Heh heh, tässä se nähdään! Kun autoja oikeasti aletaan vertailemaan, niin laatu löytyy jostain muualta kuin Kiinasta tai Saksasta:
http://www.ksml.fi/erikoissivut/autot/mazda-ja-lexus-antavat-edullisimmat-kilometrit/1765940
Tuttujen (häpeälliset) kertomukset jatkuvista vikahuolloista saa nyt todellista vahvistusta. Japanilainen osaa tehdä auton. Näin se vain on.
Missä on "laatupremiumit" MB, Audi, BMW, Volvo?
28
504
Vastaukset
- Järki hoi
Luetun ymmärtämisen kanssa näkyy aloittajalla olevan vaikeuksia. Laadusta ei kirjoitettu mitään, todettiin Mazdan olevan halpa auto.
- Mazdamän
Jaa, järki hoille asia ei aukea: Mazda on KÄYTÖSSÄ halvin. Siis ihan selkokielellä: Ei kalliita ylimääräisiä korjaamokeikkoja, ei kalliita 24 h autopalvelun palveluita. Se johtuu LAADUSTA. Kun auto tehdään hyvin, omistaja voi keskittyä AJAMISEEN, ei vikavalojen sammuttamiseen korjaamoilla. Mutta taisi kolahtaa ;-)
- Järki hoi
Mazdamän kirjoitti:
Jaa, järki hoille asia ei aukea: Mazda on KÄYTÖSSÄ halvin. Siis ihan selkokielellä: Ei kalliita ylimääräisiä korjaamokeikkoja, ei kalliita 24 h autopalvelun palveluita. Se johtuu LAADUSTA. Kun auto tehdään hyvin, omistaja voi keskittyä AJAMISEEN, ei vikavalojen sammuttamiseen korjaamoilla. Mutta taisi kolahtaa ;-)
Tulkinta on omassa mielikuvituksessasi. Artikkelissa puhutaan viiden vuoden käyttöiästä Yhdysvalloissa. Suurin osa siitä, tai jopa kokonaan menee takuuajan piikkiin. Mazda on muuten tuttu auto, ajelin pitkään "kuutosella" ja hyvin se toimi.
- Mazdamän
Järki hoi kirjoitti:
Tulkinta on omassa mielikuvituksessasi. Artikkelissa puhutaan viiden vuoden käyttöiästä Yhdysvalloissa. Suurin osa siitä, tai jopa kokonaan menee takuuajan piikkiin. Mazda on muuten tuttu auto, ajelin pitkään "kuutosella" ja hyvin se toimi.
Menee takuuseen jos menee. Joka tapauksessa, en ihmettele ettei listalta löytynyt euroautoja.
- turha lehtijuttu
Mazdamän kirjoitti:
Menee takuuseen jos menee. Joka tapauksessa, en ihmettele ettei listalta löytynyt euroautoja.
Jenkkilän autot eivät ole välttämättä ihan samoja ja samoilla ominaisuuksilla kuin Euroopassa myytävät. Myös huoltojen ja korjausten hinnat toiset jne....
- ei enään mazdaa
Mazdamän kirjoitti:
Jaa, järki hoille asia ei aukea: Mazda on KÄYTÖSSÄ halvin. Siis ihan selkokielellä: Ei kalliita ylimääräisiä korjaamokeikkoja, ei kalliita 24 h autopalvelun palveluita. Se johtuu LAADUSTA. Kun auto tehdään hyvin, omistaja voi keskittyä AJAMISEEN, ei vikavalojen sammuttamiseen korjaamoilla. Mutta taisi kolahtaa ;-)
Mazda on varmaankin pitänyt hyvin laatunsa tekniikan osalta, mutta se ruostesuojaus oi, oi. On Suomen varmasti nopeiten ruostuva auto. Mielestäni maahantuojan pitäisi tehdä Suomessa Mazdoihin ruostesuojaus omaan piikkiin.
- kyllä te tiedättä
ei enään mazdaa kirjoitti:
Mazda on varmaankin pitänyt hyvin laatunsa tekniikan osalta, mutta se ruostesuojaus oi, oi. On Suomen varmasti nopeiten ruostuva auto. Mielestäni maahantuojan pitäisi tehdä Suomessa Mazdoihin ruostesuojaus omaan piikkiin.
halpiksia nuo Mazdat ovat joka tapauksessa, sisusta halpaa ja halvan näköistä muovia ja muutenkin rimpulaa toteutusta. Ei se että jos kone kestää pidempään kuin jokun muun, tee autosta laadukasta. Laatu on muuta, kuten hyvät laadukkaat materiaalit, hyvin toimivat varusteet, hyvä kyyti jne..
- Ruoste-estokäsittely
ei enään mazdaa kirjoitti:
Mazda on varmaankin pitänyt hyvin laatunsa tekniikan osalta, mutta se ruostesuojaus oi, oi. On Suomen varmasti nopeiten ruostuva auto. Mielestäni maahantuojan pitäisi tehdä Suomessa Mazdoihin ruostesuojaus omaan piikkiin.
pitäisi tehdä kaikkiin maahantuotaviin uusiin autoihin jo lakisääteisesti. Säästyttäisiin monelta turhalta harmilta. Mutta eiväthän tumpelot nykyihmiset osaa niin pitkälle edes ajatella.
- Kallista menoa
TM tutki reilu vuosi sitten ylläpitokuluja suomessa. Toyota sekä Lexus olivat kalleimmat ja syynä runsas huollon tarve.
- Elämä helppo
Se juttu oli täysin teoreettinen, montako huoltokäyntiä autolla ohjekirjan mukaan tuli ja paljonko huoltoon tarvittavat osat maksoivat. Siinä ei oltu mitenkään huomioitu auton huonoudesta johtuvia vikakäyntejä.
Itseäni juttu nauratti, koska oma japaneesi käy huollossa 15.000 km välein vanhuudestaan johtuen, mutta yhtään korjaamoreissua ei ole ollut. Siis kertaakaan autoa ei ole viety "huoltoon" siksi, että siinä olisi jotain vikaa. Ajomäärä on yli 200000 km. Naapurista on hinauskeskus hakenut kohtuullisen uuden näköisen Citikan pihasta jo parikin kertaa ja vuokraamon kiesi on palvellut muutaman päivän. Se siitä. Mietin vaan, tulikohan noillakin kerroilla myöhästyttyä jostain ja meniköhän takuuseen tai vakuutukseen? - Laatua koko rahalla
Elämä helppo kirjoitti:
Se juttu oli täysin teoreettinen, montako huoltokäyntiä autolla ohjekirjan mukaan tuli ja paljonko huoltoon tarvittavat osat maksoivat. Siinä ei oltu mitenkään huomioitu auton huonoudesta johtuvia vikakäyntejä.
Itseäni juttu nauratti, koska oma japaneesi käy huollossa 15.000 km välein vanhuudestaan johtuen, mutta yhtään korjaamoreissua ei ole ollut. Siis kertaakaan autoa ei ole viety "huoltoon" siksi, että siinä olisi jotain vikaa. Ajomäärä on yli 200000 km. Naapurista on hinauskeskus hakenut kohtuullisen uuden näköisen Citikan pihasta jo parikin kertaa ja vuokraamon kiesi on palvellut muutaman päivän. Se siitä. Mietin vaan, tulikohan noillakin kerroilla myöhästyttyä jostain ja meniköhän takuuseen tai vakuutukseen?Siitä samasta syystä ajan saksalaisella BMW: llä. Huollot noin 30000 välein ja se on siinä ei mitään muuta ylimääräistä korjausta tai rahan menoa ja nyt kilsoja 147000. Eli Toyota tulee kalliimmaksi lyhkäisillä huoltoväleillä kuten TM totesi.
- Öljynvaihto
15 tuhannen km välein on pelkästään positiivinen asia. Longlife on minulle Suomen olosuhteissa kirosana joka ei ennusta mitään hyvää.
- iisiionnnnnnnnnn
Toyotan varsinainen huoltohan on 30tkm välein.
http://www.toyota.fi/omistajalle/huolto/huolto_ohjelmat.tmex
15 tkm välein vaihdetaan öljyt öljynsuodatin, eipä paljon muuta, ei ainakaan mitään mitä ei voi tehdä itse tai lähimmällä huoltoasemalla.
Suomessa pitäisi öljyt vaihtaa muutenkin siinä 15 tkm välein (tai kerran vuodessa) jos autosta halutaan pitkään luotettavasti palveleva.- perusteet puuuttuu
Ja Essonpappojen vanha legenda jatkuu ja jatkuu......
Pannukahvikin on parasta ja videot on itse pirusta. - laatua Italiasta
perusteet puuuttuu kirjoitti:
Ja Essonpappojen vanha legenda jatkuu ja jatkuu......
Pannukahvikin on parasta ja videot on itse pirusta.Eipä mulla Fiat Grande Puntossakaan vikoja ole ollut. Kohta 3 vuotta/yli 75 tkm ajellut, pari vuosihuoltoa takana. Takuu loppuu mutta eipä tuolle tarvettakaan ole ollut. Muutaman polttimon olen joutunut vaihtamaan. Vaikuttaa, että sain laatua ja tyyliä halvalla!
- moottoritkestääöljyl
perusteet puuuttuu kirjoitti:
Ja Essonpappojen vanha legenda jatkuu ja jatkuu......
Pannukahvikin on parasta ja videot on itse pirusta.Perusteita autojen koneiden kestävyydestä:
http://www.honestjohn.co.uk/news/miscellaneous/2013-01/honda-and-toyota-top-the-engine-reliability-ratings/ - määdzig
moottoritkestääöljyl kirjoitti:
Perusteita autojen koneiden kestävyydestä:
http://www.honestjohn.co.uk/news/miscellaneous/2013-01/honda-and-toyota-top-the-engine-reliability-ratings/Top 10
4. Volvo
5. Jaguar
7. Fiat
8. Ford
Bottom 10
7. BMW
10. Mitsubishi
Tosi uskottava lista :-D Millähän Midaan loitsulla tulos on saatu?
- mennyt maine
Riippuu niin laskentatavoista ja mitä halutaan esittää. Japanilaiset ovat kuitenkin tyyriitä pidettäviä, kun niitä huoltoja ja öljynvaihtoja on yhtenään. Takaisinkutsuja satelee yhtenään ja vikoja siinä missä muissakin merkeissä.
- Toiset ei vaan tajua
Kirjoitus oli tuosta aivan loistava esimerkki. Kiitos pojulle siitä että silmäni ovat avautuneet näkemään kansan todellisen typeryyden.
- lisä kustannus
Lyhyet huoltovälit tietää myös ajanhukkaa, eikä tojolla ainakaan annettu huollon ajaksi minkaanlaista kulkupeliä. Lahdessa ainakin Volvolla saa sijaisauton ilmaiseksi (bensat joutuu maksamaan). Sellaiset ihmiset jotka ajaa autolla (50000-100000km/vuosi) noita huoltokäyntejä siunaantuu, meillä ainakin huomattiin tuo tojon ja subarun kohdalla, subarua joutui käyttämään vielä laakkosella huoltojen välissäkin vaikka huoltovälit oli tojolla ja subella 15000km.
- ennen toimivia
Japsiautojen laatu on laskenut jo vuosia (ainakin nissanin ja Toitsun) ja ns.euroautojen parantunut. Johtuisko kilpailusta vai mikä on?? Lisäksi japsit ruostuvat (samoin korealaiset) nopsaan. Tuo Mazdahan (etenkin kutonen) on kaikkein pahin mätänemään. Kaveri osti vähän käytetyn kutosen ja vei suojattavaksi, eivät suostuneet massaamaan kun ei uutena ollu massattu, oli jo ruosteenalut (alle vuoden ikäinen).
- teini kikuli...
Saksalaisethan ovat sentään tehty haponkestävästä pellistä.....
http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=Kuvia&kansio=BMW 316 -03
http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=Kuvia&kansio=MB E f -00
http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=Kuvia&kansio=Audi A6 -08 - teinipippeli (kt)
Menipä kaiken tietävä teinikikulijury hiljaiseksi, kun totuuksia aletaan laittaan palstalle....
RUAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...........- lahoo se hojoki
Entäpä se "aikuisten" setien Toyota?!?
Avensis 2009 aj.82tkm 3vuotiaana
http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=Kuvia&kansio=Toyota Avensis f. -09
Toyota Avensis f, vm.2011, ajettu 30tkm
http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=Kuvia&kansio=Toyota Avensis f -11
Toyota Avensis f, vm. 2009, ajettu 56 tkm
http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=Kuvia&kansio=Toyota Avensis f -09
Eipä sekään korroosion kukkaa pahemmin kestä!
- teinikikuli
Eihän kukaan ole täällä niin väittänytkään. Sen sijaan täällä on hehkutettu, ettei saksalaiset muka ruostu.
- Näin meillä
Suomessa TM tutki autojen ylläpitokuluja ja Toyota, sekä Lexus olivat luokkansa kalleimmat. Ylläpitokustannuksia nosti molemmilla merkeillä runsas huollon tarve.
- aivottomat
Kyllä teidän kakaroiden jutut on TODELLA SYVÄLTÄ!
Ostaisitte mielummin ELÄMÄN!
http://www.unrealvoodoo.org/projects/ostaelama/ - TÄSMÄ VASTAUS
MISSÄKÖ " LAATUPREMIJUMIT " : no korjaamolla tietysti, sieltähän audit ja muut sakemannit löytää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181006Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk298893- 72875