Aivastelu ja verta suolakivessä

RottaFani

Hei! Oon 9 vuotis tyttö ja mulla on 2 poika rottaa ja toinen niistä aivastelee tosi paljon ja siltä vuotaa verta nenästä tosi paljon jopa suolakivessäkin oli kerran verta. Mutta toiselta rotaltani ei vuoda verta nenästä yhtään eikä se aivastele yhtä paljon. Epäilen et se on mykoplasma.Mikä mun rotalla on.

6

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      Se ei ole verta, vaan rottien räkää joka on punaista. Kuinka kauan rotat on olleet sulla ja kauan tuo on jatkunut? Kotihoitona voit kokeilla valkosipuli-hunajavettä (keitä valkosipulia vedessä, lisää vähän hunajaa, siivilöi kynnet pois ja laita juomapulloon). Tuoretta valkosipuliakin voi tarjota, tai murskata sitä pilttiin. Myös kamomillatee on terveellistä. Ja toki vitamiinipitoisia kasviksia!

      Jos valkosipuli ei auta ja flunssailu jatkuu, etenkin jos hengityksestä kuuluu ääniä, tarvitset antibioottikuurin lääkäriltä.

      • RottaFani

        Okei kiitos tiedosta:) Ja tiedätkös että saako rotille antaa banaania tai paprikaa?


      • RottaFani

        Ja rotat on ollut mulla 2 kuukautta tai jotain sinne päin. En muista kunnolla kun en oo laskenut ja se rään vuoto ja aivastelu alko 2 viikkoo sen jälkeen kun ne tuotiin meille.
        Ja aika noloo mut en muista millon niitten synttärit on :D Mut kyl mä juhlin niitten 1v.synttärit jossain vaiheessa kesällä oon jo päättänyt sen. Mut sen mä kyl tiiän et ne ei oo täyttänyt viellä 1v.


    • geh

      Valkosipulia ei pidä keittää. Siitä tulee kitkerää ja ravintoaineet eivät tykkää. Se lisätään veteen joka on jo hieman jäähtynyt (ei kiehu!) ja annetaan olla siellä. Sitten siivilöidään ne kynnet pois.

      Rotat eivät tarvitse suolakiveä, voit ottaa sen kokonaan pois.

      • Sedä

        Eh, kiitos selvennyksestä, ei mee aina putkeen mullakaan! :D

        Noita sallittujen ruokien listoja löytyy varmasti nettiä tutkimalla ihan sikana ;) Mut esim. Paprika, juurekset (porkkana, lanttu, nauris, retiisi..), yrtit (basilika, persilja, tilli...), omena, banaani, lehtikaali, parsakaali, kukkakaali (ei tavallista kaalia!) ja tomaatti on hyvää syötävää niistä mitä mulla nyt yleensä kaapeissa pyörii :) Yksittäisten ruokien kanssa kannattaa googlata vaikka "salaatti rotta" niin löytyy!


      • RottaFani
        Sedä kirjoitti:

        Eh, kiitos selvennyksestä, ei mee aina putkeen mullakaan! :D

        Noita sallittujen ruokien listoja löytyy varmasti nettiä tutkimalla ihan sikana ;) Mut esim. Paprika, juurekset (porkkana, lanttu, nauris, retiisi..), yrtit (basilika, persilja, tilli...), omena, banaani, lehtikaali, parsakaali, kukkakaali (ei tavallista kaalia!) ja tomaatti on hyvää syötävää niistä mitä mulla nyt yleensä kaapeissa pyörii :) Yksittäisten ruokien kanssa kannattaa googlata vaikka "salaatti rotta" niin löytyy!

        Okei;) Pitää koikeilla syöks ne sellasta kyllä varmaan ,uskoisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe