Hei ! Minulla oli noin vuosi sitten kaksi rottanaarasta jotka ostettiin Seinäjoen Faunataresta, mutta jouduin niistä luopumaan koska ongelmana oli etteivät ne tottuneet käsittelyyn ja olivat hyvin arkoja - kuten minäkin alussa, olivathan ne minun ensimmäiset rottani ja eihän minulla henkilökohtaisesti ollut kokemusta niiden käsittelystä. Sain myytyä häkin äitini painostamana tässä joskus pari kuukautta sitten, mikä jäi askarruttamaan minua suuresti, sillä haluaisin kovasti uuden parin seurakseni.
Nyt kun olen ruvennut haikailemaan rottien perään, tahtoisin hankkia uudet kaverit. Kummat olisivat (sanotaan vaikka aloittelialle vaikka onkin kokemusta) parempia, likat vai pojat? Olen kuullut että pojat ovat rauhallisempia, mikä olisi varmasti hyvä asia kun vertaa nuohin mitkä minulla jo oli, mutta on minulle sanottu myös että ne haiskahtavat enemmän, totta? Tälläkertaa varmaan kannattaa hankkia kotioloista joissa on käsitely pikkuisina, koska varmasti eläinkauppakin vaikutti arkuuteen huomattavasti, vai? Olisiko Seinäjoen lähellä tiedossa jotain kasvattajaa?:)
Sitten se häkki..sattuuko olemaan tietoa mistä saisi halvalla hyväkuntoisen jossa tulisi vähän kamoja mukana? Olen katsellut tori.fi läpi ja keltaisen pörssin, mutta sopivaa ei tunnu löytyvän tästä ajomatkan päästä.
ARVOSTAN KOVASTI APUA !
tyttöjä vai poikia?
3
109
Vastaukset
Kummatkin on ihan yhtä helppoja, poikaset on joka tapauksessa melkoisen aktiivisia siinä vaiheessa kun ne täytyy syliin totuttaa. Suokupuoli on ihan tykkäyskysymys. Pojat yleisesti ottaen rauhoittuu enemmän vanhemmiten, ja on toki ihan sikana isompia, ja tosiaan saattaa haista enemmän, mut ihan perus siivoilulla siitäkin selviää. Kasvattajalta saatu rotta on sukupuolesta riippumatta käsiteltävissä ihan hyvin.
Maikkoo on Seinäjoella! Mulla on häneltä yksi badgerityttö laumassa, hyvä kasvattaja on :) Ja, onhan noi badgerit kaikkein näteimpiä :P
Noista nettikirpputoreista kannattaakin metsästää. Ainakin Petsie.fi:n torin keksin vielä, ja facebookin Suomen Kesyrottayhdistys ja Suomen Kesyrottaharrastajat -ryhmissä noita myös pyörii. EIköhän kärsivällisyydellä löydy.Äh niin ja Maikkoon kotisivun unohdin liittää :P Se on siis tämä:
http://maikkoonkarvatit.blogspot.fi/
- surhym
Siivouksella poikien "haiskahtamisesta" selviää:D itse oon ilmeisesti tottunut poikien haisuihin, kun käyn paikassa jossa on tyttöjä niin huomaan sen hajun paremmin. Mutta ei kummatkaan haiskahda jos pitää paikat siistinä. Ei mitkään eläimetkään tykkää hajussa ja likaisuudessa olla. Yleisesti hajut on omistajien piikkiin meneviä;-) kyllä kumpaisistakin.sukupuolista saa hyvinkin kesyjä, tarvii vaan jaksaa touhuta niiden kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1212355- 1341885
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631236Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1051206En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771091Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311060Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451039HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio24996Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉81990Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56942