Minulla on käytössä WLAN-mokkula. Nettiyhteyksiksi on asennettu sekä koneeni että TV:ni. Äsken hetken aikaa mokkulani näytti, että minulla olisi käytössä kaksi nettiyhteyttä, vaikka TV ei ole edes päällä! Onko mahdollista, että joku olisi käynyt nettiyhteydelläni netissä, vaikka koneeni on salasanasuojattu? Vai mistä tuo johtuu? Nyt mokkula näyttää taas oikein, eli käytössäni on vain yksi nettiyhteys.
Mitä ihmettä?
21
160
Vastaukset
Onko tämä mokkulan wlan verkko suojattu WPA2 suojauksella ja vahvalla salasanalla?
- En tiedä
En tiedä, tämä on laitettu huollossa minulle.
Eli jouduitko laittamaan salasanan kun yhdistit tV siihen?
- En.
En joudu laittamaan.
Silloin voi hyvinkin olla mahdollista että joku käyttää wlan yhteyttäsi.
- Apua!
Miten se voi olla mahdollista? Minulle ei ole koskaan aiemmin tapahtunut mitään tällaista, ja olen ihan paniikissa.. Mitä minun pitäisi tehdä? Yritän mennä muuttamaan mokkulan asetuksia, mutta aina vain sivu sinne lataa ja lataa, ja palvelin vastaa liian hitaasti!
Se on mahdollista jos wlan on suojaamaton. Tällöin käyttäjän tarvitsee vain mennä wlan mokkulan kantoalueelle ja etsiä sen verkon. Kun salasanaa ei ole niin hän voi helposti yhdistää siihen ja käyttää yhteyttäsi laillisesti. ( Suomessa on laillista käyttää suojaamattomia wlan verkkoja).
Mistä mokkulasta on muuten kyse?- Voi vitamiini!
DNA:n 4G-mokkula.
Voiko hän tehdä koneelleni jotain, vaikka se on salasanasuojattu?
Ei. Onko mokkula siis ZTE vai Huawei merkkinen?
- Ei kumpikaan
Sierra
https://www.dna.fi/documents/15182/18521/4G WLAN S käyttöopas.pdf/b4d57841-c0b2-4fe7-8b03-7907f1942e0b
Tuon ohjeen mukaan mokkulan asetuksia voi muutella menemällä http://dna.mokkula osoitteeseen. Koneen pitää toki olla yhteydessä tuohon mokkulaan. Muuten tuolle sivulle ei pääse.- Alkaja
Pääsin nyt sisään tuonne mokkulani asetuksiin. Siellä sanotaan näin: "WLAN-verkon salaus: WPA/WPA2, henkilökohtainen".
Onko siellä salasanaa?
- On juu
Näytti olevan.
Silloin verkkoon on tuskin mennyt vaan tuo luku voi olla jumahtanut näyttöön.
- Kiitos!
OK, kiitos! Kivi vierähti sydämeltä.
Voit kokeilla sammuttaa mokkulan. Näkyykö siinä edelleen esim 10-minuutin päästä kaksi wlan laitetta?
- Tapahtui taas
Sama ongelma toistui taas tänään. Eli aluksi kun menen nettiin, näkyy vain yksi yhteys. N. tunnin surffaillun jälkeen tulee kaksi yhteyttä, ja se näkyy n. 10 min. Sen jälkeen käytössä on taas vain yksi yhteys.
Voisiko mokkulassa olla jotain vikaa, vai mistä lie johtuu..?
Voi olla että tv ottaa yhteyttä siihen vaikka se on sammuksissa.
Mokkulan hallintasivulta pitäisi nähdä että mikä laite on siihen yhteydessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.605727- 1064884
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3982900Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s951391Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3401119- 65961
- 29948
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46886Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109867Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52839