Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kokemuksia Sebringistä?

Kiinnostunut=D

Miksi noin pirun halpoja vaikka automaatteja, saa ihan pilkkahintaan? Mitä vikoja tiedossa 50-170tkm välillä?

20

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chrysler miäs

      Ei mitään vikoja noilla km määrillä odotettavissa. Huollot vaan pitää tehdä ajallaan. Varsinkin lootaöljyn vaihdot. Normaaleja kuluvia osia saattaa mennä, kuten raidetangon päitä ja jarrupaloja. Eli ihan samaa kuin itäautoissakin.

      Suomipoika ei vaan uskalla ostaa jenkkiä, kun muka hajoavat herkästi. No totta kai hajoaa, kun niitä ei osata huollattaa ajallaan.

    • Hyvä

      Yhtä hyviä ovat kuin cryslerin perämoottorit aikoinaan. Osta paskaa jota saat korjata hermojen menetykseen saakka.

    • rambo1

      mullakin oli aikoinaan audi,jota sai rempata jatkuvasti,paskin auto mitä minulla ikinä ollut!

    • chrysler miäs

      Ota huomioon, että täällä kirjoittelee sellaiset ihmiset, joilla ei ole koskaan ollut Chrysleriä tai muutakaan jenkkiautoa. Joskus muuten -80 luvulla veneiltiin sellaisella veneellä, jossa oli 40hp chrysler perämoottori. Toimi kuin kello ja oli hienompi ajaa laiturin viereen, kuin evinrudella tai muilla. Silloinkin jo oli kateellisia katselemassa amerikan ihmettä.

    • Sebu

      Mulla nyt kahden vuoden ja noin 100000 km kokemukset 2.4. Ltd automaatista ja erittäin tyytyväinen tähän viimeiseen Sebring malliin.

      Matka-ajossa vie noin 7.5 litraa sadalla, eli jopa vähemmän kuin edelliset ajamani kaksi manuaali 1.8 Mondeota, tai 1.8 Zafira veivät. Ongelmia ei ole ollut ja automaatti on todella mukava. Sebringin Ltd mallissa on nahkapenkit ja Boston Premium stereot, ja soundit on selvästi tuhdimmat kuin Fordin 6000 audiosysteemissä, jota sitäkin pidin ihan kelvollisena. Zafirassa on näihin verrattuna aivan purkkikaiuttimet.

      Ostin kun halvalla sai ja luovuin työsuhdeautoilusta eli ei ollut mitään antaa vaihdossa. Arvioni mukaan hankinta oli noin kymppitonnin halvempi kuin vastaavan ikäinen Mondeo, tai Passat, joita myös harkitsin.

      Halpa hinta johtuu varmaan siitä, että Chryslereitä ei enää tuoda Suomeen, ja ihmiset kuvittelevat huollon/varaosien tms. kanssa ongelmia. Motonetista olen kuitenkin löytänyt normaalit kulutusosat, eikä ole kalliita.

    • chrysleri

      joo älä usko näitä provoja

      itse kävin koeajamassa auto oli jämäkkä ja erittäin hyvä ajaa , automaatti vaihtoi nätisti, tosin automaattilootan öljyt kannattaa olla vaihdettu.

      auto oli vain niin kallis että jäi ostamatta kun muualta saa halvemmalla mutta laadukas peli ja meinaan itse hankkia lähi päivinä , kannatan ostamista , joo ja ajoin -03 2.7 kraisulla ja toi 2.7 on varmasti paras siinä on myös se jakoketju :)

    • Sebu

      -07 tulleissa uusimmissa 2.4. Sebringeissä on jo myös ketjukoneet, eli jakohihnaa ei tarvi vaihtaa ikinä.

      Minulla mm. meni Opelista jakohihna ja teetti kansirempan 130tkm ajettuun ja kolme vuotta vanhaan autoon, jota oli huollettu Opelin virallisen ohjelman mukaisesti, ja viimeisin 800 euroa kustantanut huolto oli juuri tehty Metroautossa 3 kk ennen tuota tapausta. Eikä sen kolmen tonnin kansiremontin kustannukset kiinnostaneet sen paremmin Metroautoa kuin GM:ää pätkääkään kun takuu oli mennyt.

      Siksi arvostan nykyisin ketjukoneita.

    • Itellä -02 kutos seprinki ja mukavaa on ollu kyyti. 150 tkm lasissa ja ei mitään suurempia ollu. Pirun mukava auto ollu ajella ja ainahan jenkki on automaatin osannu tehrä.
      Vaimolla kauppakassina GV kutosella ja tykkää kovasti. Ei tartte miättiä mahtuuko kyytiin, kyllä mahtuu.
      Huollot kun teettää ja vaihdattaa askin öljyt kahden vuoden välein niin ei tuu murheita.
      Jos loota hajoo niin sen korjauttaminen on paljon halvempaa kuin näiden euroautojen.

      • chrysleri

        Ite oon hankkimassa chrysleriä. Tilasin yhteen autoliikkeeseen. Yksi ongelma vaa on se että siinä huoltokirjassa ei oo automaatin öljynvaihosta mitään merkintää mut aion ostaa ja vaihattaa öljyt vaikka myyjä sano että ei tiiä että kantsiiko vaihtaa askiin öljyjä että voi mennä huonompaan suuntaan mut en usko :)


      • Sebu
        chrysleri kirjoitti:

        Ite oon hankkimassa chrysleriä. Tilasin yhteen autoliikkeeseen. Yksi ongelma vaa on se että siinä huoltokirjassa ei oo automaatin öljynvaihosta mitään merkintää mut aion ostaa ja vaihattaa öljyt vaikka myyjä sano että ei tiiä että kantsiiko vaihtaa askiin öljyjä että voi mennä huonompaan suuntaan mut en usko :)

        Automaattiöljyjen vaihtoväli on aika lailla pidempi kuin moottoriöljyillä, oliskohan jotakin 50000 km luokkaa, mutta juuri se pitkä vaihtoväli tekee sen, että ne saattaa jäädä unohduksiin, jos hoidetaan autoa vain perushuolloilla (moottoriöljyt ja filtterit).

        Suosittelen kyllä vaihtamaan. Outo näkemys myyjälläsi, että öljynvaihto huonontaisi vaihteiston toimintaa. Samalla logiikalla vois jättää moottoriöljytkin vaihtamatta.


    • chrysler miäs

      75tkm välein lootaöljyt suodatin on huoltokaaviossa. 2 vuoden välein kannattaa vaihdattaa vaikkei kilometrit tulisikaan täyteen, niin pelaa varman päälle. Öljyissä ei kannata säästää n. 65 euroa maksaa MoParin oma ATF 4 öljy, eli ei mainittava kustannus 2 vuoden välein.

      Ei sitä vaihteistoöljyn vaihtoa ole välttämättä erikseen merkitty, jos on merkkiliikkeessä ta kunnollisessa huoltamossa huoltokaavion mukaan huollettu. Soita siihen hultoliikkeeseen minkä leima esim 75tkn 150tkm ym kohdalla ja kysy näkevätkö koneeltaan onko vaihdettu. Monet huoltoliikkeet kyllä tämän asian kertovat. Tästä on ainakin minulla hyviä kokemuksia, kun olen näitä chryslereitä vuosien varrella ostanut ja huoltohistoriaa selvitellyt.

    • KÄYTTÖKOKEMUSTA

      Meillä on 05 2.7L Sebring ja on pelittänyt tosi hyvin. Autolla on ajettu jo lähes 300tkm ja on mukavaa kyytiä, kertaakaan ei harmita lähteä liikenteeseen. Mielestäni paljon parempi kun muutaman kaverini omistamat Saksalaiset autot, ainakin ei ole pajalla tarvinnut aikaansa viettää. Huvittava asia kun Chrysleriä pitävät huonona ja laaduttomana autona, mutta monen vuoden kokemuksella voi jo sanoa että väitteissä ei ole mitään perää, päinvastoin. Eiköhän lie tuo laaduttomuusväite perua erään suuren eurooppalaismerkin maahantuojan mustamaalauskampanjasta Chrysleriä kohtaan ja tietysti täällä asia otettiin totena.

    • Chrysleri

      Joo tuo laaduttomuusväite on tosiaan kohtuuton.
      Itse tuli hankittua -06 sebring 2.7 ja tosi hyvä kyyti on ja mukava auto, aina tekee mieli lähteä johonkin vaikka ei asiaa olisikaan :) hyvä auto kannatan ostamista

    • amerikan mosse

      Oma 2.7 Sebring oli täysin paska. Nyt sitä koitetaan myydä "lapin-autona" tuolla yhdessä nettikaupassa....En enää ikinä osta ko.merkkiä

      • Sama homma, Sebring 2,7 tuli hommattua ja vikaa piisasi. Ei enää ikinä ko. merkkiä.


    • chrysler miäs

      Hienosti faktoilla perusteltu artikulointi. Kyllä nyt kaikki tietää mitä vikaa on sebringissä, ja osaavat pysyä kaukana siitä.

    • ???????

      Varaosat vain maksaa maltaita ja pitää omistaa hitsaus vehkeet että saa ruostuneet osat irti

      • SebV6

        Varaosia ssa muualtakin kuin merkkiliikkeestä. yleensä puolet halvemmalla
        vähintään.
        Ruostuminen??ei taida olla yleinen ongelma.


    • 2.7 V6

      Olen ajatellut hankkia Sebringin 2.7 koneella. On jäänyt kuitenkin kaivelemaan mahdollinen vesipumpun hajoaminen. Sen vaihtohan ei kuulu alkuperäiseen huolto-ohjelmaan. Jos pumppu hajoaa, vesi vuotaa kuulemma suoraan moottoriöljyn sekaan. Kellään kokemusta tästä?

    • chrysler miäs

      Tuossa linkissä jotain puhetta http://www.phpbbserver.com/phpbb/viewtopic.php?mforum=chryslercluboff&p=11118

      Eli on tosiaan juorureikä siellä alhaalla, eikä mene heti öljyn joukkoon vedet.
      Eipä ole vielä meillä mennyt yhdestäkään sebringistä pumppu. Tosin meillä on vaihdettu auto aina, kun tulee 200tkm täyteen.
      Noita 2,7 sebringejä löytyy vähän ajettujakin. Nytkin näkyi nettiautossa monta alle 100tkm ajettua. Ei muuta kuin koeajolle vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe