltaisuuksiin ei-muslimeja vastaan, ja muita muslimejakin - erityisesti naisia - kohtaan saa useissa tilanteissa käyttäytyä väkivaltaisesti.

• paskkaa

islamin ja korannin edustavia asioita taitaa kaikki olla, ja niitä taitaa olla vieläki enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1060
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1036
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      965
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      779
    Aihe