Pitäisikö olla huolissaan?!

Japadapaduu

Tänään Omronin mittari ilmoitti ekan kerran rytmihäiriömerkkiä mulle!

Tänään aamulla mittaustuloksia: 134/77 p73, 129/71 p65, reilu minuutti tästä lukema 127/68 p70 ja rytmihäiriömerkki. Siitä kaks minsaa lukemat pompsahtivat 146/89 p74 ja etiäpäin lukemia 139/88 p81, 144/79 p80, 136/85 p85, 146/88 p82.

Oon usein tuntenut stressaantuneena ja univelkaisena sydämen muljahteluja, mut koskaan mittari ei ole rekisteröinyt niitä. Nyt mitatessa tosin en ole stressaantunut (useampaan päivään) ja nukkunutkin oon suht hyvin. Nyt oon ollut viel lomalla.

Täysin oikeaoppisesti mittaukset olen suorittanut ja mitään mikä vaikuttaisi paineisiin näin äkillisesti, en ole nauttinut. Mainittakoon myös etten polta ja alkoa käytän hyvin harvoin, ehkä kerran/kk.

Pitäisikö tästä nyt olla huolissaan?! Ja pitäisikö opiskeluterveydenhoitajalle ilmoittaa kohonneista verenpaineista? Olen kuitenkin alle 30v, että ei taida ihan parhaimmasta päästä olla nämä lukemat... :(

Olen seuraillut paineita jo puolisen vuotta, nyt viimeiset 2 kk säännöllisesti. Paineet ovat välillä selvästi koholla, välillä suosituksissa ja välillä taas yläpaine huitelee omissa lukemissaan ja alapaine normitasolla, tai sitten molemmat kohonneena. Sit lepopulssi vaihtelee 58-96 välillä hereillä ollessa ja oikeaoppisesti mitattuna.

Päässä jyskyttää usein, justiinsa ennen tuota rytmihäiriömittaustakin. Tekeeköhän se ylä- ja alapaineen erotus (eli iso liike suonessa) tän jyskytyksen? Vaik paineet ei ole kovat? Usein myös suhisee päässä, kun liikkuu.

Mulla on perinnöllistä alttiutta näille sairauksille. Painokin on tippunut n. 8kg/6kk ja olen normaalipainoinen.

2

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nzdll22

      jos huolestuttaa mene lääkäriin.

    • Japadapaduu

      Niin sitä vois mennä, mutta tällä paikkakunnalla, jossa asun ei niin vaan pääse tk-lääkäriin. Viimeksikin, kun oli oikeasti pahat vaivat ja en yleensäkään helposti hakeudu lääkäriin, niin minut käännytettiin pois! Siis hoitaja ei laskenut seulansa läpi, vaan itse yritti diagnosoida mun vaivoja ja päätyi, ettei niissä ole mitään tutkittavaa! Yksityisellä heti tiesivät, mikä on ja sain lääkkeet!

      Täällä on melkein itse oltava tohtori ja tiedettävä vaivansa, että saa apua! Mututuntumalla ja pelkkiä oireitaan kertomalla voi käydä niin, että hoitaja tekee diagnoosin ja väärän sellaisen! Enkä suinkaan ole ainut täällä! Tuttavilta olen kuullut hyvin vakavistakin virheistä, joita hoitsut/lääkärit ovat tehneet!

      Siksi haluaisin kuulla muiden kokemuksia ja tietämystä asioista! Peilaisin niitä omiini ja osaisin etsiä tietoa. Sit on ehkä mahdollista päästä lääkäriin!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1563
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1214
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe