tyttöjä vai poikia?

sad

Hei ! Minulla oli noin vuosi sitten kaksi rottanaarasta jotka ostettiin Seinäjoen Faunataresta, mutta jouduin niistä luopumaan koska ongelmana oli etteivät ne tottuneet käsittelyyn ja olivat hyvin arkoja - kuten minäkin alussa, olivathan ne minun ensimmäiset rottani ja eihän minulla henkilökohtaisesti ollut kokemusta niiden käsittelystä. Sain myytyä häkin äitini painostamana tässä joskus pari kuukautta sitten, mikä jäi askarruttamaan minua suuresti, sillä haluaisin kovasti uuden parin seurakseni.

Nyt kun olen ruvennut haikailemaan rottien perään, tahtoisin hankkia uudet kaverit. Kummat olisivat (sanotaan vaikka aloittelialle vaikka onkin kokemusta) parempia, likat vai pojat? Olen kuullut että pojat ovat rauhallisempia, mikä olisi varmasti hyvä asia kun vertaa nuohin mitkä minulla jo oli, mutta on minulle sanottu myös että ne haiskahtavat enemmän, totta? Tälläkertaa varmaan kannattaa hankkia kotioloista joissa on käsitely pikkuisina, koska varmasti eläinkauppakin vaikutti arkuuteen huomattavasti, vai? Olisiko Seinäjoen lähellä tiedossa jotain kasvattajaa?:)

Sitten se häkki..sattuuko olemaan tietoa mistä saisi halvalla hyväkuntoisen jossa tulisi vähän kamoja mukana? Olen katsellut tori.fi läpi ja keltaisen pörssin, mutta sopivaa ei tunnu löytyvän tästä ajomatkan päästä.

ARVOSTAN KOVASTI APUA !

3

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummatkin on ihan yhtä helppoja, poikaset on joka tapauksessa melkoisen aktiivisia siinä vaiheessa kun ne täytyy syliin totuttaa. Suokupuoli on ihan tykkäyskysymys. Pojat yleisesti ottaen rauhoittuu enemmän vanhemmiten, ja on toki ihan sikana isompia, ja tosiaan saattaa haista enemmän, mut ihan perus siivoilulla siitäkin selviää. Kasvattajalta saatu rotta on sukupuolesta riippumatta käsiteltävissä ihan hyvin.

Maikkoo on Seinäjoella! Mulla on häneltä yksi badgerityttö laumassa, hyvä kasvattaja on :) Ja, onhan noi badgerit kaikkein näteimpiä :P

Noista nettikirpputoreista kannattaakin metsästää. Ainakin Petsie.fi:n torin keksin vielä, ja facebookin Suomen Kesyrottayhdistys ja Suomen Kesyrottaharrastajat -ryhmissä noita myös pyörii. EIköhän kärsivällisyydellä löydy.

• surhym

Siivouksella poikien "haiskahtamisesta" selviää:D itse oon ilmeisesti tottunut poikien haisuihin, kun käyn paikassa jossa on tyttöjä niin huomaan sen hajun paremmin. Mutta ei kummatkaan haiskahda jos pitää paikat siistinä. Ei mitkään eläimetkään tykkää hajussa ja likaisuudessa olla. Yleisesti hajut on omistajien piikkiin meneviä;-) kyllä kumpaisistakin.sukupuolista saa hyvinkin kesyjä, tarvii vaan jaksaa touhuta niiden kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      121
      2355
    2. 134
      1885
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1236
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      105
      1206
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1091
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1060
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1039
    8. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      24
      996
    9. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      81
      990
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      942
    Aihe