Kastuneet tai homehtuneet pinnat kannattaa käsitellä divetymonoksidillä. Joka amfolyyttina autoprotolyysin seurauksena hajoaa oksonium- ja hydroksidi-ioneiksi. Käsittelyn aikana huomioitava aineen vaarallisuus hengitettynä, joten suojainta tulee käyttää.
Kosteusvaurion korjaus
3
233
Vastaukset
- Aivan oikein
Sekä tervaa mu... ja höyheniä päälle.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Divetymonoksidihuijaus
http://www.satuhassi.net/2009/onko-divetymonoksidi-vaaraksi/ - Allu Iso-P.
Asiasta on olemassa myös ihan päin vastainen tutkimustulos: Sen mukaan divetymonoksidi nimen omaan käynnistää mikrobikasvun materiaaleissa eli on essentiaalinen elementti homevaurioissa. Ilman tätä erinomaista kemikaalia ei mikrobikasvua ole ollenkaan.
Toisin päin ajateltuna sen lisääminen rakenteisiin johtaa homevaurioon !
Toisekseen autoprotolyysin kautta muodostuu vain häviävän pieniä määriä oksoniumioneja sekä tarkalleen saman verran hydroksidi-ioneja. Normaali terve ihminen ei näihin reagoi mitenkään, vaikka niitä saamme kehoomme väistämättä päivittäin. Tämä tapahtuu silloin kun normaalin ravintomme ja juomien kautta saamme suuria määriä divetymonoksidiä, joka ei ole erityisen haitallista vaan suorastaan elämälle välttämätöntä "eliksiiriä". Divetymonoksidi on sikälikin turvallista, ettei sillä ole E -koodia eli ei ole huolta että nauttisimme ravintomme ja juomien mukana tämän kemiallisen yhdisteen E-koodeja.
ps. toivon hartasti, ettei kukaan Verttien suuresta suvusta rupea taas repostelemaan tätä pientä tieteellistä julkaisua. Tämä huomautus koskee erityisesti vertti-eetu#1:ä, jolla on vain alempi opettajan koulutus ja sen mukainen, hyvin vaatimaton ymmärrys kemiasta ja biologiasta.- Homma hanskassa
Tämä on pelastanut jo usean päivän aloituksen kun olen pannut levyn soimaan.
Eikä ole mikään rasistibiisi vaan kiekkomiehen. Vai mitä kaikki kiekkoveljet :)
"Pistä musta häkkiin se on olennaista". Tieteestä viisveisaan lätkässä.
https://www.youtube.com/watch?v=mc_tmIMjnW0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk813065Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911746Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll831596- 1371452
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651438- 1571344
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1591273Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur821217Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j981207- 831192