Onko joku kirjoittanut lyhyttä venäjää? Itse aion sen keväällä 2006 kirjoittaa, ja tavoite on tällä hetkellä läpipääsy...
Toistaiseksi olen lukenut vasta yhden kurssin, ja ihan kivalta vaikutti. Olen jo kakkosella joten kovin paljon aikaa ei ole, mutta vielä yritän ainakin ehkä kuudenteen kurssiin vähintään ehtiä...
Miten vaativa koe se on? Mikä on erityisen vaikeaa? Kuullunymmärtäminen?
venäjän kirjoittaminen yo-kirjoituksissa
5
1627
Vastaukset
- margo
kuntelust sain 79/90
- Primrose
Onnea vaan jos jaksat :) Minä luen lyhyttä venäjää, kuusi kurssia takana ja open mukaan läpi menisi näillä tiedoilla (kurssien keskiarvo päälle 9, pyöristynee kuitenkin tasan 9). Kovasti yritti ylipuhua minua kirjoittamaan venäjänkin, mutta tänään matikan ylppärikokeen myötä viimeisetkin haaveet yliopistoista haudanneena en jaksa rahojani tuhlata. Kaksi vikaa kurssia kyllä kai käyn, onhan se kielitaito loppuelämässä kuitenkin ihan kätevää vaikkei sitä kirjoitakaan.
- Sergej 12
Itse aloitin venäjän opiskelun vasta Teknillisessä korkeakoulussa 90-luvun puolivälissä. Neljä ensimmäistä kurssia, jotka tulin sitten suorittaneeksi, olivat TKK:ssa lukiotasoista venäjää, ja käsittivät juuri lukion lyhyen venäjän oppimäärän. Käytettiin lukion
oppikirjoja (silloin vanhoja neuvostoliitonaikaisia Pozaluista-kirjoja.)
Mutta tuosta kuullunymmärtämisestä: kannattaa hankkia oppikirjoihin liittyvät kasetti- tms.-äänitteet (jos sellaisia on) kirjakaupasta, ja kuunnella ja toistaa mieluummin ääneen,
niin oppii paremmin kuuntelemaan ja puhumaan venäjää. Itse huomasin, että kaseteista ja niiden kuuntelusta oli suuri hyöty venäjän oppimisessa.
Harmi vaan, nyt ei ole tullut enää moneen vuoteen venäjää harrastettua. On alkanut unohtaa aika paljon oppimastaan...- margo
tykkän tosi paljon pojeoista jotka osavat venäjää..en tiä miks...tykkän vaa
- Kuu_ukko
margo kirjoitti:
tykkän tosi paljon pojeoista jotka osavat venäjää..en tiä miks...tykkän vaa
Joo, pitäs kai hankkia niitä äänitteitä... Meillä on kirjana Saljut 1. Se on tosin suunnattu aikuisopiskelijoille, mutta ihan hyvin käy meillekin.
Kuuntelu on onneks vaan alle kolmasosa kokeesta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809