Oon 16v tyttö ja oon alkanut epäilemään, että olen raskaana.
Harrastins eksiä mun poikaystävän kanssa noin 6 viikkoa sitten ja nyt oon huomannut, että mun kuukautiset on myöhässä ja mielialat vaihtelee aika rajusti.
Ensin olen iloinen, sit vihainen ja surullinen ja sit se kaikki taas alkaa alusta.
Pahoinvointia on ilemnnyt, maha ollut kipeä, eikä ruoka maistunut.
Kaveri tätä raskautta ehdotti ja kehotti tekemään testin.
Testin aion tehdä mutta mietin, että paljon luotettava kunnon testi maksaa?
Ja haittaaks se et on 16v?
Ehkä tyhmiä kysymyksiä, mut tarviin teidän apua.
Pelottaa..
Mikä eteen?
6
146
Vastaukset
- ...............
Menet ja ostat testin, 5-10 euroa. Ei se asia muutoin selviä.
- vanhaäiti
Kysyt, haittaako että on 16v? Ei se siinä testin ostamisessa mitään haittaa. Ei apteekissa ikää kysytä. Lapsen saamisessa tietysti sitten haittaa tuo alaikäisyys monellakin lailla, mutta ei kannata mennä asioiden edelle. Osta nyt se testi ja mieti asioita vasta sitten. Paitsi että ehkäisystä kannattaa pitää huoli vastaisuudessa.
- Sitä saa mitä tilaa
Voi teitä lapsukaisia.. Miksi te ette tunnu ymmärtävän, että jos ei halua tauteja/kersoja, niin ehkäisy kuntoon!!!!
Te teinit ootte niin saatanan lapsellisia että mennä nussitaan vaan ilman ehkäisyä, ja sit tullaan tänne ku saatetaan olla paksuna.. Voi pyhä jysäys..
Ai niin, ainahan voi voi vedota siihen että "pillerit petti" tai "kumi meni rikki".. - mieti tosissasi
Ja 16v, aika todella vakavissaan nyt mietit onko sitä lasta pakko pitää. Ei se tulevaisuutta pois vie, mutta monella vuodella pistää kaiken jäihin, ikänäsi et pääse siitä vastuusta eroon. Kaverit menee menojaan kun vaihdat kakkavaippoja kotona. Jolleivät vanhempasi ole täysillä sen lapsen hoitamisessa mukana, niin pistä poikki.
Abortin tehneen vanhempiin ei olla terveydenhuollon puolelta yhteydessä, voit toki itse kertoa heille, jos haluat. - Tuleva teiniäiti(kö)
Ostin testin ja se tuli positiivisenä takaisin. Hyvin nukutun yön jälkeen vähän rauhallisempi fiilis. täytyy kuitenkin vielä miettiä mitä tässä tekee.
- kiirus alkaa olemaan
Kovin pitkään et kyllä voi enää miettiä koska äkkiseltään laskettuna olet siellä 7-8 viikolla ja abortin raja (ilman valviraa) on 12viikkoa. Päättelyn raskausviikoistasi tein sillä että sanoit harrastaneesi seksiä n.6viikkoa sitten ja raskausviikot lasketaan edellisten kuukautisten alusta, 28päivän kierrolla ovis on tuon pari viikkoa menkkojen alun jälkeen..
Suosittelen että varaat ajan lääkärille jokatapauksessa niin saat keskuatelu apua. Toivottavasti myös välit vanhempiin on siinä kunnossa että voisit kertoa tilanteesi heille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384