tyttöjä vai poikia?

sad

Hei ! Minulla oli noin vuosi sitten kaksi rottanaarasta jotka ostettiin Seinäjoen Faunataresta, mutta jouduin niistä luopumaan koska ongelmana oli etteivät ne tottuneet käsittelyyn ja olivat hyvin arkoja - kuten minäkin alussa, olivathan ne minun ensimmäiset rottani ja eihän minulla henkilökohtaisesti ollut kokemusta niiden käsittelystä. Sain myytyä häkin äitini painostamana tässä joskus pari kuukautta sitten, mikä jäi askarruttamaan minua suuresti, sillä haluaisin kovasti uuden parin seurakseni.

Nyt kun olen ruvennut haikailemaan rottien perään, tahtoisin hankkia uudet kaverit. Kummat olisivat (sanotaan vaikka aloittelialle vaikka onkin kokemusta) parempia, likat vai pojat? Olen kuullut että pojat ovat rauhallisempia, mikä olisi varmasti hyvä asia kun vertaa nuohin mitkä minulla jo oli, mutta on minulle sanottu myös että ne haiskahtavat enemmän, totta? Tälläkertaa varmaan kannattaa hankkia kotioloista joissa on käsitely pikkuisina, koska varmasti eläinkauppakin vaikutti arkuuteen huomattavasti, vai? Olisiko Seinäjoen lähellä tiedossa jotain kasvattajaa?:)

Sitten se häkki..sattuuko olemaan tietoa mistä saisi halvalla hyväkuntoisen jossa tulisi vähän kamoja mukana? Olen katsellut tori.fi läpi ja keltaisen pörssin, mutta sopivaa ei tunnu löytyvän tästä ajomatkan päästä.

ARVOSTAN KOVASTI APUA !

3

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummatkin on ihan yhtä helppoja, poikaset on joka tapauksessa melkoisen aktiivisia siinä vaiheessa kun ne täytyy syliin totuttaa. Suokupuoli on ihan tykkäyskysymys. Pojat yleisesti ottaen rauhoittuu enemmän vanhemmiten, ja on toki ihan sikana isompia, ja tosiaan saattaa haista enemmän, mut ihan perus siivoilulla siitäkin selviää. Kasvattajalta saatu rotta on sukupuolesta riippumatta käsiteltävissä ihan hyvin.

Maikkoo on Seinäjoella! Mulla on häneltä yksi badgerityttö laumassa, hyvä kasvattaja on :) Ja, onhan noi badgerit kaikkein näteimpiä :P

Noista nettikirpputoreista kannattaakin metsästää. Ainakin Petsie.fi:n torin keksin vielä, ja facebookin Suomen Kesyrottayhdistys ja Suomen Kesyrottaharrastajat -ryhmissä noita myös pyörii. EIköhän kärsivällisyydellä löydy.

• surhym

Siivouksella poikien "haiskahtamisesta" selviää:D itse oon ilmeisesti tottunut poikien haisuihin, kun käyn paikassa jossa on tyttöjä niin huomaan sen hajun paremmin. Mutta ei kummatkaan haiskahda jos pitää paikat siistinä. Ei mitkään eläimetkään tykkää hajussa ja likaisuudessa olla. Yleisesti hajut on omistajien piikkiin meneviä;-) kyllä kumpaisistakin.sukupuolista saa hyvinkin kesyjä, tarvii vaan jaksaa touhuta niiden kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      166
      2747
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      1997
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1746
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    5. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      45
      1514
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1471
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      79
      1151
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1060
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      193
      976
    Aihe