Keskimmäinen pakaralihas (gluteus medius) suuttunut paljosta luisteluhiihdosta ja juoksusta. Ollut kipeänä jo 7 kk. Nyt fysiatri määräsi levon ja laittoi kortisonia. Levossa pitää olla kunnes kipu poissa. Mutta.
Olin aiemminkin levossa ja kipu tuli takaisin kun aloitin urheilun.
Osaako kukaan neuvoa miten hoitaa tuo lihas kuntoon? Ja milloin voisi aloittaa lihaksen harjoittamisen, sillä nythän se on tulehtunut...
Voinko tehdä venytyksiä tai kevyitä harjoitteita kotona? Vai pitääkö olla vielä levossa ja kuinka kauan? Olen iltaisin pitänyt kylmää ja laittanut tulehduskipuvoidetta.
Fysioterapeutin aika vasta parin viikon päästä...
Gluteus medius ärhäkkänä - apuja?
4
1086
Vastaukset
- Tea12345
Jos ei fyssari auta niin suosittelen kokeilemaan akupunktiota ja tulineulahoitoa. Itselläni auttoi pahaan S-nivelen oikutteluun ja sitä kautta pakaralihasten kipuiluun.
Älä ainakaan anna laittaa uutta kortisonipiikkiä enää sinne. Yksi voi parantaa, mutta useampi piikki vain auttaa vaivaa kroonistumaan ja heikentää lihasta. Lihaskipujen ehkäisyyn oon myös itse nykyään syönyt sellaista Leaderin nokkos-kalkki-inkivääri-vihersimpukka -lisäravinnetta. Sis. myös esim magnesiumia ja c-vitamiinia. Kokenut olevan sen hyödyllinen. - toimii.
Lihas tarvii lisäravinteita
D-vitamiinia 100-125µg/vrk
Magnesium sitraattia 400-800mg/vrk
Kalsiumia hyvin imeytyvässä muodossa eli mieluummin siemenistä ja kasviksista kuin maidosta.
Kohtuudella maitotuotteita eli korkeintaan 5dl ja pari palaa juustoa.
Ja hoitona edellisen lisäksi triggerpistehierontaa.
Googlaa paikkakuntasi osaaja. - Päärykäinen
Minulla sama rasitusvamma, minkä maineikas kirurgi heti tunnisti. Vamma on kroonistunut, sillä kukaan lääkäri ei ollut käsittänyt kivun syytä. Nyt se on niin paha 3 vuoden pelleilyn jälkeen, että korjaus voidan tehdä vain Reneval-hoidolla. Muistutta kantasoluhoitoja, sillä potilaan omasta verestä tehdään lääke, mikä alkaa korjata vaurioita mm rakentaen vammaan uusia verisuonia.Mullistavaa, eikö totta!
- Takaumako
Oletko jossakin vaiheessa käynyt kiropraktikon manipulaatiossa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938138
- 403922
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html341241Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321122Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121020Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797