Chatin ikäryhmien ikärajat

Toisin vielä tämän aiheen keskusteluun mitä kysyin luotsitapaamisessa. Eli kyseessä oli case että saako 17v henkilö chattailla 40 huoneessa?

Ylläpidon linjaus oli että ei saa. "Huone on 40 henkilöille" oli aika lailla kirjaimellinen vastaus kysymykseeni. Pyytäisin ylläpitoa nyt vielä miettimään tätä uudestaan koska tällä sääntötarkennuksella voidaan saada aikaan täysi kaaos ikäryhmissä.

Tähän asti on ollut vain kolme ikä-rajoitusta:
1. Chattiin on yleinen ikäraja 16v. Sitä nuorempia ei saa chatissa olla
2. Nuorten 16 huoneessa saa olla 16-21v henkilöt. Muut voidaan poistaa.
3. Sex-kategorian huoneissa alaikäraja on 18v

Nyt jos aletaan tekemään uusia sääntöjä pelkästään iän perusteella ne pitää ohjeistaa kaikille ja yksiselitteisesti. Ikä on niitä asioita joissa voidaan käyttää tarkkaa säätelyä, toisin kuin käytössäännöissä joissa ohjeet on tilanteiden monimuotoisuuksien vuoksi oltava aika ympäripyöreitä.

Mielestäni tässä on tehty hätiköity päätös yhden tapauksen perusteella, jossa on ylireagoitu nuoren henkilön valintaan alkaa seurustella itseään huomattavasti vanhemman henkilön kanssa. Perusteluna tuntuu olevan lastensuojelulliset tarkoitusperät ja se että tuollainen "villitsee miehiä" liikaa. Molemmat syyt on tässä ihan höpö höpöä. Laki määrittelee rajat ja ei palveluntuottajalla pitäisi tässä olla sanomista kuka ketäkin rakastaa lain puitteissa.

Kyllä säännöissä on nykyisellään riittävästi soveltamisvaraa jos sitten katsotaan että henkilön käyttäytyminen on sellaista että se vaatii toimenpiteitä. Ei sen takia tarvitse laittaa uusia sääntöjä joita sovellettaessa kukaan alle 40v henkilö ei saa olla 40 huoneessa. Niinhän tuo sääntö nyt on käsitettävä?

21

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei @Cesar

      Laitamme tästä tarkennuksen uuteen luotsin ohjekirjaan, jonka lähetämme sitten kaikille teille.

      Mikäli 17-vuotias tyttö haluaa keskustella 40-vuotiaan miehen kanssa. Tämä voi tapahtua vaikkapa paikkakunta huoneissa.

      Ikäryhmä chatin idea on nimenomaan keskustelu omaan ikäryhmään kuuluvien henkilöiden kanssa.

      Ystävällisin terveisin,
      Suomi24 Ylläpito

    • Aika mahdotonta on valvoa tuota ikärajajuttua, pitäisi tarkistaa kaikkien profiilit (mikäli ovat julkisia ja ovat ilmoittaneet oikean ikänsä).

      Nykysysteemi toimii mielestäni kohtalaisen hyvin, eli mitään tiukkaa ehdotonta rajausta en suosittelisi. 16 huoneen ikärajaus on hyvä. Mitä noihin muihin ikäryhmähuoneisiin tulee, niin olettaisin luotsien osaavan ajatella maalaisjärjellä ja toimia tilanteen mukaan tarvittaessa.
      Itsekin chattailen sekä 30 että 40 huoneissa (ja ikää minulla on 37).

      • Hei,

        Ymmärrämme kyllä, että tuota on vaikea valvoa. Joudumme tekemään tällaisen linjauksen tämän esimerkki tapauksen vuoksi.


        40-vuotias ei voi mennä 16 huoneeseen eikä myöskään 17-vuotias 40 huoneeseen.

        Toivottavasti ymmärrätte mitä tällä linjauksella haemme.

        Ystävällisin terveisin,
        Suomi24 Ylläpito


    • No, tuo tietäisi meille luotseille ihan sikana "hommia" täällä lisää ja kuinka moni luotsi jaksaa meidän tiettyjen lisäksi vaikka "syöttinickeillä" jatkuvasti tarkistaa henkilöitä ketä epäilee liian vanhaksi, tai liian nuoreksi tiettyihin huoneisiin. On tässä ollut 10 vuoden aikana melkoisesti tekemistä ja tarkistamista jo noissa pelkissä nuorten huoneissa. Mutta tiedän kyllä tässä heti esim. yhden tapauksen, joka hakee seksiseuraa itselleen ja käy myös 16 huoneessa, siis 17 vanha tyttö. Muut hänestä kertoivat minulle, että tyttö hakee vanhemmistakin äijistä tuhmis-seuraa ja tein sitten miespuolisen syöttinickin ja tarkistin asian ja se tuntui pitävän paikkansa. Tyttö oli kouliintunut jo varovaisen oloiseksi, että ei jäisi vain luotsille touhuistaan kiinni, vaan siitä lyhyestä keskustelusta se kävi kuitenkin heti ilmi, mitä hakemassa oltiin.

      Tässä sen tytön profiilin linkki: http://www.suomi24.fi/yhteisö/sujanni

      Kyllähän tuo profiili kuvineen kertoo enemmän, kun tuhat sanaa, kun katsoo sieltä ne kaveritkin. Eikä tämä ole ainoa "pentu" joka täällä etsii vanhemmista ukoista seuraa ja on tuonne 16 huoneeseen tullut välillä naisiakin ikäluokkaa 40 paikeilla, ketkä kyttää siellä nuoria poikia, mutta vähempi kuitenkin näitä Nais-Puumia siellä pyörii.

      Tavallaan meidän ei kuulu puuttua henkilöiden yksityiselämään, kun nykypäivänä tuntuu, että kaikki jutut on sallituja ja onhan presidentinkin eukko 30 vuotta nuorempi Salea. Saattaisi myös homopari olla tällä hetkellä maan isä ja maan äiti. (en ole siis homokammoinen!) Tuo oli toteamus yleisesti.

      Hankala juttu, mutta ainakin 16 huoneesta paapat saavat saappaasta persuksiinsa ja samoin Puuma-ladyt.

      Jos selkeästi näkee, vaikka 40 50 ja jopa 60 huoneessa profiilin, jolla on aivan nuoren henkilön kuva, niin silloin suoriltaan minusta vaan monon kuva pyrstöön ja ulos... 15 vanha seikkaili tässä joskus ennen joulua useampaan otteeseen huoneessa 60 . Huomautin hänelle tuosta ja tyttö sai bannit 72h, kun näin hänet siellä vielä kolmannen kerran ja olihan hän vielä liika nuorikin koko chattiin.

    • Edelleen ikäryhmien aulassa
      http://chat.suomi24.fi/login.cgi?gid=4&category=1
      lukee 40 chatin kohdalla "Keski-ikäisten keskustelupaikka. Lapsilta kielletty." On lukenut pitkään ja lukee edelleen.

      Toiseksi: Joku voisi vähän katsoa peiliin ja miettiä oikeasti, mitä puhuu. Väität 40 chatin luotsia ylireagoivaksi hätiköijäksi. Minä ainakin voin puhtain mielin sanoa keskustelleeni asiasta ENSIN ylläpidon kanssa, sillä kyseessä on palveluntarjoajan etu ja sitä minä luotsina ajattelen aina ensin tehdessäni päätöksiä.

      Kolmanneksi: Jos minä olen se ylireagoiva hätiköijä, niin päätöksiini chatissa MINUN kohdaltani ei liity mitenkään Ipoolian ja namibunnyn suhde, eikä heidän ikäero. En edes tiennyt koko asiaa tuolloin, että he ovat yhdessä, joten tässä suhteessa joku on ymmärtänyt asian väärin. Minun reagointini mahdolliseen alaikäiseen on täysin minun ja hänen ja ylläpidon välinen asia.

      Neljänneksi: kun minä teen kurinpidollisen toimenpiteen, niin joku käy poistamassa bannit, tai ko. henkilö ohittaa bannin ja palaa takaisin. Sitten täällä jotkut luotsit katsovat sellaista sormien läpi (tai ei vaan tiedä bannin ohittajasta), vaikka minä tai joku yrittää puuttua siihen. Ihan turha tulla väittämään hätiköijäksi tai puuttua toisen luotsin toimiin, kun sääntökin sille on selvä --->> palaute ylläpidolle!

    • Hei,

      Siis ikärajathan on sivustolla asetettu pääosin kahdesta syystä:
      1) Sisältö on arkaluontoista ja siksi alaikäisiltä kielletty
      2) Sisältö on kohdennettu samanikäisille henkilöille

      Siksi meillä on ikäryhmähuoneet ja rajoitetut palstat.
      Tuo 22 on yli 20-vuotiaille.
      40 on noin 40-vuotiaille ja sitä vanhemmille.
      16 on teineille ja nuorille aikuisille.

      Voi olla, että jollakulla on mielestään hyvä syy olla 17-vuotiaana eläkeikäisten huoneessa, mutta sen hyväksyminen ei ole reilua huoneen muita keskustelijoita kohtaan, sillä he ovat tietoisesti hakeutuneet ikäistensä luo. Sitä paitsi, jos tytön tarkoituksena on hakea seksiseuraa, se ei varsinkaan ole sopivaa käytöstä, eikä myöskään sopiva peruste huoneessa pyörimiselle.

      Ikärajoite ei edellytä luotseilta myöskään selvännäkemisen tai yksityisetsivän taitoja. Se on ohjeistus huoneisiin saapuville sekä huoneita valvoville. Mikäli luotsi huomaa, että huoneessa on joku ikäryhmään kuulumaton (tässä ei tarvitse olla täysin mustavalkoinen), hän voi ja hänen tuleekin poistaa kyseinen henkilö huoneesta.

      Ja älkää polttako itseänne loppuun luotsintehtävillä, itse tiedän hyvin miltä tuntuu kun ottaa vastuulleen koko maailman. :)

      Teidän tehtävänne on valvoa ja korjata, käyttäjät itse ovat vastuussa käytöksestään. Te olette niitä henkilöitä, joiden harkintakykyyn sekä oikeudentajuun on luotettu niin paljon, että olette saaneet oikeuden toimia ylläpidon oikeana kätenä ja poistaa häiriötekijöitä. Liika työllistäminen aiheuttaa vain loppuunpalamista ja väsymystä, eikä luotsin tehtävän tulisi olla kumpaakaan.

      Pitäkää huolta, pitäkää siistinä ja mikä tärkeintä - pitäkää hauskaa!

      Terveisin,

      Suomi24 Ylläpito - Martta


      P.S.
      Jaa niin, olen uusi lisäys ylläpitoon, hauska tutustua!
      Käyttäjät jo ovat haukkuneet minua siksi skitsofreenikoksi, jolla on puheripuli.
      Skitsofreenikko en ole. :)

    • 22 huoneesta terveisiä ja se et näistä ikärajakäytännöistä yms säännöistä voisi informoida myös käyttäjiä..

      En sit tiedä onko niistä kerrottu mut tällästä viestiä sain sieltä päin.. :)

      • tuohon 22 hommaan voisi ajatella että ne ohjattaisiin vanhempiin joiden tiedetään olevan lähempänä 40 kuin 30 .

        esim tänä vuonna vaikka kaikki ennen 1980 syntyneet ?

        mitä mieltä lienee YP ?


    • Edelleenkään tässä jutussa ei mun mielestä ole mitään järkeä. jääkö tämä sitten pelkästään ikäryhmiin?

      Mitäs jos mä stadilaisena en voi sietää böndejä? En jaksa lukea savoa niin jos Kuopiolainen eksyy Helsinki-huoneeseen niin saako/pitääkö hänet poistaa. Tokihan meillä Helsinkiläisillä pitää voida olla joku turvapaikka missä me voidaan olla keskenämme ilman kehäkolmosen ulkopuolista kieroilua. Ja minun on luonnollisesti turha mennä Oulu-huoneeseen kysymään mitään baarivinkkejä lomareissulle, koska heidän ei tarvitse katella mitään leuhkaa hesalaista.

      Kirkkocafeesa astuu välittömästi voimaan sääntö että kristinuskoa ei voi arvostella. Onhan se nimenomaan uskiksille tarkoitettu eikä sinne tarvitse tulla tyhmiä kyselemään. Uskonasiat muualla kiellettyjä. Pysykööt siellä jeesustelemassa.

      Ikärajoja ikäryhmiin on mahdoton luoda! Tästä tulee loputon soppa muuten. Annetaan ikäryhmienkin olla viitteellinen ryhmä jossa keskustellaan sen ikäisten näkökulmasta pääsääntöisesti. Ei avata tätä Pandoran lipasta.

    • Hei,

      Pääasiassa palstojen ja chat-huoneiden otsake viittaa siihen, mitä sisältä löytyy. Ikäryhmittäin otsikoidut chat-huoneet siis ovat tietylle ikäryhmälle suunnattuja chat-huoneita. Tähän liittyvä ohjeistus ei ole muuttunut viime aikoina.

      Näiden tilojen valvonnassa voi ja sopiikin käyttää maalaisjärkeä, annettujen ohjeistusten ja suuntaviivojen mukaisesti. Luotsi voi halutessaan joustaa rajoissa hieman, mutta tässä on hyvä soveltaa sääntöjä sekä kuunnella sitä, mitä huoneen muut chattaajat ovat asiasta mieltä. Kaikkia käyttäjiä ei välttämättä miellytä se, että huoneessa on joku ikäryhmään kuulumaton.

      Ylläpidon puolesta asia on tältä osin loppuunkäsitelty.

      Jatkossa on hyvä muistaa, että luotsi on luottohenkilö, joka toimii ylläpidon alaisuudessa ja edustaa käyttäjille järjestystä, turvaa sekä oikeudenmukaisuutta. Luotsien tehtävä on vaativa ja se voi osoittautua hyvinkin raskaaksi, jolloin kannattaa hakea tukea muilta luotseilta sekä sivuston ylläpidolta. Luotsin tehtävänä on siis myös kannustaa ja neuvoa muita luotseja.

      Viime aikoina on käyty paljon keskustelua kritisoiden muita, niin luotseja kuin ylläpitoakin. Kritiikki on toivottua ja sen avulla voidaan kehittyä, mutta yhteen asiaan keskittyminen ja toistuva kritiikki ei enää ole rakentavaa. Mikäli linjanveto on epäselvä, siitä tuleekin kysyä ja sitä selvennetään tarvittaessa.

      Mikäli haluatte tarkennuksia joihinkin linjavetoihin, kertokaa meille niin voimme ne liittää osaksi tulevaa luotsiohjeistusta. Tällä hetkellä emme kuitenkaan neuvottele esimerkiksi chat-huoneiden ikäsuuntauksista.


      Terveisin,

      Suomi24 Ylläpito

      • lähinnä tuo palaute tulee lisääntymään käyttäjiltä kun missään ei ole heille selvästi kerrottu että ikäryhmät on tarkoitettu sen ikäisille.

        olisi hyvä että siitä tulisi maininta vaikka siihen opastus osioon että ikäryhmä huoneet/palstat on tarkoitettu kyseiseen ikäryhmään kuuluville.

        voitaisiin sieltä osoittaa että tälläinen linjaus on olemassa säästäisi luotsien ja ylläpidon vaivoja kun ei tarvitse joka kerta ottaa yhteyttä asian tiimoilta.

        käsittääkseni nämäkin linjaukset mitä meille täällä kerrotaan on luottamuksellisia,
        niin ettemme voi niistä kertoa oikeastaan kuin muille luotseille.

        sitten käyttäjät kritisoi meitä kun ei voida näyttää missä sellaisesta on mainittu


      • make-75 kirjoitti:

        lähinnä tuo palaute tulee lisääntymään käyttäjiltä kun missään ei ole heille selvästi kerrottu että ikäryhmät on tarkoitettu sen ikäisille.

        olisi hyvä että siitä tulisi maininta vaikka siihen opastus osioon että ikäryhmä huoneet/palstat on tarkoitettu kyseiseen ikäryhmään kuuluville.

        voitaisiin sieltä osoittaa että tälläinen linjaus on olemassa säästäisi luotsien ja ylläpidon vaivoja kun ei tarvitse joka kerta ottaa yhteyttä asian tiimoilta.

        käsittääkseni nämäkin linjaukset mitä meille täällä kerrotaan on luottamuksellisia,
        niin ettemme voi niistä kertoa oikeastaan kuin muille luotseille.

        sitten käyttäjät kritisoi meitä kun ei voida näyttää missä sellaisesta on mainittu

        eikun olihan tuosta aiheesta siellä opastuksessa. otsikointi vaan johdatti harhaan..

        Chat-huoneen valitseminen

        Chatin etusivun vasemmassa laidassa on lista chatin kategorioista. Jokainen kategoria jakautuu aihepiiriin liityviin chat-huoneisiin. Jokaisen huoneen yhteydessä on kuvaus huoneessa käytävän keskustelun luonteesta. Ikäryhmäkeskustelut on tarkoitettu tietyn ikäryhmän edustajille, esimerkiksi 16 -huone on vain 16–21-vuotiaille chattaajille. Myös Lesbo, gay & bi -huoneet ja Romano Café on tarkoitettu ainoastaan näiden ryhmien edustajille. Muut chathuoneet ovat avoimia kaikille.

        tuosta tekstistä voisi tieten joitakin kohtia korostaa jotenkin.

        mutta tuota voi käyttää ilmeisesti perusteena ja mainintana että on tieto esillä.


      • Nonni... minulta tässä on sujunut kyllä aivan tämä maalaisjärjenkin käyttö jo 10 vuotta täällä, vaikka olen ollut myös joskus aito stadilainenkin. On se hyvä, kun on omaa hieman kumpaakin sukujuurta, niin ei tule rajattua ketään pois ja sietää ihan kaikkia. Ei tässä mitään ongelmia ole tavallaan ollut, vaan arvoisa ylläpito niitä itse tänne asettaa lisää, jollei noita entisiä ole enään meillä tarpeeksi. Olisihan se hienoa, jos tästä saisi edes palkkaa, mutta kun menee ihan hyväntekeväisyystyönä ja tietenkin ajankuluna, kun ei satu muuta tärkeämpää olemaan sillä hetkellä.

        Minä kun laitoin tapani mukaan - suoraan puhujana... kritiikkiä sähköpostissa, niin, jopas meinasi luotsin oikeudet lähteä, sitä minulle ehdotettiin, etenkin kun ilmoitin, että olen lomalla pidempään, mutta olenkin nyt kuitenkin vain 2 viikkoa näin kerallaan lääkärin määräyksestä. En ole yhdestä chatista siis masentunut tai ylirasittunut, vaan tapaturman jälkikaiut vaivaa ja odottaa leikkauksiaan.

        Hienoa olisi tosiaan saada ne uudet ohjeet ja säännöt sähköpostiin. Odotan mielenkiinnolla.


    • Tota tarkoittaako nää ympäripyöreät vastaukset nyt tätä, että

      22 huoneessa saa olla yli 30 v mutta maalaisjärjen kanssa heitellään liian vanhat ulos?

      Vai ei saa ollenkaan yli 30 v tulla...

      Tota seuraava kysymys mites me tätä asiaa valvotaan kun olette itse joskus sanonut, että numerot nickin perässä ei välttis kerro mitään.. Ja osalla on piilotettu profiili osalla ikä piilossa osalla näkyy vaan kavereille..

      Kai meille tulee työkaluja jolla näemme kyseisen henkilön iän?
      -Pääsy piiloprofiileihin / kavereille nähtäviin profiileihin?
      -Pääsy näkemään ikä vaikka se olisi piilotettu..

      Olette kyllä mahtavia kun teette näitä "uudistuksia" ja ette mieti miten näitä sitten valvotaan..

      Kiitos ja kumarrus tästä

    • Olen sitä mieltä asiasta. Kaikki alle 21 vuotiaat, pois 22 sivulta, myöskin muista ikäryhmistä. Mielestäni myöskin on järkeenkäypää, että jokainen luotsi toimii samoin. Tällätavoin saamme yhteisen linjan ja turha nurina pienenee cättäreiden kesken luotseja kohtaan.(esim: miksi mun täytyy poistuu, se ja se antaa olla sivustolla), Tuntuu sangen kuvottavalta jos 22 huoneessa pyörii 40-50 jopa yli, miehiä ja naisia, tietäen, että joukossa on alle 21v. nuoria, jopa 16v sieltä tapaa. Tämä alle 21v. poistaminen huoneista lisää tietenkin painetta 16 sivulle. Tämä myöskin aiheuttaa sen, peitetyt profiilit lisääntyy, niin nuorilla, kuin vanhemmillakin.

    • Jokainen saimme ylläpidolta paimenkirjeen tästä asiasta. Minusta olisi kohtuullista edes se että ylläpito laittaisi tämän säännön kaiken kansan nähtäväksi. Eli ikäryhmien kirjautumissivulle maininta asiasta. Kyllä tälläinen sääntö on oltava chattaajien todennettavissa ennenkuin aletaan toteuttamaan suuressa määrin.

    • Hei!

      Ikäryhmächatin huonekuvauksen alla (puhumattakaan itse huoneen nimestä) lukee minkäikäiselle huone on tarkoitettu. Se, miksi sitä ei ole teroitettu alleviivaten joka ikisen huoneen alle vaan tarkennettu pääosin 16 -huoneen kuvauksessa, on ollut ihan vaan siitä syystä kun emme ole tulleet ajatelleeksi että se linjaus olisi näin hankala ymmärtää.

      Ikäryhmähuoneet on tarkoitettu sille ikäryhmälle, mille se on suunnattu.

      Myös Chatin ohjeissa kohdassa Chatin valitseminen on ollut tästä ohjeistus ties kuinka kauan.
      http://www.suomi24.fi/opastus/chat/ohjeet/#valitsechat

      Paimenkirjeitä lähetetään siksi, että luotsit olisivat paremmin kartalla. Tällä hetkellä kun tuntuu että jokainen luo palveluun omat säännöt sen mukaan miten niitä viitsii tai haluaa valvoa.

      Tosiasia kuitenkin on, että ylläpito päättää linjavedot sekä tiedottaa niistä luotseille jotka sitten noudattavat niitä.

      Minusta olisi kohtuullista, että kaikilla luotseilla olisi samat säännöt joiden mukaan toimia. Mikäli kokee säännöt epäreiluiksi, siitä tulee keskustella ylläpidon kanssa. Ellei ylläpito muuta linjavetoaan, se sääntö on se mitä noudatetaan.


      Terveisin,

      S24 Ylläpito Martta

      • Voe voe kaikki olisi niin helppoa ja yksinkertaista, jos todellakin kaikki noudattaisivat ohjeita, mitä saamme, mutta kun on paljon luotseja, jotka eivät edes vaivaudu tulemaan tänne valvomaan chattia kuukausiin / vuosiin , niin he eivät tunnu sitten tietävän nykyisestä suuntauksesta yhtikäs mitään ja sekoittavat vain pakkaa ja taas on kaikki ihan persiillään. Tulevat vain tänne arvostelemaan ja suorastaan haukkumaan luotseja, etenkin niitä uudempia nappinokkia (ei tinappi) ;) ... jotka tuolla hiki hatussa ovat yritääneet noudattaa niitä, niin ihmeteltyjä (kansan keskuudessa) ja asetettuja s24 sääntöjä.

        Hyvä asia se, että huoneiden ulkopuolelle tuli ne tarkat ikä- haitarit, mutta nekään ei auta meitä, kun kansa valittaa, vinkuu, haukkuu ja haistattaa meille päivät / illat pitkät.

        Itse olen yritttnyt nyt tehdä ohjeiden mukaan koko ajan samoin, kun muutama kollegani täällä. Vaan hukkaan menee ja sama noidankehä sen kun jatkuu, joten olen tullut vakaasti siihen tulokseen, että ihan sama, minkä ikäiset (kunhan on 18 täyttänyt) chattaavat keskenään tuolla sikin sokin.

        Ei tätä kukaan jaksa kauaa, kun koko aika pitää jauhaa samat lauseet heille, ketä ei saa huoneissa olla. Ei mitään järkeä koko touhussa.

        Tulee vaikutelma, että Suomi24 päättää, ketä saa seurustella / jutella keskenään ja sehän ei oikeasti kuulu kenellekään, kuka tahtoo olla kenenkin kanssa.

        Aatelskaa nyt, jos Sauli Niinistö ja Jenni Haukio olisivat olleet täällä chattaamassa (on voineet ollakin) ja aina, kun Sale ois tullut moikkaan Jenniä tonne 30 huoneeseen ... 60 huoneesta, niin Sale ois paiskattu pihallle...aijai... ei olisi silloin syntynyt nykyistä presidentti-pariakaan ;)

        Loppu diagnoosi: En kannata ikäryhmä-huoneita! Kaikki vaan sekaisin keskenään tuota tiettyä 18 vuoden ikärajaa noudattaen. Seurustelkoot, tai chattailkoot, vaikka virtahepojen kanssa , et JOoOoooo... o.


    • Nyt kun huoneiden oville on tullut ohjeistukset ikäryhmiin niin 50 on ainakin aivan sekaisin! Ainoa mitä siellä puhutaan on kyräily ja mietintä kuka on esim. täyttänyt jo 60. Ei puhettakaan enää mukavasta rupattelusta kun homma on mennyt metsästämiseksi ja tyhjänpäiviksi ilmiannoiksi.

      Mitä ihmettä tässä pitäisi nyt tehdä kun täysin asiallinen vakichattaaja ilmiannetaan pyytäen heittämään ulos. Kristallipallostako minä ne iät näen jos profiilissa ei ole ja sen jälkeen rankaisen siitä, että joku on täyttänyt 60?

      Tämä ei toimi, ei todellakaan toimi.

      Ikäryhmät pitiäisi minusta edelleenkin olla suuntaa antavia kuin ehdottomia luokkia. Poikkeuksena nuorempien huoneet.

      Onko niillä numeroilla aikuisten kesken niin merkitystä, jos jutut on asiallisia?

    • Kymmenisen vuotta sitten olen jutellut muutaman kerran Maikkarin chatissa erään viestitutun kanssa, joten en siis tunne kyseistä somea millään tasolla.

      Mutta mitenkä tuo huone ja ikäongelma. (Onko todellisesta iästä yleensäkään mitään takeita?)

      Varmaan osa ihmisistä haluaa keskustella ikäistensä kanssa. Noin hyvin sumealla rajauksella. Joustavalla limityksellä niin ylä- kuin alarajallakin.

      Toisilla juttu saattaa kulkea läpi kaikkien luvallisten ikäryhmien.

      Olisiko mitään järkeä jakaa tiloja niin, että olisi noita toisiinsa limittyviä ikäryhmähuoneita ja niiden lisäksi ikäryhmätön 18 -huone?

      Taisivat mennä termitkin metsään... :)

    • Minä henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ikäryhmä 60 ja 70 tulisi lopettaa, joska niissä on enää harvoin kunnon chattailua ja niitä huoneita ei kukaan varmasti kaipaa. 50 on selkeästi vilkkain huone ja sinne haluavat myös 60 ja 70 ihmiset tulla juuri keskustelun vilkkauden takia.

      S24 chateissa 50 on siis suosituimpia huoneita ja ikä sinne tulisi olla siis 50 -100, mutta lapset ja selkeästi alle viiskymppiset pitäisi pyytää siirtymään pois.. Riitoja ei edes ylläpito ei saa karsittua chateista..tai ylipäätään 50 chatista. Tää ikä on paha..siis todella paha, ei ole kiva vanheta, ollaan itsepäisiä.. ja se toisinaan näkyy sitten riitelynä.

      Ihmiset kuitenkin kaipaavat kovasti keskustelua ja erityisesti juuri 50 vuotiaat. Osa on eronneita, osa leskiä..lapset maailmalla ja aikaa alkaa olemaan liiankin kanssa. Sakki kaipaa vertaistukea ja tosi on kuitenkin se, että 50 60 ja jopa 70 nykymaailmassa ovat hyvin samalla tasolla..nuorekkaita eivätkä suinkaan mitään vanhuksia :)

      Tää oli nyt sitten 50 huoneen puolustuspuhe sen säilymisen puolesta, kivaa kesää kaikille.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      349
      4201
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      280
      2384
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1703
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      102
      1485
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1433
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1287
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1265
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      56
      1142
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1026
    Aihe