Miksi suomiauto?

paavo peikka2b

Miksi automyynti ilmoituksissa aina hehkutetaan että on aito suomi auto? Tai paremminkin mitä hyötyä siitä on?

Siis oikeasti saksasta tuodut on vähemmän ruostuneita,ne on huollettu paremmin kuin suomessa kaikki maksaa ja samoin niissä on paremmat varusteet, kun suomessa ostetaan vain karvalakkiversioita.

Mitä järkeä...?

42

2708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <lsjgö<sdjnhg<szvbdf

      Ei siinä mitään järkeä olekaan. Jos vaan lämppärin kenno on mitoittettu pohjolan olohin.
      Joissakin tuontiautoissa on jouduttu vaihtamaan parempia latureita ja hyväksymättömiä ajovaloumpioita...

    • Jotkut ovat juuttuneet kuvitelmaan, että suomiautoissa olisi jotain hyvää... Osaltaan tätä tukee se, että osasta saksantuonneista puuttuu pohjoismaisiin oloihin tarkoitettuja varusteita, kuten penkinlämmittimet.

      Toisaalta, jos nuo varusteet löytyvät, niin kyllä minä ainakin mielummin tuontiauton otan. Se pitää vain muistaa heti ruostesuojata.

      • on suojattu

        Näin kai on, kauppiaan mukaan minunkin Ukissa koottu mini-mersu sai ruostesuojauksen Saksassa.


    • mersumies kertoi

      No enpä tiedä oikein.

      Eräs mesemies kertoi juuri ettei saksantuonti maksa lähelläkään samaa kuin suomi auto,hänellä oli itsellään kaksi mersua E sarjaa molemmat saman ikäisiä,farmari mersu 270 cdi oli halvempi kuin suomi sedan samalta vuodelta.

      Kertoi ettei samaa hintaa todellakaan saa vaikka onkin farkku ja 270cdi toinen oli sedan 200cdi ja suomi auto,tämä suomi auto oli kalliinpi toisen kuulema myy pois.

      Kun ei niistä kilometreistä voi olla varma tuontiauton olessa kyseessä.

      Ei ruostesuojattu ei kunnon renkaita tuplana mukana samoin kuin ei lohkolämmitystä,ei oikeaa huolto kirjaa.

      Joutuu heti äljynvaihtoon koneseen perään vaihteistoon,jos ei tietoa vaihteiston öljyistä automaatin suhteen niin ei uskalla enään vaihtaa ,se on sen laatikon loppu yleensä jos vaihtaa mikäli ei ole vaihdettu säännöllisesti.

      Ovat yleensä kylmempiä ja joutuu termostaatit vaihtaa ym....eli autoa käytävä läpi melkoisesti ,samoin ruosteen suojaus.onhan noita joista voi koitua tuhansia euroja.

      • E220 CDI

        Täyttä tuubaa koko posti. Jos Suomi-Auto varusteiltaa poikkeaa jollain tavoin Saksan markkinoille tehdystä, kerro toki mikä varustekoodi se on?

        Minkään käytetyn kilometreistä ei voi olla täysin varma, mutta se riski on sama kaikkialla. Ensimmäisen Mersuni jouduin ostamaan Saksasta, kun Nettiautosta ei löytynyt haluamiani tekniikka- ja varustevalintoja.

        Ennen ostoa auton huoltohistoria tarkistettiin Daimlerin DSB (Digital Service Book) tietokannasta. Auton kontrollerit ja paperit voi väärentää miten hyvänsä, mutta mitenkäs käyt poistamassa Daimlerin tietokoneelta muka 200.000 km ajetun auton viimeiset 8 huoltoa? Tuo tietokanta ei seuraa autoa, eikä siihen ole suurimmalla osalla villeistä korjaamoistakaan mitään asiaa, auton käyttäjästä puhumattakaan. Kuinka varmistat Suomi-auton ajomäärän yhtään paremmin?

        Viedessäni tuontiautoani Veholle huoltoon pyysin voimalinjan öljynvaihtoa talvea ajatellen. Autoon täytetyt öljyt tarkistettiin huoltohistoriasta ja Suomen ja Saksan öljysuositukset todettiin aivan samoiksi. Korjaamopäällikkö kertoi, että voivat he perän ja laatikon öljyt vaihtaa, jos niin haluan, mutta auton huoltohistorian perusteella se ei silloin ollut tarpeen.

        Aika vähäistä on tarjonta, jos ostat käytetyn Suomi-Auton vain ruostesuojatuista yksilöistä. Lain vaatima suojaus on loppunut jo aikoja sitten ja maahantuojien tekemä suojaus loppui käytännössä saman tien.

        Lämmitykset saa rastittamalla Mobilen hakuun ehdot "Standheizung" ja "Sitzheizung". Sitten voit liittyä meihin kauko-ohjaimella parkkipaikalla seisovan auton lämmityksen käynnistäviin, jotka eivät pakkasessa sählää narujen kanssa.

        Käytetyn Suomi-Auton ostaja joutuu myös joko ostamaan uudet renkaat tai tyytymään edellisen omistajan kenties sopimattomiin halpoihin, huonoihin, kitkoihin, nastoihin tai muulla tavoin ikäviin renkaisiin, jotka ovat sitä paitsi jo kuluneet. Tuontiauton hinnassa kannattaa toki ottaa huomioon talvirengassarja. Omassani oli muuten talvirenkaat mukana, ja hienoilla aluvanteilla olivatkin. Vaihdoin tosin renkaat uusiin testivoittajanastoihin.

        Autoni myin kolmen vuoden kuluttua mielestäni kohtuullisella liikkeen sisäänostohinnalla, jonka selvitin vaihtotarjouksien nojalla. Kattoa myöden varusteltu auto hyvin kulkevalla ja taloudellisella voimalinjalla helpotti myyntiä ainakin yhtä paljon kuin Mercedes Kundendienstin ja Vehon aukoton huoltoloki, jota ei tarvitse uskoa minun näyttämäni huoltokirjan pohjalta, vaan sen voi tarkistaa Veholta.

        Termostaatin jouduin vaihtamaan jossain 200.000 km jälkeen, se maksoi muutaman kympin ja asteluku oli sama kuin tehtaan alkuperäisessäkin.

        2008 -mallinen edellinen Mersuni oli yksi viimeisistä, joissa edes oli mukana huoltokirja. Uusissa Mersuissa ei ole ollut viiteen vuoteen mitään paperista huoltokirjaa, koska ei sitä kuitenkaan usko kukaan. Et sinäkään.

        Myös nykyinen Mersuni on Saksantuonti. Historia on täydellisesti dokumentoitu ja Junge Sterne takuuvaihdokilla on tehtaan kattavin kansainvälinen takuu, joka toimii myös Suomessa. Jos jotain sattuu, Veho hoitaa. Muussa tapauksessa, mikä on tähän saakka myös toteutunut, jatketaan auton huolto-ohjelmaa siitä, mihin edellinen omistaja päätyi. Ja muuten 30 vuoden koritakuu ja Mobilo-tiepalvelukin ovat voimassa.

        Sulla on paljon argumentteja, mutta valitettavasti niissä ei ole järjen häivääkään.


    • Soomi poika

      Tarinan alkuperäinen kertoja siis oli veljenpojansiskonkumminkaima eli autokauppias. Jolle tulee harmaita hiuksia ja vähemmän rahaa kun Suomalaiset käyväy ostamassa ne käytetyt autot Saksasta.
      Autotehtaat eivät tee mitään Suomi versiota mistään autosta tänne sillä täällä on väkeä vähän ja se on köyhää.

    • saksan pappa

      Jokainen käsittää saksantuontiautojen olevan enemmän ajettuja kuin ostaja on olettanut tai olettaa.

      Sielä ei ajeta hiljaa vaan melkoista vauhtia useinmiten ja jarrupalat ja levyt jpudutaan vaihtamaan suomen puolella se on yksimerkki siitä että autolla vyyhdetty ja rääkätty.

      Ja useinmille kerrotaan papan omistaneen 1920 syntynyt tai muuta vastaavaa.

      Huoltokirjaa ei ole ja sitä jos ei ole ,niin mersun arvo puoliutuu suomessa,sitä ei noteerata mersun liikkeessä juurikaan enään.

      Saahan sitä omallaan pyytää jos myy muttei se ole saman arvoinen auto.

      • Eemelillä eteenpäin

        Itselläni on aito saksan tuonti aukottomalla huoltokirjalla ja tarkastetulla ajomääräällä joka piti paikkansa. Akku on vaihdettu 70 Ah:sta 105 Ah:seen ja sähköinen blokilämmitin. Auto on ruosteeton ja sille tehtiin täydellinen ruosteen estokäsittely. Varusteita enemmän kuin suomalaisessa karvalakkimallissa. Jos olisin ostanut suomiauton samoilla kilometreillä siinä olisi ollut korroosiota ja samat öljynvaihdot kuten vaihteistonpesu olisi pitänyt tehdä. Samat koiranluut ja narinahelat olisi mennyt vaihtoon vaikka kuinka olisi ollut marmoritiskiltä huoltokirja. Seuraava auto tulee olemaan myöskin saksan tuontia. Tehtaalla on samat takuut, goodwill toimet olisi alunperin toimitettu minne tahansa. Ainoa suomiauto joka kiinnostaisi on taksiversio, ajettu lyhyessä ajassa paljon vahvistettu alusta joka on sivaria hieman ylempänä huollettu ja hoidettu koska työkalua ei ole varaa hoidon puutteen takia seisottaa ylimääräistä.


    • syntynyt 1920

      Se olisi hyvä että nämä nettiauton palstamyynit jaettaisiin kahteen osaan jossa on suomi autot ja tuontiautot.

      Erikoisesti pistäisi olla näkyvästi merkintä jos on tuontiauto,se ei ole lähelläkään suomiauton veroinen.

      • Eemelillä eteenpäin

        Tuossa oli vielä ettei saa kunnon renkaita tuplana, kuinka moni auton vaihtoa suunnitteleva laittaa pari sarjaa iskemättömiä renkaita alle kauppaa varten? Kylmiä ei sen enempää kuin muutkaan, itseasiassa eka auto missä ei korvalehdet punoita ja ja varpaat ole jäässä. Termareita menee autosta kuin autosta ja alustat tuonti vehkeissä on paremmassa kunnossa kun niillä ei ole ajettu kaikkia perunapeltoja pitkin.


      • Eemelillä eteenpäin
        Eemelillä eteenpäin kirjoitti:

        Tuossa oli vielä ettei saa kunnon renkaita tuplana, kuinka moni auton vaihtoa suunnitteleva laittaa pari sarjaa iskemättömiä renkaita alle kauppaa varten? Kylmiä ei sen enempää kuin muutkaan, itseasiassa eka auto missä ei korvalehdet punoita ja ja varpaat ole jäässä. Termareita menee autosta kuin autosta ja alustat tuonti vehkeissä on paremmassa kunnossa kun niillä ei ole ajettu kaikkia perunapeltoja pitkin.

        Nyt kun tässä vielä tuonti mersuista puhutaan niin mtu on daimlerin omistama niin siitä on hyvä aasinsilta että pitäisikö pv:lla olla aito suomileopardi vai kuinka paljon huonompi on ruosteinen alamittaisella lämmityksellä ja akulla varustettu jossain häkkimyymälässä käyttötunteja vähennetty hollantilainen leopardi ja tuleeko mukaan edes iskemättömät varatelaketjut talvikäyttöön?


    • mesellä menossa

      Onko autoissa yleensäkkään järkeä missään muodossa?

      Itselle tuli hommattua 2009 vuoden eemeli ja oli kaikki pohjoismaiset lisäkilkkeet ja bonuksia päälle vielä meseforumilta sain udeltua valmistenumeron perusteella millaisena auto oli lähtenyt tehtaalta (ei tarvitse foliohattua) asiat selviää jos niitä tahtoo ja uskaltaa kysyä , tämä suoli24 ei täytä kaikin normein sitä.

      Yksityiseltä suomesta hankittu tuontiauto omistanut kyseisen auton pari vuotta suomessa ja saksasta tuotu aukottomalla sähköisellä huoltokirjalla Junge Sterne - takuu voimassa ja sitten siihen hintatasoon suomi-auto tuontiauto noin 5000 euroa halvempi ja nytkään kyseisen auton ostohinnalla en saisi saman vuotista ja samoilla kilometreillä olevaa C-meseä ja tämähän Eemeli :) kahdet renkaat ja lohkari sisähaara puoli vuotta kohta ajellut tällä autolla ja kyyti ollut hyvää.

      Maalipinta priima verrattuna näihin hehkutettuihin suomiverrokkoihin ikävää mutta totta.

    • mbman

      Minä en ostaisi suomesta edes uutta autoa, sekin kannattaa hakea Saksasta.
      Käytetynkin kun ostaa Saksassa autoliikkeestä eikä miltään turkkilaiselta häkkikauppiaalta niin tietää mitä saa ja takuut pelaa. Saksan kuluttajasuojakin on parempi kuin suomen vastaava. Tehtaan takuu toimii suomessakin, oli tuontiauto itse tuotu tai vehon tuoma. Tuontiauto se on vehosta ostettukin, A-mersu on ainoa suomiauto,jos se on Ukissa tehty.

    • ranskatar....

      "A-mersu on ainoa suomiauto,"

      Ette te kyllä ole järellä siunattuja!

      Niinhän te taas kuvittelitte,mersumies ostaa koneen takia mersun se on sen sydän ja tässä tapauksessa se on rapee eli ranskalainen rellun kone A mersulla.

      Ettäkö vielä tekee mieli ostaa?????rapeet ranskalaiset?

      Mielummin ostaisin ruostumattomana suoraan citröenin kun ruostuneen mersun rellun koneella.

      Miettikää nyt?haloo????

      • putkesta elämää

        Ahaa taas autofetissi mies ollut yöllä hereillä.

        Citrus fetissin kohde no jokaisellahan meillä on näitä pimeitä puolia mutta autoon sitä vain ei ymmärrä :)


    • http://yle.fi/uutiset/joka_kolmannen_saksalaisauton_mittarilukema_vaarennetty/5335961

      Jos olette tyytyväisiä Saksasta tuomaanne autoon, hyvä niin.

      Kun kuitenkin valtaosassa käytettynä tuoduissa autoissa ajomäärä voi olla mittarilukemaa suurempi ja talvivarustelussakin voi olla eroja, on Suomeen syntyneet kahdet markkinat. Autoja hyvin tuntevat pärjäävät, kun perehtyvät ostettavaan kalustoon.

      Itse olen kokenut helpommaksi ostaa Mersut Vehosta pari vuotta käytettynä ja n. 50tkm ajettuna. Vuoden takuu. Konsepti on pelannut hyvin. Eikä vaihtokaupoissa ole tarvinnut selitellä mitään.

      • E220 CDI

        Olet oikeilla jäljillä, eri tasoisissa liikkeissä ja eri ikäisissä autoissa riskit ovat erilaiset. Mutta minun mielestäni nämä kahdet markkinat ovat olemassa sekä Suomessa että Saksassa, joissa molemmissa vaikkapa takuu-Mersun historia on tarkastettu jo ennen kuin sitä uskalletaan laittaa edes takuuvaihtarina myyntiin.

        Jos tuosta tiputtaa hintatasoa, alkavat riskit kasvaa, vaikka asiantuntemuksella niitäkin pystyy jotenkuten hallitsemaan.

        Sinun tapauksessasi auton ostaminen myös Saksasta on helppoa, koska tuohon hintaan pääset käsiksi parhaisiin merkkiliikkeiden Junge Sterne takuuautoihin.

        Oman reilusti alle 100.000 ajetun Junge Sterneni ostettuani näin Vehon kauppaavan muuten samanlaista, mutta pienimoottorisempaa ja hieman heikommin varusteltua samoilla kilometreillä noin 6000 € kalliimmalla kuin mitä omastani maksoin Suomen kilvissä, talvirenkain ja sekä sähkö- että polttoainelämmittimellä ja ylläpitolaturilla varustettuna.


    • Älä osta mersua

      Tuonti mersua ei pidä ostaa edes eurollakaan.

      Mittareiden ruuvaaminen maan tapa

      Saksan autoliiton ADAC:n tiedottaja Maximilian Maurer sanoo juuri ADAC:n käynnistäneen aikoinaan kampanjan, joka lopulta johti lainmuutokseen ja mittarimanipuloinnin kriminalisointiin.

      - Valitettavasti lainmuutos ei ole vaikuttanut halutulla tavalla. Se on liian helppoa ja aivan liian halpaa. Se lisääntyy koko ajan.


      Mittareiden ruuvaamisesta puhuttiin vielä silloin, kun matkamittarit olivat mekaanisia laitteita, joiden lukemia pystyi jokainen itse muuttamaan porakoneella hammasrattaita pyörittämällä. Mittareiden muututtua digitaalisiksi tarvitaan jo diagnosointiin sopivia laitteita. Siihenkin riittää sopivalla ohjelmalla sekä johdolla varustettu kannettava tietokone.

      Mittareiden valmistajat ja autonvalmistajat ovat koko ajan manipuloijia jäljessä. Jopa niissä malleissa, joissa mittariin ei pääse edes enää pistokkeen kautta käsiksi, on jo keksitty keinoja mittarimanipulointiin.

      - Olen itse nähnyt, kuinka tässä tapauksessa viimeisintä mallia oleva mittaristo jäädytettiin alle sataan miinusasteeseen, jolloin sen lukemat nollaantuivat. Sen jälkeen se otettiin uudelleen käyttöön.


      (Arvoauton tuojaa viilataan todennäköisimmin linssiin)

      Kuten tällä palstalla olijoita,jos olette ostaneet tuonti auton ja mittarissa on lukema ollut alta 300000km niin voi voi vaan,teitä kus-tu silmään,te yksinkertaiset tollerot.


      Edes merkkihuolto ei pysty jälkeenpäin selvittämään, jos mittarin kimpussa on ollut huippuosaaja. Ammattimaisesti manipuloidussa autossa, väärennetty tieto tallentuu myös muihin auton järjestelmiin kuin pelkästään mittariin.



      Lukekaa nyt tiedän kilometrejä.ja saako nauraa?????


      Saksan poliisin maaliskuisen ratsian kuvaavin tapaus oli Münchenistä tehty löytö. Neljä vuotta vanha BMW 530 oli tuotu Italiasta. Se oli kiillotettu ulkoisesti upeaan kuntoon. Mittarista löytyi 155 000 kilometriä. Hintapyyntö oli 15 999 euroa.

      Todellisuudessa autolla oli ajettu 700 000 kilometriä ja sen arvo oli korkeintaan 6 000 euroa.


      Voitte kuvitella vaan mitä te omistatte pihalle,te luulette että sielä on vähän ajettu,pah erehdyitte taas kerran kun faktaa pantiin tiskiin.

      • E220 CDI

        Miten ajattelit poistaa tehtaan huoltotietokannasta tapahtumat siltä matkalta, jota mittarinruuvausautolla ei muka ajettu? Koeta nyt käsittää, että auton mukana joko paperilla tai kontrollerien muistissa olevalla tiedolla on vain viihdearvo ja auton todellinen historia selvitetään muilla tavoin.

        Toissa vuoden mallisessa tuontiautossani ei ole huoltokirjaa koskaan ollutkaan, mutta jos sinua viihdyttää se, että uskon sen olevan todellisuudessakin alle 100.000 ajettu, niin naura pois. Ei tuo minua häiritse, kun saan ajaa toimivalla ja mukavalla autolla, joka kuluttaa toista litraa sadalle vähemmän kuin joku Avensis tai muu ökyauto, jota ajavat kustannuksista piittaamattomat rahamiehet.


    • On ne hulluja

      Ne oikeasti lähes kaikilla jotka ostitte esim:sieltä papalta 1920 syntyneeltä mersun lintan ne jaettuja puolimilliä ja suomeen kun kärräätte niin joudutte heti vaihtamaan jarrupalat ja levyt jne.....


      Te ajatte oikeasti lintoilla,suomi auto on puolet kalliimpi kun tuonti auto jopa enmmänkin.

      esim:suomessa huudellaan väyrysistä 2000mallin cdi mersuista 4000e kantimalla 270cdi ja tuonti mersuja suurin osa,todellisen kilometrien ken tietäisi jättäisi varmuudella ostamatta.

      ei tuhatta euroa vaikka näyttäisi uudelta autolta.

    • Huh huh

      Mahtoi mennä monella päivä sekaisin ja tulevat yöt samoin.

      Nyt kaikille on täällä kerrottu niille yksinkertaisimmillekkin mitä sielä pihassa on,mahtaa todellisuus nyt otta pannuun,onhan tällä niitä realistisiakin jotka on kertoneet muttei sokea uskoa vaikka kuinka kertoo,jos lukema ostettaessa saksan puolelta on alle 300000km niin voitte olla ihan saletisti varmoja mitä omistatte pihalla.

      Näiden asoiden takia asiantunteva ja ymmärtävä mersuliike ei koske edes pitkällä tikulla vaihdossa tuontiautoihin,historia on epäselvä.

    • Älä osta mersua

      Eli selviskö se aloittajalle miksi suomi auto on ihan muuta?

      Vai jäätkö sokeaksi siihen uskontoosi?

      • paavo peikka2b

        Kiitos opettavaisesta tekstistä jossa oli kaikki lähdeaineistot hukassa. Vastaa syntynyttä käsitystä professorin aiemmistakin analyyseistä.
        Varsinkin tuo väite 500tkm. Häivyttämisestä bemarin korista huippuammattilaisten toimesta aika x-files kamaa. Toki mahdollista mutta investoinnit ja työ sellaisella tasolla että palkoille ei pääse joten mitä järkeä?


    • huoltoesimies

      Kyllä ne auton mittarit osataan ruuvata suomessakin, ruuvattuja suomiautoja tulee vastaan pajalla jatkuvasti. Niistä ei vaan voi autojen omistajille kertoa, kertomisesta ei seuraa muuta kuin ongelmia kun pettyneet autoilijat haastavat käräjille todistamaan.
      Hyvin yleisesti, kun auto on vaihtanut omistajaa niin uuden omistajan tuodessa
      autoa huoltoon on kilometrejäkin vähentynyt.

      Ennen kilometrien muuttaminen oli työläämpää kun piti mittari purkaa, monet tosin pitivät vaijeria irti joka toisen kuukauden niin ei tullut kuin puolet kilometreistä.
      Nykyään autoilija voi ostaa tarvikeliikkeestä muutamalla kympillä laitteen jolla voi helposti säätää mittarilukeman mieleisekseen.

      • Läppärillä onnistuu

        suomalaisilla on pitkät perinteet mittarin ruuvauksessa, autot ovat olleet täällä kalliita joten helpoin tapa vaihtoarvon nostamiseen on ollut juuri mittarin ruuvaus.
        90-luvulla oli vaikea löytää yli 400 000 ajettua 10 v vanhaa taximersua kun mittarit olivat mekaanisia, kun elektroniset mittarit tulivat, tilanne rauhoittui muutamaksi vuodeksi mutta nykyään mittarin säätäminen onnistuu taas ja entistä helpommin.

        Tuttavapiiristäni tiedän ainakin kaksi autoilijaa jotka ajavat tuplahuoltovälit ja ennenkuin vievät auton huoltoon, ohjelmoivat läppärillä "oikean" kilometrimäärän auton tietokoneelle. Toisella pösö ja toisella volkkari.


      • Ei hyvää päivää
        Läppärillä onnistuu kirjoitti:

        suomalaisilla on pitkät perinteet mittarin ruuvauksessa, autot ovat olleet täällä kalliita joten helpoin tapa vaihtoarvon nostamiseen on ollut juuri mittarin ruuvaus.
        90-luvulla oli vaikea löytää yli 400 000 ajettua 10 v vanhaa taximersua kun mittarit olivat mekaanisia, kun elektroniset mittarit tulivat, tilanne rauhoittui muutamaksi vuodeksi mutta nykyään mittarin säätäminen onnistuu taas ja entistä helpommin.

        Tuttavapiiristäni tiedän ainakin kaksi autoilijaa jotka ajavat tuplahuoltovälit ja ennenkuin vievät auton huoltoon, ohjelmoivat läppärillä "oikean" kilometrimäärän auton tietokoneelle. Toisella pösö ja toisella volkkari.

        "Tuttavapiiristäni tiedän ainakin kaksi autoilijaa jotka ajavat tuplahuoltovälit ja ennenkuin vievät auton huoltoon, ohjelmoivat läppärillä "oikean" kilometrimäärän auton tietokoneelle. Toisella pösö ja toisella volkkari."

        Ja höpö höpö

        ymmärrä hyvä mies ettei se volkari kestä mitään tuplia ajella edes,et todellakaan tiedä ettei ne kestä sitä yhtä oikein,siinä ei kuule ruuvailla mitään,päin vastoin huoltomiehet yrittää pitää kasassa autoa jotenkin sen takuun ajan.

        Wolkkaria ei osta kukaan tänä päivänä kun siis nyky volkkaria vain sokea yrittää pitää sellaista kun se on huolossa käytännössä koko ajan.

        Ja pösö mihet ja citikka miehet huoltaa autonsa jämpilleen.



        "Hyvin yleisesti, kun auto on vaihtanut omistajaa niin uuden omistajan tuodessa
        autoa huoltoon on kilometrejäkin vähentynyt."

        Varmaan onkin,ei satavarmasti vähennellä normi autoista mitään,vai että hyvin yleisesti.

        Höpö höpö nyt ja suksikaa mehtää sinne saksaan hakemaan romujanne.


    • Jokain tietää

      Kun kyseessä on normi suomi auto olkoon vaikka pösö tai sitikka,tai tojota ja ostat sen liikkeestä tai yksityiseltä muutaman vuoden ikäisenä,niin voitte olla varmoja ettei ole kilometrit vähentyneet.

      • Jokainen tietää

      • Eemelillä eteenpäin
        Jokainen tietää kirjoitti:

        http://www.talouselama.fi/uutiset/ostitko kaytetyn auton mtv3 monien kmmittaria on rukattu/a2137691?s=r?s=k

        Jos ostaa kalliimman matkauton tai esittelyä varten muille niin pitää varautua siihen ettei omista vähän ajettua hulpeaa E sarjan tai S sarjan mersua.

        Mitä enemmän mittarissa on sen uskottavampi auto on kun kyseessä on mersu tai bemu.

        Perussyy on se, että enää ei pysty pyytämään aidosta pyöräntuennat solmussa ja maalipäällä alla ruoste suomiautosta ylihintaa. Matkamittaria pystyy mulkkaamaan, oletteko huomanneet että aitoja suomiautoja myyvissä liikkeissä ilmoitetaan matkamittarilukema eikä ajomäärää. Uusissa autoissa joissa on elektroniikkaa löytyy kohteita joita et pysty muuttamaan ohjelmallisesti niiden kilometrejä tai käyttötunteja. Daimlerilla taidettiin vuonna 2007 luopua perinteisestä huoltokirjasta kokonaan ja huoltohistoria ajettiin kilometreineen tehtaan serverille mitä tuo journalistin alku ei näemmä tiedä. Ja jos olet niin ahne että juokset oli se sitten Hyrylässä tai Munchenissä halvimman tarjouksen perässä häkkimyymälässä on oma syytäsi jos sinua vedetään vähän linssiin, myyjänkin pitää saada kebabbia pitan päälle. Edelleenkin olen hyvin tyytyväinen omaani saksantuontiini joka on osottautunut laadukkaaksi, ruosteettomaksi ja toimintavarmaksi sekä edulliseksi kulkupeliksi huolimatta suoli24 erikoisasiantuntijoista.


      • ent. volkkaristi
        Jokainen tietää kirjoitti:

        http://www.talouselama.fi/uutiset/ostitko kaytetyn auton mtv3 monien kmmittaria on rukattu/a2137691?s=r?s=k

        Jos ostaa kalliimman matkauton tai esittelyä varten muille niin pitää varautua siihen ettei omista vähän ajettua hulpeaa E sarjan tai S sarjan mersua.

        Mitä enemmän mittarissa on sen uskottavampi auto on kun kyseessä on mersu tai bemu.

        Niinpä, miten muuten voi olla selitettävissä, että saman vuosimallin samanlainen 150 000 km ajettu auto on enemmän remontoitu ja huonommassa kunnossa kuin
        250 000 km ajettu. Tuollaisia "laatueroja" on paljon keskihintaisissa autoissa kuten juuri volkkareissa, skodissa, ranskiksissa jne. Tehtaat tekee kyllä melko tasaista laatua. Ainut selitys on että kilometrejä puuttuu näistä joiden dsg:t ym leviää jossain 150 000 kilometrissä.


      • melkein huijattu

        Ostin hiljakkoin merkkiliikkeestä, siis volkkarin jälleenmyyjältä, VW transportterin jonka mittarissa oli 160 000 km.
        Ajokki oli siisti ja kaikki tuntui toimivan. Mistään ei voinut epäillä, että autolla olisi ajettu enemmän.

        Matkalla kotiin löysin aurinkolipan taskusta käyntikortin ja ajattelin sen ehkä olevan edellisen omistajan joten soitin hänelle. Ei ollut ent. omistaja mutta auton tuntomerkeistä päätteli oikean henkilön. Soitin sitten hänelle.

        Alkuperäinen omistaja kertoi ostaneensa volsun uutena ja kun mittariin oli kertynyt 350 000 km, ajatteli että siitä on päästävä eroon. Oli sitten myynyt sen jollekin kadunvarsijobbarille.

        Soitin välittömästi autoliikkeeseen ja kerroin edellä olevan automyyjälle. Käski heti takaisin liikkeeseen ja kun menin, automyyjä kertoi auton tulleen heille vaihdossa 160 000 km mittarissa, jobbari oli vähän päivittänyt mittaria.

        Kauppa purettiin ja myöhemmin kuulin, että ko. jobbari oli saanut petostuomion.


      • semmosta taas
        ent. volkkaristi kirjoitti:

        Niinpä, miten muuten voi olla selitettävissä, että saman vuosimallin samanlainen 150 000 km ajettu auto on enemmän remontoitu ja huonommassa kunnossa kuin
        250 000 km ajettu. Tuollaisia "laatueroja" on paljon keskihintaisissa autoissa kuten juuri volkkareissa, skodissa, ranskiksissa jne. Tehtaat tekee kyllä melko tasaista laatua. Ainut selitys on että kilometrejä puuttuu näistä joiden dsg:t ym leviää jossain 150 000 kilometrissä.

        " Tehtaat tekee kyllä melko tasaista laatua. Ainut selitys on että kilometrejä puuttuu näistä joiden dsg:t ym leviää jossain 150 000 kilometrissä. "

        Väärin ei siinä ole mitään selittämistä ja yhtään ei puutu (se on saksalainen)

        Mekaniikkamurheita

        Käytettynä – ehkä jo (parin-kolmen vuoden ikäisenä) – Volkswagen saattaa kuitenkin tulla omistajalleen kalliiksi ylläpitää. Syynä ovat saksalaismerkkiä edelleen vaivaavat, monille jo tutuksi tulleet tekniikkamurheet.

        Linkki josta näkee

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html?pos=ksk-trm-auto-ostu


        Eihän mersukaan myönnä suuttimien ja muoden susi osia sehän on ominaisuus autossa.


      • mesellä etiäpäin men
        Eemelillä eteenpäin kirjoitti:

        Perussyy on se, että enää ei pysty pyytämään aidosta pyöräntuennat solmussa ja maalipäällä alla ruoste suomiautosta ylihintaa. Matkamittaria pystyy mulkkaamaan, oletteko huomanneet että aitoja suomiautoja myyvissä liikkeissä ilmoitetaan matkamittarilukema eikä ajomäärää. Uusissa autoissa joissa on elektroniikkaa löytyy kohteita joita et pysty muuttamaan ohjelmallisesti niiden kilometrejä tai käyttötunteja. Daimlerilla taidettiin vuonna 2007 luopua perinteisestä huoltokirjasta kokonaan ja huoltohistoria ajettiin kilometreineen tehtaan serverille mitä tuo journalistin alku ei näemmä tiedä. Ja jos olet niin ahne että juokset oli se sitten Hyrylässä tai Munchenissä halvimman tarjouksen perässä häkkimyymälässä on oma syytäsi jos sinua vedetään vähän linssiin, myyjänkin pitää saada kebabbia pitan päälle. Edelleenkin olen hyvin tyytyväinen omaani saksantuontiini joka on osottautunut laadukkaaksi, ruosteettomaksi ja toimintavarmaksi sekä edulliseksi kulkupeliksi huolimatta suoli24 erikoisasiantuntijoista.

        Asiaa näiden x-files foliohattujen keskelle.


    • valitettaavasti.

      "Edelleenkin olen hyvin tyytyväinen omaani saksantuontiini joka on osottautunut laadukkaaksi, ruosteettomaksi ja toimintavarmaksi sekä edulliseksi kulkupeliksi huolimatta suoli24 erikoisasiantuntijoista."

      Varmaan ............kukapa sitä ilkeää itseään haukkua.?.ei varmasti tuonti mersun kuski tee sitä.Että meni vipuu ja osti auton joka melkoisella varmuudella on ajettu vähintään tuplan ellei triplan.

      Näin minäkin eilen e sarjasen tuonti mersun ja ajoin myös mittarissa 420000km 270cdi ,näytti takuulla äkkipojalle kuin uusi olisi,sisutakin ihan virheetön,pohjaa en toki katsonut mutta ajoin lenkin.

      Virheettömältä ajo tuntui jos olisi äkkipoika ollut,mutta minäpä sanon autolla oli menty aika paljon vähintään 700000km,eikä se ole edes paljon vielä.

      Mutta hinta jota moni luulee on ihan pihalla.


      Toinen oli myös 320cdi ajettu juuri sen 200000 yli,ja ruostetta oli jo näkyvissä tuotu kuuden vuoden ikäisenä suomeen.

      tuossa oli myös kilometrit jossain 600000 ja ylikin,muttei ne omistajat mitään älyä,ne vaan kuvittelee ja luulee.

      • Eemelillä eteenpäin

        Kumpiko meistä paremmin tietää paljonko minun autollani on ajettu? Väitätkö että minä en tiedä mitä olen ostanut? Minä tiedän tasan tarkkaan auton kunnon ja ajomäärän. Parempi olisi että menisit trollaamaan jonnekkin muualle etkä "Valitettaavasti" pyörisi täällä häiriköimässä.


    • Mainitussa Talouselämä/MTV -linkissä kesältä 2012 kirjoitetaan: "Vuonna 2014 Suomessa on tarkoitus ottaa käyttöön rekisteri, johon katsastuksen yhteydessä kirjataan auton matkamittarin kilometrit."

      Eikö katsastuksissa ole ikiaikoja merkitty muistiin ajomäärä. Nytkö sitten saadaan rekisteri.

      Varmaankin mittareita roplataan Suomessakin. Käytetyn auton vaiheita kannattaa selvittää, jos epäilystä mittarinlukemasta tulee.

    • jdfjfhr

      "Eikö katsastuksissa ole ikiaikoja merkitty muistiin ajomäärä."

      Ei ole kaikki katsastus asemat,ja sekin tuli vasta 1990 luvulla.

      Muistelen A katsastuksen käyttäneen ja voi olla joku muukin.

    • KOOMIKKOHIIRI

      Koska täällä on niin paljon "esson baarin jäpoä", tässä pari faktaa:
      -Suomessa auton mittarilukeman ruukkaaminen EI OLE LAITONTA-
      -Saksassa mittarilukeman ruukkaaminen ON RIKOS JOSTA SEURAA RANGAISTUS!
      --> vain essonbaarin hönöt luulee tosissaasn että saksassa ruuvattaisiin enemmän! =D

    • Ei varastettua autoa

      http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastukset/kaytetyn_auton_maahantuonti

      "Tarkista myyjän oikeus myydä kyseinen ajoneuvo ja laadi kaupasta aina kirjallinen kauppa- tai luovutuskirja....
      Käytettyjen ajoneuvojen markkinoilla Euroopassa liikkuu paljon anastettuja ajoneuvoja. Mikäli ostamasi ajoneuvo osoittautuu anastetuksi, ajoneuvon oikealla omistajalla on yleensä oikeus saada se takaisin vastikkeetta."

      Miksiköhän suomessakin on ollut autoja kaupan netissä , jotka on kuvattu jossain
      ulkomailla maisemista päätellen ja rekisterikilpi on peitetty mustalla palkilla?
      Ja hintakin on huomiota herättävän edullinen auton ikään ja ilmoitettuihin ajo-
      kilometreihin nähden?
      Eiköhän ne varasta autoja myymistä varten ja vielä arvokkaita eikä mitä vaan
      koslia. Suomesta anastettuja viedään ulkomaille niin kuin varmaan muistakin
      maista varastetut arvoautot.... Ja eikä liene ihme jos niitä halutaan kaupatakin
      taas jälleen eteenpäin ulkomaille...

      Se noista ja asiasta toiseen. Kyllä minuakin kiinnostaa auton hankinta ulkomailta
      ja nimenomaan hinnan takia. Joissakin merkeissä ja malleissa hinta ero on
      näköjään jopa 50% luokkaa huh huh...
      Ja mitä saksasta tuotuihin tulee niin korviin ja silmiin on tullut seuraavia asioita.
      Saksassa ei ole ajettu suolatuilla teillä - ainakaan siinä määrin kuin pohjoismais-sa - se ruostesuojaus on hyvä teettää saksasta tuotuun. Toisaalta saksan-malleissa saattaa olla toisin mitoitetut jäähdytys- ja lämmityskennot kuin pohjois-maihin markkinoiduissa malleissa, josta voi tulla ongelmia.
      Samoin varustelusta saattaa puuttua mm. sähkölämmitteiset istuimet ja muuta.

      • mbman

        Kun ostat auton saksasta merkkiliikkkeestä tai joltain suurelta, hyvämaineiselta dealerilta, ei tarvitse murehtia onko se varastettu. Kadunvarsijobbareilta ja pikkukauppiailta voi saada mitä tahansa ongelmia.

        Kun ostat mersusi viralliselta tehtaan jälleenmyyjältä, takuut ja kuluttajasuojakin pelaa suomessakin. Kuluttajasuoja on muuten saksassa parempi kuin suomessa.


    • Varusteluero?

      "Miksi automyynti ilmoituksissa aina hehkutetaan että on aito suomi auto? Tai paremminkin mitä hyötyä siitä on?"

      Mersussa ja muissakin autoissa on jälkikäteen tuoduissa joitakin varusteita Keski-Euroopan tarpeiden mukaan. Perinteisesti esim. voi olla pienempi startti. Ja selvästi vaatimattomampi ruosteenestokäsittely. Sikäli suomiauto on turvallisempi ostos pohjoisessa.

      Autokauppiaat eivät kyllä esitä asiaa näin. Vaan koettavat vain luoda jotain omaa arvoa Suomessa loskassa ajetuille autoille. Ja vihjaavat, että jälkituotuihin liittyy jotain salamyhkää. No sen verran myhkää, että niissä usein reilusti ruuvatut matkamittarit.

      • Juontaa juurensa

        suomalaisiin jobbareihin ja miksei myös yksityisiin onnenonkijoihin jotka hakevat autonsa afrikan, lähi-idän tai slobon häkkikaupasta. Yksityiset ajavat vähän ja huomattuaan että tuli iskettyä kädet pskaan, yrittävät päästä eroon romusta. Jobbarit ostavat tarkoituksella niitä kaikkein halvimpia linttoja luottaen siihen ettei innokas ostattelija huomaa mitään outoa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      150
      6478
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      32
      2322
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2099
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1343
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      89
      1286
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1077
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1047
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      25
      987
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      44
      951
    10. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      10
      858
    Aihe