Rescue-yhdistysten eettisyys?

Who would save me?

Minä otin aikanaan koiran erään tunnetuimman rescue-koirayhdistyksen kautta muutama vuosi sitten. Nyt muuttuneen elämäntilanteen ja terveyden takia en voi enää pitää koiraa. Koira on minulle äärimmäisen rakas, mutta ratkaisu oli pakko tehdä. Koira on edelleen yhdistyksen nimissä, joten otin yhteyttä yhdistykseen. Koiralle luvattiin etsiä pikaisesti koti jo viime vuoden puolella. Sen jälkeen yhdistyksestä ei ole kuulunut mitään. Sähköposteihini tai puheluihin ei vastata.

Koska koira on yhdistyksen nimissä, minä en saa luovuttaa sitä itse kenellekään. En saa viedä koiraa eläinlääkäriin lopetettavaksi. Minulla ei ole mitään mahdollisuutta etsiä koiralle uutta kotia tai ratkaista tätä ongelmaa.

Samaan aikaan yhdistys kerää rahoja, että aktiivit saavat reissailla ympäri eurooppaa haalimassa Suomeen lisää koiria. Alan kallistua sen ajatuksen puolelle, että yhdistys on muutaman ihmisen henkilökohtaista terapiaa, jolla saadaan aikaan heille maailmanparantaja-fiilikset ja mitään oikeita töitä ei tarvitse tehdä. Hyväuskoiset eläinten ystävät maksavat kaikki viulut.

4

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laita heille

      sähköposti jossa ilmoitat määräpäivän jonka jälkeen viet koiran eläinlääkärin lopetettavaksi. Jos olet liian hentomielinen siihen, viet koiran löytöeläintaloon.

    • exp.

      Uskoisin että tälläkin yhdistyksellä on Facebook sivut, kirjoita tämä asia sinne seinällle.
      Luulisi vastauksen tulevan ja pian.

    • Fight for your right

      Hei, "Who would save me"!

      Oletko kysynyt mistään lakimiesapua tuon omistajuusongelman ratkomisessa? Eli onkohan tuollainen sopimus edes lainvaltainen? Jos ei ole, niin silloinhan se ei sido sinua ollenkaan. Jos taas on, sinulla on käsittääkseni oikeus haastaa se yhdistys käräjille vielä, jos ei rupea toimimaan aika pian asiasi hyväksi, kuten on kuitenkin kirjallisesti luvannut.

      Kiitos kun jaoit tämän kokemuksesi, tiedänpähän nyt olla tarkkana koiranhankinta-asioissani ja tarkistaa tarkkaan ne sopimuspaperit, jotta en sitten tulisi tällä tavalla vain "lainanneeksi" sitä koiraa joltakin yhdistykseltä! Tahdon, että koiran omistusoikeus siirtyy minulle sataprosenttisesti, jotta välttyisin tällaisilta ikäviltä tilanteilta. Tulevaisuudestaanhan kukaan ei voi sataprosenttisesti tietää, mitä se tuo tullessaan itselleen tai läheisilleen, sen faktan kanssa soisi myös eläinsuojelu- ja pelastusyhdistysten oppivan elämään.

      • juristi ei ilmanen

        Ne lakimiesavuthan on sitten tonnista ylöspäin, ellet jotain sukulaista aatellu saada tekemään ilmaseks palkkatyötään :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe