Onko kokemuksia tenniskyynärpään leikkauksesta? Missä leikattu, mikä oli toipumisaika ennen kuin palasi töihin ja miten käsi käyttäytyi leikkauksen jälkeen?
Itselläni jatkuvasti uusiutuva vaiva ollut jo 1,5 vuotta ja viimeiset kolme kuukautta käsi ollut aika käyttökelvoton, ei taivu suoraksi eikä koukkuun, kipu nivelessä on todella vahvaa. On kokeiltu kortisonia, eri fysioterapeutteja (osa saanut käden pahemmaksi), jäsenkorjaajaa, akupunktiota, pitkää täyslepoa ym. Käsi saa pientä, kivun sallimaa jumppaa päivittäin mutta ei osoita mitään parantumisen merkkejä. Käsikirurgi on kuitenkin hieman haluton leikkaamaan, koska leikkauksesta hyötyy vain kuulemma 70-85% potilaista. Onko siis riskiä että käsi menee vain pahemmaksi? Pelkään työurani puolesta todella paljon, nyt ollut jo kauan pitkällä saikulla ja ikää on vasta 30 v.
Tenniskyynärpään leikkaus
5
535
Vastaukset
- avun sain.
Mikä nivel?
http://www.timonen.fi/vaivat-jannetuppitulehdus-if.html
Mulla toi Timonen hieroi sen pois.
Ei ole takasin tullut, kun vähensin rasitusta ja korjasin ergonomian.
Kärsin sitä ennen n. 8kk, kun kukaan ei osannut auttaa mua, vaikka vaiva on yleinen ja täysin hoidettavissa.
Venyttelyä tein, mutta siitä ei kovin paljon apua ollut.
Myös triggerpistehieronta on tehokasta eli etsi paikkakuntasi osaaja.- PauliinaL.
Kyynärnivel siis kyseessä. Tenniskyynärpää niin pahana, että aiheuttanut repeämää yhteiseen ojentajajänteeseen. Kättä ei voi edes kunnolla venytellä/käsitellä/hieroa, koska on niin kipeä nivelen kohdalta ja ärtyy ja tulehtuu vain pahemmaksi. Voi tehdä ainoastaan todella pieniä, kivuttomia venytyksiä joista ei apua ole ollut, joten siksi leikkaus nyt harkinnassa.
- avun sain.
PauliinaL. kirjoitti:
Kyynärnivel siis kyseessä. Tenniskyynärpää niin pahana, että aiheuttanut repeämää yhteiseen ojentajajänteeseen. Kättä ei voi edes kunnolla venytellä/käsitellä/hieroa, koska on niin kipeä nivelen kohdalta ja ärtyy ja tulehtuu vain pahemmaksi. Voi tehdä ainoastaan todella pieniä, kivuttomia venytyksiä joista ei apua ole ollut, joten siksi leikkaus nyt harkinnassa.
Käy yksityisellä käsikirurgilla sitten leikkauksessa, jotta saat toimintakuntoisen käden.
VSSHP:ssa ainakaan ei ole yhtään hyvää käsikirurgia.
Kaikki hyvät lähtee yksityiselle töihin. - entinenvaimo
PauliinaL. kirjoitti:
Exän käsi leikattiin OYS:ssä ja eipä se sen kummemmaksi tullut. Joutui osa-aikaeläkkeelle sen takia. Lihakset surkastui koko kädestä ja särkylääkkeitä napsii kuin karkkeja. Nyt tilanne rauhallinen.
- tyytyväinen
Itselläni oli tosi pitkään vaivannut tenniskyynärpää ja kaikki konstit oli kokeiltu, jumpat, venyttelyt, tuki-hoidot, kortisonit,akupunktiot ym...lopulta lääkäri oli sitä mieltä, että leikkaus olisi syytä tehdä. Vaiva oli silloin jatkunut yhtäjatkoisesti jo puolitoista vuotta. Leikkaus tehtiin päiväkirurgiassa ns. verettömänä leikkauksena. Kaikki sujui hyvin ja nykyään käsi on täysin työkuntoinen! Pitää kyllä muistaa ottaa huomioon aina, venytellä ja jumpata! Aika pitkään oli pientä vaivaa leikkauksen jälkeen, mutta reilun vuoden jälkeen leikkauksesta alkoi loputkin pikku särkyilyt helpottamaan...siis sitkeyttä vaadittiin myös leikkauksen jälkeenkin, mutta kunnollinen kuntoutus ja ohjeiden noudattaminen on tärkeää!
Tsemppiä sinulle kovasti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1742593Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2061204Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62865
- 53851
- 46849