ROUNDUP EI OLE LUONTOYSTÄVÄLLINEN AINE!! Sitä on aikoinaan markkinoitu biohajoavana, mutta se ei ole sitä eikä sitä valmistava yhtiö Monsanto saa enää markkinoida sitä niin. Se jää maaperään pitkäksi aikaa, ja on haitallinen kasveille ja eläimille. Eläinkokeissa on todettu sen aiheuttavan pahanlaatuisia kasvaimia, ja naaraspuolisista koe-eläimistä 70% kuoli ennenaikaisesti.
Kun RoundUpia on tarpeeksi maaperässä, siinä ei kasva enää mikään muu kuin Monsanton kehittämät geenimanipuloidut kasvilajikkeet, ja jotkin harvat luonnonkasvit maailmassa. Yli 17000 maanviljelijää Intiassa on vuoden 1996 jälkeen tappanut itsensä tehtyään viljelysopimuksen Monsanton kanssa. Sopimukseen sisältyy peltojen käsittely RoundUpilla ja sitten Monsanton geenimanipuloitujen lajikkeiden viljeleminen. Ei ole ollut kovin hyvä diili.
Haluatko tällaista ainetta kotipuutarhaasi?
Tänä keväänä on markkinoille tulossa Keeper L -niminen rikkaruohomyrkky, jossa on samat vaikuttavat aineet kuin RoundUpissa, eli Keeper L on samalla tavalla haitallista kuin RoundUp.
Monsanto on yritys, joka pyrkii omistamaan kaiken ruoan maailmassa. Tällä hetkellä he pyrkivät EU:n alueella saamaan patenttioikeuden kautta yksinoikeuden kaikkiin tavallisiin ruokakasveihin. Eli jos asia menee läpi, niin sinäkin olet rikollinen jos viljelet ruokaa itsellesi esim. parvekkeella, etkä maksa siitä Monsantolle. Jos haluat vastustaa tätä, niin laita nimesi listaan:
http://www.avaaz.org/en/monsanto_vs_mother_earth_loc/
Suomeen alettiin kesällä 2013 tuoda Monsanton tuottamaa geenimanipuloitua soijaa, jota käytetään eläinten rehuna. Sitä myyvät RaisioAgro ja Suomen Rehu. Geenimanipuloidulla rehulla tuotetun ruoan terveysvaikutuksista ihmiseen ei vielä kunnolla tiedetä, sillä geenimanipulaation historia on vielä niin lyhyt. Me kuluttajat olemme siis koekaniineja. EFSA ja Evira arvaavat että haittoja ei ole, mutta kukaan ei voi tietää mitä pitkäaikaisvaikutuksia sillä voi olla. Luomutuotannossa ei saa käyttää geenimanipuloitua rehua.
OTTAKAA SELVÄÄ JA LEVITTÄKÄÄ TIETOA ROUNDUPISTA, MONSANTOSTA JA GEENIMANIPULOINNIN VAAROISTA!!
Ja muistakaa: perinteinen kasvinjalostus EI ole geenimanipulaatiota.
Monsanto, RoundUp ja geenimanipulaatio
8
864
Vastaukset
- tsiiämnou
Oikeassa olet kirjoituksessasi. Itse käytän vain luonnonmukaista rikkaruohojen karsintaa omilla viljelyksillä eli käsin poimintaa - vaatii viitseliäisyyttä ja vaivaa, mutta kasvatetun ruoan kannalta kannattavaa.
Noin yleensä - mitä vähemmän kemikaaleja käyttää sen parempi. Ruoan pitää kasvaa puhtaassa maassa ja sen myös huomaa maussa. - cdfgbhjn
voi veljet viestiketjun ajoittaja on vähän ajastaan jäljessä roundup:n patentti on menny ajat sitten vanhaksi nykyään samaa tuotetta saa monen nimisenä ja monen eri valmistajalta. nopeella googetuksella löyty aikas monta heti. taitaa olla joku aloittaja kopioinu jonkun vanhan jutun jostain ja esittelee sitä uutena ?
tosin kaikki maahan päätyvä myrkky on pahasta en sitä kiistä . - Luonnon myrkkytuote
Tuo Roundup on todellinen HÄLYTYSMERKKI ! ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA OSTAKO TÄLLAISIA TUOTTEITA!
Minä suorastaan kauhistuin, mitä tuotteita tarjotaan kasvien tuhoamiseen!!!!
Siinä tuhotaan myös itse eläimistöä eli meitä!
Mitään pahempaa ei voisi kuvitella kuin nuo myrkyt!
Lapsemme ja tulevat polvet saavat kärsiä näistä aivottomista tuotteiden kehittelijöistä.
KUINKA ON YLIPÄÄNSÄ MAHDOLLISTA SAADA LUPA MYYDÄ NÄITÄ MYRKKYJÄ!!???? - non round up
On se kumma että meikäläinenkin on vilejllyt jo yli 30 vuotta ihan ilman myrkkyjä, ja satoa tulee ihan riittävästi, ja joskus paljon ylikin oman tarpeen.
- keepitsimplestupid
Vuodesta toiseen se satomäärä vaihtelee ihan riippuen olosuhteista.
Mutta rikkaruohomyrkkyjä en ole kaivannut omalla tontillani vaan käytän "luontaista poistumaa" eli aina kun näen rikkaruohon yrittävän päästä kasvamaan nyhdän sen juurineen pois. Vaatii vähän duunia ajoittain, mutta helpottuu ajan kanssa.
Kemikaalit on tarkoitettu uusavuttomille, jotka haluavat ratkaisun heti kuten pillerin sairauteen eivätkä viitsi nähdä mitään vaivaa puutarhan hoitoon.
Katselin juuri miten taloyhtiöni käytti uskomattoman määrän energiaa poistaakseen pudonneet lehdet nurmikolta - 5 tyyppiä lehdenpuhaltimilla, pari bobcatia lehtien kuljettamiseksi lavoille ja kaikki massa menee kaatopaikalle.kun pelkkä ajaminen ruoholeikkurilla lehtimassan pilkkomiseksi riittäisi ja kastarit hoitavat massan muutamassa päivässä ravinteiden jäädessä maahan.
Mutta nämä idiootit eivät vain opi vaan kaikki ravinteet pitää kärrätä pois ja ehkä joskus ne nurmialueet lannoitetaan myöhemmin ulkoatuoduilla aineilla vaikka helpommallakin ja halvemmalla pääsisi.
- Lippospaavo2019
Nyt california on julistanut roundup:in syöpävaaralliseksi aineeksi:
http://www.eastbayexpress.com/SevenDays/archives/2015/09/05/california-epa-moves-to-label-monsantos-roundup-carcinogenic- WHOGMO
Myös WHO:n tutkimukset osoittavat, että Roundup aiheuttaa syöpää.
Lukekaa lisää GMO:sta Geenimuunnelru ruoka- palstalta.
- Anonyymi
Jos haluatte rikkakasveista/tuholaisista eroon, kaatakaa keitettyä vettä vaan päälle, niin ne kuolee hyvin silläkin :) ei tartte edes ostaa mitään kun ilmaseksikin saa asian hoidettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1125825Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323927- 823332
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182946Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2501997Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871963- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui391685Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881529