17w tyttö

Tarumarika

Moikka! Mä en tajua sitä joittenkin ihmisten vihaa teiniäitejä kohtaan. Mun mielestä se ei tosiaankaan katso ikää olla hyvä äiti. Olit sitten 30 tai 16. Sanokoon kuka mitä tahansa, itse ainakin haluaisin lapsen nuorena. Minulla ei ole mitään nuoria äitejä vastaan, eikä kyllä vanhempiakaan. Se on jokaisen oma asia milloin perustaa sen perheen ja milloin on valmis huolehtimaan pienestä vauvasta.

5

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jopahan taas

Niinpä, mutta kun siihen lapsesta huolehtimiseen tarvitaan sitä rahaa. Ja harvalla 16-vuotiaalla sitä on. Ei lapsi elä pelkällä lepertelyllä ja leikkimisellä. Kun lapsi kasvaa, kasvaa myös kulutkin. Tiedätkö mitä vaippapaketti maksaa? Jos täytyy rahat kerjätä omilta vanhemmilta tai yhteiskunnalta, ei se silloin ole "oma asia". Myös toimeentulosta on pystyttävä huolehtimaan, jos haluaa olla hyvä äiti.

• Miesope

Alaikäisten tyttösten puuhat vaikuttavat heidän itsensä lisäksi moniin muihinkin tahoihin. Jos lasta ei kykene itse elättämään, lasta ei ole myöskään syytä hankkia. Yksinkertainen asia.

• Nuori21

Kerrankin olen samaa mieltä kanssasi :)

• 28+0

Ei se siitä ole pelkästään kiinni, että olisko hyvä äiti vai ei. Minä olen 22-vuotias ja raskaana viikolla 28 0 ja vaikka olenkin onnellisesti avoliitossa lapsen isän kanssa, niin silti se ajatus arjesta pelottaa ja mietin miten selviän siitä, kun mies on töissä. Tukiverkko on hyvä olla ympärillä! Minäkin olen pyytänyt terveydenhoitajan kautta apua perhetyöntekijältä jo valmiiksi, että saisin hänestä tukea lapsen synnyttyä, vaikka ainakin meidän paikkakunnallamme perhetyöntekijä keskittyy avustamaan ensisijaisesti alle 20-vuotiaita äitejä.

Ja vielä, ei se raha tosiaan itsestään tule, tottakai avustuksia tulee valtiolta, mutta hyvä se on olla itselläkin säännölliset tulot, koska kun vauva kasvaa, niin menot kasvaa myös.

Saattoi olla asian vierestä, mutta kuitenkin.

• äititäti

Hei 28 0! Ei ole ihme, että vastuu uudesta tulokkaasta vähän pelottaakin. Kyllä varmaan useimpia äitejä jännittää se arki, varsinkin ensimmäisen lapsen kanssa. Vauvat on niin erilaisia: jotkut nukkuvat suurimman osan vuorokaudesta, mutta sitten on taas niitä itku-iikkoja, joiden kanssa valvotaan ja väsytään masennukseen asti. Kummastakin "vauvamallista" on kokemusta:)
        Onko sinulla ketään läheistä aikusta, joka voisi tulla välillä auttamaan vauvanhoidossa? Hyvä, jos saisit perhetyöntekijän välillä käymään, jos sitä turvaverkkoa ei ole. Kannattaa puhua asiasta neuvolassa, jos alkaa tuntua liian raskaalta. Taloudellisesti pärjäätte, kun mies on töissä. Kai hän voi ottaa isyyslomaa ensimmäisiksi viikoiksi, niin saatte yhdessä opetella vauvanhoitoia? Olet sitten varmenpi, kun joudut jäämään kaksin lapsen kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe