Ei muuten ole ihme, että Itellasta joudutaan vähentämään porukkaa, ja paljon! Väittävät, että johtuu siitä, että yhä enemmän siirrytään käyttämään sähköisiä tiedonvälitysmenetelmiä. Tällöin kirjeposti vähenee, ja onhan se tottakin. Mutta vähintään toinen puoli tulee sikahinnoittelusta pakettiliikenteessä. Otanpa esimerkin maksikirjeistä: Max 500 g maksikirje maksaa 1.luokassa 8,50 euroa ja 2. luokassakin 6,50 euroa! Ei mitään järkeä, kun postipaketti 2 kg:oon maksaa 7,60. Onko Itella niin tyhmä, että kuvittelee jonkun maksavan esim. max 1 kg painavasta maksikirjeestä 1. luokassa 11,50? Miksi ihmeessä tällaisia luokkia yleensä on? Ei tämä enää paljoa meille merkkaa, kun järjestimme itse naapurifirmojen kanssa oman postinjakelumme. Laskimme säästävämme 50% lähetyskuluissa tällä tavoin. Pakettiauto lastataan aamupäivällä ja klo 16 mennessä paketit ovat perillä asiakkaillamme samana päivänä! Ei kukaan kiellä meitä jakamasta itse omia pakettejamme. Sääli vähän tulee kaikkia niitä Itellan työntekijöitä, joita uhkaa lähtöpassit, mutta nyt olisi kiire alentaa postitusmaksuja entiselle tasolle! Kirjeiden ja postipakettien hinnat ovat vielä jotenkin perusteltavissa ja pidemmillä matkoilla mekin vielä käytämme postipaketteja. Oma jakelu kuitenkin on suurimmaksi osaksi 100 km säteellä ja ne hoidamme itse. Itella hiipuu kohta olemattomiin. Lopettakaa nyt ainakin ensin maksikirjeet kokonaan tai alentakaa puolella niiden hintoja! Sitten voisitte vielä pitää ainakin osan asiakkaistanne !
Itella hinnoittelee ulos
2
148
Vastaukset
- kirjoita kirje
Itellan kirjeliikenteestä poistuu puolet vuoteen 2020 mennessä. Ja kun volyymi tippuu noin romahdusmaisesti on päivänselvää että yksikköhinnat nousevat - huolimatta saneerauksista.
Lehtiliikenne on myös rajussa laskussa sekä sanomalehti- että aikakauslehtipuolella.
Maailma digitalisoituu, ja Itella on eturintamassa ottamassa sitä ensimmäisenä vastaan täydellä voimalla.
Niinpä tässä tilanteessa lienee käytännössä mahdotonta laskea kirjelähetyksien hintoja, kun volyymien kauttakaan liikevaihtoa ei kerry. Itella laskuttaa yrityksiä ja "heittää Herran haltuun", josko joku ei ymmärtäisi, vaan maksaisi suosiolla.
Meille tuli lasku Itellasta. Laskutuksen perusteena oli, että "noudettu lähetys tms". Meillä asiakkaan kanssa oli sovittu, että hän hoitaa kuljetuksen. Tämä tilaaja on suuri asiakas Itellalle, joten he ovat tehneet sopimuksensa keskenään. Itella kuitenkiin yritti veloittaa meiltä tuplaten kalliimman summan lähetyksestä. Lähetti ne hyvityslaskun, kun reklamoitiin.
Ja mitaan ette voi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee662191Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61826Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381344En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71980Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?210975Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.90967Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21915- 19756
Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39750Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93719