Miksi vanhoista ihmisistä tulee pesujen pelkääjiä,suihkuun ei mennä ja sauna on ainoa paikka mihin mennään vaan kerran viikossa jos on mahdollisuus.
Pestään kasvotkin vain silloin,harjalla hangaten.
Itse en saunasta edes tykkää,amme ois kiva mutta suihku vähintään jokatoinen päivä!
Kyllä siisti pitää olla ja saippuoita on jopa vaatekaappien hyllyillä ;))
sauna vai suihku?
56
651
Vastaukset
- tiedosta vaarin
Liika peseminen ei ole terveellistä jos ei ole likainen, pestessään ihminen pesee luontaisen suojakerroksen.
Itselläni on iho ongelmia, tämän iholääkäri neuvoi. - ...
Yks näkökulma
Ikäero. Ilmeisimmin olet nuorempaa ikäpolvea. Niin muuten minäkin, yli 50, mutta kirjoittelen tänne, koska täällä suunnilleen ainoat käyttäjät, mitä tässä portaalissa enää on jäljellä.
Mutta mun lapsuudessa pöndellä tosiaan oli, että saunottiin kerran viikossa, kesällä ja joskus muulloinkin keskellä viikkoakin. Sauna oli savusauna rannalla. Sen lämmittäminen kesti muutamiakin tunteja. Vesi joesta, pestiin saunassa ja kesällä käytiin uimassa, talvella joskus hangessa.
Siinä se ydin tulikin. Ei ollut suihkuja, koska ei ollut vesijohtoja. Sisällä pestiin kasvot pesuvadissa. Kannettiin vesi joesta tai sulatettiin lumesta ja lämmitetiin puuhellalla.
Ei ihmisen tarvitse peseytyä kalenterin tai kellonajan mukaan. Pitää peseytä silloin, kun pitää peseytyä. Monet tottuneet lauantai saunaan, se nyt on suomalainen kansallistapa. Mutta monesti se on myös ihan riittävä peseytymisvälikin.
Joku aktiiviurheilija ramppaa suihkussa montakin kertaa päivässä, ei sen takia, että olisi likainen, hien poistamiseksi. Sama jos tekee likaisia töitä. Mutta aika harvalla tarve kulkea jatkuvasti suihkussa.
Niettä mä kyllä ymmärrrän ihan hyvin, jos jotkut käy vaan saunassa, Se ihan eri asia, kuin käydä suihkussa, tuleepi syväpuhdasta ja tekee hyvää myös mielelle. Suihku vähän kuin auton pikapesu.
=DW= - Rimmir tänään
No jospa vanhempi henkilö pelkää liukastuvan ja kaatuvansa vesiliukkaalla lattialla.
Eivät vanhat pesua pelkää, kunto vain romahtaa niin ettei enää yksin pysty. Lähihoitaja sitten auttaa jos on varaa maksaa...
- ...
Tuo oli hyvä näkökulma.
Agraaliyhteiskunnassa omaiset piti itse huolta vanhuksistaan, ihan samalla tavalla kuin lapsistaankin. Nyt kaikki on skipattu yhteikunnan hoidettavaksi. Johtuu tietenkin aikojen muuttumisesta. Ja vanhusten osalta tämäkin peseytymisongelma johtuu lääketieteen avulla keinotekoisesti nostetusta eliniästä, ei ennen vanhuksia ollut tällaisia massoja, ei ollut niin paljon huollettavana, kuin nykyisin ja kun omaiset siis ei pysty auttamaan, hommaan tarvitaan rahaa. Ainoa konsti saada rahaa on verot, joita puolestaan kukaan ei ole halukas maksamaan...
=DW= ... kirjoitti:
Tuo oli hyvä näkökulma.
Agraaliyhteiskunnassa omaiset piti itse huolta vanhuksistaan, ihan samalla tavalla kuin lapsistaankin. Nyt kaikki on skipattu yhteikunnan hoidettavaksi. Johtuu tietenkin aikojen muuttumisesta. Ja vanhusten osalta tämäkin peseytymisongelma johtuu lääketieteen avulla keinotekoisesti nostetusta eliniästä, ei ennen vanhuksia ollut tällaisia massoja, ei ollut niin paljon huollettavana, kuin nykyisin ja kun omaiset siis ei pysty auttamaan, hommaan tarvitaan rahaa. Ainoa konsti saada rahaa on verot, joita puolestaan kukaan ei ole halukas maksamaan...
=DW=Niin... mietihän vanhusta jonka asunnossa on vaikka se entisaikoina yleinen amme. Sinne jos yksin sattuisi pääsemään, pois ei enää pääse...
Ja suihkuunkin mennessä pitää olla tuoli alla että jaksaa olla, ja saippua liukastaa lattiat joten pää on siinäkin kohta halki...
Samaa tuolia tarvitaan saunassakin, ja lauteet ovat kovaa jumppaa löylyn lämmössä...
Kyllä se avustaja on tärkeä turvatekijä.
- k/k
Japanilaiset on tutkineet asiaa nsn hira-tutkimuksen yhteydessä.
Lopputuloksena he päättelivät oman kilpailuhenkisen yhteiskuntansa omaksuneen tavan urheilusta.
Siellähän on sanonta että vierään suihkun kautta,eli peli on pelattu.
Uskoisin myös Suomalaisten pelkäävän alitajuisesti tuota sanontaa ja he eivät halua luovuttaa menemällä suihkuun. - Hei kun keikuskelen
Oma äitini rakastaa saunan lämpöä. Nyt kun hän on palvelutalossa, niin innolla on torstaisin menossa saunaan. Mukavat saunottajat hakevat huoneestaan ja vievät saunaan.
Vanha ihminen, jos asuu yksin, ei aina jaksa mennä saunaan, koska kaikki tuntuu niin hankalalta. Liikkuminen ja peseytyminen. Saunan lauteille ei välttämättä enää uskalla mennä. Suihkun alla seisominenkin on hankalaa, jos on huonot jalat. Tasapaino horjuu.
Kun äitini asui luonani, hänellä oli tuoli suikun alla. Saunaan kun meni, niin istui alimmalla portaalla.
Me nuoret pompahdamme helposti suihkuun. Ihana kölliä suihkun alla. Kaikki menee helposti. Hiusten pesu onnistuu tosta noin vaan. Suihkun jälkeen on hyvä olla.
Vanha ihminen voi rasittua aivan älyttömästi suihkureissullaan. Kaikkeen menee enemmän aikaa, hidasta pesemistä, hiki päällä kun suihkusta tulee pois. Kuivaaminen ja pukeminen on työlästä.
Ymmärrän hyvin, jos vanhukset eivät aina tahdo mennä suihkuun. Ainakaan silloin, jos eivät meinaa kotoaan minnekään poistua.
Onneksi nykyään on kodinhoitajia, jotka voivat tulla auttamaan saunomisessa tai suihkuun menossa. Tai jos omaiset asuvat lähellä, niin voivat auttaa suihkutouhuissa Pari-kolme kertaa vuodessa saunaa.
Suihkua jonkun verran useammin.
Ominais-tuoksuni on niin miehekkään seksikäs että ei kannata usein suihkutella.
H.- keploni
Jokainen taaplaa tavallaan;)
Minä käyn suihkussa kahdesti päivässä ja samalla vaihdan alusvaatteet ja sukat.
Ei vaan lähde päivä käyntiin jos ei käy suihkussa heräämässä;)
Käytän hyvin mietoa pesugeeliä joten iho ei kuivu.
Sauna, se on köyhän apteekki:) - reppuriika
Ehdoottomasti sauna ja tietenkin sen jälkeen suihku. Suihkussa käyn vain kun jossain todella hikeennyt, kesällä helteellä ja tietenkin tapauksessa, että ei ole sitä saunaa.
- L - L
Tarpeen mukaan. Tarve on käydä "aamusuihkussa" kuutena päivänä viikossa hieman ennen puolta päivää.
Kylpy kerran viikossa.
Saunassa tilanteen mukaan eli kesäisin muutaman kerran tuttavien mökeillä ja muulloin satunnaisilla kylpyläreisuilla.
En tiedä kuulunko tuohon "vanhojen ihmisten" ryhmään koska täytin 70 vasta joulukuussa.- Just kuuskymppinen
Mutta ainahan sie oot plus kuuskymppinen;)
- L - L
Just kuuskymppinen kirjoitti:
Mutta ainahan sie oot plus kuuskymppinen;)
Onko etiketti niin tiukka, että rajojen ylittäjän täytyisi "naamioitua"?
En viitsi ja minusta on reilumpaa kilkutella samalla LL:llä.
Ainakin tämä antaa mahdollisuuden herjaajille, kenellä on siihen tarvetta. - ojalan laskuoppi...
L - L kirjoitti:
Onko etiketti niin tiukka, että rajojen ylittäjän täytyisi "naamioitua"?
En viitsi ja minusta on reilumpaa kilkutella samalla LL:llä.
Ainakin tämä antaa mahdollisuuden herjaajille, kenellä on siihen tarvetta.Jos ihminen on yli seitenkymppinen, niin kyllä hän silloin on yli kuuskymppinenkin, ainakin minun laskuni mukaan. Tulee olemaan lopun ikäänsä yli kuuskymppinen, ellei keksi aikakonetta...
- 5+8
Saunon mielelläni, mutta jos olisi kylpyamme, niin mieluiten se. Kärsin huimauksesta ja seisaallaan suihkun alla peseminen välillä pelottaa kun pelkään kaatuvani. Kuka harjalla kasvojaan muka pesee?
- ----
Osta suihkujakkara.
- heno de...
Mulle pidettiin juuri luento kuinka harjalla pestynä kasvoista tulee puhtaat.Puhujana 90 mummo,tarkoitin aloituksellani juuri tätä ikäluokkaa olevia enkä meitä "nuoria"
Sama on äitini kanssa,sauna se on ainoa paikka vaikka palvelutalossa olisi iso komea kylpyhuone,on istuimet ja kaikki,pitää säästää myös vettä.
Ja aikoinani hoitoalalla työssä ollessani oli vaikeuksia saada vanhuksia pesulle,mutta saunaan olisi menty.
Kaipa se juontuu niistä ajoista kun ei ollut muuta kuin se sauna ja siellä käytiin kerran viikossa.
Sauna suihkuineen neljä keraa viikossa. Mieluusti myös poreamme kynttilänvalossa ja valkoviinilasi ammeenreunalla :).
- saunapuhdas pulu
Sauna. Se puhdistaa kehon ja mielen. Aina kun on mahdollista.S
saunapuhdas pulu kirjoitti:
Sauna. Se puhdistaa kehon ja mielen. Aina kun on mahdollista.S
Samaa mieltä. Sielukin puhdistuu saunassa.
- onko siistä
sauna jos yhteinen joskus epäilyttää, kun kaikki ei käytä istuinalustaa...
- pollyn
itse kannattaa käyttää istuinalusta eli peflettiä. Polypuretaanialus ei päästä läpi kumpaankaan suuntaan.
- miksi kumnassa?
Onko muiden tekemisillä väliä, jos itse käytöt istuinalustaa?
Minäkö tyhmä, en ymmärrä kommenttiasi. - pollyn
miksi kumnassa? kirjoitti:
Onko muiden tekemisillä väliä, jos itse käytöt istuinalustaa?
Minäkö tyhmä, en ymmärrä kommenttiasi.No onhan se niinkin, ettei pääse sinulta niille lauteille peppualustan läpi. (Enkä mä tarkoita Sinua sinua, vaan että polypuretaani estää tartuttamasta lauteille ja estää lauteilta tarttumasta. Anteeksi minun kanssa, olen huonoselittämään.)
- -----
pollyn kirjoitti:
No onhan se niinkin, ettei pääse sinulta niille lauteille peppualustan läpi. (Enkä mä tarkoita Sinua sinua, vaan että polypuretaani estää tartuttamasta lauteille ja estää lauteilta tarttumasta. Anteeksi minun kanssa, olen huonoselittämään.)
Oulussa on tulossa esitettäväksi näytelmä, jossa katsojille jaetaan pefletit.
Ainakin, mitä viimeksi lehdestä luin.
"Riisuttuna" - ...
----- kirjoitti:
Oulussa on tulossa esitettäväksi näytelmä, jossa katsojille jaetaan pefletit.
Ainakin, mitä viimeksi lehdestä luin.
"Riisuttuna"Esitys kiikunkaakun.
Joku valopää alkoi vaatimaan ikärajaa, koska esiintyjät alasti. Ja etenkin sitten, kun on näytös, missä katsojatkin alasti.
Kulttuuripoliittinen konflikti. Kalevassa otsikko jotain "saako suomalainen olla alasti ainoastaan saunassa ja seksiä harrastaessaan". Mun mielestä hieno idea ja nyt sauma hakea moniin asioihin debattia. Veikkaan, paljon on riitelyä, kyllä se esitetään ja alaston yleisökin toteutuu. Laittaa vaan lapun ovelle, että "yksityistilaisuus", Siis siihen alastoman yleisö -esitykseen. Taiteen esittämisessä nyt ei ole kerrassaan mitään ihmeellistä toi alastomuus.
=DW= ... kirjoitti:
Esitys kiikunkaakun.
Joku valopää alkoi vaatimaan ikärajaa, koska esiintyjät alasti. Ja etenkin sitten, kun on näytös, missä katsojatkin alasti.
Kulttuuripoliittinen konflikti. Kalevassa otsikko jotain "saako suomalainen olla alasti ainoastaan saunassa ja seksiä harrastaessaan". Mun mielestä hieno idea ja nyt sauma hakea moniin asioihin debattia. Veikkaan, paljon on riitelyä, kyllä se esitetään ja alaston yleisökin toteutuu. Laittaa vaan lapun ovelle, että "yksityistilaisuus", Siis siihen alastoman yleisö -esitykseen. Taiteen esittämisessä nyt ei ole kerrassaan mitään ihmeellistä toi alastomuus.
=DW=No mieti vähän, lapset sinne aikuisten alastomien näyttelijöiden ja katsojien sekaan hyhyh. Aikuiset tehkööt mitä haluavat mutta varjellaan lapset.
lusiina kirjoitti:
No mieti vähän, lapset sinne aikuisten alastomien näyttelijöiden ja katsojien sekaan hyhyh. Aikuiset tehkööt mitä haluavat mutta varjellaan lapset.
....nii ja onkos sinne esitykseen edeltävä sauna/suihkupakko? Voi nimittäin tuoksahtaa melkoisen ynnikille kun kaikenlaiset karvapeeseet siellä levittäytyvät aatamin ja eevan asussa likietäisyydelle.
- -----
lusiina kirjoitti:
No mieti vähän, lapset sinne aikuisten alastomien näyttelijöiden ja katsojien sekaan hyhyh. Aikuiset tehkööt mitä haluavat mutta varjellaan lapset.
Kuka hullu sinne penskojaan veis?
----- kirjoitti:
Kuka hullu sinne penskojaan veis?
niinpä niin, kyllä kuues löytyy sellaisiakin "hulluja". Kun kaikki on jo nähty ja koettu ja miksi pitää sitten vaahdota 16-vuoden ikärajasta?
- :))
lusiina kirjoitti:
....nii ja onkos sinne esitykseen edeltävä sauna/suihkupakko? Voi nimittäin tuoksahtaa melkoisen ynnikille kun kaikenlaiset karvapeeseet siellä levittäytyvät aatamin ja eevan asussa likietäisyydelle.
Ynnikille............:))))
- ..:)
Minulla on kaupunkiasunnossa sauna ja mökillä ulkosauna.
Kaupungissa käyn saunassa vain talvella. Jos on vähäluminen leuto syksy kuten nyt, saunon mökillä. Eilen illallakin lämmitin ulkosaunan kun on vähän lunta ja lämpötila nollan tienoilla.
Suihkussa käyn silloin kun siihen on tarvetta. Kuumina kesäpäivinä joka päivä.
Säälin taloyhtiötä vesilaskun suhteen, ei ole asuntokohtaisia mittareita. Eräs sukulaiseni perheineen asuu sellaisessa. Ovat kovia peseytymään, suihku on lähes tauotta käytössä.Ensimmäisenä aamulla, ja kauan jokainen, sama illalla, jos on meno jonnekin niin kolmesti päivässä.- puhtaus on puoliruokaa
Näkkyy jokainen pesulla käyvän hyvä tietää
- i_a*'*
No joo...
Minulla on tuo aina valmis kiuas. Tulee saunottua liki päivittäin kutosalin tai hiihtelyn jälkeen. Tänäänkin hiihtelin 30 kilometriä ja kyllä sauna olikin nautinnollinen kotiin saavuttua. Eipä tuo nahkani ole valitellut tuosta kylpemisestäni!!! - nytkö ymmärrät
voihan sitä jäädä lauteille töhkää, ei kaikki pese kunnolla ja ei se hetkessä häviä kuumuudessakaan...
- nytkö ymmärrät
ja hajukin sen kertoo yhteisissä saunoissa usein..
- Pirre*
Ehkä se kylmämisen tunne pesutapahtuman jälkeen on epämiellyttävä, ainakin mieheni valittaa että palelee ennenkuin saadaan iho kuivattua ja vaatteet päälle..ehkä näin.
- hauan julkisen -
vastauksen, miksi rakennustekniikka on erittäin HEIKKOLAATUISTA muka tekiikan nerojen maassa ?????
saako suomessa HUIJARIT rakentaa kerrostaloja, ja vaatia niistä huippukorkeita hintoja virheistä huolimatta ????
Kerrostaloihin EI ikinä saisi suunitella saunoja pieniin asuntoihin,
kerrostaloissa on PARASTA tilava kylpyhuone jossa on kylpyamme ja suihkukaappi
ON kokemusta molemmista sumis muodoista, sauna on maailman TYHMIN keksintö kerrostalon pieniin asuntoihin,
sauna tuottaa hirmupaljon kosteutta huoneistoihin ja kun tiedämme kuinka HEIKKO on suomessa rakenusalan tekniikan hallinta, aivan lapsenkengissä,
EI edes osata ilmastointia rakentaa oikein että se toimisi tehokkaasti niinkuin se on tarkotettu,
EI ole ihme jos hometalot on suomen suuri rakennus virhe ,
se ihmetyttää kun suomi pitää itseään älykkäänä korkean tekiinkan hallitsevana kansana,
MUTTA EI osata rakentaa kerrostaloista kunnon terveitä asuntoja joissa toimisi ilmastointi, ettei ihmisten tarvitsisi asua ikuisessa homeen täyttämässä asunnossa, ja kaiken huippu kun VIEMÄRIN haju tulee UUSISSAKIN kerrostaloissa ilmastoinin mukana huoneilmaan,
KUKA on korvausvelvollinen näin SUURISTA rakennusvirheistä,
pikkusen v i t u t t a a viemärinhaju udessakin asunnossa ,
JO ON pirua ku asunnot maksaaki hirmuhintoja MUTTA rakennus tekniikka on ALA_ARVOISTA kuinka tämä on mahdollista suomessa ?????????- älä huuda,
kun et näytä tietävän mistään mitään
- --------------------
älä huuda, kirjoitti:
kun et näytä tietävän mistään mitään
" rosvot kiinni sano VENNAMO aikoinaan !
älä huuda =
vai en tiedä mistää mitään, HAH,
näitkö ?? olen ostanu molemmantyylisiä asunntoja ja asunu vuosia siinä jossa oli kylpyamme , ja nyt nämä uudet joissa on loistava sauna MUTTA ilmasstointi p er s e e st ä , asunto on maksanu maltaita suuressa kaupungissa,
rakentaja EI ole pystyny korjaamaan rakennusvirhettä ilmastoinnin suhteen, EIKÄ varmasti ole ollu halukas korjaamaan , koska hyväveliverkosto on toiminu hyvin,
paskanhaju leijuu uusissa loistoasunnoissa jos ei ikkunoita pidä auku ympäri vuoden, siis raollaan,
suomessa saa rikolliset huijarit ammatitaidottomat olla rakennus- gryndereitä, ja kiskoa hirmuhintoja heikkolaatusista asunnoista,
EIPÄ ole ihme kun alkaa asuntojen hinnat laskea romahdusmaisesti, kun rakennustekniikka on LAPSEN kengissä suomesa,
minäki myyn uuden asunnon (aivan ilkeyttäni ) pilkkahinnalla, siitäpä alkaa asuntojen hintojen alasajo, sen verran v i t u t t a a raketajien piittaamattomuus,
maalinen mammona on nääs katoavaista,
( en anna mitään arvoa rahalle tässä tapauksessa )
kokoomuksen
( Vapaavuorihan puolustaa juuri rakennus alan gryndereitä ) piemällä työllä teetetyt heikkolaatuiset kerrostalo asunnot EI ole hintansa arvoisia, - ,.-,.-,.-
-------------------- kirjoitti:
" rosvot kiinni sano VENNAMO aikoinaan !
älä huuda =
vai en tiedä mistää mitään, HAH,
näitkö ?? olen ostanu molemmantyylisiä asunntoja ja asunu vuosia siinä jossa oli kylpyamme , ja nyt nämä uudet joissa on loistava sauna MUTTA ilmasstointi p er s e e st ä , asunto on maksanu maltaita suuressa kaupungissa,
rakentaja EI ole pystyny korjaamaan rakennusvirhettä ilmastoinnin suhteen, EIKÄ varmasti ole ollu halukas korjaamaan , koska hyväveliverkosto on toiminu hyvin,
paskanhaju leijuu uusissa loistoasunnoissa jos ei ikkunoita pidä auku ympäri vuoden, siis raollaan,
suomessa saa rikolliset huijarit ammatitaidottomat olla rakennus- gryndereitä, ja kiskoa hirmuhintoja heikkolaatusista asunnoista,
EIPÄ ole ihme kun alkaa asuntojen hinnat laskea romahdusmaisesti, kun rakennustekniikka on LAPSEN kengissä suomesa,
minäki myyn uuden asunnon (aivan ilkeyttäni ) pilkkahinnalla, siitäpä alkaa asuntojen hintojen alasajo, sen verran v i t u t t a a raketajien piittaamattomuus,
maalinen mammona on nääs katoavaista,
( en anna mitään arvoa rahalle tässä tapauksessa )
kokoomuksen
( Vapaavuorihan puolustaa juuri rakennus alan gryndereitä ) piemällä työllä teetetyt heikkolaatuiset kerrostalo asunnot EI ole hintansa arvoisia,Totta puhut. Asun itse 2012 valmistuneessa kerrostalossa. Ilmanvaihto toimii miten toimii, viemärinhaju tunkeutuu vähän väliä asuntoihin. Viime kesänä jouduin käärimään kylppärin lattiakaivon kannen muoviin ja sulkemaan altaiden tulpat jotta täällä pystyi ylipäätänsä asumaan. Välillä on öitä kun ilmanvaihto on niin minimissä, että ikkunat on pidettävä auki jotta voi hengittää. Ilmanvaihdosta on valitettu jatkuvasti, mutta kun osassa taloa toimii, osassa ei. Iilmanvaihtoa on korjattu ja säädetty jatkuvasti , tulos on - 0.
Nyt on paljastunut että rakentamisen yhteydessä on jäänyt putkia kokonaan asentamatta. Uskomaton juttu, sitä jää miettimään minkälainen on rakentamisen lopputarkastuksen taso kun tällainen emämoka menee läpi kenenkään huomaamatta ja mitä me asukkaat olemme hengittäneet tämän kahden vuoden ajan. - vihastunuKansalainen
,.-,.-,.- kirjoitti:
Totta puhut. Asun itse 2012 valmistuneessa kerrostalossa. Ilmanvaihto toimii miten toimii, viemärinhaju tunkeutuu vähän väliä asuntoihin. Viime kesänä jouduin käärimään kylppärin lattiakaivon kannen muoviin ja sulkemaan altaiden tulpat jotta täällä pystyi ylipäätänsä asumaan. Välillä on öitä kun ilmanvaihto on niin minimissä, että ikkunat on pidettävä auki jotta voi hengittää. Ilmanvaihdosta on valitettu jatkuvasti, mutta kun osassa taloa toimii, osassa ei. Iilmanvaihtoa on korjattu ja säädetty jatkuvasti , tulos on - 0.
Nyt on paljastunut että rakentamisen yhteydessä on jäänyt putkia kokonaan asentamatta. Uskomaton juttu, sitä jää miettimään minkälainen on rakentamisen lopputarkastuksen taso kun tällainen emämoka menee läpi kenenkään huomaamatta ja mitä me asukkaat olemme hengittäneet tämän kahden vuoden ajan.tästä asiasta vastikkään tuli uutisissa pieni uutinen kuinka rakennusvirheitä tehdään uusiin taloihin juuti ilmastoinin suhteen,
MIKSI siitä ei noteta yleisempää suurepaa metakkaa,
RAKENTAJIEN ON KORJATTAVA tekemänsä rakennusvirhe, mutta meilläkää ei ole korvaansa lotkautettu vaikka isännöitsijälle on asiasta raportoitu,
syy on ilmeinen HYVÄVELIVERKOSTO suojelee toisiaan,
asukkailta kyllä KYNITÄÄ hinta viimesenpäälle, mutta tuote on FIASKO,
alkaa tuntua että VALTIOVALLAN on puututtava asiaa olien LAIN VOIMALLA on tehtävä laki, jossa vaaditaa viimesten kahdenkymmen vuoden aikana tehdyt suuret virheet rakenuusfirmojen korjattavaksi, ilman että asukaat siitä maksaa enään penniäkään,
Ai tuon takia "haluan julkisen -" teki oman aloituksen.
Saa huutaa lisää, vanhus kun on, hajusta en tiedä.
Kunhan nyt vaan tuntuu siltä.
H.- Pesu ja virkistys
Vanhan ihmisen suihkussa ja saunassa käynti on heppoista puuhaa , voi sattua yhtä sun toista . Joustamattomat jalat ja liukas lattia , ai ,ai .
Kerrostalossa voisi olla yhteissaunontaa jossa auttaisivat toisiaan , nuoremmat ja vanhemmat . Meidän talossa on hoksattu juttu , käyvät yhdessä . Uskaltaa mennä
uima-altaaseenkin kun sellainenkin on .
Vanhuksia hoitaneena ymmärrän peseytymisen hankaluudet . - lapin muija
Olen siinä onnellisessa asemassa, että meijän talossa on erillinen rakennus jossa on iso ,ihana sauna( ei vaaraa homevaurioihin).
Käyn pari kolme kertaa viikossa siellä, jos en aina ota löylyä, niin suihkutan siellä.
Meitä ei oo niin monta jotka käytämme saunaa joten aikaja saa hyvin ja sauna on tosi puhdas. - Mietin yhä...
Mitä varten rakennetaan yleensä saunoja kerrostalohuoneistoihin.Tiedän ainakin sen että Aso-asunnoissa lähes kaikissa on aina sauna.
Aikoinaan asuessamme senmuotoisessa asumismuodossa,emme kertaakaan käyttäneet saunaa ja se oli varastona,tiedän monta muutakin joilla sama juttu.
Onhan taloyhtiöissä viikkosaunavuorot varattavissa ja lenkkisaunat,kuka haluaa mennä.
Ja vielä uimahalleja eri puolilla kaupunkia,joissa on saunat.kyllä sitä suihkussakin puhdistuu samalla lailla.
Ja kesällä uimaan.- ei pöpö kammoa
Asun asumisoikeus asunnossa ja minulla on sauna joka on myös käytössä ei kuitenkaan varastona. Nämä niin sanotut saunat jotka ovat useimpien käytössä ja vanhoja ovat kaikkea muuta kun puhtaita meitä kun niin monen laista käyttäjää. Siksi on ihanaa mennä omaan saunaan kun tietää että se on puhdas kun vain itse sitä käytän ja puhdistan sen.Olen tähän ikään ehtinyt nähdä jos jonkinlaista saunaa ja tullut tulokseen, oma sauna paras.
- se tahdon,--
ei pöpö kammoa kirjoitti:
Asun asumisoikeus asunnossa ja minulla on sauna joka on myös käytössä ei kuitenkaan varastona. Nämä niin sanotut saunat jotka ovat useimpien käytössä ja vanhoja ovat kaikkea muuta kun puhtaita meitä kun niin monen laista käyttäjää. Siksi on ihanaa mennä omaan saunaan kun tietää että se on puhdas kun vain itse sitä käytän ja puhdistan sen.Olen tähän ikään ehtinyt nähdä jos jonkinlaista saunaa ja tullut tulokseen, oma sauna paras.
voi olla että muutan tämän uuden asunnon vielä joskus ihanaksi kylpyhuoneeksi,
sillä täällä on kaunis tilava saunallinen kylpyhuone, saunasta en pidä,
MÄ SANON TOTUUDEN =
kerrotaloihin, pieniin asuntoihin EI PIDÄ rakentaa koskaan, ikinä saunaa, vaan tilava käytännöllinen kylpyhuone ammeineen ja suihkunurkauksineen,
huomatkaa tilava, ettei tule ahtaanpaikankammoa,
peilejä sekä luxusta riittävästi, jopa ihminen viihtyy ja voi nauttia ihanista poreammeen ihanuuksista,
- mimmimummi*
Kyllä se vaan niin näyttää olevan .....että meidän ikäisissä on niin saunaan "rakastuneita"....ettei siitä voi luopua....ja mieluimmin vielä kaksi saunaa...ystäväni mies on sellainen...pihasauna kesällä lämpiää melkein joka päivä...ehkä siinä saunan lämmityksessäkin on sitten oma viehätyksensä....
Katselin yhden uuden senioritalon esittelyä.....siellä on sauna joka kerroksessa....aika hyvä idea...tiedä sitten miten vuorojenvaraus sujuu..
Itse en kaipaa saunaa kovinkaan usein.... - näin koen
Kerrostalosauna usein varastona ja itse en ppidä kun vessa pesuhuoneena usein.
- tämän huomannu
Nuukuus tulee usein vanhana, ei maksas mistään mitäänn vaikka rahaa on.
- uudetki haisee ku
p a ska l l e ku ei olsata rakentaa toimivaa ilmstointia, onko hajulukot unohdettu kaikista uusista rakennuksista, hah, ainaki ne on minimaalisen pieni , että jos ikkunat on kiinni jopa p a sk a al kaa haista ku imuri vie poistoilmaa tehokkaasti,
viemärin haju on taattu nykyisissä uusissa kerrostaloissa, muita hajusteita ei saakkaa käyttää ku naapuri voi olla allerginen hajuveden tuoksuille, hah
ihmetyttää suomessa ku rakennetaaan vain hometaloja,
rakennustekniikka on lapsenkengissä tai ammattitaidottomien käsissä, - vesivanhinvoitehista
Mun mielestäni siisteyttä on päivittäinen peseytyminen. Maalla asuin lapsena, mutta kyllä meillä peseydyttiin padassa lämmitetyllä vedellä päivittäin. Teini-ikään päästyäni aloin peseytyä aamuin illoin, ja siitä pidän edelleen kiinni. Peseytymistä pelkääville kerron, että ei tarvitse jynssätä, ei tarvitse hinkata, eikä tarvitse käyttää mäntysuopaa tai tolua. Pelkkä vesikin raikasta ihon yön jäljiltä.
- kaivo oli kaukana
kyllä sitä joskus kouluaikaan, sulatettiin vesi lumesta, mutta pestiin ennen kouluun menoa, kasvot ainakin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275