Itella hinnoittelee ulos

Ei muuten ole ihme, että Itellasta joudutaan vähentämään porukkaa, ja paljon! Väittävät, että johtuu siitä, että yhä enemmän siirrytään käyttämään sähköisiä tiedonvälitysmenetelmiä. Tällöin kirjeposti vähenee, ja onhan se tottakin. Mutta vähintään toinen puoli tulee sikahinnoittelusta pakettiliikenteessä. Otanpa esimerkin maksikirjeistä: Max 500 g maksikirje maksaa 1.luokassa 8,50 euroa ja 2. luokassakin 6,50 euroa! Ei mitään järkeä, kun postipaketti 2 kg:oon maksaa 7,60. Onko Itella niin tyhmä, että kuvittelee jonkun maksavan esim. max 1 kg painavasta maksikirjeestä 1. luokassa 11,50? Miksi ihmeessä tällaisia luokkia yleensä on? Ei tämä enää paljoa meille merkkaa, kun järjestimme itse naapurifirmojen kanssa oman postinjakelumme. Laskimme säästävämme 50% lähetyskuluissa tällä tavoin. Pakettiauto lastataan aamupäivällä ja klo 16 mennessä paketit ovat perillä asiakkaillamme samana päivänä! Ei kukaan kiellä meitä jakamasta itse omia pakettejamme. Sääli vähän tulee kaikkia niitä Itellan työntekijöitä, joita uhkaa lähtöpassit, mutta nyt olisi kiire alentaa postitusmaksuja entiselle tasolle! Kirjeiden ja postipakettien hinnat ovat vielä jotenkin perusteltavissa ja pidemmillä matkoilla mekin vielä käytämme postipaketteja. Oma jakelu kuitenkin on suurimmaksi osaksi 100 km säteellä ja ne hoidamme itse. Itella hiipuu kohta olemattomiin. Lopettakaa nyt ainakin ensin maksikirjeet kokonaan tai alentakaa puolella niiden hintoja! Sitten voisitte vielä pitää ainakin osan asiakkaistanne !

2

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjoita kirje

      Itellan kirjeliikenteestä poistuu puolet vuoteen 2020 mennessä. Ja kun volyymi tippuu noin romahdusmaisesti on päivänselvää että yksikköhinnat nousevat - huolimatta saneerauksista.

      Lehtiliikenne on myös rajussa laskussa sekä sanomalehti- että aikakauslehtipuolella.

      Maailma digitalisoituu, ja Itella on eturintamassa ottamassa sitä ensimmäisenä vastaan täydellä voimalla.

      Niinpä tässä tilanteessa lienee käytännössä mahdotonta laskea kirjelähetyksien hintoja, kun volyymien kauttakaan liikevaihtoa ei kerry.

    • Itella laskuttaa yrityksiä ja "heittää Herran haltuun", josko joku ei ymmärtäisi, vaan maksaisi suosiolla.

      Meille tuli lasku Itellasta. Laskutuksen perusteena oli, että "noudettu lähetys tms". Meillä asiakkaan kanssa oli sovittu, että hän hoitaa kuljetuksen. Tämä tilaaja on suuri asiakas Itellalle, joten he ovat tehneet sopimuksensa keskenään. Itella kuitenkiin yritti veloittaa meiltä tuplaten kalliimman summan lähetyksestä. Lähetti ne hyvityslaskun, kun reklamoitiin.

      Ja mitaan ette voi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe