Oon 16v tyttö ja oon alkanut epäilemään, että olen raskaana.
Harrastins eksiä mun poikaystävän kanssa noin 6 viikkoa sitten ja nyt oon huomannut, että mun kuukautiset on myöhässä ja mielialat vaihtelee aika rajusti.
Ensin olen iloinen, sit vihainen ja surullinen ja sit se kaikki taas alkaa alusta.
Pahoinvointia on ilemnnyt, maha ollut kipeä, eikä ruoka maistunut.
Kaveri tätä raskautta ehdotti ja kehotti tekemään testin.
Testin aion tehdä mutta mietin, että paljon luotettava kunnon testi maksaa?
Ja haittaaks se et on 16v?
Ehkä tyhmiä kysymyksiä, mut tarviin teidän apua.
Pelottaa..
Mikä eteen?
6
145
Vastaukset
- ...............
Menet ja ostat testin, 5-10 euroa. Ei se asia muutoin selviä.
- vanhaäiti
Kysyt, haittaako että on 16v? Ei se siinä testin ostamisessa mitään haittaa. Ei apteekissa ikää kysytä. Lapsen saamisessa tietysti sitten haittaa tuo alaikäisyys monellakin lailla, mutta ei kannata mennä asioiden edelle. Osta nyt se testi ja mieti asioita vasta sitten. Paitsi että ehkäisystä kannattaa pitää huoli vastaisuudessa.
- Sitä saa mitä tilaa
Voi teitä lapsukaisia.. Miksi te ette tunnu ymmärtävän, että jos ei halua tauteja/kersoja, niin ehkäisy kuntoon!!!!
Te teinit ootte niin saatanan lapsellisia että mennä nussitaan vaan ilman ehkäisyä, ja sit tullaan tänne ku saatetaan olla paksuna.. Voi pyhä jysäys..
Ai niin, ainahan voi voi vedota siihen että "pillerit petti" tai "kumi meni rikki".. - mieti tosissasi
Ja 16v, aika todella vakavissaan nyt mietit onko sitä lasta pakko pitää. Ei se tulevaisuutta pois vie, mutta monella vuodella pistää kaiken jäihin, ikänäsi et pääse siitä vastuusta eroon. Kaverit menee menojaan kun vaihdat kakkavaippoja kotona. Jolleivät vanhempasi ole täysillä sen lapsen hoitamisessa mukana, niin pistä poikki.
Abortin tehneen vanhempiin ei olla terveydenhuollon puolelta yhteydessä, voit toki itse kertoa heille, jos haluat. - Tuleva teiniäiti(kö)
Ostin testin ja se tuli positiivisenä takaisin. Hyvin nukutun yön jälkeen vähän rauhallisempi fiilis. täytyy kuitenkin vielä miettiä mitä tässä tekee.
- kiirus alkaa olemaan
Kovin pitkään et kyllä voi enää miettiä koska äkkiseltään laskettuna olet siellä 7-8 viikolla ja abortin raja (ilman valviraa) on 12viikkoa. Päättelyn raskausviikoistasi tein sillä että sanoit harrastaneesi seksiä n.6viikkoa sitten ja raskausviikot lasketaan edellisten kuukautisten alusta, 28päivän kierrolla ovis on tuon pari viikkoa menkkojen alun jälkeen..
Suosittelen että varaat ajan lääkärille jokatapauksessa niin saat keskuatelu apua. Toivottavasti myös välit vanhempiin on siinä kunnossa että voisit kertoa tilanteesi heille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418